Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Alle reacties Link kopieren
quote:_ntsj_ schreef op 27 februari 2012 @ 13:00:

Hallo iedereen,

Vanaf deze week start ik ook met vrekken! Ik heb me dit weekend bezig gehouden met een mooi kasboek te maken... best wel confronterend moet ik zeggen. Vandaag alvast maar gestart met mijn eigen brood en beleg mee te nemen naar het werk ipv elke middag de broodjeszaak te plunderen

Hebben jullie trouwens nog tips voor leuke websites mbt sparen, consuminderen..?yunomi! Het kwartaalpakket is erg handig en daarnaast krijg ik zoveel spullen thuis gestuurd dat ik het gewoon een leuke site vind.
quote:Flinterke schreef op 27 februari 2012 @ 13:05:

[...]

yunomi! Het kwartaalpakket is erg handig en daarnaast krijg ik zoveel spullen thuis gestuurd dat ik het gewoon een leuke site vind.Haha ja, die had ik ook al ontdekt dankzij alle enthousiaste reacties hierover Toch bedankt!
Ik ga zo naar de Trekpleister voor zes pakken vaatwastabletten voor 17 euro. Ook de Guhl-shampoo is in de aanbieding en nog wat spullen die ik nodig heb.
quote:willemeen schreef op 27 februari 2012 @ 09:41:

Ik las vorige week in Viva trouwens een leuk verhaal over een vrouw die aan 'skipping' deed. Die haalde dus voedsel uit de kliko's van supermarkten en marktkraampjes.Ik ken dit onder de term 'dumpsterdiving'. Staan ook wat filmpjes over op youtube. Ik vind het overig schandalig dat sommige winkels zoveel weggooien. Ze kopen gewoon teveel in, want ik weet uit betrouwbare bron, dat soms zelfs de voedselbanken het aanbod niet meer aankunnen van bepaalde producten.
Op zaterdag 7 april is het 'national glamour day' (van 't tijdschrift) als je dan het tijdschrift van die maand meeneemt (kost ¤2,-) krijg je bij heel veel winkels 20% korting. (oa American Today, Vero Moda enz)
Weet iemand of er momenteel ook goedkope eenpersoons treinkaartjes ergens te krijgen zijn? Man wil eind maart richting Utrecht (alleen, ik ben tijdelijk uitgeschakeld na een operatie).
Ladies, ik heb zaterdag zo fijn bespaart door in Duitsland te shoppen, vooral op drogisterij spullen. O.a 5 pakken haarverf voor 19,75. Hier zou me dat 67,75 hebben gekost!

Dank voor alle spa-ideeen nog. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik nu ga doen. In ieder geval de Lidl maar eens proberen en dan weer verder zien.
Vorige week hadden ze die nog bij de Kruidvat Iba. Ik weet alleen niet of ze er nog zijn.
Net maar even aangemeld voor de Ikea family, aangezien we daar nu vaak komen voor een nieuwe keuken, krijgen we toch een kopje koffie of thee gratis!

Dat is inderdaad niet duur voor die haarverf Flowerbombje!
Nee h`e, en het is ook gewoon echt goede haarverf van Garnier Nutrisse.
Hoi iedereen,

Ik ben al een paar maanden een trouwe meelezer op het viva forum en dan ook vooral in dit topic

Zelf ben ik eind december mn vaste baan verloren , ik heb daarna nog ongeveer een maandje ergens gewerkt maar momenteel leef ik van een uitkering. Ben uiteraard wel actief op zoek naar werk maar dit is in België ook niet zo makkelijk op het moment, dus moeten we het momenteel toch ook wel met zo'n 300à 400 euro minder doen elke maand..

Daarom heb ik besloten om gezellig mee te gaan vrekken

Het is op het moment nog niet noodzakelijk maar beter te vroeg beginnen en extra uitsparen dan te laat natuurlijk.

Heb al meegedaan aan de cash back actie van oral b ( waarbij je 2 tubes tandpasta en 2 tandenborstels mocht gaan halen in het kruidvat), daarnet heb ik een colgate sensitive gekocht voor 1.89 ¤ die ook volledig terugbetaalt wordt , en de swiffer duster kit ter waarde van 4.99 ¤. Dus is toch al meer dan 10¤ dat ik bespaart heb terwijl zo'n acties me vroeger zelfs nooit opvielen :(

Verder probeer ik ook zoveel mogelijk vers te kopen de laatste tijd voor mij & mn man, terwijl we vroeger nogal makelijk afhaal eten haalde waarbij je al snel 15¤ per keer kwijt bent.

Ga ook mn best doen om me aan het budget van 50¤ per week voor boodschappen te houden ( benzine en schoonheidsproducten niet inbegrepen) en dan eens kijken hoever ik kom..

Had deze maand al een kasboek bijgehouden dus zal woensdag eens kijken hoe we het deze maand al gedaan hebben

Alvast bedankt voor de nuttige tips die ik de afgelopen maanden heb gevolgd en hoop dat we met z'n alle nog lekker kunnen verdervrekken :D
Welkom Belgisch meisje :-)

Ik has afgelopen weekend echt een nieuw Swiffer duster pakket nodig en dus gekocht, maar op de verpakking staat nergens een GTA. Kan ik die ergens anders vinden, bv op internet/flyers?
quote:Blondie5 schreef op 27 februari 2012 @ 14:20:

Ik has afgelopen weekend echt een nieuw Swiffer duster pakket nodig en dus gekocht, maar op de verpakking staat nergens een GTA. Kan ik die ergens anders vinden, bv op internet/flyers?

Heey Blondie, dankje

In België is er momenteel een GTA actie maar dit staat ook duidelijk met een groot rood logo om de dozen. Wanneer je dan naar http://www.zininmeer.be/swiffer/home.aspx gaat kan je kiezen om je geld terug te krijgen of een kortingsbon voor een ander swiffer pakket.

De codes zijn spijtig genoeg uniek en kunnen maar één maal gebruikt worden ander had ik je gerust de code uit mijn pakketje kunnen doorsturen. Weet niet of de actie ook zeker in Nederland telt maar anders moet je er eens op letten wanneer je nog eens langs de supermarkt gaat want hier telden ook niet alle pakketjes mee. Sommige hadden ook geen "Probeer gratis" logo op de verpakking staan dus het was wel effe opletten in de winkel.
quote:Blondie5 schreef op 27 februari 2012 @ 14:20:

Ik has afgelopen weekend echt een nieuw Swiffer duster pakket nodig en dus gekocht, maar op de verpakking staat nergens een GTA. Kan ik die ergens anders vinden, bv op internet/flyers?Er moet wel een code op je doos staan, anders kom je er niet voor in aanmerking.
Ik was de Sukkel zonder code op mn swifferpakket :( helaas dus geen geld terug terwijl dat pakket toch 5 euro kost..

overige geld terug acties bijna allemaal al binnen, zeker de acties die digitaal aangevraagd kunnen worden
Hier ook zo'n sukkel :-) Maar moest zo'n ding hebben ivm grote schoonmaak in huis afgelopen weekend....
10% korting en gratis verzending op h&m online, kortingscode 9756, geldig t/m 4 maart. (niet op de sale)

Swiffercode zit aan de binnenkant van het doosje, op het klepje!
als ik drinken meeneem naar college of naar fysio. vul een flesje met een beetje met limonade en dan kraanwater vullen. dat is goedkoper dan elke keer een flesje drinken kopen.
quote:Atelier_madame schreef op 27 februari 2012 @ 10:29:

@willemeen: dat skipping is wel echt lucratief denk ik, kan je zoveel geld schelen op boodschappen.

Heb jij trouwens een u pas? weet niet of je nog stufi krijgt maar als je dat niet meer krijgt heb je dr soms nog recht op!

Hier in het ziekenhuis mogen wij alleen opeten wat over datum is, niet mee naar huis nemen.

Hee, wat een goeie tip! Heb even gekeken en volgens mij kom ik er wel voor in aanmerking. Nu even kijken welke kortingen ik dan allemaal krijg :-)

Ja, ik vind dat skipping best een goed idee. Zeker omdat het gewoon vaak nog in de verpakking zit, het is niet dat ik een kwak pesto van een bananenschil af ga schrapen ofzo...

Maarja, ik wil gewoon eeeecht niet betrapt worden tijdens het graaien in een kliko :P
Haha we kunnen de utrechtse skippie brigade wel oprichten :D
quote:Atelier_madame schreef op 27 februari 2012 @ 16:14:

Haha we kunnen de utrechtse skippie brigade wel oprichten :D

Ja, want jij bent ook een Utregse, toch? Die vrouw zei dat het in grote steden lastiger was. Lijkt me wel vet gezellig, kunnen we beurtelings op de uitkijk staan. Grote rugzak mee. Ja hoor, ik zie het wel gebeuren

Ik stond overigens ooit op een rommelmarkt met een vuilnisman die kleding 'skipte' uit de AH-kliko. Ingepakte pyjama's, shirts, topjes, ondergoed, sieraden (ook van andere winkels) met de kortingsstickers er nog op. Stond eens per kwartaal op de vlooienmarkt en alles mag weg voor 50 cent.

Dus de mensen die dat kopen, kopen ook gewoon geskipt spul.
Het programma is hier al eens voorbij gekomen, maar ik zag laatst bij "Extreme Couponing" een vrouw die met haar nichtje de papiercontainer in klom en die helemaal doorwerkte en doorzocht naar coupons van krantjes die erin waren gegooid.....

Ook een soort skipping :-)
Hier ook een Utregse trouwens!
quote:Blondie5 schreef op 27 februari 2012 @ 16:21:

Hier ook een Utregse trouwens!Joehoe! Ga je mee op skipping-strooptocht met Atelier Madame en mij?
Jaaa bij welk winkelcentrum/kliko spreken we af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven