Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Mugske, bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of iemand die c1000 zegels spaart, voor dat bamboe gebeuren maar ik heb al bijna 3 kaarten vol.

Ik hoef niet zoveel te hebben, en denk dat ik nog wel meer kaarten volkrijg dus als iemand interesse heeft kan ik zo'n volle kaart opsturen.
leuk, een nieuw topic! Het gaat hard hier.

Armaris, ik vind zo'n soda machine ook maar niks, heb het een paar x geproefd maar vond het niet echt lekker en die siropen zijn ook nog best duur toch?

Ik heb nog niet genoeg Nomi's maar denk wel dat ik het ga halen.
quote:flowerbombje schreef op 23 februari 2012 @ 23:10:

Jeetje, deel 5 alweer! Wat leuk

Ik ben tot mijn grote spijt nog geen ervaren vrek en heb vooral een boodschappengat in mijn hand. Ik heb nu maar besloten een maand alle boodschappen uitgaven helemaal uitgeplozen in excel te gaan bijhouden om te kijken waar het gat zich bevindt. Hebben jullie dit weleens gedaan?

Zaterdag ga ik even bij onze oosterburen shoppen (drogist en supermarkt). Hebben jullie nog tips van dingen die ik echt niet mag overslaan?

Ik ben misschien al mosterd, maar bij de Rossmann zijn sommige producten erg goedkoop vergeleken met NL.

Zo is de Maybelinne/Jade mascara daar standaard 6 euro en ook op haarkleuringen en deo scheelt het veel.
Neehoor, je bent net optijd Gaan over een half uurtje die kant op.

Is de Rossmann net zoiets als de DM? Die staat namelijk op de planning Heb nu al zin in alle goedkope make-upjes en nagellakjes.
ik kreeg net via de post 2 zakjes nescafe gold . en een waardebon voor een gratis zak twv 3.39
Hallo,

Ik lees sinds kort met jullie mee, omdat wij het ook over een wat andere boeg gaan gooien thuis. We zijn met 2 volwassenen en een poes, en hebben ons nu een boodschappenbudget van 50 euro per week gesteld. We hebben de afgelopen maanden erg veel geld uitgegeven aan dingen die we eigenlijk niet nodig hadden/te duur waren. We deden voorheen ook 1x per week boodschappen, maar na de verhuizing naar een andere stad is dat in het slop geraakt. TIM online leert ons dat we de afgelopen maanden gemiddeld 75 euro per week aan boodschappen hebben uitgegeven, en dat vind ik echt onnodig veel. Het is op zich niet nodig om te besparen, maar ik wil gewoon niet onnodig geld uitgeven, en elke week eten weg moeten gooien.

We deden hiervoor ook eigenlijk elke dag boodschappen, waardoor je ongemerkt veel meer uitgeeft. Vanaf enkele weken geleden doen we dus week 1x per week boodschappen. Vorige week voor 31 euro klaar, deze week voor 33 euro. Het geld wat per week overblijft gaat in een spaarpotje. Zo kunnen we eigenlijk ongemerkt leuk sparen.

Ik heb Deel 4 van het het Vrekkentopic ook al doorgenomen, en daar veel tips in gezien. Graag wil ik alvast openen met een goede aanbieding: Bij de Deen supermarkt is er een geld terug actie voor een fles OMO. Je mag kiezen tussen waspoeder, klein en krachtig of vloeibaar. Dus voor wie ook een Deen in de buurt heeft..

Nu ga ik een fijn kasboek maken op de laptop .
Mijn Yunomi pakketje is zoek!! het zou er al moeten liggen ( een week) maar de status is nog onderweg... stond er eergisteren voor niks dus.....
@lydiam, geen idee! Gistermiddag werkte de code nog!
Nog steeds geen pakketje van Yunomi (vorig kwartaal), ook nog geen reactie op mijn mail hierover aan Yunomi...

Vandaag het geld gestort gekregen van de Ariel Excel tabs, altijd blij als het weer teruggestort is.
Ja, hier ook zowel Dreft Platinum als Ariel geld terug. Fijn!
Heb geweldig gevrekt.

Vandaag op het werk was de mondverzorging alles voor de helft (2e gratis).

Heb 5 tubes tandpasta en 2 tandenborstels voor 2 euro.

Een bodylotion voor mijn moeder voor 2,50 (normaal 5¤).

Met personeelskorting kwam ik uit op 3,60.

Mijn moeder is maandag jarig, heb wat kleine kadootjes voor haar.

Bij blokker 2 windlichten, nu met extra korting voor 1,75 samen.

Bij zeeman voor 1,40 mooie doorzichtige en zwarte steentjes gekocht, toen weer naar blokker en met korting voor 1,20 2 dikke kaarsen gekocht.

Alles op het werk verpakt in cellofaan.

Nog een hele mooie glazen vlinder gekocht voor 5 euro, de bodylotion erbij en mijn lieve moeder is weer blij.

Ik geef haar liever tussendoor wat (neem vaak spullen van mn werk voor haar mee of bloemen enz) dan veel zooi met haar verjaardag.
Tip voor de tuin, ik zaai mijn eenjarigen altijd zelf, dan heb je veel voor weinig en ik vind het leuk om te doen ! De zaadjes gaan in wc rolletjes tot ze de volle grond in mogen. Ik koop vaak potjes op de rommelmarkt, plantje erin en je hebt een leuk cadeautje voor de jarigen in de lente en de zomer !

De wc rol vergaat in de grond dus je kan ze zo in de grond zetten. Even een voorbeeldje erbij:

De plaatjesplakkert doet het niet dus even de link naar een voorbeeld.

Klik hier
Voor het opkweken kun je ook een lege eierdoos nemen en die losknippen. Die kun je ook zo in de volle grond zetten!
Slim die eierdoos en wc rol. Was ik niet opgekomen tnx voor die tip iig. Scheelt weer bakjes kopen bij het tuincentrum.

Kuzu wat goed!! Ik neem aan dat je bij een drogist werkt?

Via de website van optimax ( kindervitamine) kan je een proefpakketje aanvragen.
Optimelcode voor de liefhebber; 29GMBML2L
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
@ Fame, bedankt ik hem m gebruikt.
Heeft iemand nog belangstelling voor een volle spaarkaart van de C1000 van de bamboo actie?

Heb 4,5 kaart vol en heb ze echt niet allemaal nodig.
Kan bij c1000 niet vinden wat ze aan bamboe-actie hadden?

Maand maart 2,50 korting bij ns.nl/spoordeelwinkel. Kan max. 3 codes doormailen.

tot 1 april korting bij "Even thuis bij Unox" op diverse stations 25% (max 4 artikelen). 3x een bon in de aanbieding (watervrouw2 at gmailpuntcom)

Blokker tot 9 april korting op Spiraal foto-album (A4 ligged) 20 pagina's: NSBL9111 9,99 (+0,99 verwerkingskosten) ipv 24,99

(code zat bij treindagkaartjes; 3x dezelfde dus zal massaal gebruikt kunnen worden)
Misschien is de actie niet landelijk dan..

Bij elke 10¤ aan boodschappen krijg je een zegel, volle kaart kan je met bijbetaling inwisselen voor bamboe snijplanken, schalen enz.
Hier kun je sparen voor pannen. Geen bamboezegels in ieder geval...
Ik kreeg afgelopen weekend het Sebamedpakket. 't Zag er erg leuk uit, in een witte, harde (cadeau)doos zaten 4 gastendoekjes, een fles Sebamed Spa shower, een Sebamed memoryspel, 5 proefverpakkingen (met sachet shampoo, douche en bodylotion) en 5 kortingsbonnen voor 30% korting. Ik vond de douchegel wel lekker, dus daarna vragen ingevuld. Leuk om 't zo eens te proberen!

Verder deze week tandpasta en tandenborstel gekocht voor de OralB actie. Ik was ook nog op zoek naar een actie met Kleenex 1+1 of iets dergelijks en toen zag ik de actie van de Kruidvat-voordeelpas in mijn mail pas een dag later. Helaas, volgende keer beter.

Fijne zondag nog!
Optimelcodes:

XVT9HJ9FH

RFXS9HR96

Veel plezier er mee!
quote:Julia1979 schreef op 27 februari 2012 @ 08:30:

Optimelcodes:

XVT9HJ9FH

RFXS9HR96

Veel plezier er mee!De eerste code heb ik genomen, de onderste was niet correct.
Goeiemorgen dames,

Hier een hele trouwe melezer en heb veel aan jullie tips gehad, dank daarvoor! Binnen een jaar ben ik veranderd in iemand die totaal geen overzicht had in haar financien (met alle puinhoop als gevolg) tot iemand die alle achterstand heeft weggewerkt, alles op een rijtje heeft en er achter is gekomen dat het als alleenstaande moeder prima te doen is met 2 kinderen als je maar bewust met je geld omgaat. Buiten dat ik erg tegen verspilling ben geworden. Nogmaals bedankt!

Een beetje erg last-minute maar als er straks iemand naar het Tikibad in Duinrell gaat: ik heb een voucher voor 6 vrijkaartjes. Helaas zijn de 2 vriendjes die mee zouden gaan ziek dus gaan we maar met zn viertjes. Best zonde! Wij gaan sowieso, zijn er rond half twaalf is de planning. Wie weet valt er iets te regelen (bij de kassa afspreken met een rode roos ofzo ) Het is 1 voucher voor 6x entree, denk dus dat we wel samen naar binnen moeten.

Ik vertrek om half elf.

Fijne dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven