lidl vs jumbo

22-02-2012 11:52 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, Door crisis (baan en relatie kwijt) moet ik zuiniger doen. Nu koop ik bij jumbo het E merk (soort van euroshopper) vlak bij zit ook een lidl. Is de lidl nu echt goedkoper dan jumbo E? En heeft lidl wel goede kwaliteit. Het gaat om de dagelijkse boodschappen. Iemand ervaring?
Lieve schat, AH controleert niet, maar de Voedsel en Waren Autoriteit. En die gaat óók bij Lidl / Aldi / Dirk / Jumbo enz. langs.

De Aldi / Lidl producten worden in dezelfde fabriek gemaakt als de A-merken. Als er dure kattenbrokken uit de handel worden gehaald, dan zijn ze bij de Aldi ook uit de handel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Bie de Lidl
quote:-joost- schreef op 22 februari 2012 @ 12:15:

[...]

Persoonlijk zou ik geen vlees bij de supermarkten kopen. Met name Jumbo en Albert Heijn wensen op geen enkele wijze bij te dragen aan verantwoord vlees in de schappen, enkel om maar de goedkoopste te kunnen zijn. Naast de slechte omstandigheden in de steeds groter wordende megastallen en in de slachterijen hebben ze ook een groot aandeel in de kap van het regenwoud. Dat wordt allemaal omgeploegd tot enorme sojavelden, waarvan weer goedkoop voedsel voor het vee gemaakt wordt. Beter betaal je een eurootje meer bij een slager.

@ TO, kijk ook hoe je bv wat kan besparen door de temperatuur in je woning wat lager te houden, of gezamelijk eten bij je ouders of iets dergelijks, dat zet vaak meer zoden aan de dijk dan een paar cent minder in supermarkt x betalen per artikel.

Sorry hoor Joost, maar je lult uit je nek. TO heeft NU een probleem, en dat lost ze niet op door een eurootje meer te betalen voor haar vlees, de verwarming uit te zetten en te wachten op de eventuele teruggave van het energiebedrijf.

Wellicht zou helemaal geen vlees eten voor TO een nog goedkopere en diervriendelijker oplossing zijn, maar daar moet TO maar net zin in hebben. Je kunt je vegetarische principes nou eenmaal niet aan iedereen opdringen, hoe graag je dat ook zou willen.

*gaat als vleesverlater even lekker in een hoekje een hekel zitten te hebben aan veganistische fatsoensrakkers die maar één kant van het geval willen zien en dan liefst hun eigen kant*
De vega-happen zijn uitvekocht bij de Lidl, doordat de kortingsactie een groot succes was. Ik hoop dat ze snel weer aangevuld worden, met name de balletjes vindt mijn gezin heerlijk. En je bent maar EUR 1,69 kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven