Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic - Deel IV

03-10-2011 14:53 3008 berichten
Hier besparen we verder!

Kijk voor meer bespaar tips ook in de oude topics!

Deel I

Deel II

Deel III

En met recepten: het vrekwaardig eten topic!
Alle reacties Link kopieren
Waarom koop je dure miniflesjes cola ? Als het voor onderweg meenemen is dan zou je ook over kunnen gieten in een klein flesje.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:kruisbekie25 schreef op 19 februari 2012 @ 19:58:

Oja Gizz? 60 pw? Wat eten jullie dan zoal door de weeks?

Hie een leuke vrekactie gedaan: 7.55KG Ariel waspoeder voor ¤ 14.95!!! Bij de Turkse supermarkt! Kunnen we weer vooruit met wassenGroente, aardappels en dan iets van slavink, snitzel, maar ook best regelmatig biefstukje of varkenshaas (maar dat is dan wel voor 2 personen, die laatste twee want dat lusten de jongens niet) Toetje toe. Maar ook vaak lekkere pasta gevuld met groente en vlees, ovenschotels etc. We doen onze boodschappen gewoon bij de appie, behalve het fruit dat haal ik bij ons op de turkse markt, dat scheelt heel veel. maar letten gewoon op wat we meenemen. Snaaigoed vooral van euroshopper merk. Die vinden wij vaak lekkerder en die zijn ook nog eens veel goedkoper. Goed opletten wat er in de bonus is. Zolas gezegd, brood vriezen we in. De oudste neemt drinken mee naar school. Ipv losse pakjes en flesje, kopen we gewoon grote pakken drinken en neemt hij een beker mee, scheelt ook enorm.
Knap hoor gizz. Zoon neemt ook altijd een beker yogi mee ipv pakjes of roosvicee. Dan ga ik toch maar eens wat vaker naar de turkse supermarkt als het zoveel scheelt. Ik zag vrijdag wel bij zowel de jumbo als aldi dat de komkommer flink duurder is geworden ruim 1 euro i.t.t. een week geleden.

Tnx voor het delen!!
Ik probeer wekelijks met de boodschappen rond te komen voor 2 personen en 2 katten van 75 euro. Dat lukt, als we geen etentjes hebben (mensen die hier komen eten). Dat is dan inclusief was- en schoonmaakmiddelen, maar exclusief persoonlijke verzorging. We zijn best goed in creatief koken (restjes opmaken) maar er wordt hier wel elke dag verse groente en fruit gegeten, dat vinden we belangrijk. Elke dag vlees is dan weer niet zo belangrijk.
Wij zijn met z'n 4-en en hebben nog 2 kleine hondjes, een hamster en een muis. De eerste 7 weken van dit jaar hebben we voor gemiddeld 75,- per week boodschappen gedaan. Dat is incl voer voor de beesten en bodembedekking en incl. schoonmaak en verzorgingsproducten.
Erg jamer dat hier geen Deen supermarkt in de buurt zit... geen Omo voor mij dus. Wel de oral-b van het kruidvat, 1 tandpasta en 1 tandenborstel per huishouden zie ik, dus je hoeft niet te kiezen!

Ik probeer sinds dit jaar met 30 euro rond te komen voor boodschappen voor 2 personen, moet wel zeggen dat ik een uitgebreide voorraad heb altijd dus dat is wel een soort van smokkelstart. En mijn vriend gaat wel eens naar bakker of groentenboer, watie dan niet van het boodschappengeld doet, dus dat is ook smokkelen... Eigenlijk zou 50 euro realistischer zijn dus.
...
50 E p.w. is idd. niet erg makkelijk.

klein voordeel: kant en klare maaltijden zijn echt taboe hier.

vriend is kok dus qua soep en sauzen, pizzabodums enz. maakt

hij het liefst allemaal zelf.

het is trouwens in mijn geval geen noodzaak en ik kan best smokkelen. van de andere kant vond ik dat het best wat minder kan zodat je voor andere dingen ook wat over houdt. daarnaast vind ik het best een uitdaging.

maar nogmaals het is wel ff wennen. (vandaar dat ik er toch maar 60 van maak )
Goedemorgen.

Ik heb een C1000 zegel voor iemand die er interesse in heeft. Laat maar weten op mail naar cheeky_mug@hotmail.com.

Ik houdt ook al mijn uitgaven bij in excel en doe boodschappen van tussen de 20 en 30 euro. Ik ben alleenstaand met 2 katten. Ik doe ook mijn boodschappen bij de Aldi of C1000 en let op de aanbiedingen. Door een bepaald iets is het voor mij wel makkelijk om er van rond te komen. Groente en fruit haal ik ook vaker bij de toko om de hoek. Ik ben enkel wel verbaasd over de prijs van verse groenten. I.p.v. het op de groenten afdeling te kopen doe ik huismerk diepvries groenten ( peultjes een doos 0.99 en boontjes een zag 0.45). Ik stoom mijn groenten en zo blijft het betaalbaar, vers en knapperig.

AH heeft deze week een actie van robijn 1+1 gratis
nu ik een goeie basis boodschappen in de kast heb staan. en de diepvries zit bomvol red ik het met 55 a 60 euro per week voor 2 personen. gaat mijn vriend mee om boodschappen dan red ik het niet jeetje wat die wel niet in de kar gooit
ik kan alleen maar tegen neutral maar heb flink ingeslagen met de actie 2 halen 1 betalen
quote:zeester65 schreef op 20 februari 2012 @ 09:30:

ik kan alleen maar tegen neutral maar heb flink ingeslagen met de actie 2 halen 1 betalendat betaal ik niet van mijn boodschappen geld
Wij komen rond met ca, 70 euro aan boodschappen (echt eten, drinken en snoep bedoel ik dan) voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Dat is best goed te doen, mits we geen feestje/verjaardagen hebben. Lastig is wel, dat zowel mijn man als ik niet van aardappelen (koken) houden. Ik begrijp dat veel mensen het zuiniger vinden om geen pakjes e.d. te gebruiken, maar is het echt goedkoper om alles zelf te maken? Domme vraag misschien, maar ik koop altijd mixen en pakketten in de aanbieding en leg daarmee een voorraadje aan. Het is dan een kwestie van vlees en verse groenten toevoegen, dus wat maakt het duurder dan alles zelf klaarmaken?
@Layla is het nog gelukt met de muppets pop(pen)?
quote:beertje87 schreef op 20 februari 2012 @ 09:33:

Lastig is wel, dat zowel mijn man als ik niet van aardappelen (koken) houden. Waarom is dat lastig?
Pasta en rijst zijn echt niet duurder dan aardappels hoor!

En wat zit er nou eigenlijk in veel pakjes? Wat geur-, kleur- en smaakstoffen en wat bindmiddel.

Of bedoel je die dozen als de Wereldgerechten? Ook die zijn duur hoor, in verhouding. Als je gewoon een grote baal rijst koopt ben je echt goedkoper uit.
je hoeft toch ook niet per sé aardappels te koken. Genoeg gerechten met rijst, mie of pasta. (zelf ook geen grote fan van gekookte aardappels).

van die maaltijdpakketten (bijv wereldgerechten) zijn duurder dan zelf koken. Wij kopen wel van die groentepakketten (bijv. bami-groente), meestal ook in de aanbieding. Heb je veel verschillende groentes en geen restjes van zelfgesneden groentes.

Zelf koken is vaak ook nog gezonder (vooral die sausjes e.d. in pakketten).
Wat zijn die tandenborstels van Oral B trouwens duur zeg sommige zijn inderdaad 6,29!

Ik poets electrisch met Oral B en koop mijn opzetborstels of in de aanbieding 9 stuks voor ca. 19 euro of neppers bij de Action, 2 stuks voor 3,99.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
quote:sweetfirefly schreef op 20 februari 2012 @ 10:18:

Wat zijn die tandenborstels van Oral B trouwens duur zeg sommige zijn inderdaad 6,29!

Ik poets electrisch met Oral B en koop mijn opzetborstels of in de aanbieding 9 stuks voor ca. 19 euro of neppers bij de Action, 2 stuks voor 3,99.PAssen die???
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ik ben een meelezer en niet een echte vrekker, maar sommige tips hier zijn echt wel handig...

Ik heb vorig jaar met sinterklaas het kookboek

Koken met Karin (zonder pakjes en zakjes) gevraagd en daar heb ik echt veel plezier van. Veel eenvoudige basisrecepten en idd zonder pakjes en zakjes. Wellicht is het boek inmiddels wel te leen in de bibliotheek of tweedehands te koop.

Van de week heb ik een doos color reus van 5 kg gekocht bij de action voor ¤8,95, dat is ook niet al te duur geloof ik... Ik weet wel dat de eigen merk artikelen goedkoper zijn, maar ik vind de color reus altijd wel fijn dus als die leuk geprijsd is neem ik hem wel mee.
quote:zeester65 schreef op 20 februari 2012 @ 09:29:

nu ik een goeie basis boodschappen in de kast heb staan. en de diepvries zit bomvol red ik het met 55 a 60 euro per week voor 2 personen. gaat mijn vriend mee om boodschappen dan red ik het niet jeetje wat die wel niet in de kar gooit

dat komt mij bekent voor. ik ga ook liever alleen..

moet zeggen dat hij tegenwoordig niet meer zo irri is.

paar jaar geleden hadden wij in de winkel nog hele discuccies over A en B merken. daar issie gelukkig inmiddels op teruggekomen.
@Fame, er staat op op welk type ze passen. Kruidvat heeft overigens ook opzetborstels die op Amerk electrische tandenborstels passen en zelfs Wibra had ze in een ver verleden.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
quote:Mugske schreef op 20 februari 2012 @ 10:11:

je hoeft toch ook niet per sé aardappels te koken. Genoeg gerechten met rijst, mie of pasta. (zelf ook geen grote fan van gekookte aardappels).

van die maaltijdpakketten (bijv wereldgerechten) zijn duurder dan zelf koken. Wij kopen wel van die groentepakketten (bijv. bami-groente), meestal ook in de aanbieding. Heb je veel verschillende groentes en geen restjes van zelfgesneden groentes.

Zelf koken is vaak ook nog gezonder (vooral die sausjes e.d. in pakketten).

Aardappelen zijn erg goedkoop en ook te combineren met goedkope groenten (bloemkool, spinazie e.d.). Bij de meer exotische producten komt dan vaak aubergine, courgette enzo kijken.

Als jullie dan bijvoorbeeld nasi, tagliatella of roerbakmie willen maken, hoe maken jullie dan die mix? Ik koop die in de aanbieding voor minder dan 90 cent, kun je dat zelf goedkoper maken zonder een enorme voorraad kruiden etc. in huis te hoeven hebben?

Die wereldgerechten zijn wel wat duurder inderdaad, die koop ik ook echt alleen in de aanbieding, Voordeel is wel dat ik niet teveel kook omdat er al bijv. rijst bijzit en er exact bijstaat wat ik toe moet voegen, anders wil het nog weleens gebeuren als ik zelf iets maak dat is teveel klaarmaak (maar weer niet genoeg om er later nog een keer van te eten).
Ik kook eigenlijk heel vaak wel met zakjes en kruidenmixen, vooral uit de aanbieding, bijv tweede gratis of twee voor een euro. Idem voor vlees, met de hamsterweken sla ik zon 30 twee persoonsporties in, met aardappelen zelf gesneden en gebakken en verse groenten eten we meestal voor zon 2.50 samen per maaltijd. Wij zijn meestal rond de 30/40 euro per week kwijt voor twee personen waarvan we vijf avonden thuis eten, kaas krijgen we altijd en is gelijk veel van ons broodbeleg.
Aubergine en courgette zijn toch helemaal niet perse duur? Als je ze maar in het juiste seizoen koopt, net zoals alle groente en fruit.

Ik heb dus wel die grote verzameling kruiden, en die haal ik bij de toko en dat is ook niet duur. En ik kook juist een grotere hoeveelheid dan alleen voor één avond, en vries dan een deel in. En ik gebruik best vaak mn keukenweegschaal, en weet dan hoeveel rijst,pasta of mie ik per persoon nodig heb.

Voor de sausen en curry's gebruik ik kruiden en dan bijvoorbeeld tomaten uit blik of kokosmelk of turkse yoghurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven