Een keer iets anders

23-02-2012 10:52 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een x iets anders eten dan pasta of rijst of aardappels vlees en groente...

En dan bedoel ik de normale manier waarop je deze dingen klaar maakt.

Wie heeft er ideeën voor een ander soort (niet te moeilijk) gerecht/recept.
Wat bedoel je precies?
Hartige taart ofzo?
Bij de AH en Lidl heb je elke week andere kaartjes staan met menu's. Vaak heel makkelijk te maken, maar wel net even wat anders.
Ik heb pas woknoedels ontdekt. Makkelijk, lekker en snel.
een anders dan anders recept.

Geen aardappels vlees en jus....

Macaroni of spagetti met rode saus.

of Nasi.

Dus een andere manier van iets klaar maken/ bereiden.
een groente of spinazie taart of macaroni taart,

of vis uit de oven ofzo..
Eet eens een gerecht met peulvruchten, zoals chili con carne.
Ham-kaas-macaroni-schotel uit de oven, Mexicaanse gehakt-wraps, aardappelen in een tortilla/rosti-koek?
Chili sin carne?

Maaltijdsoep met brood?

Daar heb ik wel leuke recepten voor.
Ik vind je heel erg vaag Nonnie. Heb je al bij de recepten gekeken op de etenspijler?
Dankjewel!

Die spinazietaart klinkt lekker!

Chili con carne eet ik inderdaad wel vaker, is ook lekker.
Portobello's stomen en vullen met kruidige risotto. Bestrooien met parmezaanse kaas.

Zelfgemaakte aardappelkroketjes met kleine hartige taartjes van gehakt en spinazie.

Bamilasagne (om en om een laagje bami en verse pastavellen).

Aardappelsoep

Zoiets?
quote:VotesforLeo schreef op 23 februari 2012 @ 11:08:

Ik vind je heel erg vaag Nonnie. Heb je al bij de recepten gekeken op de etenspijler?

nouw nouw...ik vraag me gewoon af of iemand ideeen heeft....

zo vaag is dat toch niet!
quote:helene31 schreef op 23 februari 2012 @ 11:09:

Portobello's stomen en vullen met kruidige risotto. Bestrooien met parmezaanse kaas.

Zelfgemaakte aardappelkroketjes met kleine hartige taartjes van gehakt en spinazie.

Bamilasagne (om en om een laagje bami en verse pastavellen).

Aardappelsoep

Zoiets?

Precies , zoiets!

Dankje!
Wat er vaag aan is (vind ik); wat voor jou 'anders' is, is voor een ander misschien doodnormaal.

Als de dingen die je opnoemt het enige is waarin je varieert, zijn de recepten die ik 'doodnormaal' vind, blijkbaar voor jou niet normaal. Snap je?

Bijv. paddenstoelenrisotto. Of tortelini met pesto, tomaatjes en rucola. Wraps met gehakt/mais/paprika vulling. Rijstnoedels met groenten en sojasaus.
Begrijp ik Valerie,

Ik eet ook risotto of tortelini...

Ik wist niet hoe ik het anders moest formuleren.

Dacht misschien hebben mensen een lekker recept wat niet perse aardappels vlees groente ofzo is.

Heb in ieder geval wat lekkere dingen gezien.

Bedankt!
voor twee personen:

grote pot bruine bonen

1 rode paprika

1 ui

pakje gerookte spekjes

4 grote augurken

4 eetlepels zilveruitjes

1 appel

-Snijd en bak de ui met de paprika

-Spekjes erdoor en even meebakken

-Augurken en uitjes en appel kleinsnijden en erdoor

-Warme bruine bonen erdoor en klaar!

-Sla erbij en eventueel een stokbroodje

Eet smakelijk!
Je kunt ook eens op de receptensite van albert heijn. Daar staan vaak wel leuke receptjes op die helemaal niet moeilijk zijn, maar wel erg lekker.

Ik vind zelf ovenschotels vaak wel lekker als afwisseling op de normale kost.
Haal bij de supermarkt of als ze het daar niet hebben de natuurvoedingswinkel een pak quinoa, bulgur of couscous. Dat zijn granen die je kookt, ik doe dat in bouillon voor de smaak, en dan verder verwerkt net als rijst.

Bijvoorbeeld:

Quinoa/bulgur/couscous gekookt/geweld in kippenbouillon (van blokje) met stukjes kipfilet, zout/peper, zoete paprikapoeder, rode ui, knoflook, tomatenpuree, 3 kleuren paprika's, sperziebonen, handje diepvriesdoperwten, klein blikje mais, gehalveerde cherry tomaatjes, bosuiringetjes en fijngehakte platte peterselie.

Quinoa/bulgur/couscous gekookt/geweld in bouillon met gebakken uitje, knoflook, zout, verse gember, ras el hanout, gestoomde broccoliroosjes of peultjes, cherry tomaatjes, rozijnen en fijngehakte amandelen.

Of maak zoiets: Mediterane aubergineschotel met tomaten, gehakt e.d. En doe er couscous bij, overgoten met groentebouillon (van blokje) met daar doorheen rozijnen en geroosterde pijnboompitjes en met een soort Turkse herderssalade (trostomaten, komkommer, bosuitjes, Turkse kaas, olijven in stukjes met een dressing van olijfolie, citroensap en zout) eventueel nog met pepers.

Hier vind je het recept van de quiche met spinazie, geitenkaas, gedroogde tomaatjes en pijnboompitjes die ik weleens maak: leentjedb in "wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2"

En verder is er inderdaad hier de pijler Eten, daar staan ook een heleboel recepten voor van alles en nog wat.
Dankje`!!!!
Wat denk je van deze?

Groentecalzone met ham.

Zo maak je het.

1.Bereid de broodmix met 300 ml water volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Laat het deeg afgedekt 15 min. rusten.

2.Verwarm de oven voor tot 220°C. Verhit in een koekenpan 2 el olie. Bak de roerbakgroenten met de prei 5 min. Voeg van het vuur de ham met zout en peper naar smaak toe.

3.Druk het deeg plat. Rol het deeg uit tot een ovale lap van 3 mm dik. Bestrijk de helft van het deeg met tomatenpuree. Laat de rand vrij. Schep er de groenten op en bestrooi met de kaas. Bestrijk de rand met een beetje water.

4.Vouw de onbedekte deeghelft over de vulling. Druk de randen goed aan. Leg de calzone op de bakplaat.

5.Bak de calzone in de voorverwarmde oven in 25 min. lichtbruin en gaar.

6.Maak intussen de slamelange aan met de resterende 2 el olie, zout en peper. Serveer de calzone met de salade.

Dit heb je nodig

1 pak mix voor wit brood

4 el olijfolie

400 g Italiaanse roerbakgroenten

1 prei in ringen

100 g achterham in reepjes

zout en peper

70 g tomatenpuree

100 g geraspte kaas voor pizza

200 g slamelange

Het is geen eigen recept,ik heb het ooit eens ergens van internet afgehaald,wel lekker,en anders dan anders.
Klinkt goed Dunschiller!

Zeker de moeite waard om eens te proberen.
Misschien kan je het nog duidelijker maken door te vertellen welke keuken je lekker vindt? Aziatisch? Italiaans?
Dat is het juist Hekje, ik vind het allemaal lekker.

Ik ben totaal geen moeilijke eter en mijn zoontje ook niet.

Wij eten altijd alles (behalve kippen lever etc )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven