Gezondheid alle pijlers

de menstruatiepleister

09-03-2008 11:11 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik ben gewoon effe nieuwschierig. Op de huishoudbeurs heb ik een menstruatie pleister aangeschaft, het zou helpen tegen de klachten tijdens het menstrueren. Nou heb ik zo'n pakketje meegenomen, en geprobeerd. Je moet op je buik een kruisje maken met 2 pleisters en op je rug 1 pleister. Nou voelde ik dus helemaal geen verschil met die best wel prijzige pleisters. Op hun website alleen maar jubbelverhalen uiteraard. Nou ben ik benieuwd of er meerdere vrouwen zijn die die pleister hebben aangeschaft en hebben geprobeert. Er stond toen ik er was namelijk een hele rij, dus misschien stond daar ook wel een forummer tussen :-)

Het ziet er ook gewoon uit als pleister, ik kan geen werkzame stof oid ontdekken. Nou ja, ik ben benieuwd of nog iemand het geprobeert heeft.

groetjes
Wat is de website?
Ik heb het al gevonden.
Wat een onzin zeg! Zenuwbanen...blablaa..
Neem toch gewoon een ibuprofen. Net zo werkzaam. Stuk makkelijker en goedkoper!
Hahaha een pleister in een kruisje op je buik plakken en geen last meer van menstruatieklachten... ik moet hier wel heel erg om lachen hoor...

Goffer dan ben je wel heel erg genept zeg, hopelijk heb je er niet teveel voor betaald....
En als inbruprofen niet voldoende is dan kan je bij je huisarts om naproxen vragen; is 3x zo sterk als een ibruprofen.
Naproxen is niet 3 x zo sterk, het werk gewoon op andere receptoren.

Bovendien kan je dat ook gewoon bij de dogist halen.

Maar dat werkt wel goed ja.
quote:isabon schreef op 09 maart 2008 @ 12:17:

Bovendien kan je dat ook gewoon bij de dogist halen.

dat klopt niet Isabon, de Naproxen die je van de huisarts krijgt is sterker dan de Naproxen van de drogist.
anoniem_28077 wijzigde dit bericht op 09-03-2008 13:06
Reden: typfoutje
% gewijzigd
Dan neem je er 2 van de drogist. Precies dezelfde werkzame stof als de naproxen die je van de huisarts krijgt, en dan ook nog eens in dezelfde dosis
Etos verkoopt ze gewoon in eigen merk vorm. En inderdaad dan neem je er gewoon 2. De Naproxen dus.
net als dat je ibu 600 alleen maar op recept krijgt...Je koopt een verpakking van 400 en van 200 en klaar is kees..werkt overigens bij mij net zo goed als naproxen
Hahaha weet je dat ik daar dus nog nooit aan gedacht heb...
Ik heb die Napoxen500 waarvan ik er 3 op een dag neem (tijdens mijn menstruatie dan). Officieel mag je er maar 2. Die zijn alleen op recept te krijgen.
quote:marie_liselotte1981 schreef op 09 maart 2008 @ 14:54:

Ik heb die Napoxen500 waarvan ik er 3 op een dag neem (tijdens mijn menstruatie dan). Officieel mag je er maar 2. Die zijn alleen op recept te krijgen.Nou in "drogistnaproxen" zit 200 mg, dus dan mag je daar 5 van hebben. Dan zit je ook op 1000 mg totaal.
Shit, ik ben dus de enige "doos" die dat dan weer gelooft en meeneemt . Ik zie op de site van menstruatiepleister.nl dat die dingen nog 17,95 voor 3 stuks kosten. Nou zal ik wel een kleine beurs korting hebben gehad, maar ik weet wel dat ik het vrij duur vond. Maar ach ik had het idee dat ik het altijd kon proberen, maar de pijnstillers werken inderdaad beter.
Hey Nina,

Hier nog zo'n "doos".... tja je zal maar heel erg last hebben van pijn tijdens de menstruatie.

En je zal maar niet zo'n voorstander zijn van veel medicatie moeten slikken.

Om baat te hebben bij ibu's moet ik er zeker een stuk 8 van die 400mg slikken terwijl je er lang niet zoveel mag (ik dacht maar 3 op een dag).

En dan kunnen mensen wel roepen dat het allemaal wel meevalt en dat je dat best kunt doen maar feit is dat er een maximum op de bijsluiter staat. En het is bij mij geen kwestie van 1-tje meer.

Ik zag dus ook wel iets in die pleisters en heb het ook geprobeerd. Helaas.... ik voelde ook geen enkel verschil.

Ach, ik heb het geprobeerd. Voor hetzelfde geld had ik er wel baat bij gehad. Ik heb al vaker nieuwe dingen op de HHB gekocht waar ik heel blij mee was (softcups bijvoorbeeld).
Jeetje 8 ibu's op 1 dag... dat is wel heel veel hoor. Zoveel last heb ik niet. Bij 1tje gaat de pijn bij mij al weg. Maar dat je zoveel pijn en last hebt, is er dan niet iets anders aan de hand ofzo?

Maar ik ben stiekem wel blij dat ik toch niet de enige ben die erin getrapt is.
SPAMSPAMSPAM
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
en een onderzoek door een fysiotherapeut en een student fysio? Lamenielache!
Hoef je dan niet een koperen muntje onder die pleisters te stoppen???? Ik geloof het alleen als je dat wel moet doen. Andre beinv,loed het je zenuwbanen en meridianen niet

Oh , en naproxen; heeft dat dezeflde vochtvasthoudende werking als ibupref? Krijg er zo'n bolle kop van, allemaal vocht.
Poep, wie heeft jou gescheten?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Het is misschien jullie grootste geheim maar als er geen koperen munt bijgeleverd wordt, zitten er dan niet op zijn minst koperen nanodeeltjes in de pleister verwerkt?

Anders kan het toch niet werken????
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:menstruatiepleister schreef op 13 december 2012 @ 15:26:

.

Dus het is gewoon een doodordinaire pleister?

Je kunt ook gewoon een pijnstiller nemen, veel efficienter.

En het onderzoek is natuurlijk nog steeds lariekoek van de bovenste plank.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 13-12-2012 20:45
Reden: tekst van spammer verwijderd
% gewijzigd
quote:menstruatiepleister schreef op 13 december 2012 @ 15:24:

Nou, gelukt!

Het is door jullie posts wel duidelijk dat dit klinkklare nonsens en geldklopperij is, dankbaar gebruik makend van het placebo effect.

Dus missie volbracht, je wilde niks verkopen (gaat ook niet gebeuren) en iets vertellen over de werking (we snappen nu dat die niet wetenschappelijk aangetoond is).

slotje op het topic dan maar.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 13-12-2012 20:44
Reden: tekst van spammer verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven