Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Ik heb de nasi koenig rames gegeten. Hoefde ik niet zelf te kiezen, maar is er al een ruim keuze gemaakt. Ik kreeg het niet op trouwens, ondanks dat ik vandaag een jurkje aan heb met meer speling (morgen heb ik een broek met elastiek ). Als toetje de spekkoek. Die was volgens mijn broer goddelijk daar. Hij was inderdaad heerlijk!

Ja Johan Friso... Voor iedereen met een man/zoon/vader die dit gebeurt is het ontzettend erg, maar als het met een bekend iemand gebeurt word je even met je neus op de feiten gedrukt. Als de hele familie inclusief kinderen en vrouwen wordt ingevlogen kan ik me niet voorstellen dat de vooruitzichten goed zijn.

Er zal wel een discussie over off-piste skiën gaan plaatsvinden. Ik wil het argument "eigen schuld dikke bult" er niet in horen hoor!
Hele nare discussies zijn er op Internet gaande en echt asociaal. Niet alleen het eigen schuld dikke bult maar zelfs nog erger. Ik heb het weg geklikt en ga er niet op in. Het is erg genoeg.

Ik ben ook bang dat het er niet goed uit ziet als iedereen opeens daar naartoe gaat.
Ik ben benieuwd hoe het gaat. Vanmiddag uitgebreid verslag.
Fijn dat je lekker gegeten hebt, Ing! Zelfs zonder broek met stiek

Ja, ik las her en der wat dingen waar ik acuut misselijk van werd... wat bezielt mensen toch, om op zulke momenten hun lelijke mening te ventileren.

Er ligt iemand in kritieke toestand voor zijn leven te vechten, en het enige dat zulke mensen dan doen is niet compassie tonen, maar anoniem op internet hun vuil spuien. Bah.

Ik ben zo weg, we gaan naar mijn schoonmoeder.

Iedereen alvast een fijne zaterdag gewenst, met (Gelukkeling) of zonder werk :-)
Goedemorgen meisjes!

Ook ik zit aan de buis gekluisterd of er meer nieuws volgt van Prins Johan Friso, verschrikkelijk nieuws.... Hier is ook de discussie op gang gekomen over dat off-piste skieën, maar ook ik reageer daar niet op. Het is al erg zat dat deze man vecht voor zijn leven.

Met mij gaat het goed, ben gisteren naar de fysiotherapeut geweest en die heeft mij ingetaped. Op de 'nieuwe' manier, en het verbaast me echt heel erg dat zo weinig tape zoveel bewegingsvrijheid geeft! Loop ineens weer redelijk soepel, dus ga maandag weer fijn aan de slag. De aanhechting van mijn spieren op mijn knieschijf is zwaar gekneusd en mijn achillespees en enkelbanden hebben een flinke klap gekregen. Dat alles pas na een paar dagen blauw werd is volgens de fysio een goed teken. Aangezien mijn enkelbanden al diverse keren verrekt/gescheurd zijn is mijn enkel niet meer in goede conditie. Die is nu 'vastgezet' en een aantal spieren in de overgang van kuit naar scheenbeen, en het lopen gaat dus nu een stuk beter. Nog wel omhoog met het been en zo veel mogelijk met krukken lopen is het advies.

Zoeb: waarschijnlijk ben je al onderweg naar M: heel veel plezier! Ik heb bewondering voor je.

Bo: ook jij veel plezier vandaag bij je schoonmoeder (voor zover dat kan) en ik begrijp je gevoelens ook echt wel, hoor! Ik weet nog goed dat mijn vader thuis kwam te zitten en mijn moeder uitriep dat ze van verveling bijna de caravanvloer doorzakte (was zomer) Mijn vader is nogal een sportman en haalde dus overal sport vandaan (leve de satelietschotel).

Luonto: ik gun je zo deze Fransman.... Fijn dat hij je zo geholpen heeft om dingen te kunnen accepteren. Maar wel lastig dat hij weggaat als je gevoelens voor hem hebt. Ik leef in ieder geval met je mee!

Ing: maak je ook buikfoto's? Dat vind ik altijd zo leuk om te zien, van die foto's waar je de groei kunt zien van je buik. Maar ik begrijp dat niet iedere vrouw dat fijn vindt....

Phoehee: hoe is het met Kakkie? Moest zo lachen om de naam van Cookie en Kakkie van Ing... Aangezien ik op mijn werk ook veel te maken heb met cookies, zal ik ook steeds aan jou denken!

Meepie: hoe was het reddingzwemmen? Dat lijkt me nu ook enorm leuk om te doen.

Itsme: lekker aan het genieten van Pommeltje? Wat vertederend om te lezen dat Itsman ook zo geniet van zijn dochter.

Ik werd vanochtend wakker met de herinnering van een rare droom over Henk, ben er eerlijk gezegd nog een beetje van in de war. In deze droom was hij niet dood, maar leefde in een dorp hier in de buurt bij een stel vrienden. Hij had ook nog gewoon een sleutel van ons huis en kwam 's nachts nog wel eens bij me langs om naar me te kijken. Had echt vanmorgen de hoop dat het waar zou zijn....

Nou meisjes: iedereen een fijn weekend en geniet van elkaar!

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Het is een hele toestand, arme familie! Ik heb wel goede hoop, hij heeft verder niks gebroken en was redelijk snel afgekoeld.

Ik ben laat wakker vandaag, eindelijk komt het er weer van om eens uit te slapen, ik was na de vakantie steeds vroeg wakker, voor mijn doen vroeg

Lekker Ing wat een goede keuze, ik nam vroeger ook altijd rames bij de Chinees al zaten daar volgens mijn zusje hondenbrokken bij. We eten eigenlijk nooit meer Chinees, ja laatst nog bij China Air, niet echt spectaculair in een vliegtuig.

Thuis kook ik gewoon, makkelijker voor mijn suikers en het houdt de zaken een beetje in balans wat betreft mijn gewicht, niet onbelangrijk als je het er steeds een maand van neemt!

Er zijn weer drie kilo's die eraf moeten. Nu maar hopen op een mooie zomer zodat we vaak op ''ons'' kroeg terras kunnen eten.

Succes met de positiekleding, wij hadden dat vroeger amper, ik droeg een spijkerbroek met bretels, gewoon met de rits open en iets langs erover en op het laatst had ik twee jurken om en om een bruine ribfluwelen en een pied de poule ruitje.

Sjur ik zag je witte tekst net pas, spannend!

Ik heb zo lang zitten typen dat er al twee berichten van Netje en Bo tussen stonden.

Bo veel plezier bij je schoonmoeder!

Netje gelukkig is er vooruitgang, zit je nu bij je ouders? Ik droomde dat het heel slecht ging met mijn zus en was juist blij dat ik het maar gedroomd had, stom zo echt als dromen kunnen zijn soms..........
[egopost]

De fransman is exit .

Hij stuurde een bericht dat hij in Frankrijk een ander meisje tegen was gekomen wat hij ook leuk vond. Hij vind het nu te gecompliceerd, weet niet wat hij ermee moet en wil er niet tussenin zitten. Het was een hele lieve sms waarin hij vertelde dat hij heel blij was dat hij me heeft leren kennen. Hij vind me lief, mooi en grappig en hoopt dat ik nooit verander.

Dat hielp natuurlijk niets, want het bevestigd alleen maar dat het een hele eerlijke, vriendelijke jongen is. Die kom je niet vaak tegen..... Nu kan ik dus niet eens een hekel aan hem hebben Ik hoop dat hij gelukkig wordt.

Ik ben wel een beetje verdrietig en tegelijkertijd ook niet. Er is een soort berusting, want ik wist waar ik aan begon en het is ook wel een bevestiging dat ik er niet naast zat dat er bij hem ook wel gevoelens waren. Ik hoop er ooit zo eentje tegen te komen en te mogen houden. Goed weer met beide benen terug op aarde....

Was sowieso een pechdag want gisterochtend ben ik met m'n gezicht op de stenen geklapt. Neus ligt open en ik heb veel last van mijn arm, maar hij is niet gebroken [/egopost]
Dubbel
Ga in therapie!
Luonto, hij kan wel lief wezen maar ik vind hem

STOM!

voor jou
Ga in therapie!
Luont nou ja zeg. En hoewel je nu weet waar je aan toe bent is het toch heel jammer. Ik hoop ook dat jij weer zo'n lieverd tegen het lijf loopt, want je verdient niet anders. ;Hug:

Hij zegt het wel precies zoals het is. Je bent lief, mooi en grappig.

Bo veel plezier bij je schoonmoeder.

Netje fijn dat je weer een beetje mobiel bent.

En je droom, misschien is Henk wel even bij je komen kijken. Als ik van Nienke droomde en ik werd wakker, rook ik haar altijd. Dat lekkere geurtje van haar douchegel. Dat kan natuurlijk niet, maar het was zo levensecht dat ik met mijn ogen dicht bleef liggen bang dat ze er echt zou zijn en ik haar daarna weer moest laten gaan. Hoe raar zit een mens in elkaar.

Ik wens de koninklijke familie toch heel veel steun met elkaar. Op zo'n moment is het goed dat je bij elkaar bent. Ook voor de koningin is het fijn om nu haar andere zoons bij zich te hebben. Ze zitten nu wel in een hele rare en nare situatie. Ze kunnen alleen maar afwachten.

Ik ben dus weer terug en het was heel leuk. Echt waar. Leuke mensen en leuke vrijwilligers. Ik ga nu voorlopig vijf keer eens in de twee weken. Daarna evalueren we hoe ik het heb gevonden en hoe zij mij vinden. Heb heel veel moeten leren en ook heel veel moeten onthouden. Maar ik denk dat het vanzelf gaat als ik er ben. Ik ben dus dik tevreden. Het is een goed lopende organisatie hoor. Petje af. En de vrijwilligers die er waren hebben allemaal een verhaal.

Geen files gehad en ik was in 40 minuten daar. Terug nog niet eens. (Gek dat de terugweg altijd sneller gaat hé. Het is toch precies dezelfde weg).
Luonto wel netjes dat hij je een berichtje heeft gestuurd maar toch gewoon shit. Ik hoop dat je het snel een plaatsje kunt geven en ga je niet schuldig voelen je bent gewoon een pracht meid en ooit komt et iemand die 100% voor jou gaat.

Bo hoe was het bij schoonmama?

Zoebie de eerste dag zit er dus op, en het was leuk en je hebt leuke collega`s wat wil een mens dan nog meer. Je zult best veel indrukken hebben opgedaan maar over een (kort) poosje ben jij daar als een vis in het water.

Dat doet mij denken aan mijn lifegard van gisteren, nou dat was pittig maar heb alle onderdelen wel gehaald, kwam iet ste kort bij het onderwater zwemmen maar dat wist ik al toen mijn vingers het water raakte, gewoon al wat uitgeademd voor ik er in lag. Voel mijn arm wel maar dat moet dan maar. Over 4 weken examen.

Bo heb jij ook veel gezwommen omdat je ook een diploma hebt?

Ook ik wens de koninklijke familie veel sterkte en al dat geroddel moet maar eens afgelopen zijn, het is een mens die nu voor zijn leven vecht en het maakt niet uit in welke wieg je geboren bent!!!

Vanochtend ben ik wezen helpen op een rommelmark t.b.v. de vereniging en ik vond dat ze het na 13.00 uur wel zonder mij konden:) de grootste drukte zat er wel op en ik krijg een eter vanavond dus wilde ook nog even wat tijd voor mezelf.
O jee Luonto wat een naar bericht, maar wat een fijne jongen inderdaad, daar zou ik ook niet boos op kunnen zijn.

Hopelijk vind jij ook een lieve partner waarmee je gelukkig kunt

worden. Hij heeft wel gelijk, je bent mooi lief en ontzettend leuk.

Wat rot dat je gevallen bent trouwens.....

Zoebie dus het bevalt, wat fijn!

Meep bij het examen hasem je gewoon wat meer in :-)
Ik ben er weer!

Het was leuk, twee zwagers en een schoonzus erbij en dan is het direct een stuk gezelliger.

Een bos tulpjes gekregen, een chèque en twee boeken, heel erg lief. Nu wel ontzettend moe, en morgen gaan we tussen de middag uit eten, dus het is echt een druk weekend!

Luonto, auw, voor je hart en voor de smakkerd die je gemaakt hebt!

Niet leuk voor je, dat deze jongen het hierbij wil laten. Ik hoop dat zowel je arm en je gezicht als je emoties snel bijtrekken; wat een naar weekend zo!

Zoeb, gaaf dat je geweest bent! En het viel dus mee, qua afstand? Blij te lezen, want eens per twee weken is natuurlijk best vaak. Ik twijfel er niet aan of je bent er goed in, daar in dat huis; ik hoop dat ze je na die vijf weken op waarde weten te schatten

Gelukkeling, mijn moeder had ook een ribfluwelen positiejurk :-) Alleen was zelfs die op het laatst te klein, toen ze zwanger was van mijn broers. Er is een foto, vlak voor kerst, dat ze probeert de piek in de boom te hangen en dat je echt alleen maar buik ziet met strakgespannen ribfluweel. Een week later waren mijn broertjes er.

Meepie, ik heb vroeger heel veel gezwommen. Vanaf heel klein was ik een vis in het water :-) Ik heb in superrap tempo mijn diploma's gehaald, daarna dus reddend zwemmen en ook nog de voorbereiding op kunstzwemmen.

Ik ben gestopt met zo veel zwemmen sinds een jaar of tien en tegenwoordig mis ik het niet, ik kan steeds slechter tegen chloor.

Veel plezier met je eter vanavond!

Netje, wat kan zo'n droom dan bij je blijven hè? Zeker zo'n bijna levensechte droom, dat hij gewoon verhuisd is en een dorp verderop woont...

Goed te lezen dat je minder last hebt van je been nu je bent ingetaped!

Duub, eens hoor, hij moet Luonto gewoon geen pijn doen, klaar!

Zo, even uitpuffen op de bank nu :-)
Zo Bo, wat een diploma's. Wat leuk dat jij zoveel hebt gezwommen.

Uhh Ribfluwelen positiejurken. Ik herken het. Wijd en lang. Als je buik maar goed verstopt was. Helemaal niet zoals tegenwoordig. Ik vind het mooi om een strak shirt of jurkje te zien.

Normaal is het iedere week Bo, maar dat kan ik nog niet met Scouting. Dat doe ik nog tot na het kamp. Je begint om half tien, half een, half vier of half zeven. Iedere keer drie uur. Je mag zelf weten wanneer als de lijst nog leeg is. En je bent als alles goed gaat altijd met zijn tweeën. Alleen is best wel heftig als het druk is of als er een sterfgeval is, wat heel vaak voorkomt.
Bo je bent bijna jarig hè?!

Leuk dat extra bezoek, bij schoonmoeder lijkt 'hoe meer zielen hoe meer vreugd' echt van toepassing.

Hoe was de controle van Ro bij de dermatoloog of had ik daar nou overheen gelezen?

Ik voel me heel goed, beetje misselijk vooral 's morgens maar precies genoeg om me èn zwanger èn niet te beroerd te voelen.

Luonto hij heeft gelijk over jou, maar vind hem niet meer lief.

En op die foto met je neus heb je de ogen van Carice van Houten. Doet het nog veel zeer?
Kan nu wat uitgebreider reageren.

Wat leuk al die cadeaus Bo. En gezellig om tulpen neer te zetten. Alvast een beetje voorjaar in huis.

Je bent dus al een beetje verwend voor overmorgen. Krijg je dan ook nog visite of is dat morgen en dan niets meer? Nou ja dit zijn al drukke dagen maar je bent maandag echt jarig.

Phoehee fijn om zo zwanger te zijn. Nog even en dan is zelfs het beetje misselijkheid over.

Waar heb jij de foto van Luonts beschadigde neus gezien?

Doet het pijn Luont? Ik vind de neus bijna de meest pijnlijke plek om iets te hebben en die van jou is behoorlijk beschadigd zo te horen. Mijn broer zei eens, toen hij en zijn vrouw een ongeluk hadden gehad en zijn vrouw behoorlijk met haar neus ergens tegen was gekomen. Op zijn Haags ook nog. "se heb een neus as Cyrano de bergerac". Je moet het eigenlijk horen. Het was net na de begrafenis van Nienke en ik kreeg me toch de slappe lach, wat heel raar was en waar iedereen me ook raar voor aankeek. Het was voor mij alleen een ontlading van alle spanning want ik kreeg meteen erna een vreselijke huilbui en ik kon nergens heen want zelfs op de trap zaten mensen koffie te drinken. Ben toen maar naar buiten gerend. Alleen.

Kan om die neus nu eigenlijk nog steeds lachen want het komt nogal eens ter sprake en vooral als mijn broer het dan weer zegt.
Zoebie ik heb je de foto geappt. Luonto mag vast wel hè, hij was makkelijk te vinden zeg maar.
Phoehee, het was goed bij de dermatoloog voor Ro! We waren er heel blij mee, sorry dat ik het niet eerder heb neergezet, ik ben het gewoon vergeten.

Maar alles ziet er goed uit, dus we waren daar echt heel opgelucht over.

Ik ben heel blij te lezen dat je je zeg maar precies misselijk "genoeg" voelt :-) Zwanger, maar niet ziek van het zwanger-zijn!

Zoeb, iedere week naar M is best veel! Ergens wel prettig dat je zo relatief "rustig" kan beginnen, het lijkt me echt heel zwaar, zeker als je vertelt over de sterfgevallen die regelmatig voorkomen.

Moest erg lachen om die neus van Cyrano; zo dicht ligt soms het verdriet naast de humor, ik ken dat wel.

Ik kan niet slapen, was al heel vroeg naar bed gegaan en zit nu al een uur een beetje te niksen.

Morgen om 12u zit ik weer in een restaurant; ik hoop dat ik het ga trekken allemaal.
Bo ik hoop dat je nog lekker slaapt, dat heb je wel nodig voor vandaag.

En super dat het met Ro allemaal goed was, toch weer spannend. Blijft hij onder strengere controle?
Jammer van het wakker liggen Bo, ik hoop dat je toch nog hebt kunnen slapen daarna. Je hoofd zit ook zo vol als je veel sociale dingen ''moet'' tenminste dat heb ik altijd, ik denk over alles nog drie keer na.

Maar dat is denk ik een afwijking, bij ons in de familie hebben ze het allemaal. Hoe moeier hoe lastiger.

Een fijne dag gewenst en eet ze straks!
Goedemorgen!

We zijn ons aan het voorbereiden voor het restaurant, we zijn als het goed is met zijn zessen zo dus ik moet er toch een beetje toonbaar uitzien

Ro blijft nog een paar jaar onder controle; iedere zes maanden met een echo van de omliggende lymfeklieren. Dus dat stelt me wel gerust.
Bo heel veel plezier. Wat gezellig met een groep. Hoop dat je al lekker kunt eten. Heb je nog een beetje kunnen slapen na vannacht? Je was nog laat.

Heb de foto van Luont gezien. Jeetje wat pijnlijk. Moet jullie eens toevoegen op facebook. Ik heb het ook, alleen onder mijn meisjesnaam. En dan vraag ik me nog af hoe sommige me kunnen vinden.
Bo veel plezier, leuk met een klein gezelschap uit eten. Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen.

Met mijn eter was heel gezellig misschien wel te we zijn nog naar een concert van een vriendin van mij geweest dat vond hij heel erg leuk mede omdat we de kaarten van haar kregen en nog eens eerste rij zaten ook. En er werd nog een verzoeknummer voor hem gezongen.

Luonto hoe is het met je neus?

Phoehee lastig dat je zo misselijk bent, hoop dat het snel over is. Het hoort er helaas soms bij.
Wat had Ro dan, Bo? Ik denk dat ik dat gemist heb. Een melanoom? Altijd spannend, die controles.

Ik hoop dat je een gezellig etentje het en het allemaal een beetje trekt. Het klinkt in elk geval alsof je je eetlust weer aardig terug hebt, dat is alvast fijn.

Ik ga straks lekker de sauna in. Ik neem mijn nieuwe Rituals-spulletjes mee, hmm! Lekker hammam-badzout voor een peeling, heerlijk ruikende bodybutter en van die zalig schuimende douchemousse. Heel goed spul, allemaal bio. Ik heb pas de schappen leeggekocht bij de V&D
Ga in therapie!
We zijn er weer, het was een superfijne middag!

Lieve mensen, lekker gegeten, veel gepraat en gelachen, mooie cadeaus... echt een fijne dag.

Meepie, wat bedoel je met "misschien wel té gezellig",

In ieder geval klinkt het of je een fijne avond hebt gehad!

Zoeb, ik heb slecht geslapen, maar dat haal ik dan morgen wel in :-)

Duub, veel plezier in de sauna!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven