Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Héérlijk die koekjes van Dummels en muffins van Boselfje, zin om ze ook te maken!

Goed van je Esthr dat je je in hebt weten te houden... Lastig hoor, ik merk dat ik het zo lastig vind bij "sociale dingen", dan lijkt gezond eten minder belangrijk of zo...

Mijn eetlijstje voor vandaag:

De quinoa pap pruttelt al, eerste keer, ben benieuwd... Eet het met frambozen en amandelen. Ik vind die amandelmelk lekker trouwens, beter dan rijstmelk..

Tussendoor: yoghurt met appel en kaneel

lunch: salade van haver, linzen, tomaat, sla en gegrilde paprika

diner: erwtnsoep, nog over van gisteren
Oh en trouwens: ruim een kilo afgevallen deze week. Fijn! Ben zo met lekker en gezond eten bezig dat ik bijna zou vergeten dat ik met afvallen bezig was Ha!
Annepompoen, hoeis de quinoa bevallen?

Ik moest er erg aan wennen... Ga zo bij ekoplaza amandelmelk kopen, en daar de quinoa mee bereiden. Misschien wordt ie dan iets lekkerder :-)

Ook ga ik vanavond quinoa voor het eerst gebruiken bij het avondeten.

Planning voor vandaag: (raar ritme, was laat wakker, blame it on carnaval)

O. Groot glas groene thee. Yoghurt met rood fruit, sinaasappel en goji bessen

T. Tien wortels. Twee glazen water

T. Gekookt eitje. Zuurdesem boterham met rosbief. Twee glazen water

Sporten:kettlebelltraining en buikspieroefeningen. Flesje water.

D. Quinoa met kip, kikkererwten en spinazie.

A. Ik denk een handje nootjes. En groene thee
Zo,ik had net weer een boodschappenkar om trots op de zijn :-)

Koelkast gepoetst en opgeruimd, dus de nieuwe lading staat te shinen.

Ik ben nu toe aan m'n boterhammen met rosbief en een eitje. Planning loopt nog goed voor vandaag!
Daatje, ik word helemaal vrolijk van jouw post! Wat kun je een goed gevoel hebben dan.

Hier gaat het ook goed mijn lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met chiazaad, rozijnen en suikervrije cornflakes (dus zonder suiker of ander zoet) met een paar drupjes stevia

T: sinaasappel en een koekje (gister gebakken)

L: courgettepannenkoek en bietjessalade met zure haring en een augurkje erdoor

T: appel en een koekje

A: boerenkool stamppot met spekjes

Oh, en ik heb net bij de reform super een potje blanke amandelpasta, tahin en een zakje sojanootjes (zonder toevoegingen) gekocht. Ben benieuwd. Bruine amandelpasta vind ik in elk geval erg lekker.
Ik heb net ook voor het eerst amandelpasta gekocht, na de goede verhalen op het forum. Wel duur zeg...

Maar heb er aan geroken, ruikt heerlijk! Denk dat ik het ook heel lekker ga vinden
@ daatje, ik word ook altijd zo blij van een volle koelkast haha. Héérlijk... Is die witte amandelpasta beter dan de bruine? Ik heb de bruine en ben benieuwd of de witte ook lekker is..

Mooi lijstje Dummel. Leuk die courgettepannenkoeken, zag 'm staan bij de recepten. Mijn peuter weigert alle groenten en helemaal geinspireerd sta ik nu volkoren pannekoeken met gepureerde wortel door het beslag te maken. Gna gna dat zal 'm leren
Beetje laat, maar toch: om 20:30 heeft Radar een uitzending over voedseladditieven / e-nummers
Jammer van de couscous. Ik maak de werklunch altijd met couscous omdat ik dat het lekkerst vindt.

Heeft iemand de pindakaaskoekjes uit AAboek gemaakt?

Ik heb ze net uit de oven maar ze zijn niet zo goed gelukt

Ze waren heel zacht en heb ze daarom nog 2 minuten in de oven gedaan (totaal 14 min) en nu is de onderkant verbrand bij de meeste koekjes. Dom dom dom van me. De koekjes waarvan de onderkant niet verbrand is zijn iets harder geworden na een tijdje. Ze zijn oké, maar niet zo lekker als gehoopt en het er op plaatje uit ziet. Het beslag is wel heeel lekker

Morgenmiddag eet ik kesir met een dolmas en piepkleine groentjes (artisjok, minipaprika) gevuld met kaas van de toko. mjam.
@Ayil Heel bekend verhaal, hadden wij de eerste keer ook. Heb je wel zuiveringszout gebruikt (dubbelkoolzure soda? Kun je kopen bij de apotheek). Dat maakte bij mij echt het verschil. Toen we dat erin deden werden de koekjes heerlijk.
Ik heb de pindakaaskoekjes gemaakt en vond ze heel vies, ze waren inderdaad wat zacht.

Radar gezien inderdaad en weinig nieuws. Blijft wel schokkend wat ze allemaal in ons eten stoppen.

En, goed nieuws! Alpro Soya komt met een amandelmelk en met een hazelnotenmelk op de markt! Hopelijk snel in de supermarkt, lekker en betaalbaar.

Mijn eetlijstje:

Ontbijt: speltboterham met pindakaas

Lunch: 1 spelt boterham met kaas en 1 met pindakaas

Tussendoor: beschuit met muisjes

Diner: chinese kool met kip, ui, knoflook, champignongs, paprika en (witte) noodles.

Net een stuk chocola en veel, heel veel thee en water.
Ik heb me keurig gehouden aan het lijstje van gisteren. Er zijn alleen twee dingen bijgekomen: een cappuchino met amandelmelk, en een plakje kaas met augurkjes. Ben tevreden!

Planning voor vandaag:

O. Smoothie van yoghurt, amandelmelk, lijnzaad, roodfruit en een banaan.

L. Halve liter water. Twee zuurdesemboterhammen met huttenkase, komkommer en tomaat.

T. Groene thee. Gekookt eitje. Sinaasappel

D. Slanke kipkerrie met zilvervliesrijst en courgette. Is een receptje uit het boek 'wasborddieet'.

A. Thee. Handje noten
Ayli jammer van de koekjes joh...

Daatje wat 'n lekker en goed lijstje weer!!

Gisteren had ik het voor het eerst in 2 weken 'moeilijk'. Ik had echt zin om gedachteloos 'n reep chocola oid te eten. Niet omdat ik honger had, maar vooral uit onvrede, verveling, vermoeidheid enz. Gelukkig niet gedaan, wel teveel wijn gedronken

Eetlijstje van vandaag:

Ontbijt: 2 zelfgebakken spelt-lijnzaad boterhammen met amandelpasta, banaan en kaneel

Tussendoor: appel met kaneel en wat volle bioyoghurt

Lunch: twee spelt-lijnzaad boterhammen met humus, tomaat en alfalfa

Tussendoor: sinaasappel en handje noten

Avondeten: zilvervliesrijst met sambal goreng boontjes, een ei en tofu met kerrie.

Avond: stukjes paprika en wortel met humus
Oh en Brianna, goed zeg dat nieuws over Alpro. Handig!!
So far, so good wat betreft m'n lijstje voor vandaag. Heb alleen het gekookt eitje vervangen door een klein handje nootjes, en twee rijstwafels met amandelpasta. Lekker!

Nu staat er een linzensoepje te pruttelen. Dat wordt de lunch voor morgen. Ruikt goed :-)
Vandaag niet zo een beste dag.

Witte boterhammen met smeerworst en een stuk chocola. Wel extra puur, dat dan weer wel.

Vanavond gewoon agv, morgen weer een dag.
Is brood met saté agv? Niet he?

Morgen weer een dag dus.
:-)
Haha nee niet echt Brianna, maar ach, de boog kan niet altijd gespannen zijn toch?
Komt dat ik heel druk ben dan qua werk en al blij ben dat ik iets kan eten (had langs de bakker willen gaan, nu oud wit brood gegeten). En nu moest vriend ook snelsnel weg, dus dan maar een sateetje opwarmen
Mijn planning voor vandaag

O. Groot glas water. Groot glas groene thee. Volkorenboterham met plakje kaas en gebakken eitje

T. Uurtje sporten. Flesje water. Daarna smoothie van yoghurt, amandelmelk, rood fruit, halve banaan en lijnzaad

L. Linzensoep

T. Twee rijstwafels met amandelpasta en plakjes banaan. Water

D. Curry ( weet nog niet precies wat voor curry) met zilvervliesrijst

T. Kiwi

Hoop dat het gaat lukken! Succes allemaal weer vandaag!
Daatje, die smoothie met yoghurt en amandelmelk klinkt bijzonder, bevalt die je?

Ik doe op donderdag altijd boodschappen en woensdag is om die reden 'opmaakdag'. Alle fruit/groenten/restjes opeten. Vandaag late dienst, dus weer 'n boel trommeltjes mee

Ontbijt: havermout met rozijnen en amandelmelk

Tussendoor (hou je vast) bakje gestoomde spruitjes met walnotenolie en zeezout, een van de dingen die echt op moesten )

Lunch: grote kom volle bioyoghurt met noten, sesamzaad, zonnebloempitjes, kaneel en een peer in stukjes.

Tussendoor: reepjes wortel en knolselderij met wat humus ( van gisteren)

Avondeten: de ultieme opmaaksoep: paprika, wortel, ui, tomaat, knoflook en linzen, gepureerd. Met wat speltbrood met roomboter

Avond: schaaltje ananas/druiven
Sinds il bewuster eet zie ik eigenlijk pas dat door álles werkelijk e-nummers en suiker zit. Ook door hele gewone 'gezonde' producten. In de groentebouillonblokjes die ik altijd gebruikte: e-621 en suiker!! In de falafelballetjes van AH, twee e-nummers... Nah....
Ja, balen he van die bouillonblokjes! Ik maak graag soep, maar dan wel op de easy manier met bouillonblokjes. Wie kent er een amberproof variant?

De smoothie is top. Yoghurt overheerst, dus het smaakt fris/zuur
Hie gaat het vandaag dames?

Mijn planning klopt nog, met een toevoeging van twee volkoren bhm met huttenkase. Die heb ik op bij de soep.

En ik heb net bij de rijstwafels een cappuchino op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven