Schoonmaakhulpmiddelen!
zaterdag 25 februari 2012 om 20:16
Ik ben op zoek naar de juiste spullen om mijn huis mee schoon te maken. Het gaat erom dat het huishouden zo min mogelijk energie kost. Wat is het ideale schoonmaak-pakket om in huis te hebben?
Ik heb zeil, laminaat en kleedjes in huis en huisdieren. Ik woon klein en heb niet zeeen van opbergruimte.
Waar ik heel specifiek naar op zoek ben is iets om de vloeren mee te dweilen wat weinig energie kost (voor mij, niet perse voor electriciteit ) maar de vloeren wel goed schoon van worden.
Kleine toevoeging: Ik bedoel naast schoonmaakmiddelen (eigenlijk voornamelijk) de 'instrumenten' waarmee je schoonmaakt
Ik heb zeil, laminaat en kleedjes in huis en huisdieren. Ik woon klein en heb niet zeeen van opbergruimte.
Waar ik heel specifiek naar op zoek ben is iets om de vloeren mee te dweilen wat weinig energie kost (voor mij, niet perse voor electriciteit ) maar de vloeren wel goed schoon van worden.
Kleine toevoeging: Ik bedoel naast schoonmaakmiddelen (eigenlijk voornamelijk) de 'instrumenten' waarmee je schoonmaakt
zaterdag 25 februari 2012 om 23:42
Wat een herkenbare openingspost hehe. Ik heb dat precies zo. Alles moet zo mín mogelijk werk kosten in het huishouden.
Voor de vloer gebruik ik dit
In die waterbak doe ik half dopje allesreiniger en water.
Bij de Blokker gehaald ooit.
En verder staat mn kast vol met Mr. Muscle soorten, voor keuken, badkamer en spuitbus voor de oven. Wc tabs om onderin te mikken. En van die kant en klare doekjes voor glas en 'gewoon'. Vreselijk duur natuurlijk deze oplossingen ipv echt hard aan het werk te gaan, maar heb het er zelf graag voor over als ik alleen maar wat hoef te spuiten en weg te vegen
Die robomop lijkt me ook wel wat, ook maar eens proberen
Oh, en ik heb ook nog zo'n swiffer duster ding geval, leek me ook heel handig... gebruik ik echt nooit... zou niet weten waarvoor je dat moet gebruiken...
Voor de vloer gebruik ik dit
In die waterbak doe ik half dopje allesreiniger en water.
Bij de Blokker gehaald ooit.
En verder staat mn kast vol met Mr. Muscle soorten, voor keuken, badkamer en spuitbus voor de oven. Wc tabs om onderin te mikken. En van die kant en klare doekjes voor glas en 'gewoon'. Vreselijk duur natuurlijk deze oplossingen ipv echt hard aan het werk te gaan, maar heb het er zelf graag voor over als ik alleen maar wat hoef te spuiten en weg te vegen
Die robomop lijkt me ook wel wat, ook maar eens proberen
Oh, en ik heb ook nog zo'n swiffer duster ding geval, leek me ook heel handig... gebruik ik echt nooit... zou niet weten waarvoor je dat moet gebruiken...
maandag 27 februari 2012 om 11:57
Bedankt voor de tips! Zitten zeker een aantal goede bij. Swiffer is blijkbaar giftig voor dieren dus dat wordt hem niet. Van een robomop wordt ik helemaal gek denk ik. Dat ding gaat zo random door je huis heen, als het nu systematisch wordt afgewerkt maar die krengen kosten weer een godsvermogen natuurlijk.
maandag 27 februari 2012 om 12:08
quote:yasuko schreef op 27 februari 2012 @ 12:00:
Robomop is goedkoop, hoor! Paar tientjes en misschien nog wel goedkoper via MP.
Ik bedoel als je een dure versie van een robomop koopt. De robomop vind ik te random werken waardoor hij
1) op mijn zenuwen werkt
2) mijn hond irriteert
3) meer onbenullige redenen
Robomop is goedkoop, hoor! Paar tientjes en misschien nog wel goedkoper via MP.
Ik bedoel als je een dure versie van een robomop koopt. De robomop vind ik te random werken waardoor hij
1) op mijn zenuwen werkt
2) mijn hond irriteert
3) meer onbenullige redenen
woensdag 29 februari 2012 om 14:16
Wellicht hebben jullie voor mij een goede tip. Ik heb een Novilon vloer, ik maak deze schoon met de leifheit picobello maar omdat mijn vloer een houtstructuur heeft zitten er diepere groefjes in. Daar gaat natuurlijk ook vuil in zitten. Mijn "gereedschap" komt niet in deze groefjes. Ik zou dus eigenlijk met een harde borstel o.i.d. aan de slag moeten maar omdat de vloer heel zacht is ben ik bang dat ik deze beschadig. Iemand hetzelfde probleem of een tip voor mij?