Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Wat zijn jullie goed bezig. Ik ben wat makkelijker.

Fijn om te horen van die koekjes.

Esssster die soda wel gebruikt (de goede).. misschien had ik wat meer moeten doen. Ik heb nog beslag over want niet alles paste in de oven kan er nog wat door doen.. al rees het al wel als een malle. Het bleef zacht.

Brianna01 agv?

Annepompoen zeer goede lijstjes!

Hazelnootmelk klinkt lekker!
agv = aardappels groente vlees
Wat vinden jullie van de drank Hak Puur Sap? Alleen thee en water ben ik zo beu! Ik ben op onderzoek geweest in het sappen-schap van de Appie. Deze leek me vrij aardig. Ik houd het wel bij max 1 glas p/d.
Ik heb trouwens vandaag na het avondeten niks meer gegeten! Komt ook niet vaak voor

Planning voor morgen

o. smoothie van yoghurt, amandelmelk, banaan en rood fruit en lijnzaad

t (lange autorit ) twee roggebrood met kaas. flesje water

l wat de pot schaft op het werk . zo gezond mogelijk

t stukjes komkommer en wortel. water en thee

d ben rond die tijd nog aan het werk+plus weer een lange autorit, dus eet daar denk nog wat.

Als backup heb ik thuis nog een portie linzen soep
quote:daatje86 schreef op 22 februari 2012 @ 11:36:

Ja, balen he van die bouillonblokjes! Ik maak graag soep, maar dan wel op de easy manier met bouillonblokjes. Wie kent er een amberproof variant?

Of ze Amber-proof zijn weet ik niet. Maar weet wel dat in bouillonblokjes en bouillonpoeder van de natuurvoedingswinkel geen E-nummers en andere troep zit.

Zie hier: http://odinwinkel.nl/catalogsearch/result/?q=bouillon
Wat wordt er veel geschreven de laatste tijd, leuk zeg! Zat de afgelopen twee dagen in het buitenland voor werk en dan is het wel erg lastig - zeg maar gerust onmogelijk - om een beetje goed te eten. Heb overal zoveel mogelijk fruit gegeten, maar dat was ongeveer wel het enige wat een beetje 'goed' was. Kwam vandaag terug en had een jubileum te vieren met mijn vriend, waarvoor we net heerlijk uit eten zijn geweest. Ook allemaal verre van AA-proof, maar wel enorm genieten (en niet zulke grote porties). Maar kijk wel uit naar een groentesapje morgenochtend, al zal zo te zien niet iedereen op het forum dat herkennen

Ik gebruik trouwens ook buillonblokjes van de natuurvoedingswinkel, daar zit weinig in.

Oh, en kennen jullie trouwens producten van de vegatarische slager al? Ik probeer waar mogelijk meer vegetarisch te eten en had laatst 'kipstukjes' (is dus geen kip) genomen. Was echt lekker! Mijn natuurvoedingswinkel heeft het in de diepvries liggen.
ik heb mss een domme vraag

maar waarom is speltbrood beter dan bv volkorenbrood?

alvast bedankt voor het antwoord
De plantaardige bouillon van Dr. Vogel heeft ook geen E-nummers, het is een potje met groene dop. Te koop bij het reformhuis of De Tuinen, echt heerlijk!
Daatje: ik ken het niet maar is het geen optie om zelf een paar sinaasappels te persen? Lijkt me toch veel gezonder dan uit een pak.

Ik heb hier wat berichten over Alpro soya voorbij zien komen. Voor zover ik weet gebruiken ze in al hun producten toegevoegde suikers, behalve in 1 soort melk (puur natuur soya melk of zoiets) Ik heb het daarom jaren geleden al eens uit mijn eetprogramma gekieperd.
Dank voor de bouillon-tips ladies, ik ga op zoek (er gaat een wereld voor me open door al die nieuwe dingen haha)

Die pure sappen van Hak ken ik niet, zal er eens op letten als ik bij de AH ben!

Heb niks in huis, moet écht boodschappen doen vanmiddag.

Lijstje van vandaag:

ontbijt: twee zuurdesem speltboterhammen met banaan, beetje walnotenolie (bij gebrek aan amandelpasta/pindakaas) en veel kaneel

tussendoor: schaaltje ananas en druiven, nog van gisteren

lunch: grote bak volle yoghurt met verschillende zaadjes en noten, kaneel en een appel

tussendoor: quinoa-wafels met humus en komkommer

avondeten: zelfgebakken pita-broodjes (van speltmeel) met falafel, rauwkost en knoflooksaus van yoghurt

avond: rode wijn en gegrilde asperges met zeezout

succes allemaal weer, ik ga snel naar de winkelsssss
Alpro Soya gebruikt in haar kindervariant zelfs glucosefructosestroop. Althans, een paar jaar geleden. Ik ben er daarom mee gestopt voor mijn kinderen. Gebruik nu die van de natuurvoedingswinkel van het merk Provamel, zie hier.

In het Engels heet dat glucosefructosestroop overigens HFCS en als je daarover leest wil je het echt niet meer binnen krijgen. Je schijnt er insuline resistent van te worden. Helaas zit het bijna overal in want het is een stuk goedkoper dan gewone suiker.
Annepompoen, die zelfgebakken pitabroodjes klinken interessant! Heb je daar een receptje van?
De Odin webwinkel vind ik overigens heel handig. Ik bestel daar wat ik hebben wil en haal het dan in de winkel op. Staat alles voor me klaar in kratten en hoef ik alleen maar af te rekenen. Scheelt een hoop gedoe want rustig boodschappen doen met 6 kinderen is er meestal niet bij. Kan zo lekker rustig thuis alle producten bekijken, even Google-en of het wel echt wat is en dan bestellen en afhalen.

Vergis je overigens niet, ook natuurvoedingswinkels verkopen minder gezonde producten. Zoals bijvoorbeeld ontbijtkoek met glucosefructosestroop erin.
quote:zeester65 schreef op 23 februari 2012 @ 09:46:

ik heb mss een domme vraag

maar waarom is speltbrood beter dan bv volkorenbrood?

alvast bedankt voor het antwoordwaarom wordt mijn vraag genegeerd???
quote:zeester65 schreef op 23 februari 2012 @ 20:49:

[...]

waarom wordt mijn vraag genegeerd???

Ik weet het antwoord ook niet. Even Google-en.

Hier staat denk ik wel de info die je zoekt: http://www.voedingswaar.nl/speltmeel.htm
Even heel snel gelezen. Minder (schadelijke) gluten in spelt dan in tarwe. Meer voedingsstoffen in spelt dan in tarwe. Minder invloed van spelt op de bloed glucose dan tarwe.
Zo... ik heb weer een redelijk goed dagje achter de rug. Meteen te merken, want mijn buik heeft weer een wat normalere omvang

Eetlijstje!

o: muesli met geitenyoghurt, lijnzaad, rozijnen en walnoten

l: werklunch van amber met couscous (jaja, volkoren), hoop groenten, beetje feta, tomaten, avocado, eitje etcetera

t: hartige muffin van amber, banaan en mandarijn

d: quinoa met veel groenten

t: paar gedroogde vruchten en wat nootjes, later nog 2 stukjes pure chocolade

Avondeten was een nieuw recept, maar echt TE smakeloos voor woorden. Hield het na een beetje maar voor gezien. Toch nog wat (lekkere?) trek, dus heb me vergrepen aan de gedroogde vruchtjes, noten en een beetje chocolade. Maar moet kunnen
Dames, heb bericht van Amber gekregen dat er weer een workshop van haar aankomt op zaterdagmiddag 24 maart, zie haar website voor info!!
150 euro.......
Lijkt me best leuk zo'n workshop, maar vind 150 euro best prijzig. Daarvoor gaat het eigenlijk zelf al te goed Kun je ook een hoop (nou ja...) boodschappen voor doen in de natuurvoedingswinkel!

Heb vanavond de 'rustieke' cake uit het kookboek gemaakt. Had alleen maar boekweitmeel ipv bloem, maar is best lekker geworden. Mistte nog wel de zoetigheid, dus misschien volgende keer maar beetje extra ahornsiroop erdoor.
Ik vind 150 euro ook 'net' even te gek. Lijkt me wel leuk, ook om andere gezonde types te ontmoeten

Vanmorgen weer vol goede moed begonnen. Ik had 'n enorme inzinking gisteren. We hadden films gehuurd en man nam n grote bak toffee popcorn mee. Je snapt het al: voor de bij natuurlijk. Ook nog koffie gehad laat op de avond: resultaat, de hele nacht hartkloppingen van de caffeine en de suiker. Wat voel ik me dan n vreselijke trut zeg.

Vandaag dus weer vol goede moed, eetlijstje is nog onduidelijk, die volgt dus nog.

Succes allemaal!!
Ach Anne, das toch helemaal niet erg? Dan weet je nu weer waarom je dat niet meer deed
leuk om weer even te lezen hier Ik ben ook nog steeds aan de slag en het begint nu ook qua lijn vruchten af te werpen. Dat heeft wel even geduurd, maar ik was ook vorig jaar al flink afgevallen voor ik hiermee begon. Het gaat me steeds makkelijker af om minder suiker te nemen en als ik het wel doe heb ik veel liever 70% chocolade dan een zoete Mars ofzo. Verder eet ik weer steeds meer vegetarisch en dat bevalt ook prima. Ik ben zelf aan de slag gegaan om recepten te verzinnen met ingrediënten die ik in huis heb en heb helemaal de smaak te pakken. Ik merk het ook heel erg aan mijn huid trouwens, hebben anderen dat ook?
@essster met kruiden, een beetje zout en bijvoorbeeld wat sambal oelek kun je heel veel gerechten opleuken en meer smaak geven.
quote:eefje1980 schreef op 25 februari 2012 @ 09:12:

@essster met kruiden, een beetje zout en bijvoorbeeld wat sambal oelek kun je heel veel gerechten opleuken en meer smaak geven.Moet je wel even kijken van welk merk je de sambal oelek neemt. Er zijn er daar zitten alleen pepers en zout in. Maar er zijn er ook met daarna nog een rijtje ingrediënten die vast en zeker niet Amber-proof zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven