Make up en relatie

19-02-2012 01:53 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een probleempje. Ik ga nu ongeveer 2 maanden met een leuke man om en het begint nu wat serieuzer te worden, waardoor ik tegen een probleem aan loop.

Ik heb last van acné en draag daarom redelijk veel foundation om het te camoufleren. Ik ben er ondertussen een master in geworden, dus je ziet er bijna niets van (alsof ik een paar kleine puistjes heb). Maar nu begint het dus dat ik bij hem blijf slapen... Vorige week was de eerste keer en toen heb ik met make up op geslapen en in de ochtend snel bijgewerkt, maar ughh het slaapt echt totaal niet lekker en het doet mn huid ook geen goed. Ik wil dus eigenlijk mijn make up eraf halen, maar ik durf het niet..

Op dit moment valt de acne zelf nog mee vanwege medicatie, maar ik heb heel veel rode plekjes en littekentjes etc. Ik zie er echt niet uit zonder foundation. Ik ben echt bang dat ie zich rot schrikt.

Ik dacht er nog aan om het misschien eerst te zeggen dat ik een slechte huid heb en er heel onzeker over ben, maar dat vestigt juist wel weer de aandacht erop.

Wat vinden jullie? Iemand toevallig ervaring?
ow maar mijn vriend ziet mij bijna nooit zonder mascara, wil ik gewoon niet.
quote:carpedieme11 schreef op 19 februari 2012 @ 04:25:

Gewoon make-up ophouden.Wordt de acne niet verergert door een dikke plamuurlaag?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:anouar schreef op 19 februari 2012 @ 12:10:

Je kwetsbaar durven opstellen hoort ook in een (beginnende) relatie en kan dan juist heel ontwapend en aantrekkelijk zijn. Als soort bewijs van vertrouwen in wat je samen opbouwt leg je een stukje van je masker af. In jouw geval letterlijk.

Eens!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Mijn vriend vindt mij mooier zonder een dikke laag make-up. Dus ook dat kan nog.
Ik heb min of meer hetzelfde als mijn haar a la Balkenende zit (na het douchen). Ik zie er dan echt heeeeeeel anders uit dan als m'n haar wild naar achteren zit. Ga dan voor mijn gevoel van een beetje leuk naar lelijk. Persoonlijk zou ik er denk ik niet van schrikken. Zou het juist vervelend voor jou zelf vinden. Bovendien verandert jouw persoonlijkheid toch niet op het moment dat die make-up laag weg is? Als hij dan van je schrikt en bij je weg wil, ben je beter af zonder hem en kun je maar beter beschikbaar zijn voor iemand die jou wel leuk vindt om wie je bent in plaats van om hoe je er uit ziet.

Je kwetsbaar durven opstellen hoort ook in een (beginnende) relatie en kan dan juist heel ontwapend en aantrekkelijk zijn. Als soort bewijs van vertrouwen in wat je samen opbouwt leg je een stukje van je masker af. In jouw geval letterlijk.

Dat is behalve doodeng toch ook wel mooi? Of zie ik het te simpel?Mooi gezegd, maar ik vind het toch moeilijk het te zien als iets "moois". Hoewel als hij er geen probleem van maakt is het (voor mij) wel iets bijzonders inderdaad.
quote:tietanium schreef op 19 februari 2012 @ 13:17:

Ik heb min of meer hetzelfde als mijn haar a la Balkenende zit (na het douchen). Ik zie er dan echt heeeeeeel anders uit dan als m'n haar wild naar achteren zit. Ga dan voor mijn gevoel van een beetje leuk naar lelijk. Persoonlijk zou ik er denk ik niet van schrikken. Zou het juist vervelend voor jou zelf vinden. Bovendien verandert jouw persoonlijkheid toch niet op het moment dat die make-up laag weg is? Als hij dan van je schrikt en bij je weg wil, ben je beter af zonder hem en kun je maar beter beschikbaar zijn voor iemand die jou wel leuk vindt om wie je bent in plaats van om hoe je er uit ziet.Jup, je hebt helemaal gelijk
quote:neweve schreef op 19 februari 2012 @ 12:22:

[...]

Wordt de acne niet verergert door een dikke plamuurlaag?Nee, ik denk het niet, ik let wel een beetje op de ingrediënten. Maar het is misschien wel beter zonder, maar ik ga echt niet de straat op zonder foundation :p
Ik heb geen reacties gelezen, maar je moet het hem gewoon vertellen.

En als hij er een negatieve opmerking over maakt (wat ik me niet voor kan stellen) dan deugt hij gewoon niet.

Het zal vast meevallen.
quote:Ksenija schreef op 19 februari 2012 @ 11:54:

ik zou niks zeggen, dan maak je het juist een probleem.

Onzekerheid is ook niet aantrekkelijk.

Doe gewoon dat is het makkelijkst, leg er niet zelf de nadruk op...Ja, dat zat ik ook een beetje te denken. Maar dan ben ik bang dat hij in de ochtend zegt "wat heb jij nou op je gezicht?" en dat soort opmerkingen heb ik al vaker gehad en ik word dan echt super verlegen.
Ik snap je helemaal dreamer, in mijn tienerjaren kreeg ik plotseling zware acné en dat maakte me verschrikkelijk onzeker. Ik vind het knap dat dat jou er niet van weerhoudt om bij je vriend te blijven slapen. In mijn geval zocht ik elke smoes die er was om maar niet samen te slapen om inderdaad de make-up loze ochtend te vermijden. Uiteindelijk heb ik het er eerlijk over gehad en hij heeft er nooit moeilijk over gedaan, ook niet als ik zonder make-up rondliep. Maar ik snap als geen ander wat voor impact het op je leven heeft. Mijn advies is het dus eerlijk te zeggen, kun je ook weer lekker slapen
quote:dreamer01 schreef op 19 februari 2012 @ 13:49:

[...]

Nee, ik denk het niet, ik let wel een beetje op de ingrediënten. Maar het is misschien wel beter zonder, maar ik ga echt niet de straat op zonder foundation :pJe kunt letten op ingredienten wat je wilt, maar het is niet goed voor je huidje. Zeker bij acne niet en zo blijf je dus smeren en kom je er niet vanaf. Je moet wat meer zelfvertrouwen kweken, alsof iedereen op straat zich bezig houdt met jouw huid.
quote:dreamer01 schreef op 19 februari 2012 @ 13:51:

[...]

Ja, dat zat ik ook een beetje te denken. Maar dan ben ik bang dat hij in de ochtend zegt "wat heb jij nou op je gezicht?" en dat soort opmerkingen heb ik al vaker gehad en ik word dan echt super verlegen.

Dat zie je dan wel weer, toch?

Denk niet dat hij dat zegt, maar ALS dat al zo is kun je toch een antwoord geven; soms is mijn huid in wat slechtere conditie. Je hoeft er geen interview over te geven.

Tot nu toe ben JIJ diegene die er een punt van maakt, hij niet.
Ik heb niet alle reacties zitten lezen dus misschien is dit al gezegd. Maar als je het bespreekbaar maakt moet het inderdaad geen probleem zijn. Is dit het wel, dan weet je meteen wat je aan zo'n vent hebt. Niks dus.
quote:neweve schreef op 19 februari 2012 @ 12:22:

[...]

Wordt de acne niet verergert door een dikke plamuurlaag?Geen idee. Ik heb gelukkig nooit last gehad van acne of überhaupt puisten. Ik weet wel dat acne simpelweg niet mooi is om te zien dus ik zal ook de make-up ophouden.
Dit herken ik! Ik heb ik vanaf mijn 18e ongeveer "aanvallen" van acne. Huid is nu (redelijk) rustig (lees: geen gele/witte puskoppen), maar mijn wangen, kin en kaaklijn zitten onder de rode, verheven littekens.

Ik vind het echt verschrikkelijk! En het idee dat een man aan mijn wangen/kaaklijn aanraakt lijkt me verschrikkelijk. Ik probeer dat dan ook uit alle macht te ontwijken... Blegh!
Gewoon met hem erover praten

Dat is altijd het beste

Je kwetsbaar durven opstellen hoort ook in een (beginnende) relatie en kan dan juist heel ontwapend en aantrekkelijk zijn. Precies, mannen houden van een beetje onzekerheid.
Overigens ben ik altijd voor de tactiek om je op een eerste date niet beter voor te doen dan je bent....

Als je op RP staat, zet er dan geen foto op waarop je 5 kilo lichter lijkt. Niet je leukste foto, maar een gemiddelde foto.

In jouw geval was ik zonder make-up naar je eerste date gegaan. Dan is het maar achter de rug en weet je wat voor vlees je in de kuip hebt.
Weet je, ik vind zo'n plamuurlaag juist heel lelijk. Als ik date dan wil ik iemand echt zien en niet het laagje foundation.
Jammer zeg dat je jezelf zo onzeker maakt en hierdoor zoveel levensvreugde bij jezelf wegneemt. Wat n gedonder lijkt mij dat om te moeten slapen met make up en sochtends vroeg te moeten stressen om er mooi uit te moeten zien. Ikzelf ben in het bezit van n flubberbuik en n dik litteken op mn been, maar no way dat ik dit allemaal ga verstoppen voor n manm hij neemt me maar zoals ik ben en anders niet! Ook loop ik gewoon lekker in bikini met mn flubberbuik want ook die moet bruin! Al met al , gooi die rommel weg en geef jezelf en je huid wat lucht! Misschien als je wat minder stresst dat je huidproblemen ook minder worden. Je bent mooi zoals je bent hoor!
quote:martin81 schreef op 20 februari 2012 @ 12:22:

Overigens ben ik altijd voor de tactiek om je op een eerste date niet beter voor te doen dan je bent....

Als je op RP staat, zet er dan geen foto op waarop je 5 kilo lichter lijkt. Niet je leukste foto, maar een gemiddelde foto.

In jouw geval was ik zonder make-up naar je eerste date gegaan. Dan is het maar achter de rug en weet je wat voor vlees je in de kuip hebt.En dan ook in je chillpak, met ongewassen haren, tanden niet poetsen en boeren en winden laten?! Je wil je juist toch wel een beetje van je leuke kant laten zien lijkt me. Pfff....
@Verliefdmeisje: je hoeft je niet actief lelijker/onaantrekkelijker te maken dan je bent. Ik heb het erover dat je niet actief je zwakke punten moet gaan maskeren (letterlijk in casu).
Ik zou er niks over zeggen en de volgende keer als je blijft slapen je gezicht schoonmaken voordat je gaat slapen. Juist als je er iets over zegt, gaat hij erop letten, of hij lacht je uit dat je je daar druk om maakt en dan voel je je nog lulliger.

Denk je nou echt dat hij er een probleem mee heeft? Niet druk om maken hoor, je ziet zelf elk pukkeltje/vlekje/stipje maar hij echt niet, hij ziet als het goed is momenteel het mooiste/liefste/leukste meisje wat hij kent
Ik herken dit zo erg! Heb zelf ook een acnehuid die ik verberg onder een laagje makeup. Maar zodra die makeup er af is voel ik me lelijk en wil ik niet dat iemand me zo ziet! En dan vooral je vriend niet .. dus ik begrijp goed dat je je zo voelt.

Ik herken het zelfs tot het kussen ontwijken met je gezicht om maar geen vlekken achter te laten.. !! Met zoenen enzo gaat de makeup er soms ook wel af en dan schrik ik soms zo erg als ik mezelf dan in de spiegel zie! (want: zo heeft hij me ook gezien..)

Misschien kun je je huid gaan reinigen voor je gaat slapen, alleen de opvallendste puistjes/vlekjes bedekken met een coverstick? Zo ben ik begonnen, en zelfs dat vond ik doodeng. De volgende stap was om zelfs die coverstick achterwege te laten.. En met een heerlijk zachte nachtcremè op mn gezicht ben ik heerlijk in zn armen gekropen!! Vriendlief heeft er geen 1x een lullige opmerking over gemaakt!! En wat heb ik lekker geslapen.. zonder zorgen of het kussensloop niet oranje was!!

(Ik was toen 19, ben nu 20)

Succes!! Je moet je even kwetsbaar opstellen en dat is eng maar als je het eenmaal gedaan hebt voel het echt vertrouwd. En waarom zou je bang zijn voor de teleurstelling dat hij denkt: 'aah,ze is toch minder mooi?' Ik denk dat dat niet eens door zn hoofd schiet. Als jij de volgende ochtend weer heel mooi voor de dag komt, (in de makeup) is hij dat ook weer vergeten toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven