Centraal Moderatortopic

12-12-2011 11:51 5063 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kan je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:missy_acy schreef op 21 februari 2012 @ 19:45:

Echt Jaap?Ja, echt. Meer in het bijzonder willen ze mij van het forum hebben wegens 'antisemitisme'. Maar ik benadruk dat ik geen enkel bewijs heb dat deze acties in die hoek gezocht moeten worden. Louter 'gut feeling', gebaseerd op 'toevallige samenlopen van omstandigheden'. Blogs lopen al meer dan een jaar, meen ik. Maar ik besteed er geen aandacht aan. Stuitte er bij toeval op, door een zoekopdracht in Google.
Ik kwam laatst ook per toeval één van die anti-jaap websites tegen. Hoe halen mensen het in hun hoofd om energie te steken in iets dergelijks? Sneu.

Los daarvan, mods, mag ik even klagen over de Sims 3 reclame die elke keer dat je een pagina opent een flitslicht veroorzaakt over het hele beeldscherm?
Jeetje jaap, je zou maar een eigen mening hebben.

Goh, ik ben het vaker niet dat wel met je eens. Maar dat gaat wel ver hoor.
.
.
quote:nerd_ schreef op 21 februari 2012 @ 20:13:

Jaap, maar hoe "politiek modereren?"

Je hebt vast wel gezien dat ik niet lang terug iets schreef, van dat een topic misschien een tendentieuze insteek heeft, onbedoeld of niet, en dat ik vond dat je er zo niet op mag reageren.

Dat was niet van jou, heb lang niet alles van je gelezen, maar wat ik van je las, maakte niet dat ik zo'n gevoel kreeg als ik net beschreef.

Ik haalde dat voorbeeld van hiervoor aan, om aan te geven dat ik daar wel gevoelig voor ben.

Maar los daarvan modereren, dat zie ik niet.

Ook toen is 't niet gebeurd.

Hoop dat je hier blijft schrijven, uitgaande van wat ik zag.

Echt een verriijking, intellectueel gezien.

Dank je! En gelukkig denken er meer mensen zo over! Ik ben echt allesbehalve antisemiet, maar dat woord heeft voor velen de functie van wat het Heilige Kruis of knoflook heeft in mythen: De mogelijkheid om 'het kwaad' te doen verdwijnen. En als dat niet lukt, escaleert de boel, kennelijk.

Wel blij dat Viva/Sanoma niet zwicht voor die druk. Maar het moet wel erg vervelend voor de redactie/Mods zijn.
.
Grapjas!

Ik ben niet de enige die ervan overtuigd is dat je hier ondere meerdere namen bekend bent geweest, dus waarom de mods speciaal naar mijn postgedrag zouden moeten kijken is me een raadsel.

Je bent toch uit op zoveel mogelijk reacties? Waarom klaag je dan over het feit dat ik op je reageer? Leg ik toch net iets te vaak de vinger op de zere plek?

Enne... ik ben ook wel benieuwd waar en wanneer je zo vaak een vrede voorgesteld zou hebben. Daar heb ik niets van gemerkt namelijk.
Beste forummers,

Wij begrijpen dat de nare plaatjes het een en ander oproepen aan discussie maar zouden jullie zo vriendelijk willen zijn hier in het moderator topic ON topic te blijven? Wij willen hier geen plaats voor discussie van maken.

Jullie kunnen ervanuit gaan dat wij alles in werking stellen om dit soort ongewenste post van ongewenste forummers zoveel mogelijk buiten de deur te houden. En nemen jullie adviezen ook serieus en mee in onze overwegingen.

Met vriendelijke groet,

Moderator via forum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Beste moderator,

Vanmiddag zat mijn zoon naast mij op de bank en die zag dus de plaatjes.Ik was niet snel genoeg met het weg drukken ervan,jammer genoeg.Ik heb hem uitleg gegeven hij snapt het.

Maar kunnen jullie niet achterhalen welk persoon hier achter zit?

Aangifte doen?

Daar bij maakt de persoon ook nog de opmerking :

Nu weet je zoontje wat mama in bed doet.Ik vind dit zeer ongepast.Daarbij is het ook geen goede reclame voor sanoma en viva forum.Sorry voor de boze reacties maar ik had het gewoon te kwaad.Welke stappen kunnen jullie nemen?

bvd panadol.
Beste Mods,

kunnen jullie niet instellen dat je eerst een maand oid een account moet hebben voor je plaatjes mag plakken?
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 februari 2012 @ 19:25:

Beste Mod,

Plaatjesplakken functie staat weer uit, mag die weer aan?

mvg,

MV

Beste Mod, we hebben een negeerknop hoor voor nare plaatjes. Waarom nu ook op normale tijden uit?

Ik plaats geen vieze plaatjes maar ik vind dit wel vervelend dat ik niet eens recepten kan plaatsen die ik vanmiddag uit een kookboek heb gefotografeerd.

Ik begrijp hoe vervelend het is hoor die andere plaatjes maar als je per ongeluk op zon topic klikt is het weg met 1 klik op negeerknop.

Verder is het soms (zeg bewust niet altijd) het aan een titel te zien dat die persoon er weer is, nogmaals, meestal).

Moet daarom het hele forum bloeden? Snap ik ook niet.

Toen ik weer van mijn stalkster mocht genieten was ik er zelfs niet na dagen vanaf omdat niet alles was verwijdert en die dame nog leuk door mocht forummen onder haar andere nick. Dat mag dan wel.

Nou ja, zal wel tegen een muur praten. Zou nog een paar keer respons krijgen op emails die ik heb gestuurd maar tot nu toe niets gehoord.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 februari 2012 @ 21:50:

[...]

Beste Mod, we hebben een negeerknop hoor voor nare plaatjes. Waarom nu ook op normale tijden uit?

Ik plaats geen vieze plaatjes maar ik vind dit wel vervelend dat ik niet eens recepten kan plaatsen die ik vanmiddag uit een kookboek heb gefotografeerd.

Ik begrijp hoe vervelend het is hoor die andere plaatjes maar als je per ongeluk op zon topic klikt is het weg met 1 klik op negeerknop.

Verder is het soms (zeg bewust niet altijd) het aan een titel te zien dat die persoon er weer is, nogmaals, meestal).

Moet daarom het hele forum bloeden? Snap ik ook niet.

Toen ik weer van mijn stalkster mocht genieten was ik er zelfs niet na dagen vanaf omdat niet alles was verwijdert en die dame nog leuk door mocht forummen onder haar andere nick. Dat mag dan wel.

Nou ja, zal wel tegen een muur praten. Zou nog een paar keer respons krijgen op emails die ik heb gestuurd maar tot nu toe niets gehoord.Voorkomen (niet kunnen plakken) is beter dan genezen (negeerknop en de mods die alles weer weg moeten halen), denk ik.
Okee, dus het ligt niet aan mij dat ik geen plaatjes kan plakken ?

Dat wordt dan wachten tot mijn "mamadag", want met de nieuwe leidinggevende kan ik niet meer op het werk de viva bekijken, en mijn mobiel is te simpel om dit aan te kunnen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:panadol schreef op 21 februari 2012 @ 21:19:

Beste moderator,

Vanmiddag zat mijn zoon naast mij op de bank en die zag dus de plaatjes.Ik was niet snel genoeg met het weg drukken ervan,jammer genoeg.Ik heb hem uitleg gegeven hij snapt het.

Maar kunnen jullie niet achterhalen welk persoon hier achter zit?

Aangifte doen?

Daar bij maakt de persoon ook nog de opmerking :

Nu weet je zoontje wat mama in bed doet.Ik vind dit zeer ongepast.Daarbij is het ook geen goede reclame voor sanoma en viva forum.Sorry voor de boze reacties maar ik had het gewoon te kwaad.Welke stappen kunnen jullie nemen?

bvd panadol.

Beste Panadol,

Ten eerste: wat vervelend dat dit is gebeurd! Dit betreuren wij ook ten zeerste..Zoals wij al in ons eerdere bericht aangaven zetten wij alles in werking om dit soort praktijken aan te pakken, maar dit is vaak erg lastig. Wij zullen ook een beroep doen op onze techische afdeling om te kijken naar mogelijke oplossingen om dit soort nare praktijken in de toekomst te kunnen voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Moderator viva forum.

Mods, 'alles in werking zetten', betekent dat ook dat jullie 24 uur per dag (of tenminste in de gewone avonduren en in de ochtend) aanwezig zijn? Zoals ik eerder opmerkte maar wat (samen met o.a. de vraag van Yvonjaspers) verwijderd werd.

Graag zou ik daar nog een reactie op hebben, om e.e.a. helder te krijgen.

Dank je.
Beste Moderators,

Nou ben ik niet graag moeilijk maar dit komt even raar bij mij aan:

"Wij zullen ook een beroep doen op onze techische afdeling om te kijken naar mogelijke oplossingen om dit soort nare praktijken in de toekomst te kunnen voorkomen."

Ik had eigenlijk gedacht dat dit al lang zou zijn gebeurt. Hier ligt toch neem ik aan een groot deel vd oplossing?

Sorry, nogmaals ik wil niet moeilijk doen maar ben wel verbaasd. Dit probleem speelt al zoo lang.

Groetjes,

Fant
Optimist tot in de kist!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-02-2012 10:41
Reden: link verwijderd
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-02-2012 10:40
Reden: link verwijderd
% gewijzigd
Mod mogen wij een slotje op "Voor wie nog steeds wakker is''. We zaten over de 3000.

Dank!
[...]

Beste moderator,

Wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Het is al vaker gebeurd in het verleden,en daar is ook geen pasklare oplossing uitgekomen.Ik zorg er voor dat dit mij niet meer overkomt.Ik ben ook blij met het snelle ingrijpen,maar goede forumers hebben hier last van dat er geen plaatjes meer geplakt kunnen worden en dat allemaal omdat er een galbak rond gaat over het forum.Wat moet ik me erbij voorstellen welke stappen de technische dienst gaat nemen?

BVD panadol
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-02-2012 10:44
Reden: reactie op link verwijderd
% gewijzigd
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 februari 2012 @ 21:50:

[...]

Als je mobiel forumt bestaat die knop niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het topic 'Afstudeer onderzoek - vakantie Namibië & Botswana' is verwijderd ivm het plaatsen van een onderzoek.

Test

[img]http://www.mysticsigns.nl/Tekeningen/Geloof/engelen.jpg[/img]

Zien jullie een plaatje ? (niet schunnig ofzo, beetje new-age, engelen)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Op de meeste fora worden schunnige links en plaatjes gepost. Dat houdt je altijd. Dat is niet te voorkomen of te weren. Wat wel zou helpen is als er iemand 's ochtends vroeg checkt en iemand 's avonds laat. Dan is er een vrij kleine tijdsspanne waarin dit kan gebeuren en word het ook weggehaald voor de meeste mensen het gezien hebben.

De plaatjesfunctie dan maar helemaal uitzetten voorkomt dit soort dingen niet (er worden nog steeds links gepost) en gaat ten koste van het plezier van forummers die juist in topics posten waar plaatjes aan te pas komen.

Dus kan de plaatjesplakfunctie weer aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven