Mri scan baby
woensdag 22 februari 2012 om 21:07
Ik ben zo nerveus, mijn zoontje van 10 maanden krijgt morgen een MRI-scan. Hij krijgt van tevoren een slaapmiddel, maar ik ben zo bang dat hij wakker wordt tijdens de scan en totaal in paniek raakt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zo een ding maakt toch heel veel lawaai? Ik vraag me echt af of hij daar dan door heen slaapt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zo een ding maakt toch heel veel lawaai? Ik vraag me echt af of hij daar dan door heen slaapt.
woensdag 22 februari 2012 om 21:12
Ik kan me voorstellen dat je nerveus bent. Maar hij slaapt door narcose en dat is natuurlijk anders dan gewoon slapen, dit is gecontroleerd slapen en waarschijnlijk krijgt hij ook nog wel oordopjes ofzo. En ze houden hem echt wel in de gaten. Maar ik begrijp je zorg, zou ik ook hebben, het komt vast goed meid !
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
woensdag 22 februari 2012 om 21:12
woensdag 22 februari 2012 om 21:13
Mijn zoon heeft zijn eerste MRI gegad met 5 maanden. De verdoving ging via een infuusje, werkte prima, en het bijkomen duurde ook wel even, dus dat hebben ze vast op tijd door mocht het te vroeg gebeuren (wat vast niet zo zal zijn).
Ik had na enig aandringen toestemming gekregen om in de recovery te mogen zodat ik er zou zijn als hij wakker werd. Dat duurde toch wel 30 minuten of zo.
Sterkte! Ik hoop dat de uitslag goed is
Ik had na enig aandringen toestemming gekregen om in de recovery te mogen zodat ik er zou zijn als hij wakker werd. Dat duurde toch wel 30 minuten of zo.
Sterkte! Ik hoop dat de uitslag goed is
woensdag 22 februari 2012 om 21:15
Valt reuze mee qua herrie een MRI scan.
En als hij een slaapmiddel krijgt gaat hij echt niet wakker worden. Ik denk ook dat hij dat slaapmiddel krijgt om stil te kunnen liggen.
Eerlijk gezegd denk ik dat een baby het vooral heel interessant gaat vinden. Het draait en beweegt. Het is net een grote mobile.
En als hij een slaapmiddel krijgt gaat hij echt niet wakker worden. Ik denk ook dat hij dat slaapmiddel krijgt om stil te kunnen liggen.
Eerlijk gezegd denk ik dat een baby het vooral heel interessant gaat vinden. Het draait en beweegt. Het is net een grote mobile.
Ik kan me voorstellen dat je je hier druk om maakt. Gelukkig hebben ze in het zkh wel ervaring. Zo'n MRI maakt idd wel wat geluid (soort bonzen/gonzen) maar als patient krijg je daar normaal gesproken een koptelefoon of oordopjes voor (als je wil met muziek). Misschien doen ze dat ook bij de kleine? Als hij slaapmiddel heeft gehad, en hij zou niet doorslapen, zal hij toch ook niet snel in paniek raken. Eerder suffig erbij liggen.
Heel veel succes gewenst en probeer je niet al te druk te maken? In ieder geval een dikke
Heel veel succes gewenst en probeer je niet al te druk te maken? In ieder geval een dikke
woensdag 22 februari 2012 om 21:17
Hoi felien, mijn jongste heeft ook een mri gehad ongeveer op de zelfde leeftijd. Als ik er nu op terug kijk is het me erg mee gevallen, maar toen vond ik het enorm spannend. Bij ons ging dat met een roesje ( want bewegen mag niet) dus wakker worden valt wrl mee. Dat was ook meteen het meest vervelend, met een kapje onder zeil gaan was totale paniek. En daarna wachten vond ik ook spannend. Wat wel weer grappig is dat het wakker worden juist supervrolijk was, was meteen niks meer aan de hand. Sterkte morgen, maar ik denk dat het voor jou vervelender is dan voor je kindje!
woensdag 22 februari 2012 om 21:22
Hoe je reageert op een MRI scanner is zo persoonlijk. Ik had er nog nooit over nagedacht dat het eng zou KUNNEN zijn. Toen begon iedereen in mijn omgeving ben je bang, moet ik mee etc... Ik had echt zoiets van waar moet je bang voor zijn dan...? Op het laatst, na vraag nummer zoveel, begon ik nog echt een beetje zenuwachtig te worden ook - die mensen zullen me niet voor niet waarschuwen toch...? Nja, ik lag erin en vond het onwijs kicken. Cool apparaat. Draaien bewegen etc. Dat verveelde na 10min en toen ben ik in slaap gevallen.
Wat probeer ik te zeggen. Ik denk dat vooral de buitenwacht zenuwachtig is.... en dat het met je zoontje helemaal goed gaat komen.
Wat probeer ik te zeggen. Ik denk dat vooral de buitenwacht zenuwachtig is.... en dat het met je zoontje helemaal goed gaat komen.
woensdag 22 februari 2012 om 21:41
donderdag 23 februari 2012 om 19:16
Goed! Mijn manneke heeft het super gedaan, hij viel snel in slaap na de slaapmedicatie en heeft overal doorheen geslapen! Ondanks al het kabaal en het feit dat het ruim een uur duurde. Op het moment dat ze hem er uit schoven, werd hij wel meteen wakker.
Ik vond het infuus prikken (twee keer misgeprikt) heftiger dan de MRI.
Nu een weekje wachten op de uitslag.
Ik vond het infuus prikken (twee keer misgeprikt) heftiger dan de MRI.
Nu een weekje wachten op de uitslag.