Ongewenste cadeautjes

25-02-2012 12:38 52 berichten
Dit klinkt heel ondankbaar, maar soms krijg ik echt cadeautjes waar ik geen bal aan heb. En dan krijg ik liever niets, want ik weet niet meer wat ik met die spullen moet. Een vriendin heeft het talent om steeds iets voor me te kopen wat ik al heb, van de Blokker vaak.

Ik heb liever dat ze dan een bloemetje meenemen of iets namens mij overmaken naar een goed doel. Ik kan een doos vullen met rare cadeaus waar ik niets mee doe. Wat doen jullie met die spullen? Doorgeven? Weggooien?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een optie om het kadootje weer netjes in te pakken en aan haar terug te geven met de tekst:

'Ik heb dit laatst van jou gekregen en het is zo handig, dat ik het voor jou ook heb gekocht!'
Emaille, het is lelijk gezegd, echter ik krijg bijna nooit iets wat ik leuk vind.

Iets waar iemand mij een plezier mee doet.

Nu moet ik eerlijkheidshalve ook bekennen, dat ik alles wat mijn hartje begeert heb.

Ik heb jàren geleden, de cadeaus op mijn verjaardag afgeschaft.

Ook geen bossen bloemen, afschuwelijk, ik heb er niks mee, en ik kan er niks mee.

Nu weet iedereen, als Eindeloos jarig is, gaan we met lege handen, en ik ben als een kind zo blij ermee.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik vraag daarom graag iets van tevoren. Een bepaald boek, bepaalde cd. Of kleur plantjes voor in de tuin, kruidenplantjes (muurtje). Of iets dat op kan: douche spul (met merkvoorkeur), wijn, chocola, of natuurlijk graag bloemen.

Er is genoeg te kiezen, komt meestal goed.

Dat waar echt niet leuk is noem ik bij ontvangst van goede vrienden 'apart', kan daar niet heel enthousiast over doen. Ik krijg meer ongepaste/onpassende ? Spullen van kennissen. Die kunnen in de cadeau doos of kringloop.
Die van yeska is goed!
quote:yezka schreef op 25 februari 2012 @ 13:04:

Misschien is het een optie om het kadootje weer netjes in te pakken en aan haar terug te geven met de tekst:

'Ik heb dit laatst van jou gekregen en het is zo handig, dat ik het voor jou ook heb gekocht!'Haha, goeie!
quote:Moonlight82 schreef op 25 februari 2012 @ 12:54:

Ik weet nog dat mijn oom (een andere) aan het eind van zijn verjaardag zuchtend naar de cadeautafel keek:

"Je hebt verjaardagen, maar heb je eigenlijk ook weggeefdagen?"

bij twijfel of iemand iets leuk vind bewaar ik altijd het bonnetje en zeg het er expliciet bij dat ik de bon meeheb en als het niet gewaardeerd word dat ze het mogen ruilen.

Of ik koop iets als een mooie kaarsenset, brand je op blijven ze niet zo met zooi zitten.

Zooi die ik zelf krijg deel ik uit aan mensen die het willen hebben. gelukkig krijg ik weinig ongewenste meuk
Ik krijg nooit iets wat ongewenst is. Als ik wat krijg is het meestal iets op kookgebied en dat is altijd leuk omdat het mijn hobby is. Of een kookboek.

Van 2 vriendinen krijg ik altijd een etentje, is ook altijd leuk.

Nee ik ken het gelukkig niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Krijg ook iedere verjaardag weer badzout, badschuim, badparels enz. Maar ik heb al 21 jaar geen bad....

En dat van een beste vriendin....

Meestal zet ik het eventjes neer voor de sier of ik geef het af aan iemand die wel een bad heeft.
quote:nicolientje2410 schreef op 25 februari 2012 @ 13:24:

Krijg ook iedere verjaardag weer badzout, badschuim, badparels enz. Maar ik heb al 21 jaar geen bad....

En dat van een beste vriendin....

Meestal zet ik het eventjes neer voor de sier of ik geef het af aan iemand die wel een bad heeft.O dat is echt suf...
quote:madderijn schreef op 25 februari 2012 @ 13:09:

Ik vraag daarom graag iets van tevoren. Een bepaald boek, bepaalde cd. Of kleur plantjes voor in de tuin, kruidenplantjes (muurtje). Of iets dat op kan: douche spul (met merkvoorkeur), wijn, chocola, of natuurlijk graag bloemen.

Er is genoeg te kiezen, komt meestal goed.

Dat waar echt niet leuk is noem ik bij ontvangst van goede vrienden 'apart', kan daar niet heel enthousiast over doen. Ik krijg meer ongepaste/onpassende ? Spullen van kennissen. Die kunnen in de cadeau doos of kringloop.

En toch kan het dan nog mis. Ik schreef met Sint op mijn lootje. Doucheschuim merk.......... geur ..... of ..... of....... of ........... En dan krijg ik een geur die er niet op staat en die ik niet lekker vind. Ik vroeg een keukenschort met felle kleuren, twee plaatjes met voorbeelden bijgeplakt, ik krijg een grijs schort met een wit krijtstreepje?

Sommige mensen hebben gewoon geen talent voor het kopen van kadootjes.

Ook niet voor het vragen, diegene die mij de foute kadootjes gaf, vroeg zelf een aantal dingen van 20 euro terwijl het afgesproken bedrag 15 euro was!
Lastig soms... Mijn vader kan ook de plank soms gruwelijk misslaan en dan gaat het echt om dure dingen! Dus ik geef ze een mooi plekje als hij op visite komt omdat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen het weg te doen!
Veinzen is vervelend, en als later uitkomt dat je hun gevoelens gespaard hebt is dat eigenlijk nog vervelender.

Een veilig cadeautje wat ik altijd graag krijg is iets eetbaars in een heel mooie verpakking.
it's a big club and you ain't in it
Ik krijg ieder jaar een luchtje die ik niet lekker vind. Grootste fles. Vriendinnen hebben er nu ook genoeg van. Ik heb ook al jaren aangegeven dat ik iets anders lekker vind. Laatst heb ik het geruild bij de parfumerie, daar was ik erg blij mee en heb toen uitgezocht wat ik wel lekker vind.
Hoi

Je kan met je vriendinnen afspreken om kadootjes af te schaffen

Je kan de kado's in een doos stoppen en op koninginnedag verkopen.

Of je zegt: goh, dat had niet gehoeven hoor!

Of je zegt van te voren. Doe maar geen kado's, bloemen vind ik wel leuk!

Tegenwoordig krijg ik: boeken of boekenbonnen, bloemen of chocolaatjes.... mijn vrienden en familie kennen me inmiddels!

En mocht ik nog een huishoudelijk flutkado krijgen (ieder jaar met sinterklaas van schoonouders een apparaat die ik niet nodig heb en evenmin gebruik, gevoelig puntje...) dan parkeer ik die op de bovenste plank in de garage en voer ik die enkele jaren later af naar de schroot. Inmiddels heb ik al aangegeven geen sintkado's meer te willen, ga er zelf maar een weekendje mee weg!

Succes!
Ik kreeg ook jarenlang zo hier en daar van die kado's waar mensen niet teveel moeite voor hebben hoeven doen (vooral kadopakketten met douchegels enzo, maar ook kaarzen en allerlei prularia). Nadat ik een voorraad douchegel voor minstens 10 jaar had aangelegd heb ik gewoon een keer op mijn lijstje gezet dat ik dat níet wil hebben. Ik heb altijd genoeg andere wensen dus daar had het niet aan hoeven liggen. Nu ben ik bezig mijn voorraad op te maken en krijg ik voortaan kadootjes die ik wel leuk vind en ook gebruik.
Tegenwoordig verkoopt bijna iedere winkel cadeaubonnen. Als iemand graag winkelt bij Xenos of de Bijenkorf koop je daar gewoon een bon, voor iemand die graag leest koop je een boekenbon, voor mensen die graag uit eten gaan een restaurantbon. Geld geven vind ik vreselijk, tenzij ik weet dat iemand ergens voor spaart.
verba volant, scripta manent.
Ik gooi het gewoon weg.
Zo moeilijk is het niet, vertellen dat je je verjaardag viert, en dat je geen kadootjes hoeft.
Precies. Ik heb jaren geleden al met vrienden en familie afgesproken dat we geen cadeaus meer doen. Iedereen heeft alles al of koopt het zelf als ze iets nodig hebben. En als je geld geeft krijg je dat op je eigen verjaardag weer terug, dat sloeg ook nergens op. We zijn er dus gewoon mee gestopt, scheelt een hoop stress. En de verjaardagen worden er echt niet.minder gezellig door!

Zelfs toen we trouwden hebben we op de kaart gezet dat we geen cadeaus wilden.
Geef het weg aan iemand die er echt wat aan heeft!
Hier een vergelijkbaar "probleem" al is het gelukkig wederzijds: ik en een vriendin doen ieder jaar ons best een zo nutteloos mogelijk cadeau te kopen.

Dit jaar was het voor haar 20e verjaardag een prinsessentent en een kroontje.

Ik kreeg een paardenvriendenboekje en kinder make-up...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:redband schreef op 25 februari 2012 @ 17:50:

Zo moeilijk is het niet, vertellen dat je je verjaardag viert, en dat je geen kadootjes hoeft.Zoals ik eerder al zei: ik vier het meestal niet. Die cadeautjes komen spontaan.
En toen ik het een keer wél vierde, heb ik ook gezegd dat ik geen cadeautjes wilde. Rara waar kwam iedereen mee binnen. Veel mensen willen blijkbaar niet met lege handen komen.
quote:neweve schreef op 25 februari 2012 @ 19:01:

Hier een vergelijkbaar "probleem" al is het gelukkig wederzijds: ik en een vriendin doen ieder jaar ons best een zo nutteloos mogelijk cadeau te kopen.

Dit jaar was het voor haar 20e verjaardag een prinsessentent en een kroontje.

Ik kreeg een paardenvriendenboekje en kinder make-up...Er leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven