Naturisten kwebbelen.

06-06-2006 22:36 1067 berichten
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.

Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?

Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Hee en om het onderwerp Cap d'Agde weer eens aan te zwengelen; Ik was er vorige zomer en het is me goed bevallen!

We hadden een leuk plekje op CHM Rene Oltra en schitterend weer. Ik heb erg genoten van de zon en de vrijheid en kon ook de humor wel inzien van mensen met "verkeerde?" bedoelingen.

We hebben er zeker geen last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Staan die mensen met "verkeerde" bedoelingen ook op die camping of heb je daar weinig last van?

Mijn vriendin en ik willen deze zomer voor het eerst naturistisch op vakantie, waarschijnlijk in het naseizoen. Cap d'Agde schrikt ons een beetje af als je de verhalen op internet leest. De een omschrijft het als een grote orgie voor swingers met een freakshow 's avonds, oftewel: je kunt 's avonds de camping beter niet af gaan als je daarmee niet geconfronteerd wil worden. De ander zegt dat het allemaal reuze meevalt en dat je het alleen tegenkomt als je ernaar zoekt.
"Ze" staan er wel, maar je hebt er geen last van.

Ik heb het al vaker gezegd, in de zomervakantie zijn de Franse kindertjes tien weken vrij, en worden dan permanent bij opa&oma op de camping gestationeerd.

In het naseizoen heerst er vaak weer een iets vrijere sfeer, in elk geval vrijer dan in het hoogseizoen. De bereden politie is echter nog wel aanwezig, en gefoezel op het "bokkenstrand" wordt streng in de gaten gehouden.

Wat is de reden dat je voor een "eerste naturistische vakantie" naar Cap d'Agde zou willen gaan ? Als het om het mooie weer is, er zijn meerdere naturistencampings in de buurt, met ook nog een zwembad als bonus.

Je zou ook ergens anders kunnen gaan staan, en eventueel een dagkaart kopen voor Cap d'Agde. Je kunt dan echter niet op de camping komen, omdat een armbandje verplicht is.

Als je geen zin hebt om een dagkaart te kopen, dan parkeer je de auto in het buurdorp Marseillan-Plage, en loopt vanaf daar naar het strand van Cap d'Agde. Vanaf Marseillan heb je eerst een gekleed strand, daarna bloot en badkleding gemengd, vervolgens homo's, daarna "bokkenstrand" en zodra je de politiepost voorbij bent een "gewoon" bloot strand van anderhalve kilometer.

Als ik je een tip mag geven voor het naseizoen, Corsica is een heerlijk warm eiland.
quote:moppetoet schreef op 22 april 2011 @ 21:22:

Wat is de reden dat je voor een "eerste naturistische vakantie" naar Cap d'Agde zou willen gaan ? Als het om het mooie weer is, er zijn meerdere naturistencampings in de buurt, met ook nog een zwembad als bonus.

Oh, Cap d'Agde is slechts een van de vele mogelijkheden. Een mogelijkheid die we eigenlijk al een beetje hadden afgeserveerd door het hele sfeertje van swingers waar we niet echt op zitten te wachten.

Het strand in die regio (ben daar wel eens in de buurt geweest heel vroeger als kind) is prachtig, lekker breed en zacht zand. Beter dan de kiezels die we tot nu toe van Griekenland gewend zijn. Daar liggen onze naturistische roots eigenlijk, daar is het voor ons begonnen. Dit jaar willen we eens iets anders.

quote:Je zou ook ergens anders kunnen gaan staan, en eventueel een dagkaart kopen voor Cap d'Agde. Je kunt dan echter niet op de camping komen, omdat een armbandje verplicht is.

Als je geen zin hebt om een dagkaart te kopen, dan parkeer je de auto in het buurdorp Marseillan-Plage, en loopt vanaf daar naar het strand van Cap d'Agde. Vanaf Marseillan heb je eerst een gekleed strand, daarna bloot en badkleding gemengd, vervolgens homo's, daarna "bokkenstrand" en zodra je de politiepost voorbij bent een "gewoon" bloot strand van anderhalve kilometer.

Als ik je een tip mag geven voor het naseizoen, Corsica is een heerlijk warm eiland. Bedankt voor de tips. Die dagkaart is een goede optie ja, zo kunnen we het gewoon eens met eigen ogen meemaken in plaats van de verhalen op internet te lezen.
In het weekend is het drukker dan doordeweeks, in het hoogseizoen maakt het weinig uit. Alleen de camping heeft al iets van 2800 staanplaatsen, dan heb ik de appartementen en daggasten nog niet meegerekend, kom je zeker over de 20.000 mensen per dag.

Houd er rekening mee dat je een nfn-kaart moet hebben, en er na 19:00 of 20:00 uur geen dag-toegangspassen meer worden verstrekt.
Ik heb mijn vakantie ook al weer helemaal rond. Vertrek de laatste dag van Juli voor 2 weekjes CHM Oltra. Ga weer per vliegtuig. Heb er nu alweer zin in. Vooral met dit wisselvallige weer van de afgelopen dagen. Doordat ik wat later was dan afgelopen jaren zit ik wat verder van het strand, maar dat mag de pret niet drukken.

Als je naar CHM Oltra gaat kun je ook ipv. de NFN kaart ook ter plaatse een kaart kopen. Ik weet alleen niet of dat nog steeds een kaart van de O.N.E. (Organisation Naturiste Europeènne) is en of die organisatie nog bestaat. Was/Is een samenwerkingsverband van een aantal naturistencentra in Europa. Die kaart was dan het hele jaar danwel rest van het jaar geldig bij die naturistencentra ipv. de NFN/NFI kaart en koste toen ik hem een keer nodig had slechts 9 euro.
Dit bericht kan ook alleen maar weer uit België komen:quote:

Zestig naaktbaders krijgen pv

Sinds het begin van het zomerseizoen zijn al 60 processen-verbaal opgemaakt omdat mensen de regels op het Bredens naaktstrand niet respecteren. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. De overtreders waren allemaal naaktbaders die zich buiten de afgebakende zone begaven.

De voorbije weken controleerden agenten in burger de duinen naast het naaktstrand en de aanpalende strandzones. Volgens burgemeester Steve Vandenberghe gebeurt dat altijd in het begin van de zomer om iedereen attent te maken op de strikte regels.

Wie in de fout gaat, krijgt eerst een verwittiging. Bij recidivisten wordt een pv doorgestuurd naar het parket. (belga/jv)

04/07/11 05u14

Bron: Het Laatste Nieuws

Onwillekeurig moet ik dan weer meteen even terugdenken aan die film van Louis de Funès nabij Saint Tropez waarbij ze op jacht gaan naar 'naturisten', 'nudistes'. Ik heb in het verleden op verschillende fora danwel nieuwswebsites meermaals gelezen van gebruikers, naturisten en in de buurt wonende mensen dat het stuk naaktstrand veel te klein zou zijn. Zo las ik ook dat het stuk een grote aantrekkingskracht heeft op 'nieuwsgierigen' waaronder ettelijke voyeurs. Op de in de 'scene' gekende website voyeurweb stonden bij mijn weten nog nooit foto's van een Nederlands (naakt)strand of terrein, van het naaktstrand in Bredene al enkele keren wat ook in het nieuws terecht kwam.
Enkele weken op Castillon De Provence gestaan, mooie camping maar achteraf gelegen (toegang via smalle bergweg). De nederlandse eigenaren timmeren wel fors aan de weg. De sanitaire voorzieningen zijn prima in orde, ook voldoende water voorhanden. Het zwembad is klein en niet diep maar voldoende om even af te koelen. Zwemmen is een groot woord voor wat rondplonzen...... De camping heeft een grote schare nederlandse aanhangers en stond zelfs in juni een paar keer vol!

Verder zijn we naar Sabliere geweest, daar zien ze ons nooit meer terug. We stonden helemaal beneden bij het strand en het zwemmen in de Ceze is prettig maar de rest was bedroevend. Slecht, oud en kapot sanitair, de afstanden op de camping zijn gigantisch! Niet mijn idee om in mijn blootje langs een brede asfaltstraat te sjokken op weg naar het zwembad.

Volgend jaar willen we eens wat anders dan Frankrijk dus ik blijf meelezen! Iemand andere suggesties bv voor Italie of Kroatie?
Ben zometeen voor ruim 2 weken absent van dit forum. Morgenochtend vroeg vertrek ik naar Cap d'Agde, CHM Oltra. Ben ook benieuwd of ik weer bekenden tegenkom van hier.

Ik heb er wel veel zin in, het weer is daar gelukkig weer een stuk beter geworden.
quote:Kiko2 schreef op 07 juli 2011 @ 19:27:

Verder zijn we naar Sabliere geweest, daar zien ze ons nooit meer terug. We stonden helemaal beneden bij het strand en het zwemmen in de Ceze is prettig maar de rest was bedroevend. Slecht, oud en kapot sanitair, de afstanden op de camping zijn gigantisch! Niet mijn idee om in mijn blootje langs een brede asfaltstraat te sjokken op weg naar het zwembad.

Wij zijn hier vorig jaar geweest en de afstanden zijn er inderdaad vrij groot, maar het sanitair was juist uitstekend, heel erg nieuw en superschoon! Het beste wat ik me kan herinneren van talloze campings.
Hoi, Kevin8 !

Veel plezier toegewenst.

Voor ons wordt het Corsica, dit jaar.

Snoes, aka Mop.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Zo, en Snoes is weer terug van drie weken Corsica, waarvan twee weken lekker bloot op "Les Eucalyptus" bij Linguizzetta.

De camping ligt tussen de andere naturistische dorpen. Redelijke douches, maar verder geen voorzieningen. Dat maakt niet echt uit omdat alle terreinen met elkaar verbonden zijn (5 kilometer samen) en wij zaten dus dichterbij het winkeltje van Club Corsicana dan de eigenlijke bewoners.

Ook voldoende restaurantjes. Aanrader is de zwaardvis (espadon) bij "a Fior di Macchia". Onvoorstelbaar lekker.

Heerlijk zandstrand, alle dagen boven de 30 graden, toen het een paar dagen boven de 35 graden kwam werd het te zot. De zee was lauw, en je kon er uren in blijven. Surfen, zonnebaden en heel veel Duits lullen, want half Zuid-Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk viert hier vakantie.

We hebben nog even op U'Furu gekeken, maar daar was het te heet, en konden we minder fijn zwemmen, dus zijn we lekker blijven hangen. Riva Bella was véél duurder, en had ons weinig meer te bieden, dus die hebben we overgeslagen.
Droomster en Kevin, hoe waren jullie vakanties ?

Zijn er nog meer mensen nahtlos braun teruggekeerd ?
Uppie.

I.v.m. vragen over campings.
Ik krijg zin in de !!!
Ik heb een vraagje over Samos, ik heb een leuk appartement gevonden vlakbij det nudistenstrand op Samos.

Omdat er hier heel weinig nudistenstranden zijn is mijn vraag: is het dan erg druk op dat strand, of valt dat toch wel mee?
Ik ken Samos niet, dus ik kan het je helaas niet vertellen. De naturistenstranden op Kreta waren in elk geval dunbevolkt.

Misschien dat je op www.nfn.nl meer informatie kunt vinden ?
Iemand op Les Lauzons geweest in Foralquier? Het wordt voor ons toch weer Frankrijk denk ik (zijn er toch aan gehecht!)
Snoesje, wat een feest van herkenning!

Vroeger ging ik met mijn ouders elk jaar naar Club Corsicana. Ik heb daar op de duikschool het duiken geleerd en bij de bar Punta Cana was dat toen mijn allereerste vakantieliefde beleefd.

Dank je voor de glimlach die ik nu heb!
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Op Corsicana kon Snoezekind naar de kinderclub, betaalde hij gewoon een eurootje, omdat hij op een ander terrein stond. Hij vond het niet echt leuk, alleen maar Duitsertjes, maar ik ben blij dat de mogelijkheid er in elk geval was. De bioscoop en het ijsje eten vielen wel heel erg goed.

En we hebben een half uur lang in het donker op een catamaran gelegen, in de hoop vallende sterren te zien. Blijkbaar vallen die niet op Corsica, maar op Nederland ? Niet ééntje gezien, helaas, Snoezekind had zich er erg op verheugd, die had onthouden dat dat half augustus is. De volle maan kwam wel mooi rood op. En we zijn ons scheel geschrokken toen er donkere gedaantes met lichten uit het water omhoog kwamen. Bleken duikers te zijn.

IK WIL TERUG !!!!!!
Net terug van een heerlijk weekje Magnolias Natura. Valt behoorlijk tegen om weer kleren aan te hebben.
Klinkt mooi, waar is het precies ?
quote:snoesje666 schreef op 08 april 2012 @ 13:25:

Klinkt mooi, waar is het precies ?

Magnolias Natura ligt in Maspalomas op Gran Canaria.

Bij het weer van vandaag en afgelopen weekend, verlang ik er zeer naar terug.
Na een aardig tijdje, door verschillende omstandigheden, maar weer eens terug in deze topic.

Ik heb toch maar weer geboekt voor iets meer als 2 weken CHM René Oltra te Cap d'Agde. Ik ga weer per vliegtuig vanaf Weeze naar Bèziers-Cap d'Agde en per bus/shuttlebus naar de camping. Als de berichten van vorig jaar kloppen zou er nu weer een zwembad moeten zijn. 'Weer', want enige tijd geleden kwam ik ergens op het web hele oude foto's tegen, ik meen uit de jaren '70, van een zwembad op de camping. Nooit geweten dat er ooit al een zwembad is geweest.

Die 2 zonen van René die nu de leiding hebbenn doen wel erg hun best om er wat moois en familiaals van te maken.

De afgelopen vakantie was mij weer ook heel goed bevallen. Mooi weer, lekker eten, weer verschillende bekenden getroffen (behalve Snoes dan..). Wat ik ook leuk vond was het dagtripje wat ik had gemaakt naar Le Grau du Roi in de Camarque. Ik had daar speciaal een dag voor uitgekozen die volgens de Midi Libre in Cap d'Agde bewolking en kans op regen en onweer zou opleveren en in de Camarque nog mooi weer zou geven. Ik was met de bus en de trein naar Nîmes gegaan en vandaar uit met een leuk boemeltreintje verder tot aan Le Grau du Roi. Ook nog even op het strand en naaktstrand weest van Les Baronettes, heel groot, ruim en vooral lang van opzet. Voor wie in die buurt op vakantie is, zeker een strand om eens te bezoeken.

En Snoes, hebben jullie al weer plannen voor komende zomer?

Veel mensen die ik spreek in Cap zeggen dat mensen vroeg of laat weer terugkeren naar Cap als ze ook elders geweest zijn.

Wat ik trouwens wel jammer vond was dat in Heliopolis die leuke pub/club met Duits Paulaner bier gesloten was. Ik wilde daar ook nog wel eens 's avonds een biertje pakken. En de Johnny Wokkers pub is inmiddels ook een vaste plek om te bezoeken geworden. Hele lieve mensen, dat stel, die die pub leiden. Op een avond kwam zelfs een patrouille van de politie daar een bakkie doen en een praatje maken met die 2 eigenaren. Zal hier in Nederland niet zo snel gebeuren.

En verder uiteraard weer uitstekend gegeten bij de Ghymnos.

IK WIL OOK !!! Door werkomstandigheden hebben we nog geen beslissing genomen wanneer we vakantie nemen en of we weggaan. Voorlopig staat er alleen een weekendje Parijs op de agenda. Ook leuk. En gelukkig kunnen we regelmatig blootzwemmen. Snoezekind heeft nu een vriendje gevonden, dus daar hebben we geen omkijken meer naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven