Auto te duur

20-02-2012 19:23 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik mijn auto echt niet meer kan bekostigen door de hoge benzineprijzen, wil ik graag overstappen op een scooter.

Iemand enig idee wat je aan verzekering en belasting betaald voor een scooter, en hoeveel benzine een scooter verbruikt?

Alvast bedankt,

Ps, ik ben 26 jr oud
Een verzekering voor een scooter is echt niet duur. Ik betaalde ongeveer 10 euro per maand, maar waarschijnlijk als je goed zoekt kun je het voor minder krijgen. Hoeveel benzine een scooter verbruikt is verschillend. Ik had een Peugeot Speedfight 2 uit 2005 met een 5 liter tank, en daar reed ik ongeveer 200 km mee. Maar een 25 km/u scooter is veel goedkoper.

Hou je er wel rekening mee dat een scooter veeeel meer olie verbruikt dan een auto? Gemiddeld 1 fles van 10 euro per maand. Ook rij je vaker een lekke band dan met een auto, en dan ben je ook al gauw 50-100 euro kwijt.
Kijk hier eens

http://www.unive.nl/bromfietsverzekering
Zie:

http://www.nibud.nl/schol ... sten-van-een-scooter.html
ik betaal voor een volle tank niet meer dan 6 euro en doe er dan een kleine 2 weken mee (licht eruiteraard aan hoeveel ik rijd)

verzekering weet ik niet precies, ik dacht iets van 60 E per jaar.

ik heb nu 2 jaar een scootertje en vind het werkelijk ideaal.

zeker als ik hoor wat een auto kost per maand.
Voor een scooter hoef je geen belasting te betalen. Verzekeringspremie is ook afhankelijk van leeftijd en regio. Kies er wel één met goede vering!
Ik heb vorig jaar een nieuwe scooter aangeschaft omdat mn auto me te duur werd aan benzine.

Aan verzekering allrisk ben ik 26,30 kwijt per maand.

Mn scooter is heel zuinig en een volle tank kost me 3 euro, euro 95.

Daarmee rijd ik 56 km per tank. Heerlijk!

Maar ik heb dus wel een duurdere scooter die extra zuinig is en bestemd voor langere afstanden.
Mijn scooter is allrisk verzekerd voor 2000 euro. Vandaar dat ik waarschijnlijk iets meer betaal. Gaat vanzelf omlaag.

Ik woon in een dorp waar weinig gestolen wordt.

Mn auto heb ik er wel naast gehouden. Scooterrijden met sneeuw durf ik echt niet aan.
Ik heb ruim en jaar geleden ook een scooter gekocht. Wel een wat duurdere, was zo'n 3000 euro kwijt. Ik heb een 45km/u uitvoering en betaal aan de all risk verzekering + diefstal 500 euro per jaar.

Heb de verzekering helaas ook al 2 keer nodig gehad.... (man had ging in 2010 onderuit met sneeuw en ik ben eind 2011 aangereden) daardoor nog steeds hoge premie, maar die zakt normaal gesproken snel als je een jaar zonder brokken doorkomt.

de scooter rijdt 1:40 en onze auto 1:10 dat scheelt nogal.

Wij hebben inmiddels toch een tweede auto aangeschaft aangezien ik het rijden in het donker en met nat weer toch iets te link vond... scootertje blijft er nog wel even bij, met mooi weer is het ideaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven