Gezondheid alle pijlers

Blowen

19-02-2012 23:30 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Beetje stom dit, ik weet niet zo goed hoe dit te vertellen. Ik probeer al ruim anderhalf jaar zwanger te worden, en inmiddels zitten we al bijna een jaar in de medische molen. En er zit vooralsnog niet veel schot in de zaak, zeg maar.

Nou heb ik vorig jaar een flinke dip gehad(mede door de clomid, daar werd ik nogal hysterisch van) en ben ik gaan blowen. Normaal als ik me kut voel zou ik gaan snoepen, maar ik ben door de Gyn aan een koolhydraatarm/suikervrij dieet gezet. Mede doordat ik niet kan snoepen ben ik gaan zoeken baar een andere uitlaatklep. Superdom, want het blowen klopt totaal niet in hetzelfde plaatje als mijn zwangerschapswens, maar ik voel me na het blowen zo relaxed. Tot de volgende dag, en dan voel ik me weer schuldig.

Ik loop ook bij een psychologe, en zij gaf aan dat ik vluchtgedrag vertoon, en dat als ik zorg dat mijn dagelijks leven er niet onder leid dat ik het voor nu even niet een big deal hoeft te zijn.

Ik blow nu 3 x per week, meer mag niet van mezelf, maar ik voel me zo schuldig erover.

Ik vraag me af, waar ligt de grens tussen acceptabel gedrag en verslaafd zijn?
Ik weet niet wat voor een invloed blowen heeft op je medicatie/ het medische molentraject waar je nu inzit/ je vruchtbaarheid? Als het geen ontzettende invloed heeft dan zou ik er idd niet zo'n big deal van maken.

Stress en je schuldig voelen is namelijk ook niet echt bevorderlijk om zwanger te worden. Neem dat momentje voor jezelf dus, als jij daar relaxt van wordt.

Als je weet dat je niet kunt stoppen als je zwanger raakt of je je niet aan die max. 3 keer week nu kan houden zou ik er wel mee stoppen of hulp bij zoeken.

Nog een tip: rook het desnoods puur uit een pijpje, dan raak je tenminste niet verslaafd aan de nicotine waardoor je wellicht makkelijk kunt stoppen. En het is bovendien minder schadelijk.

Als je het met een vaporazor tot je neemt is het nog minder schadelijk want dan komen er geen teerdeeltjes in je longen (je ademt dan alleen damp in geloof ik).

Bovendien kan blowen ook (nouja dat is persoonlijk natuurlijk en niet voor iedereen zo ;) ) erg positief werken op het libido :P Ik weet niet of jullie nog normale seks hebben om zwanger te raken, maar met een wat hoger libido (door betere doorbloeding en ontspannenheid) wordt de seks wel weer intenser (en als je een orgasme krijgt wordt de kans op een zwangerschap weer hoger doordat de baarmoedermond dan zuigende bewegingen maakt).

Als je zwanger zou worden dan weet je dat meestal wel na een week of twee, drie. In die twee, drie weken is het nog amper meer dan een paar cellen....alcohol heeft dan nog geen schadelijke invloed las ik, dus misschien blowen ook nog niet (weet ik niet).

Zodra je weet dat je zwanger bent gewoon stoppen.
Ik zou zowiezo eerst zorgen dat je zelf wat beter in je vel zit voor je denkt aan zwanger worden. Herken het vluchtgedrag wel, maar zou toch eerst aan mezelf gaan werken. (ik heb ook altijd geblowd, heel veel zelfs maar ben nu al bijna een jaar gestopt, was ook puur vluchtgedrag, ben heeeel blij dat ik er nu eindelijk vanaf ben na vele pogingen) Sterke!
.
Lieve TO,

Ik weet zelf hoe zwaar de MMM is en ik begrijp ergens ook wel dat je het niet kunt laten om af en toe een jointje te roken.

Maar 3x per week vind ik persoonlijk wel veel en ik begrijp uit je verhaal dat het je moeite kost om het hierbij te laten. En dat betekent dat je de grens van verslaving hebt bereikt.

Onze gyn heeft in een gesprek aangegeven dat blowen wel degelijk uitmaakt voor de vruchtbaarheid (vriend blowde voordat we dit traject in gingen 1x per maand). Werkt dit niet motiverend om ermee te stoppen?

Ik zou proberen om het blowen af te bouwen, misschien 1 op de dag dat je ongesteld geworden bent en verder niet?

Heel veel succes!
ik ben gister halverwege gaan slapen, ik ben niet gevlucht ik ga even bijlezen
quote:wifra98 schreef op 20 februari 2012 @ 00:33:

IK vind dat je niet kunt blowen als je in de medische molen zit m.b.t. vruchtbaarheidsproblematiek.

IK blow zelf ook, en ja ik heb kinderen. Blowen is tenminste minder erge rotzooi ipv de regelrechte troep die ik van de arts krijg. ( in mijn geval 18!!!!!! tabletten per dag, waaronder morfine) Daardoor krijg ik weer wat eetlust, is mijn pijn iets minder, en kan ik fatsoenlijk slapen, zónder slaapmedicatie.

Daar staat dan tegenover dat ik dus niet drink (alcohol).

Ook heb ik in alledrie mijn zwangerschappen niet geblowd. IK vind dat je je kind dat niet aan kunt doen. Als het kind geboren is dan laat je hem of haar toch ook niet een joint roken? Ook zijn er allerlei gevolgen voor de ontwikkeling van je kind, zowel lichamelijk als geestelijk.

Begrijp me goed ik wil hier niet de zedenpreker uithangen, maar blowen bij een kinderwens is niet handig, op zijn zachtst gezegd. Probeer hulp te zoeken voor je probleem, maar stop NU. Je zal zien dat je traject in de medische molen dan korter duurt.

Om te kunnen ontspannen, zou je ook ontspanningstherapie kunnen proberen. Daar leren ze je de 'tools' aan waarmee je jezelf totaal tot rust kunt brengen. Ik heb er veel baat bij ivm met mijn medische toestand, maar ontspanningstherapie kan bij veel verschillende soorten klachten worden ingezet. Deze therapie wordt vaak gegeven door fysiotherapeuten/ manueel therapeuten.

Kom op zet het belang van je (ongeboren) toekomstige kind voorop en stop. Ik snap als geen ander dat dat moeilijk is, maar je zou toch ook niet willen dat je kind er iets aan overhoudt.

Ik wens je heel veel sterkte, dikke knuffel

Wifra

dankjewel ik heb hier echt wat aan. Ik wist dat ik een bak stront over me heen zou krijgen als ik dit op viva zou posten, ik weet hoe het hier werkt. Ik wil stoppen met blowen, en ik ga het ook gewoon doen. Dankjewel voor dit!

het stomme is dat ik sinds mijn 17e blow, en ik ben 4 jaar terug bijna anderhalf jaar gestopt. Geen idee waarom ik weer begonnen ben.
quote:Tickel schreef op 20 februari 2012 @ 00:42:

Micchien is autogene training iets voor jou.

Uitleg

Oefeningen

Zelf doe/deed ik ze liggend. Zorg dat je armen/handen je lichaam niet raken. Ook de voeten/benen mogen elkaar niet raken.dankjewel, ik ga er naar kijken
quote:gwenni schreef op 20 februari 2012 @ 01:11:

Ik weet niet wat voor een invloed blowen heeft op je medicatie/ het medische molentraject waar je nu inzit/ je vruchtbaarheid? Als het geen ontzettende invloed heeft dan zou ik er idd niet zo'n big deal van maken.

Stress en je schuldig voelen is namelijk ook niet echt bevorderlijk om zwanger te worden. Neem dat momentje voor jezelf dus, als jij daar relaxt van wordt.

Als je weet dat je niet kunt stoppen als je zwanger raakt of je je niet aan die max. 3 keer week nu kan houden zou ik er wel mee stoppen of hulp bij zoeken.

Nog een tip: rook het desnoods puur uit een pijpje, dan raak je tenminste niet verslaafd aan de nicotine waardoor je wellicht makkelijk kunt stoppen. En het is bovendien minder schadelijk.

Als je het met een vaporazor tot je neemt is het nog minder schadelijk want dan komen er geen teerdeeltjes in je longen (je ademt dan alleen damp in geloof ik).

Bovendien kan blowen ook (nouja dat is persoonlijk natuurlijk en niet voor iedereen zo ;) ) erg positief werken op het libido :P Ik weet niet of jullie nog normale seks hebben om zwanger te raken, maar met een wat hoger libido (door betere doorbloeding en ontspannenheid) wordt de seks wel weer intenser (en als je een orgasme krijgt wordt de kans op een zwangerschap weer hoger doordat de baarmoedermond dan zuigende bewegingen maakt).

Als je zwanger zou worden dan weet je dat meestal wel na een week of twee, drie. In die twee, drie weken is het nog amper meer dan een paar cellen....alcohol heeft dan nog geen schadelijke invloed las ik, dus misschien blowen ook nog niet (weet ik niet).

Zodra je weet dat je zwanger bent gewoon stoppen.

haha dit is wel grappig hoe herkenbaar dit is, maar dit was voor mij tijdens de clomid inderdaar wel handig (toen we verplicht moesten vrijen terwijl mijn hele onderbuik pijn deed van de bijna knallende eierstokken)

maar op dit moment weet ik niet eens wanneer ik 'vruchtbaar' was of wanneer ik ongesteld moet worden, en dát is pas goed voor je sexleven ;)
quote:Stefje schreef op 20 februari 2012 @ 09:03:

Lieve TO,

Ik weet zelf hoe zwaar de MMM is en ik begrijp ergens ook wel dat je het niet kunt laten om af en toe een jointje te roken.

Maar 3x per week vind ik persoonlijk wel veel en ik begrijp uit je verhaal dat het je moeite kost om het hierbij te laten. En dat betekent dat je de grens van verslaving hebt bereikt.

Onze gyn heeft in een gesprek aangegeven dat blowen wel degelijk uitmaakt voor de vruchtbaarheid (vriend blowde voordat we dit traject in gingen 1x per maand). Werkt dit niet motiverend om ermee te stoppen?

Ik zou proberen om het blowen af te bouwen, misschien 1 op de dag dat je ongesteld geworden bent en verder niet?

Heel veel succes!

dankjewel voor je reactie! ik vind t wel bijzonder dat jullie gyn een probleem maakt van 1x per maand en die van mij er niks van zegt...

ik kan niet zo goed een beetje blowen, dus daarom ga ik stoppen.
quote:flowerbombje schreef op 20 februari 2012 @ 01:10:

Ah, ik had de memo nog niet gekregen dat je alleen op iemand mag reageren als diegene specifiek jouw naam noemt. Excuse me Nee, maar jij zegt dat ik jou woorden in de mond leg terwijl ik het helemaal niet over jou heb.
quote:cheerlesscard schreef op 20 februari 2012 @ 13:28:

[...]

Nee, maar jij zegt dat ik jou woorden in de mond leg terwijl ik het helemaal niet over jou heb.Je quote mij en zegt vervolgens "begin dan een petitie etc etc etc...." Hoe had ik me hier niet aangesproken door moeten voelen? Misschien in het vervolg wat duidelijker zijn, dan discussieert het een stuk makkelijker.
quote:flowerbombje schreef op 20 februari 2012 @ 14:17:

[...]

Je quote mij en zegt vervolgens "begin dan een petitie etc etc etc...." Hoe had ik me hier niet aangesproken door moeten voelen? Misschien in het vervolg wat duidelijker zijn, dan discussieert het een stuk makkelijker.

Als jij vind dat jij ontopic bezig was prima.

Zijn we het niet over eens.

Jouw verhaal over dat iemand in de mm niet zou moeten blowen en hoe onacceptabel dat is Zoals in jouw eerste post heeft niks te maken met de vraag van to.

Als jij daarna zegt dat ik off topic ga vind ik dat de pot verwijt de ketel.
quote:groupie schreef op 20 februari 2012 @ 13:03:

[...]

dankjewel ik heb hier echt wat aan. Ik wist dat ik een bak stront over me heen zou krijgen als ik dit op viva zou posten, ik weet hoe het hier werkt. Ik wil stoppen met blowen, en ik ga het ook gewoon doen. n.You go girl, Succes!
Heel veel succes!
quote:cheerlesscard schreef op 20 februari 2012 @ 14:47:

[...]

Als jij vind dat jij ontopic bezig was prima.

Zijn we het niet over eens.

Jouw verhaal over dat iemand in de mm niet zou moeten blowen en hoe onacceptabel dat is Zoals in jouw eerste post heeft niks te maken met de vraag van to.

Als jij daarna zegt dat ik off topic ga vind ik dat de pot verwijt de ketel.Ik wil niet heel veel zeggen hoor, maar TO vraagt zelf of haar gedrag acceptabel is. Volgens mij is zeggen dat het onacceptabel is dan een heel on topic antwoord.
Wat goed dat je stopt Groupie!! Heel veel succes
quote:groupie schreef op 20 februari 2012 @ 13:24:

[...]

dankjewel voor je reactie! ik vind t wel bijzonder dat jullie gyn een probleem maakt van 1x per maand en die van mij er niks van zegt...

ik kan niet zo goed een beetje blowen, dus daarom ga ik stoppen.

De gyn zei het tegen haar vriend, die 1 keer per maand blowde, dus ik denk dat het in dit geval puur ging om de mannelijke vruchtbaarheid: de kwaliteit van de zaadcellen.

Die gaat denk ik idd achteruit bij blowen, net zoals bij roken, alcohol en overgewicht. Alhoewel die 1 keer per maand me dan nou niet echt een noemenswaardig verschil moeten lijken te maken, maargoed als je verminderd vruchtbaar bent en samen zwanger wilt worden moet je wel elk puntje aangrijpen om je vruchtbaarheid te verbeteren natuurlijk.

Ik denk zelf dat het voor vrouwen veel minder van invloed is op de vruchtbaarheid? (die eicel die springt wel gewoon los hoor). Al weet ik dus niet hoe het zit met invloed op je vruchtbaarheidsmedicatie etc.

Tja en als jij blowt en je vriend in dezelfde kamer aanwezig is dan rookt ie wellicht wel een beetje mee en dat kan dan weer zijn vruchtbaarheid verminderen (maargoed dat lijkt me ergens wel weer heel minimaal).

Maar goed van je dat je gaat stoppen Probeer anders idd gewoon natuurlijke rustgevers (als dat mag met je medicatie) en ontspanningsoefeningen.
quote:nonnie30 schreef op 19 februari 2012 @ 23:42:

Jeetje...blowen als je in de medische molen zit.....

HEEEEEEEEL onverstandig maar ja dat hoef ik je natuurlijk niet uit te leggen......

Waarom schrijven artsen dan blow voor? Je moet natuurlijk stoppen met blowen, dus roken ook in het algemeen als je zwanger bent.

Persoonlijk zeg ik dat je beter kan blowen dan die antidepressiva-troep slikken.
Ik ben inmiddels al een week gestopt, and still going strong

(ik kwam even melden dat ik geen blaaskaak ben die alleen naar riep te gaan stoppen om de menigte te sussen!)
quote:groupie schreef op 27 februari 2012 @ 20:57:

Ik ben inmiddels al een week gestopt, and still going strong

(ik kwam even melden dat ik geen blaaskaak ben die alleen naar riep te gaan stoppen om de menigte te sussen!)Good for you! Hou vol hoor!
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven