Vriendin ex-partner

19-02-2012 09:39 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kindje van 2 jaar. Er is tot nu toe nauwelijks contact geweest met de vader. Nu neemt hij initiatief om het contact te herstellen. Ik denk er nu over na hoe ik dit vorm kan geven etc... Maar daar gaat mijn vraag niet over. De nieuwe vriendin van mijn ex probeert zich er nu tegenaan te bemoeien. Ze stuurt me berichtjes, mails etc. Zij geeft aan wat ik volgens haar niet goed doe (ze heeft mij en mijn kind nog nooit ontmoet) en zij zal er wel even op toezien dat het contact goed verloopt. Ik heb hier erge moeite mee. Ze heeft zelf geen kids plus haar mails staan vol leugens die mijn ex haar heeft gevoerd. Ik heb tot nu toe niet gereageerd. Mijn ex heeft gezegd dat ze toch ook een moederfiguur voor mijn kind zal worden. Dat laat mijn bloed echt koken. Hoe ga ik hiermee om??
Is het een idee om een mediator of onafhankelijk tussenpersoon in te schakelen die jullie kan helpen. Je kunt dan afspraken maken over communicatie (die jullie 2 voeren en niet met nieuwe vriendin), afspraken over de opbouw van contact en momenten waarop je evalueert hoe het voor dochter gaat. Het lijkt me heel goed om dingen op papier te zetten, zodat iedereen duidelijk heeft wat de afspraken zijn.

Zijn er wel afspraken over alimentatie gemaakt? En heeft hij het kindje erkend?

En mijn laatste advies: laat je niet gek maken. Ik vind het heel goed dat je open staat voor contact. De berichten van nieuwe vriendin raken je blijkbaar, maar dat is echt niet nodig. Ik vind dat je heel goed het belang van je dochter voor ogen hebt, complimenten daarvoor.
Negeren die nieuwe vriendin en laat ex zich idd maar bewijzen. Als hij het heel graag wilt dan zal hij er zijn best wel voor doen en is de kans dat hij ineens niet meer komt kleiner. Heel veel succes !
quote:superstar_2 schreef op 19 februari 2012 @ 10:40:

Kortom,laat je ex eerst maar eens zelf de verantwoordelijkheid nemen naar zijn kind toe.

Hoe staat het trouwens met het financiële gedeelte,neemt hij daarin zijn verantwoordelijkheden ook niet?Uhm nope.
Breng dat dan ook weer eens ter sprake... alimentatie. Willen ze vast ook niet horen.
quote:MarijeMarije schreef op 19 februari 2012 @ 10:41:

Is het een idee om een mediator of onafhankelijk tussenpersoon in te schakelen die jullie kan helpen. Je kunt dan afspraken maken over communicatie (die jullie 2 voeren en niet met nieuwe vriendin), afspraken over de opbouw van contact en momenten waarop je evalueert hoe het voor dochter gaat. Het lijkt me heel goed om dingen op papier te zetten, zodat iedereen duidelijk heeft wat de afspraken zijn.

Zijn er wel afspraken over alimentatie gemaakt? En heeft hij het kindje erkend?

En mijn laatste advies: laat je niet gek maken. Ik vind het heel goed dat je open staat voor contact. De berichten van nieuwe vriendin raken je blijkbaar, maar dat is echt niet nodig. Ik vind dat je heel goed het belang van je dochter voor ogen hebt, complimenten daarvoor.

Hij heeft niet erkend dus daarom ook geen alimentatie. Maar laten we het zo zeggen van een kale kip kun je niet plukken.

Die mediator is wellicht een mogelijkheid. Ik zal eens informeren.

Of die opbouw en het contact goed zal doen valt nog te bezien.... Hopelijk is het de juiste keuze.
Hier precies hetzelfde gehad.

Ik heb een heel vriendelijk mailtje teruggestuurt.

Dat ze het vast heel goed bedoelde en ik in haar positie mss hetzelfde had gedaan( niet waar natuurlijk ).

Zeker omdat ik veel Dingen in haar mails las die niet klopten.

Maar dat ik me ook zeker niet verplicht voelde naar haar verantwoording af te gaan leggen.

Dat ze de waarheid maar bij ex moest gaan halen.

Ex en ik weten allebei hoe het zit en dat hij er zelf voor heeft gekozen geen contact te willen terwijl jij er alles aan gedaan hebt om te zorgen dat er contact kwam.

Evt. Nog 1 andere leugen tegenpreken.

Daarna nog even erin dat je verder niet van plan bent dit soort zaken met haar te bespreken .

Niet omdat je iets tegen haar hebt, maar omdat je haar niet kent en zij geen partij in dit conflict is.

Onthou wel dat zij het moet doen met wat ex haar verteld en verliefd is.

Ze neemt alles van hem voor waarheid aan.

Hij zal wel een heel zielig getergde vader verhaal op hebben gehangen. En jou als heks af hebben geschilderd.

Daarom is vriendelijkheid de beste oplossing.

Dan gaat ze meteen doordenken of jij eigenlijk wel zo'n heks bent.
Welnee geen mediator, gewoon op jouw voorwaarden. Laat hem eerst bewijzen te vertrouwen te zijn voordat je over omgangsvormen gaat onderhandelen.
Ook al heeft hij het kind niet erkend, dan nog moet hij alimentatie betalen. En ik neem aan dat z'n salaris niet 0 euro bedraagt?

Ik zou met een mediator om tafel gaan en een en ander vastleggen.
Jij bent niet aanwezig bij de gesprekken tussen je ex en zijn nieuwe vriendin, dus je kunt niet bepalen of wat ze jou verwijt gebaseerd is op leugens die hij haar voert. Ze kan ook een welwillende fantast zijn.

Punt is dat het haar zorg niet is.

Ik kan me voorstellen dat hij zich erg onzeker voelt om de verzorging van zijn kind (weer) op zich te nemen en blijkbaar heeft hij een erg assertieve vriendin die hem wel eens een handje zal helpen.

Wat je moet voorkomen is dat zij de boventoon gaat voeren in het (opnieuw) opbouwen van het contact tussen jullie kind en de vader. Laat haar maar weten dat je het welzijn van je kind voorlopig (de eerste jaren) uitsluitend met de vader bespreekt en hou je hier ook aan.
Ik zou een vriendelijke mail aan ex en vriendin terug sturen, dat je open staat voor contact nadat eerst de financiele afspraken vastgelegd zijn bij de notaris "omdat dat de afgelopen twee jaar natuurlijk ook door de informele situatie mis is gelopen, en ik daarover geen onduidelijkheden voor de toekomst wil laten ontstaan." Daarna heel aardig vragen welk bedrag hij zelf in gedachten had om de afgelopen twee jaar te compenseren.

Wedden dat je nooit meer wat van hem hoort, dan?
Am Yisrael Chai!
En volgens mij is het ook zo dat omdat hij het kindje niet erkend heeft hij geen rechten heeft. Niet op bezoek- of omgangsregeling.

Als jij dit toestaat is dat onder jou voorwaarden. En als jij geen omgang toestaat heeft hij pech.

Kan hij een procedure op gang brengen met een advocaat ed. Maar moet er ook een DNA test komen enzo.....

Ik ken het verhaal van nieuwe vriendin maar al te goed. Heel erg lastig inderdaad. Maar blijven volhouden dat dit iets is tussen jou en je ex. Ik heb dit met veel moeite volgehouden en het loopt nu redelijk. Als we iets moeten bespreken, dan samen met mijn ex. Dan is zij niet welkom. En anders maar niet.

Maar blijft gedoe! En ik snap dat die onrust zowel voor jou en je kindje helemaal niet fijn is.

Succes!
Maar serieus hoor, ik zou hem gewoon helemaal niet in je leven halen als ie niet minstens eerst financiele afspraken zwart op wit wil zetten, want je kan er donder op zeggen dat als ie dat niet doet, hij net zo makkelijk het hazenpad weer kiest als het toch tegenvalt of het uit gaat met die vriendin.

Iemand die echt vader wil zijn, en niet de zielige ex die door die heks van een moeder zijn kind niet mag zien, vindt het de normaalste zaak van de wereld om ook alimentatie te betalen.

Geen alimentatie, geen vertrouwen in je intenties, zou mijn boodschap zijn.
Am Yisrael Chai!
Oh...en nog even dit.

Als je het contact wel wilt herstellen tussen vader en kind. Waarom niet beginnen met eens in de zoveel tijd een kopje koffie komen drinken bij jou. Alleen...maximaal zo lang....

Jou kindje kent hem ook niet en zal ook moeten wennen aan hem. En het gaat niet om de vader...maar om jou (jullie) kind!
Ik zou de vrouwen die op jouw oproepje reageren door voor te stellen geld te eisen in ruil voor omgang direkt het ouderlijk gezag over hun eventuele huidige en/of toekomstige kinderen direkt willen laten ontzeggen.
Fashionvictim slaat de spijker op de kop. Verantwoording begint bij financiele verplichting. Wat n lef om iets te eisen zonder te geven. Jouw houding in deze is bew onderenswaardig. Ik vraag mij af of je kind niet beter af is zonder n man die niet financieel wil bijdragen en zijn nieuwe vriendin onwaarheden over jou vertelt. Zo'n lulhannes is geen voorbeeld. Als je kind nu vrolijk, lief is maakt ie straks meer kapot dan dat ie bijdraagt. Ook zal de gefrustreerde, onnozele vriendin (als zij alles zo goed weet moet ze ook weten dat haar vriend niets voor kind betaalt) jou veel energie gaan kosten. Dat gaat ook ten koste van het kind. Als moeder zou ik de afweging "kind vader niet ontnemen" vs "teleurstelling, schade voor kind" moeilijk vinden. Gezien t lulhannes gehalte, wat n slapjanus om niet te betalen en vriendin t woord te laten doen, heeft je kind niets positiefs aan contact. Hij heeft t kind niet erkend, ik zou hem niet in leven van kind toelaten. Maar heb veel respect voor jou, dat je t juist wil proberen.
Amand, laat er alsjeblieft n knoop in leggen.

Lafaards die kindjes maken en dit niet kunnen betalen zijn er al genoeg.
quote:amand1969 schreef op 19 februari 2012 @ 11:24:

Ik zou de vrouwen die op jouw oproepje reageren door voor te stellen geld te eisen in ruil voor omgang direkt het ouderlijk gezag over hun eventuele huidige en/of toekomstige kinderen direkt willen laten ontzeggen.

Ik ben het met je eens als je geld in ruil voor omgang wilt...

Maar deze meneer heeft zijn kind nooit erkent, nooit mee bemoeid en niet financieel ondersteund. En dan nu ineens wel omgang?

Maar dan nog geen erkenning of financiele steun?

Dan zou ik de alimentatie ook benoemen hoor!
Eens met Tassie.

In het belang van het kind zou ik de omgang tussen vader en kind zeker niet frustreren, maar zou wel gelijk alimentatie eisen.
Ik vind jullie heel erg eng volk, fv, pietjebel, tassie en turkooiss.

Kinderen zijn niet het persoonlijk eigendom van de moeder en gescheiden moeders zijn geen kind-verhuur-bedrijven.

Het is van geen enkel belang wat jullie van de vader in kwestie vinden. Kinderen hebben recht op beide ouders.

Uit het verhaal van TO is op geen enkele manier op te maken wat er allemaal voorgevallen is. Jullie gaan er voor het gemak maar even vanuit dat de betreffende vader een klaploper is.
nee armand...ik ga nergens van uit! Ik ga af op het feit dat hij 2 jaar geen omgang heeft met het kindje en nu ineens dat wel wil.

Daar kan ik echt boos om worden!

Na twee jaar ineens omgang willen terwijl het kindje hierin helemaal vergeten wordt. Door hem! Het kindje heeft geen flauw benul wie die man is. En m dan maar lekker daarheen brengen?

Gescheiden moeder eigendom??? Waar was hij dan al die tijd?

Ik vind dat het voor TO spreekt dat ze dit wel bespreekbaar houdt met hem. Maar het kindje dan maar daar heen brengen?!?
En dan is een financiële vergoeding inderdaad een stok achter de deur om commitment af te kopen....
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Uiteraard is het een ontzettend moeilijke keuze. Ik wil absoluut teleurstelling in de toekomst voorkomen. Maar ik wil niet dat mijn kind me ooit verwijt dat ik contact niet toe heb gestaan. Dat is het dilemma. Ik heb nu een ontzettend leuk, gezellig, slim (en af en toe ondeugend) kind. Dat zegt natuurlijk elke moeder maar ik zie absoluut geen signalen van gemis. Maar goed we kunnen het kort proberen. Gaat het niet dan niet. Het moet niet ten koste gaan van. Wellicht is een later moment dan beter (dan heb ik het over jaren) of is het helemaal geen optie.

En daarbij die financiële verplichting. Tja in Nederland is het ontzetten krom geregeld. Als je niet genoeg verdient krijg je vrijstelling. Heel triest maar waar. Dus wat ik altijd al heb gedaan (alles zelf betalen, vanaf het kamertje tot aan zijn laatste kleertjes) zal ik moeten blijven doen.

Wel weer apart dat hij sinds kort in een dikke bmw rijdt maar goed. Ja, I picked a winner... :(
Ik zou niet op haar reageren, omdat haar mening irrelevant is.
it's a big club and you ain't in it
quote:msmom2012 schreef op 19 februari 2012 @ 11:57:

Maar ik wil niet dat mijn kind me ooit verwijt dat ik contact niet toe heb gestaan. Heel goed van je! Dat is ook altijd mijn drijfveer geweest. Maar hou daarbij wel altijd het belang van je kindje voor ogen. Als het niet goed loopt en je kindje krijgt teveel onrust...dan maar wachten. Ik hoop alleen dat hij als vader dit ook inziet en niet alleen voor eigenbelang gaat.
Je kan hem minstens zelf aanspreken op zijn gedrag.... waarom geen financiële bijdrage en waarom 2 jaar geen contact.

Het klinkt meer als een oppashond, wel de lusten maar niet de lasten willen... ik zou daarvoor passen als moeder.

Ik zou duidelijke voorwaarden stellen, anders gaan ze precies doen waar ze zin in hebben... en als het ze een keer niet uitkomt zit jij met de gebakken peren.

Dus laat hij zijn goede voornemens maar bewijzen, laat hem maar bewijzen dat hij vader wil zijn met alles wat daar bij hoort! Dus ook de verplichtingen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven