Make up en relatie

19-02-2012 01:53 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een probleempje. Ik ga nu ongeveer 2 maanden met een leuke man om en het begint nu wat serieuzer te worden, waardoor ik tegen een probleem aan loop.

Ik heb last van acné en draag daarom redelijk veel foundation om het te camoufleren. Ik ben er ondertussen een master in geworden, dus je ziet er bijna niets van (alsof ik een paar kleine puistjes heb). Maar nu begint het dus dat ik bij hem blijf slapen... Vorige week was de eerste keer en toen heb ik met make up op geslapen en in de ochtend snel bijgewerkt, maar ughh het slaapt echt totaal niet lekker en het doet mn huid ook geen goed. Ik wil dus eigenlijk mijn make up eraf halen, maar ik durf het niet..

Op dit moment valt de acne zelf nog mee vanwege medicatie, maar ik heb heel veel rode plekjes en littekentjes etc. Ik zie er echt niet uit zonder foundation. Ik ben echt bang dat ie zich rot schrikt.

Ik dacht er nog aan om het misschien eerst te zeggen dat ik een slechte huid heb en er heel onzeker over ben, maar dat vestigt juist wel weer de aandacht erop.

Wat vinden jullie? Iemand toevallig ervaring?
Jouw idee om het bespreekbaar te maken klinkt hartstikke goed.
Dat zich rot schrikken zal heus wel meevallen, en als hij dat wel doet dan is het gewoon een lul en niet jouw vriend. Een echte vriend zal je niet veroordelen als je ziek bent en je iongewanden uitkotst. Dat hoort e rook bij. En zo;n groot verschil geef tfoundation ook weet niet hoor.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zou het gewoon zeggen. Is niets om je voor te schamen. En dan zien we wel wer verder.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hee dreamer!

Same problem here.. Alhoewel, ik heb alweer een aantal jaren een relatie en 'durf' me inmiddels wel 'bloot' te tonen.

Ik moest lachen om wat je schreef over camouflage 'ik ben er inmiddels master in geworden'.. Ook same here

Mensen vragen altijd waarom ik zoveel foundation draag, want 'zoveel acne heb jij toch niet?!' Ze moesten eens weten..

(Heb van la Roche Posay extreem dekkende foundation)

Maar ik herken het gevoel..

Ik liet mijn make up ook altijd op bij beginnende dates/relaties en zodoende blijven slapen.. (En dan 's ochtends als een gek de boel bijwerken..!!)

Toch heeft er nog geen enkele jongen ooit een nare opmerking over mijn huid gemaakt.. (Terwijl de dermatoloog als laatste redmiddel Roacutaine aanbeveeld..)

Mijn huidige vriend vindt het zelfs zonder mooier/frisser, al snapt hij dat ik het camoufleer. Liep vandaag ook de hele dag zonder foundation (alléén binnenshuis hoor :P) en dan is hij echt niet bezig met mijn huid. Hij ziet het eigenlijk niet eens, zegt hij. Ik voel me er bij hem ook niet meer onzeker over..

Echt tips heb ik verder niet, maar zeg het hem gewoon, mannen/mensen zijn er doorgaans minder mee bezig, dan wijzelf die eronder lijden.

Ik ga over een paar weken met een grote groep vrienden op wintersport en dan slapen we met meerder mensen op een kamer, dat zijn dan wel weer dingen waar ik nu al tegenop zie..

(Dat men dan voor/na ziet en vooral het hele proces van opmaken an sich :P)
Tja je bent wie je bent... ben je van plan eeuwig dit te blijven doen?

Gewoon een keertje opgooien.. "luister vriend, je hebt vast wel gemerkt dat ik wat last heb van acne. Ze zeggen dat het overgaat..... (en dan even met je ogen rollen ofzo om er iets grappigs/luchtigs van te maken) maar tot die tijd camoufleer ik dat dus een beetje. Maar om daar nu mee te gaan slapen doet mijn huid ook niet veel goeds dus niet schrikken morgen he!!

Zo zou ik het oplossen... met een grappig niet te zwaar beladen gesprekje.
dreamer, ik zou het ook gewoon zeggen.

Wat ik me afvraag, zit heel het kussensloop 's morgens niet onder als je alles erop laat?
Haha iebeltje, dat zou ik wel eens kunnen quoten

annabel, een lotgenoot! Ja, mensen om mij heen zeggen ook altijd dat er niets mis is met mijn huid, maar die hebben mij allemaal niet gezien zonder make up :p

Hoe deed jij het voor de eerste keer? Gewoon gedaan of er eerst over gepraat?

En succes op wintersport haha, ja bij mij is het ook een heel proces

Fame, je hebt gelijk dat het een lul is dan, en ik denk ook niet dat ie het zal laten zien als hij schrikt, maar ik ben zo bang dat hij denkt van "oh, ze is toch niet zo mooi als ik dacht". En we zijn nog niet echt in de I love you forever fase.
quote:mocy schreef op 19 februari 2012 @ 02:11:

dreamer, ik zou het ook gewoon zeggen.

Wat ik me afvraag, zit heel het kussensloop 's morgens niet onder als je alles erop laat?Ik sliep op mijn rug de hele nacht, nouja eigenlijk heb ik amper geslapen omdat ik inderdaad geen oranje kussen wilde achterlaten.
Mijn ervaring is dat liefde blind maakt.

Dit kun je toch niet jaren vol houden? Vertel hem waar je mee zit en laat jezelf zien.

Ik heb misschien wel een leuk voorbeeld om je daarmee te helpen.

Mijn zwager heeft ook enorm veel last van acne gehad (is nu bijna 50 en heeft nu alleen de littekens, en dat zijn er veel), hij heeft echt een pokdalig gezicht zeg maar (en hij had ze ook etterend en zwerend, en ook op zijn rug....je weet wel). Hij is een enorm leuke vent met het hart op de juiste plaats etc.

Nooit heeft iemand dat tegen hem gebruikt, juist omdat hij is zoals hij is en zelf nooit onder stoelen of banken heeft geschoven dat hij last van acne heeft en dat soms moeilijk vindt.

Ik hoor regelmatig dat mijn zwager een knappe vent is, hij wordt zelfs soms "een stuk" genoemd (ik heb nog nooit een negatief woord over zijn uiterlijk gehoord). En dat is hij ook, hij heeft alleen een slechte huid, maar iedereen kijkt daardoorheen omdat het gewoon geen issue is. En dat komt omdat hij er geen issue van maakt. Alleen maar daarom.

Jij kent ook vast wel mensen die het minder getroffen hebben met hun huid, haar, whatever. Vind jij ze minder, lelijker?

Zorg dat je goed voor een ander bent, als die ander dat niet waardeert, dan is ie jou niet waard.
quote:dreamer01 schreef op 19 februari 2012 @ 02:19:

[...]

Ik sliep op mijn rug de hele nacht, nouja eigenlijk heb ik amper geslapen omdat ik inderdaad geen oranje kussen wilde achterlaten.

Ah dat klinkt best zielig. (Ook wel beetje komisch.)

Maar gewoon luchtig vertellen. Stel dat hij er een probleem van maakt, dan valt hij door de mand want dan is die eigenlijk toch niet ZO leuk.
quote:dreamer01 schreef op 19 februari 2012 @ 02:17:

Haha iebeltje, dat zou ik wel eens kunnen quoten

Succes meid! Ik wens je een leuke knul toe met begrip en gevoel!
quote:Vl43inder schreef op 19 februari 2012 @ 02:20:

Mijn ervaring is dat liefde blind maakt.

Dit kun je toch niet jaren vol houden? Vertel hem waar je mee zit en laat jezelf zien.

Ik heb misschien wel een leuk voorbeeld om je daarmee te helpen.

Mijn zwager heeft ook enorm veel last van acne gehad (is nu bijna 50 en heeft nu alleen de littekens, en dat zijn er veel), hij heeft echt een pokdalig gezicht zeg maar (en hij had ze ook etterend en zwerend, en ook op zijn rug....je weet wel). Hij is een enorm leuke vent met het hart op de juiste plaats etc.

Nooit heeft iemand dat tegen hem gebruikt, juist omdat hij is zoals hij is en zelf nooit onder stoelen of banken heeft geschoven dat hij last van acne heeft en dat soms moeilijk vindt.

Ik hoor regelmatig dat mijn zwager een knappe vent is, hij wordt zelfs soms "een stuk" genoemd (ik heb nog nooit een negatief woord over zijn uiterlijk gehoord). En dat is hij ook, hij heeft alleen een slechte huid, maar iedereen kijkt daardoorheen omdat het gewoon geen issue is. En dat komt omdat hij er geen issue van maakt. Alleen maar daarom.

Jij kent ook vast wel mensen die het minder getroffen hebben met hun huid, haar, whatever. Vind jij ze minder, lelijker?

Zorg dat je goed voor een ander bent, als die ander dat niet waardeert, dan is ie jou niet waard.

Ik moet zeggen dat ik littekens bij een man soms juist sexy vind haha.

Maar je hebt gelijk hoor, niemand is perfect en ik weet dat hij het niet erg zou moeten vinden, maar toch denk ik altijd dat hij diep van binnen teleurgesteld zal zijn.
Hoe ik dat deed.. Nou het er in ieder geval op laten zitten en als ik wakker werd zo snel mogelijk naar het toilet/badkamer om de boel bij de te werken (maar ik zat destijds ook niet in een hele gezellige relatie, eigenlijk wilde hij mij in het algemeen niet en ik was zóów verliefd )

Slapen deed ik op mijn handen/naast het kussen, omdat ik als de dood was het kussensloop vies te maken..

Maar als ik dit hierboven lees en het nu over moest doen, dan had ik het gewoon gezegd..

Ik was toen rond de 19/20 en erg onzeker, inmiddels bijna 25 en een stuk mondiger en zelfverzekerder (mijn erge acne begon pas op mijn 18e, dus daarvoor had ik het probleem niet zo met dates..).

Ik had in die tijd ook een vriendin met hetzelfde probleem (had destijds nog ergere acne dan ik), een mooie meid en die vond ik zonder make up (als in foundation) helemaal niet lelijk.. Ik had/heb dat alleen bij mezelf zo erg..

Als deze jongen jou oprecht leuk vindt, dan vindt hij dat ook met acne.. Zeker weten..!! Niet te druk over maken, wou dat ik dat ook niet gedaan had, haha :-)
Wat Vlinder zegt..!
quote:mocy schreef op 19 februari 2012 @ 02:28:

[...]

Ah dat klinkt best zielig. (Ook wel beetje komisch.)

Maar gewoon luchtig vertellen. Stel dat hij er een probleem van maakt, dan valt hij door de mand want dan is die eigenlijk toch niet ZO leuk.Ik moest ook wel een beetje om mezelf lachen hoor toen hij daar snurkend lag en ik probeerde het kussen en het laken (witte natuurlijk) uit alle macht te vermijden.
Ik zou het ook bespreekbaar maken.. Gewoon zeggen. Hij vind JOU leuk! Dan maken die vlekjes vast niets uit.
quote:annabel85 schreef op 19 februari 2012 @ 02:31:

Hoe ik dat deed.. Nou het er in ieder geval op laten zitten en als ik wakker werd zo snel mogelijk naar het toilet/badkamer om de boel bij de te werken (maar ik zat destijds ook niet in een hele gezellige relatie, eigenlijk wilde hij mij in het algemeen niet en ik was zóów verliefd )

Slapen deed ik op mijn handen/naast het kussen, omdat ik als de dood was het kussensloop vies te maken..

Maar als ik dit hierboven lees en het nu over moest doen, dan had ik het gewoon gezegd..

Ik was toen rond de 19/20 en erg onzeker, inmiddels bijna 25 en een stuk mondiger en zelfverzekerder (mijn erge acne begon pas op mijn 18e, dus daarvoor had ik het probleem niet zo met dates..).

Ik had in die tijd ook een vriendin met hetzelfde probleem (had destijds nog ergere acne dan ik), een mooie meid en die vond ik zonder make up (als in foundation) helemaal niet lelijk.. Ik had/heb dat alleen bij mezelf zo erg..

Als deze jongen jou oprecht leuk vindt, dan vindt hij dat ook met acne.. Zeker weten..!! Niet te druk over maken, wou dat ik dat ook niet gedaan had, haha :-)

Ohh dat geeft mij hoop dat het beter wordt haha, ik ben nu ook 20.

Ik hoop echt dat je gelijk hebt en dat ik mezelf een hoop ongemakkelijke situaties kan besparen.
quote:dreamer01 schreef op 19 februari 2012 @ 02:41:

[...]

Ohh dat geeft mij hoop dat het beter wordt haha, ik ben nu ook 20.

Ik hoop echt dat je gelijk hebt en dat ik mezelf een hoop ongemakkelijke situaties kan besparen.Zeggen hoe het is en hoe je je erbij voelt. Stel nou dat jij een man treft die last van acne heeft, hoe zou jij willen dat hij er mee omgaat? Het is nu eenmaal zo, dat hoort bij jou, en dat is niet morgen anders.
Gewoon make-up ophouden.
Dus de rest van je leven ga je op je rug slapen,hysterisch dat er kussens vies worden,en smorgens als een gek naar de badkamer?

Dat houd je toch niet vol?

Gooi het in de groep zou ik zeggen,wie weet waar hij onzeker over is......

Ik snurk bijvoorbeeld heel heel erg,en waarschuw mijn eventuele bedpartner van te voren met een grapje:ohja,ik snurk,kwijl en tandenknars,en als je dat niet aankunt,de sleutel om het nachtslot te openen ligt in de la.
Dreamer,

Hoe doe je dat dan met zoenen en seks? Dan zal hij toch wel eens je gezicht aanraken. Ben je dan niet bang dat hij je make up er afveegt, of probeer je dat steeds krampachtig te vermijden? Lijkt me ook niet echt ontspannen en vol te houden.

Gewoon vertellen dus, zoals anderen ook al adviseren.
Gewoon vertellen joh.

Hoe langer je dit soort dingen uitstelt hoe moeilijker het wordt om het alsnog te vertellen.
ik zou niks zeggen, dan maak je het juist een probleem.

Onzekerheid is ook niet aantrekkelijk.

Doe gewoon dat is het makkelijkst, leg er niet zelf de nadruk op...
Je kwetsbaar durven opstellen hoort ook in een (beginnende) relatie en kan dan juist heel ontwapend en aantrekkelijk zijn. Als soort bewijs van vertrouwen in wat je samen opbouwt leg je een stukje van je masker af. In jouw geval letterlijk.

Dat is behalve doodeng toch ook wel mooi? Of zie ik het te simpel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven