Gezondheid alle pijlers

ervaring met acupunctuur

23-02-2012 15:37 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Wie heeft ervaring met acupunctuur? Ik ben namelijk al ruim een jaar aan het sukkelen met mijn gezondheid.

Vorig jaar feb kijkoperatie gehad ivm endometriose. Nu vanaf september aan de Lucrin ivm endometriose. Als dit de operatie heb ik last van mijn lies, dit wordt steeds erger. Omdat de pijn ook naar mijn heup trekt, dacht men in het zh dat het vanuit de heup zou komen. Ook daar een injectie in gehad, in het heupgewricht. Auw, en heeft niks geholpen. Ondertussen ga ik me steeds slechter voelen. Pijn in de onderbuik en rond navel, pijn in lies, en in heup. Werken lukt niet, en lekker dansen of een avondje stappen kan ik ook wel vergeten.

Ik heb zelf gedacht aan een zenuwbeklemming, maar volgens de neuroloog zou dit niet zo zijn. Ik weet het ondertussen niet meer. Nu zei een collega dat acupunctuur mij wellicht goed zou kunnen helpen.. Heeft iemand met soortgelijke klachten hier ervaring mee? Ik wil zo graag van de pijn af en mezelf weer zijn..

Alvast bedankt!!
Acupunctuur kan je van je pijnklachten afhelpen maar het blijft symptoombestrijding, je aandoening geneest er niet door.
verba volant, scripta manent.
ik zou al blij zijn als ik van de pijn af ben....
Maar door pijnbestrijding kun je wel weer beter bewegen waardoor je wel kunt herstellen. Daarnaast kan acupunctuur de doorbloeding weer beter op gang brengen en verlichting geven.

Ik heb niet jouw klachten TO, en ben enige tijd geleden met enige scepsis naar een acupuncturist gegaan. Destijds hielp het mij heel goed om rust in mijn lichaam te krijgen, doorbloeding weer op gang te krijgen en als gevolg daarvan nam de pijn af en mijn activiteit weer toe.

Voor mij een zeer prettige vorm van therapie die ik naast reguliere therapie en artsenbezoeken nog steeds onderga. Mijn verzekering dekt een deel van de kosten, let daarvoor wel op dat je dan een acupuncturist neemt die is aangesloten bij de NVA.
Ik heb ook veel baat bij acupunctuur
dank je wel Fozziebear! Ik blijf uiteraard naar mijn reguliere artsen gaan, maar ik zit nu in een kringetje ben ik bang. Door pijn doe ik niet veel..daar word ik sloom van...en ik zit nu in een vette dip daardoor.

Wat jij beschrijft, is dus precies wat ik nodig heb. Ik heb van die collega al een naam gekregen, zal eens kijken of hij is aangesloten is bij de NVA. (ik weet alleen dat het een hele oude chinees is,hihi)
ik ben twee jaar lang naar een accupuncturist geweest in verband met pijnklachten. Elke keer als het iets beter ging, dan vond hij meteen dat het kwam door de behandeling. En elke keer als het weer wat minder ging dan ging hij op zoek naar andere oorzaken daarnaast (heb je het misschien erg druk op je werk? stress?...?). Als ik over twee jaar kijk dan ben ik er in totaal niets mee op geschoten.

dus nee, ik had er niet veel baat bij.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Ik denk dat je heel erg naar je eigen gevoel erbij moet luisteren. Ik voel me al erg goed in het contact met mijn acupuncturist. We hebben fijne en goede gesprekken, bespreken mijn eigen rol in mijn gezondheid en pijn en ik vind het fijn dat ik hier zonder oordelen kan aangeven wat me dwars zit en wat ik voel.

In andere therapieën moet ik telkens zelf mijn grens en mijn pijn aangeven, de acupuncturist bepaalt dat voor mij tijdens de acupunctuurbehandeling. Het is geen wondermiddel, maar geeft mij ondersteuning bij wat ik moet verdragen.
Ik heb er veel baat van gehad, maar niet iedereen heeft dezelfde ervaring
quote:Maja82 schreef op 23 februari 2012 @ 16:10:

Ik heb ook veel baat bij acupunctuur

He Maja

Waar heb jij acupunctuur voor gehad als ik vragen mag? En die vraag wil ik ook graag stellen aan Mefs .

* Ik ben mij aan het oriënteren omtrent acupunctuur maar er zijn maar weinig recente topics hierover. Eigenlijk wil ik zelf geen topic openen, ik hoop dat er hier misschien meer reacties komen. *
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven