Amber Albarda
zaterdag 25 september 2010 om 17:31
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?
Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.
Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.
En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....
Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.
Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.
Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?
Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.
Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.
En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....
Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.
Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.
Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?
Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
maandag 20 februari 2012 om 10:34
Héérlijk die koekjes van Dummels en muffins van Boselfje, zin om ze ook te maken!
Goed van je Esthr dat je je in hebt weten te houden... Lastig hoor, ik merk dat ik het zo lastig vind bij "sociale dingen", dan lijkt gezond eten minder belangrijk of zo...
Mijn eetlijstje voor vandaag:
De quinoa pap pruttelt al, eerste keer, ben benieuwd... Eet het met frambozen en amandelen. Ik vind die amandelmelk lekker trouwens, beter dan rijstmelk..
Tussendoor: yoghurt met appel en kaneel
lunch: salade van haver, linzen, tomaat, sla en gegrilde paprika
diner: erwtnsoep, nog over van gisteren
Goed van je Esthr dat je je in hebt weten te houden... Lastig hoor, ik merk dat ik het zo lastig vind bij "sociale dingen", dan lijkt gezond eten minder belangrijk of zo...
Mijn eetlijstje voor vandaag:
De quinoa pap pruttelt al, eerste keer, ben benieuwd... Eet het met frambozen en amandelen. Ik vind die amandelmelk lekker trouwens, beter dan rijstmelk..
Tussendoor: yoghurt met appel en kaneel
lunch: salade van haver, linzen, tomaat, sla en gegrilde paprika
diner: erwtnsoep, nog over van gisteren
maandag 20 februari 2012 om 12:33
Annepompoen, hoeis de quinoa bevallen?
Ik moest er erg aan wennen... Ga zo bij ekoplaza amandelmelk kopen, en daar de quinoa mee bereiden. Misschien wordt ie dan iets lekkerder
Ook ga ik vanavond quinoa voor het eerst gebruiken bij het avondeten.
Planning voor vandaag: (raar ritme, was laat wakker, blame it on carnaval)
O. Groot glas groene thee. Yoghurt met rood fruit, sinaasappel en goji bessen
T. Tien wortels. Twee glazen water
T. Gekookt eitje. Zuurdesem boterham met rosbief. Twee glazen water
Sporten:kettlebelltraining en buikspieroefeningen. Flesje water.
D. Quinoa met kip, kikkererwten en spinazie.
A. Ik denk een handje nootjes. En groene thee
Ik moest er erg aan wennen... Ga zo bij ekoplaza amandelmelk kopen, en daar de quinoa mee bereiden. Misschien wordt ie dan iets lekkerder
Ook ga ik vanavond quinoa voor het eerst gebruiken bij het avondeten.
Planning voor vandaag: (raar ritme, was laat wakker, blame it on carnaval)
O. Groot glas groene thee. Yoghurt met rood fruit, sinaasappel en goji bessen
T. Tien wortels. Twee glazen water
T. Gekookt eitje. Zuurdesem boterham met rosbief. Twee glazen water
Sporten:kettlebelltraining en buikspieroefeningen. Flesje water.
D. Quinoa met kip, kikkererwten en spinazie.
A. Ik denk een handje nootjes. En groene thee
maandag 20 februari 2012 om 15:57
Daatje, ik word helemaal vrolijk van jouw post! Wat kun je een goed gevoel hebben dan.
Hier gaat het ook goed mijn lijstje voor vandaag:
O: yoghurt met chiazaad, rozijnen en suikervrije cornflakes (dus zonder suiker of ander zoet) met een paar drupjes stevia
T: sinaasappel en een koekje (gister gebakken)
L: courgettepannenkoek en bietjessalade met zure haring en een augurkje erdoor
T: appel en een koekje
A: boerenkool stamppot met spekjes
Oh, en ik heb net bij de reform super een potje blanke amandelpasta, tahin en een zakje sojanootjes (zonder toevoegingen) gekocht. Ben benieuwd. Bruine amandelpasta vind ik in elk geval erg lekker.
Hier gaat het ook goed mijn lijstje voor vandaag:
O: yoghurt met chiazaad, rozijnen en suikervrije cornflakes (dus zonder suiker of ander zoet) met een paar drupjes stevia
T: sinaasappel en een koekje (gister gebakken)
L: courgettepannenkoek en bietjessalade met zure haring en een augurkje erdoor
T: appel en een koekje
A: boerenkool stamppot met spekjes
Oh, en ik heb net bij de reform super een potje blanke amandelpasta, tahin en een zakje sojanootjes (zonder toevoegingen) gekocht. Ben benieuwd. Bruine amandelpasta vind ik in elk geval erg lekker.
maandag 20 februari 2012 om 16:41
@ daatje, ik word ook altijd zo blij van een volle koelkast haha. Héérlijk... Is die witte amandelpasta beter dan de bruine? Ik heb de bruine en ben benieuwd of de witte ook lekker is..
Mooi lijstje Dummel. Leuk die courgettepannenkoeken, zag 'm staan bij de recepten. Mijn peuter weigert alle groenten en helemaal geinspireerd sta ik nu volkoren pannekoeken met gepureerde wortel door het beslag te maken. Gna gna dat zal 'm leren
Mooi lijstje Dummel. Leuk die courgettepannenkoeken, zag 'm staan bij de recepten. Mijn peuter weigert alle groenten en helemaal geinspireerd sta ik nu volkoren pannekoeken met gepureerde wortel door het beslag te maken. Gna gna dat zal 'm leren
maandag 20 februari 2012 om 21:35
Jammer van de couscous. Ik maak de werklunch altijd met couscous omdat ik dat het lekkerst vindt.
Heeft iemand de pindakaaskoekjes uit AAboek gemaakt?
Ik heb ze net uit de oven maar ze zijn niet zo goed gelukt
Ze waren heel zacht en heb ze daarom nog 2 minuten in de oven gedaan (totaal 14 min) en nu is de onderkant verbrand bij de meeste koekjes. Dom dom dom van me. De koekjes waarvan de onderkant niet verbrand is zijn iets harder geworden na een tijdje. Ze zijn oké, maar niet zo lekker als gehoopt en het er op plaatje uit ziet. Het beslag is wel heeel lekker
Morgenmiddag eet ik kesir met een dolmas en piepkleine groentjes (artisjok, minipaprika) gevuld met kaas van de toko. mjam.
Heeft iemand de pindakaaskoekjes uit AAboek gemaakt?
Ik heb ze net uit de oven maar ze zijn niet zo goed gelukt
Ze waren heel zacht en heb ze daarom nog 2 minuten in de oven gedaan (totaal 14 min) en nu is de onderkant verbrand bij de meeste koekjes. Dom dom dom van me. De koekjes waarvan de onderkant niet verbrand is zijn iets harder geworden na een tijdje. Ze zijn oké, maar niet zo lekker als gehoopt en het er op plaatje uit ziet. Het beslag is wel heeel lekker
Morgenmiddag eet ik kesir met een dolmas en piepkleine groentjes (artisjok, minipaprika) gevuld met kaas van de toko. mjam.
maandag 20 februari 2012 om 21:44
Ik heb de pindakaaskoekjes gemaakt en vond ze heel vies, ze waren inderdaad wat zacht.
Radar gezien inderdaad en weinig nieuws. Blijft wel schokkend wat ze allemaal in ons eten stoppen.
En, goed nieuws! Alpro Soya komt met een amandelmelk en met een hazelnotenmelk op de markt! Hopelijk snel in de supermarkt, lekker en betaalbaar.
Mijn eetlijstje:
Ontbijt: speltboterham met pindakaas
Lunch: 1 spelt boterham met kaas en 1 met pindakaas
Tussendoor: beschuit met muisjes
Diner: chinese kool met kip, ui, knoflook, champignongs, paprika en (witte) noodles.
Net een stuk chocola en veel, heel veel thee en water.
Radar gezien inderdaad en weinig nieuws. Blijft wel schokkend wat ze allemaal in ons eten stoppen.
En, goed nieuws! Alpro Soya komt met een amandelmelk en met een hazelnotenmelk op de markt! Hopelijk snel in de supermarkt, lekker en betaalbaar.
Mijn eetlijstje:
Ontbijt: speltboterham met pindakaas
Lunch: 1 spelt boterham met kaas en 1 met pindakaas
Tussendoor: beschuit met muisjes
Diner: chinese kool met kip, ui, knoflook, champignongs, paprika en (witte) noodles.
Net een stuk chocola en veel, heel veel thee en water.
dinsdag 21 februari 2012 om 11:17
Ik heb me keurig gehouden aan het lijstje van gisteren. Er zijn alleen twee dingen bijgekomen: een cappuchino met amandelmelk, en een plakje kaas met augurkjes. Ben tevreden!
Planning voor vandaag:
O. Smoothie van yoghurt, amandelmelk, lijnzaad, roodfruit en een banaan.
L. Halve liter water. Twee zuurdesemboterhammen met huttenkase, komkommer en tomaat.
T. Groene thee. Gekookt eitje. Sinaasappel
D. Slanke kipkerrie met zilvervliesrijst en courgette. Is een receptje uit het boek 'wasborddieet'.
A. Thee. Handje noten
Planning voor vandaag:
O. Smoothie van yoghurt, amandelmelk, lijnzaad, roodfruit en een banaan.
L. Halve liter water. Twee zuurdesemboterhammen met huttenkase, komkommer en tomaat.
T. Groene thee. Gekookt eitje. Sinaasappel
D. Slanke kipkerrie met zilvervliesrijst en courgette. Is een receptje uit het boek 'wasborddieet'.
A. Thee. Handje noten
dinsdag 21 februari 2012 om 12:42
Ayli jammer van de koekjes joh...
Daatje wat 'n lekker en goed lijstje weer!!
Gisteren had ik het voor het eerst in 2 weken 'moeilijk'. Ik had echt zin om gedachteloos 'n reep chocola oid te eten. Niet omdat ik honger had, maar vooral uit onvrede, verveling, vermoeidheid enz. Gelukkig niet gedaan, wel teveel wijn gedronken
Eetlijstje van vandaag:
Ontbijt: 2 zelfgebakken spelt-lijnzaad boterhammen met amandelpasta, banaan en kaneel
Tussendoor: appel met kaneel en wat volle bioyoghurt
Lunch: twee spelt-lijnzaad boterhammen met humus, tomaat en alfalfa
Tussendoor: sinaasappel en handje noten
Avondeten: zilvervliesrijst met sambal goreng boontjes, een ei en tofu met kerrie.
Avond: stukjes paprika en wortel met humus
Daatje wat 'n lekker en goed lijstje weer!!
Gisteren had ik het voor het eerst in 2 weken 'moeilijk'. Ik had echt zin om gedachteloos 'n reep chocola oid te eten. Niet omdat ik honger had, maar vooral uit onvrede, verveling, vermoeidheid enz. Gelukkig niet gedaan, wel teveel wijn gedronken
Eetlijstje van vandaag:
Ontbijt: 2 zelfgebakken spelt-lijnzaad boterhammen met amandelpasta, banaan en kaneel
Tussendoor: appel met kaneel en wat volle bioyoghurt
Lunch: twee spelt-lijnzaad boterhammen met humus, tomaat en alfalfa
Tussendoor: sinaasappel en handje noten
Avondeten: zilvervliesrijst met sambal goreng boontjes, een ei en tofu met kerrie.
Avond: stukjes paprika en wortel met humus
dinsdag 21 februari 2012 om 16:58
woensdag 22 februari 2012 om 08:35
Mijn planning voor vandaag
O. Groot glas water. Groot glas groene thee. Volkorenboterham met plakje kaas en gebakken eitje
T. Uurtje sporten. Flesje water. Daarna smoothie van yoghurt, amandelmelk, rood fruit, halve banaan en lijnzaad
L. Linzensoep
T. Twee rijstwafels met amandelpasta en plakjes banaan. Water
D. Curry ( weet nog niet precies wat voor curry) met zilvervliesrijst
T. Kiwi
Hoop dat het gaat lukken! Succes allemaal weer vandaag!
O. Groot glas water. Groot glas groene thee. Volkorenboterham met plakje kaas en gebakken eitje
T. Uurtje sporten. Flesje water. Daarna smoothie van yoghurt, amandelmelk, rood fruit, halve banaan en lijnzaad
L. Linzensoep
T. Twee rijstwafels met amandelpasta en plakjes banaan. Water
D. Curry ( weet nog niet precies wat voor curry) met zilvervliesrijst
T. Kiwi
Hoop dat het gaat lukken! Succes allemaal weer vandaag!
woensdag 22 februari 2012 om 11:25
Daatje, die smoothie met yoghurt en amandelmelk klinkt bijzonder, bevalt die je?
Ik doe op donderdag altijd boodschappen en woensdag is om die reden 'opmaakdag'. Alle fruit/groenten/restjes opeten. Vandaag late dienst, dus weer 'n boel trommeltjes mee
Ontbijt: havermout met rozijnen en amandelmelk
Tussendoor (hou je vast) bakje gestoomde spruitjes met walnotenolie en zeezout, een van de dingen die echt op moesten )
Lunch: grote kom volle bioyoghurt met noten, sesamzaad, zonnebloempitjes, kaneel en een peer in stukjes.
Tussendoor: reepjes wortel en knolselderij met wat humus ( van gisteren)
Avondeten: de ultieme opmaaksoep: paprika, wortel, ui, tomaat, knoflook en linzen, gepureerd. Met wat speltbrood met roomboter
Avond: schaaltje ananas/druiven
Ik doe op donderdag altijd boodschappen en woensdag is om die reden 'opmaakdag'. Alle fruit/groenten/restjes opeten. Vandaag late dienst, dus weer 'n boel trommeltjes mee
Ontbijt: havermout met rozijnen en amandelmelk
Tussendoor (hou je vast) bakje gestoomde spruitjes met walnotenolie en zeezout, een van de dingen die echt op moesten )
Lunch: grote kom volle bioyoghurt met noten, sesamzaad, zonnebloempitjes, kaneel en een peer in stukjes.
Tussendoor: reepjes wortel en knolselderij met wat humus ( van gisteren)
Avondeten: de ultieme opmaaksoep: paprika, wortel, ui, tomaat, knoflook en linzen, gepureerd. Met wat speltbrood met roomboter
Avond: schaaltje ananas/druiven
woensdag 22 februari 2012 om 11:29