lidl vs jumbo

22-02-2012 11:52 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, Door crisis (baan en relatie kwijt) moet ik zuiniger doen. Nu koop ik bij jumbo het E merk (soort van euroshopper) vlak bij zit ook een lidl. Is de lidl nu echt goedkoper dan jumbo E? En heeft lidl wel goede kwaliteit. Het gaat om de dagelijkse boodschappen. Iemand ervaring?
Ga eens naar beide met je boodschappenlijstje en doe een warenonderzoek. Schrijf van alles op hoeveel het kost. (durf ik te zeggen: je hebt tijd genoeg, ja ik denk het wel)

En kwaliteit van Lidl is goed genoeg.

Ze hebben zelfs een bio afdeling.
Love the Lidl. Jumbo zit niet zo in mijn route dus geen ervaring.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Groente en fruit is bij de Lidl meestal goedkoper, kwaliteit is prima!

Lidl heeft vaak versaanbiedingen van Maandag tot woensdag en superzaterdag, dan zijn bepaalde groente en vlees ontzettend goedkoop.

Vlees is ook erg goedkoop bij de Lidl.

Het E merk bij de Jumbo heb ik niet vaak maar is meestal ook prima, wel moeilijk te vergelijken omdat ze bij de Lidl bepaalde dingen niet hebben.

Het zijn de 2 supermarkten waar ik meestal naar toe ga, al zijn de aanbiedingen bij de Jumbo voor mij een grote valkuil, vooral als de M&M's in de aanbieding zijn
Lidl is met veel dingen even duur of zelfs duurder dan mijn Albert Heijn!!
Volgens mij verschilt het per product. Sommige spullen van de Euroshopper (AH) zijn echt een stuk goedkoper dan vergelijkbare producten van de Lidl/ Aldi. Daarnaast vind ik de AH gewoon een prettigere winkel, maar dat is een andere discussie.

Jumbo hebben we hier niet in de buurt. Ik vraag me overigens af waar die wel zit, want na verhuizing naar een andere regio (20 km) zit ook hier geen enkele Jumbo in de buurt terwijl we op de tv worden gebombardeerd met reclame voor deze winkels. Zelfde geldt voor de Plus overigens.
Hier zitten de Jumbo en Lidl naast elkaar. Ik doe wekelijks boodschappen en t meeste haal ik toch wel bij de Lidl. Alleen voor bijvoorbeeld de koffie (0,59) en Fjord crackers (0,35) ga ik naar de Jumbo. En ik kijk natuurlijk naar de aanbiedingen.

Bij de Lidl is t fruit en de groente prima! Vind eigenlijk alles wel lekker daar. En ben laatst gigantisch ziek geweest van Jumbovlees, dus daar begin ik niet meer aan :-/
Some people aim at nothing in life and hit it with amazing accuracy..
Lidl is lang niet altijd goedkoper, maar wel met bepaalde dingen. Wij doen de meeste boodschappen bij AH en Lidl, bekijken wat we nodig hebben en bij welke winkel we dat dan gaan halen..

Sommige dingen van Lidl vind ik juist lekkerder, sommige juist weer niet (hagelslag van Lidl vind ik helemaal niets). Ik wil goedkoop, maar ook lekker eten.

En bij de Lidl niet in de verleiding komen voor de goedkope ongezonde dingen, want dan ben je nog duur uit.

Was laatst bij Jumbo (ons kattengrit is daar goedkoop), viel me vooral op dat het assortiment 'vreemde' ingrediënten daar groot was en de aanbiedingen voordelig. Wij gaan daar eens in de 3 maanden heen voor het kattengrit en wat we dan tegenkomen/nodig hebben/goedkoop is.
Bij de lidl kocht ik een blik bruine bonen voor 0,79 loop ik daarna de c1000 nog even in, blik bruine bonen 0,55.

Had het eigenlijk niet verwacht.

Maar goed, goed vergelijken heeft dus als je op de kleintjes moet letten zeker zin!
Ik heb nog nooit mie gevonden bij Lidl. Aangezien ik graag bami eet moet ik daarvoor naar AH. Ik ga ook meestal voor koekjes naar AH. Voor taart en gebak naar Jumbo.
it's a big club and you ain't in it
quote:poppeding schreef op 22 februari 2012 @ 12:00:

Vlees is ook erg goedkoop bij de Lidl.

Persoonlijk zou ik geen vlees bij de supermarkten kopen. Met name Jumbo en Albert Heijn wensen op geen enkele wijze bij te dragen aan verantwoord vlees in de schappen, enkel om maar de goedkoopste te kunnen zijn. Naast de slechte omstandigheden in de steeds groter wordende megastallen en in de slachterijen hebben ze ook een groot aandeel in de kap van het regenwoud. Dat wordt allemaal omgeploegd tot enorme sojavelden, waarvan weer goedkoop voedsel voor het vee gemaakt wordt. Beter betaal je een eurootje meer bij een slager.

@ TO, kijk ook hoe je bv wat kan besparen door de temperatuur in je woning wat lager te houden, of gezamelijk eten bij je ouders of iets dergelijks, dat zet vaak meer zoden aan de dijk dan een paar cent minder in supermarkt x betalen per artikel.
Echte online prijslijsten zijn er niet; alleen AH heeft er een: http://webwinkel.ah.nl/

Lidl heeft een mooie aanbiedingenfolder: http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl ... /20473.htm
it's a big club and you ain't in it
Alleen groente en fruit is goedkoper bij de LIDL en de rest is de euroshopper goedkoper.

Maar sommige dingen van de euroshopper zijn gewoon echt niet lekker en dan haal ik toch de duurdere.
Zelf zou ik voor echt het avondeten (vlees, groenten, aardappelen, pasta's, sauzen) naar Jumbo gaan en voor al het andere (o.a. wc-papier, schoonmaakmiddelen, snoep, chips, koekjes etc.) naar Lidl. Gewoon omdat Lidl me geen ster lijkt in al die versproducten, ook al komen ze als beste uit de test met hun groenten.
Jumbo ken ik persoonlijk niet. Lidl vind ik qua kwaliteit vaak beter dan bijvoorbeeld euroshopper van AH. ik merk wel dat als ik boodschappen doe bij Lidl ik vaak goedkoper uit ben dan bij de AH, terwijl ik daar ook vaak euroshopper kies. Ik denk dat het 'm vooral in het groente, fruit en brood zit.
wij hebben sinds kort een jumbo en ik heb daar, ter vergelijking, mijn weekboodschappen gedaan..

Fruit, groente en vlees zijn bij de jumbo duurder. Waarvan ik het vlees van de Jumbo beter vond dat van de Liddl, maar de groenten en fruit van liddl zijn prima en stukken goedkoper.

Verder zijn ze bijv. met melk etc. even duur (mits je geen campina koopt), Brood is duurder bij Jumbo (, goedkoopste brood is lekkerder dan die bij Liddl)

Ik ben iets van 20 euro meer kwijt bij Jumbo als ik daar alles haal. Als ik groente en fruit bij liddl haal ben ik even duur uit.. Het is even zoeken.. Ik heb van sommige dingen altijd a-merk en daar is Jumbo qua prijs gunstig in.. Van huismerken weet ik niet , ik kies bij Jumbo dan het euroshopper merk.. en dat is qua prijs even duur als bij Liddl.. Kwaliteit ontloopt elkaar niets..
quote:btje90 schreef op 22 februari 2012 @ 12:50:

Zelf zou ik voor echt het avondeten (vlees, groenten, aardappelen, pasta's, sauzen) naar Jumbo gaan en voor al het andere (o.a. wc-papier, schoonmaakmiddelen, snoep, chips, koekjes etc.) naar Lidl. Gewoon omdat Lidl me geen ster lijkt in al die versproducten, ook al komen ze als beste uit de test met hun groenten.

Wat een grappige reactie

Ze komen als beste uit de testen, maar jij geeft ze geen ster.

Waarom denk ik dan?
[quote]-joost- schreef op 22 februari 2012 @ 12:15:

[...]

Persoonlijk zou ik geen vlees bij de supermarkten kopen. Met name Jumbo en Albert Heijn wensen op geen enkele wijze bij te dragen aan verantwoord vlees in de schappen,

Dat is een compleet andere discussie.. En bij de Liddl, Jumbo, AH kan je tegenwoordig prima bio vlees kopen.. En daarbij. niet iedere heeft het budget ervoor (over) om veranwoord vlees te kopen.. En niet iedereen denkt daar bij na..
quote:btje90 schreef op 22 februari 2012 @ 12:50:

Liddl is wel degeijk goed hoor in groente en fruit. Al verschilt dit wel per vestiging..

.Pasta is pasta, dus prima goedkoop bij Liddl te koop , macaroni, spagetti en tagliattelli is daar lekker.. Sauzen weet ik niet, gebruik ik niet..

Vlees vind ik daar niet lekker, ook het bio niet trouwens.. Ik koop dat liever elders..
Lidl is heel goed met groente en fruit, Aldi vind ik om te janken, en AH te duur.

In principe haal ik alles bij de Lidl, eens per maand ga ik naar Jumbo Euroborg, vanwege de "bijzondere" koopwaar. Vlees haal ik bij de bioslager, dus eten we niet elke dag. De Plus ga ik hoogstens voor één of twee boodschapjes heen, die zit naast de school.

Bij de AH haal ik op zaterdag wel schelvisfilet, lekker !!!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Lidl is al eens als beste uit de test gekomen wat vers fruit en groente betreft. Bij andere supermarkten werden veel meer gifstoffen gevonden. Vlees van de Lidl vind ik niet lekker.

Ik drink wel altijd cola van de Lidl. Maar als je erg weinig cola drinkt dan zou ik gewoon voor coca cola of pepsi gaan.

Jumbo is met veel dingen erg voordelig maar de eigen merken vind ik daar vaak niet lekker dan ga ik veel liever voor de euroshopper producten. Die vind ik over het algemeen wel lekker. Heb laatst wel in een test gezien dat die over het algemeen meer zout bevatten dan dezelfde producten van A merken.

Ik doe mijn boodschappen in meerdere supermarkten en kom zowel bij de Lidl, AH, Jumbop en de C1000
Ik vind de Jumbo eigenlijk altijd best wel duur uitvallen als ik daar de boodschappen afreken. Hun groente/fruit/vlees/vleeswaren zijn altijd best aan de prijs. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het geen fijne winkel vind dus ik kom er ook niet vaak.

Ga op zaterdag altijd naar de AH. Veel fijne aanbiedingen (vooral met vlees). Ook koop ik redelijk veel bij de lidl (zoals koffie, rijst, groente/fruit). Er zit bij ons ook een C1000 maar daar loopt het fruit bijna van ellende weg.. kwaliteit is zo slecht !
Heb hier helaas geen lidl in de buurt, want zou mijn groente en fruit daar graag kopen. Wel een Jumbo op redelijke afstand. In vergelijking met de AH is de Jumbo wel een stukje goedkoper, in ieder geval met de producten die ik vaak koop. Ook hebben ze echt een breed assortiment. Er zit wel een Aldi in de buurt, daar eigenlijk nog nooit geweest. Is dat enigszins vergelijkbaar met de Lidl?
Ik vind Aldi slechter dan Lidl, ook door de beperkte keuze in groente/fruit.

Lidl heeft veel "luxe" spullen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Lidl is natuurlijk geen kwaliteit, maar je kunt er prima basisproducten halen. Soms wat goede groenten. Als je niet meer te besteden hebt een hele goede oplossing. Vele zouden zonder die winkel honger hebben. Zou dan meer neigen naar budgetmerken van NL. Misschien een idee om wat producten in te slaan bij aanbiedingen? Dan zijn A-merken soms niet veel duurder. Maandverband is erg goed van de Hema en kost bv 1 euro per pak. Tandpasta e.d. zou je er ook kunnen halen.

AH heeft de strengste controle op groente..

Kost wel meer, maar ik heb liever minder met kwaliteit dan veel "rotzooï".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven