Make up en relatie

19-02-2012 01:53 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een probleempje. Ik ga nu ongeveer 2 maanden met een leuke man om en het begint nu wat serieuzer te worden, waardoor ik tegen een probleem aan loop.

Ik heb last van acné en draag daarom redelijk veel foundation om het te camoufleren. Ik ben er ondertussen een master in geworden, dus je ziet er bijna niets van (alsof ik een paar kleine puistjes heb). Maar nu begint het dus dat ik bij hem blijf slapen... Vorige week was de eerste keer en toen heb ik met make up op geslapen en in de ochtend snel bijgewerkt, maar ughh het slaapt echt totaal niet lekker en het doet mn huid ook geen goed. Ik wil dus eigenlijk mijn make up eraf halen, maar ik durf het niet..

Op dit moment valt de acne zelf nog mee vanwege medicatie, maar ik heb heel veel rode plekjes en littekentjes etc. Ik zie er echt niet uit zonder foundation. Ik ben echt bang dat ie zich rot schrikt.

Ik dacht er nog aan om het misschien eerst te zeggen dat ik een slechte huid heb en er heel onzeker over ben, maar dat vestigt juist wel weer de aandacht erop.

Wat vinden jullie? Iemand toevallig ervaring?
Hè, wat naar dat je je zo onzeker voelt over je huid. Hier ook wel herkenbaar, het zij in mindere mate. Ik heb ook pas na mijn pubertijd last gekregen van puistjes en heb er tegenwoordig altijd redelijk wat op mijn gezicht zitten. Dit, terwijl ik vroeger een heel erg zuivere huid had!

Ik herken het willen verbergen dan ook wel, doe ook altijd wat extra maké-up op als het er veel zijn, maar juist het goed reinigen is zo belangrijk! Als je nu regelmatig met die laag op je gezicht slaapt worden het er alleen maar meer en werkt het juist averechts!

Ik heb toen mijn vriend de eerste keren bij me sliep ook met maké-up op geslapen, maar zodra het wel echt officieel werd ben ik hiermee gestopt. Hij gaat immers voor jou en jij bent meer dan die acné! Mijn vriend vind het overigens totaal geen probleem, zegt dat hij mij mooi vind zoals ik ben. Mét of zónder die puistjes.

Ik neem aan dat je, als jullie bij elkaar slapen, jullie ook weleens douchen in de avond? Ik zou dan gewoon lekker mijn maké-up er afhalen voor een avondje bankhangen. Net als dat je je kleding verwisselt voor een joggingoutfit bijvoorbeeld. Even de naturel-jij!

Bij mij heeft benzoylperoxide overigens flinkt gehopen tegen de puistjes (voorgeschreven door de huisarts). Misschien ken je dat al, maar wie weet heb je er iets aan.
quote:Ksenija schreef op 19 februari 2012 @ 14:12:

[...]

Je kunt letten op ingredienten wat je wilt, maar het is niet goed voor je huidje. Zeker bij acne niet en zo blijf je dus smeren en kom je er niet vanaf. Je moet wat meer zelfvertrouwen kweken, alsof iedereen op straat zich bezig houdt met jouw huid.Ik snap ook wel dat niemand het wat kan schelen of ik make up draag of niet, maar zonder make up voel ik mij heel ongemakkelijk, wil ik niet dichtbij mensen staan, kijk ik mensen amper in de ogen als ze tegen mij praten. Ik moet misschien inderdaad ook wel aan mijn zelfvertrouwen werken, maar ik denk dat de meeste mensen zich niet heel zelfverzekerd voelen met allemaal rode plekken op hun gezicht.
quote:martin81 schreef op 20 februari 2012 @ 12:22:

Overigens ben ik altijd voor de tactiek om je op een eerste date niet beter voor te doen dan je bent....

Als je op RP staat, zet er dan geen foto op waarop je 5 kilo lichter lijkt. Niet je leukste foto, maar een gemiddelde foto.

In jouw geval was ik zonder make-up naar je eerste date gegaan. Dan is het maar achter de rug en weet je wat voor vlees je in de kuip hebt.Tsja, hier ben ik het niet echt mee eens. Zelfs als ik geen acne had zou ik make up dragen (dan wel minder) en ik denk dat meer dan de helft van de vrouwen dat doet.
quote:Kirsten_ schreef op 20 februari 2012 @ 14:50:

Ik herken dit zo erg! Heb zelf ook een acnehuid die ik verberg onder een laagje makeup. Maar zodra die makeup er af is voel ik me lelijk en wil ik niet dat iemand me zo ziet! En dan vooral je vriend niet .. dus ik begrijp goed dat je je zo voelt.

Ik herken het zelfs tot het kussen ontwijken met je gezicht om maar geen vlekken achter te laten.. !! Met zoenen enzo gaat de makeup er soms ook wel af en dan schrik ik soms zo erg als ik mezelf dan in de spiegel zie! (want: zo heeft hij me ook gezien..)

Misschien kun je je huid gaan reinigen voor je gaat slapen, alleen de opvallendste puistjes/vlekjes bedekken met een coverstick? Zo ben ik begonnen, en zelfs dat vond ik doodeng. De volgende stap was om zelfs die coverstick achterwege te laten.. En met een heerlijk zachte nachtcremè op mn gezicht ben ik heerlijk in zn armen gekropen!! Vriendlief heeft er geen 1x een lullige opmerking over gemaakt!! En wat heb ik lekker geslapen.. zonder zorgen of het kussensloop niet oranje was!!

(Ik was toen 19, ben nu 20)

Succes!! Je moet je even kwetsbaar opstellen en dat is eng maar als je het eenmaal gedaan hebt voel het echt vertrouwd. En waarom zou je bang zijn voor de teleurstelling dat hij denkt: 'aah,ze is toch minder mooi?' Ik denk dat dat niet eens door zn hoofd schiet. Als jij de volgende ochtend weer heel mooi voor de dag komt, (in de makeup) is hij dat ook weer vergeten toch?

Dat is misschien wel een goed idee om de ergste plekjes alleen de camoufleren. Dat maakt de stap iets minder groot.

Gelukkig zeg dat je vriend er niet moeilijk over heeft gedaan, moet zeker een lekker gevoel geven
quote:ster89 schreef op 20 februari 2012 @ 15:09:

Hè, wat naar dat je je zo onzeker voelt over je huid. Hier ook wel herkenbaar, het zij in mindere mate. Ik heb ook pas na mijn pubertijd last gekregen van puistjes en heb er tegenwoordig altijd redelijk wat op mijn gezicht zitten. Dit, terwijl ik vroeger een heel erg zuivere huid had!

Ik herken het willen verbergen dan ook wel, doe ook altijd wat extra maké-up op als het er veel zijn, maar juist het goed reinigen is zo belangrijk! Als je nu regelmatig met die laag op je gezicht slaapt worden het er alleen maar meer en werkt het juist averechts!

Ik heb toen mijn vriend de eerste keren bij me sliep ook met maké-up op geslapen, maar zodra het wel echt officieel werd ben ik hiermee gestopt. Hij gaat immers voor jou en jij bent meer dan die acné! Mijn vriend vind het overigens totaal geen probleem, zegt dat hij mij mooi vind zoals ik ben. Mét of zónder die puistjes.

Ik neem aan dat je, als jullie bij elkaar slapen, jullie ook weleens douchen in de avond? Ik zou dan gewoon lekker mijn maké-up er afhalen voor een avondje bankhangen. Net als dat je je kleding verwisselt voor een joggingoutfit bijvoorbeeld. Even de naturel-jij!

Bij mij heeft benzoylperoxide overigens flinkt gehopen tegen de puistjes (voorgeschreven door de huisarts). Misschien ken je dat al, maar wie weet heb je er iets aan.

Ja klopt, slapen met make up doet mijn huid echt geen goed.

Douchen is er nog niet bij geweest, daar had ik nog niet eens over nagedacht, oh god nog een nachtmerrie :p

Maar het lijkt mij inderdaad ook lekker om je gewoon niet te druk te hoeven maken om je make up.

En benzoylperoxide heb ik al geprobeerd ja, hielp bij mij niet zo, maar zit nu aan een zware medicatie die gelukkig wel helpt
quote:dreamer01 schreef op 20 februari 2012 @ 15:48:

[...]

Ja klopt, slapen met make up doet mijn huid echt geen goed.

Douchen is er nog niet bij geweest, daar had ik nog niet eens over nagedacht, oh god nog een nachtmerrie :p

Maar het lijkt mij inderdaad ook lekker om je gewoon niet te druk te hoeven maken om je make up.

En benzoylperoxide heb ik al geprobeerd ja, hielp bij mij niet zo, maar zit nu aan een zware medicatie die gelukkig wel helpt

Fijn dat je nieuwe medicatie wel al helpt!

Natuurlijk is het eng om je bloot je geven. Je stelt jezelf gigantisch kwetsbaar op zo. Maar let's face it: dat is een relatie. Van elkaar houden om wie je bent. Stel eens voor: hij heeft pukkels op zijn billen. Zou je hem daarom minder leuk vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven