Gezondheid alle pijlers

heb ik dat?!

27-02-2012 09:50 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een schimmelinfectie/candida.. We kennen het denk ik allemaal.

Normaliter heb ik een beetje een geirriteerd gevoel dag na een dag of twee weer over is. Gebruik geen zeep of intieme douche, ik laat het altijd een beetje op zijn beloop down there. En dat werkt.

Tot op afgelopen week.. Wat begon met een irritatie is uitgegroeid tot een chaos.. Witte vloed, jeuk, pijn en zelfs bloed (door het afvegen).

Omdat ik probeer zwanger te raken weet ik niet of de dokter me uberhaupt iets kan voorschrijven maar goed, vandaag dan toch een afspraak.. Zo genant met mn benen wijd voor de huisarts die ik al had toen ik 4 was.

Tips tegen de jeuk en irritatie waar geen antibiotica voor nodig is? Anyone?
Tegen deze klachten heb je sowieso geen antibiotica nodig dus dat scheelt. Als je zwanger bent of wilt worden krijg je ook gewoon een zalf of capsules om je vaginaal mee te behandelen. Met een dag of drie ben je er dan vanaf.

O enne, in principe hoef je meestal niet met je benen wijd, omdat de klachten al duidelijk genoeg zijn.
Vervelend zeg. Ik heb het ook wel eens gehad en je wordt echt gek van de jeuk. Ik zou toch gewoon voor een kuurtje gaan dat helpt meestal best wel snel.

Tja, het is nooit leuk om voor dit soort dingen naar de huisarts te gaan maar het hoort er wel bij. Je huisarts heeft het ongetwijfeld vaker gezien hoor:-) En als je in de toekomst zwanger wordt zul je er wel vaker zo bij liggen.

Veel succes vandaag bij de dokter. ik hoop voor je dat het kuurtje snel gaat helpen.
Ik heb het ook eens gehad, en toen kreeg ik een vaginaaltablet met een of ander schimmeldodend middeltje. Met een dag of twee was ik er van af.

Ik moest toen trouwens wel met de beentjes wijd, maar ik ging er maar van uit dat de huisarts wel vaker een vagina had gezien . Maar leuk is anders, inderdaad. Succes!
Je huisarts kan hier ook 'blind' voorschrijven, oftewel: jij vertelt waar je last van hebt --> dokter gelooft wel dat het een schimmelinfectie is --> geeft jou receptje voor vaginaal capsule of tabletjes om te slikken.

Of - nog beter: Je belt doktersassistente - doet verhaal - doktersassistente maakt recept.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
jaa heb ik ook eens gehad...(in zat in het buitenland toen) en ik kreeg iets mee dat het meest op een tampon leek met creme...

bij mij werd er met een vogelbektang gekeken...en terwijl ze keek zei ze dat ze 2 dochters had van mijn leeftijd en dat ik me niet hoefde te schamen...ik had trouwens vooral pijn bij de seks...jeuk kan ik me niet meer herinneren..is al jaaaaaren geleden
Bij een beginnende schimmelinfectie (heb het vrij vaak dus herken het goed) doop ik een vinger in de magere yoghurt en steek ik die in mijn foef.

Dat brengt a. direct de pH omlaag (zuurder dus) en b. vult de kolonie Lactococcus Lactis weer aan (een gebrek daaraan betekend een gebrek aan zuur en dat is vaak de reden dat de candida kan gaan overheersen).

Overigens helpt het ook als een tierelier tegen de jeuk als je het alleen aan de buitenkant smeert.

Van de vaginaal tabletten krijg ik zelf ondraaglijke jeuk.
Ik heb het ook eens gehad en hoefde ook niet met mijn benen wijd. Ik kreeg een zalfje, geen pillen of rare dingen. Was er met 3 dagen vanaf!
Vervelend hoor. Heb het twee keer gehad en kreeg beide keren vaginale tabletten, een soort bommetjes. Inderdaad na een dag of 2 bijna geen last meer.

Toen ik de HA vroeg hoe je daar toch aan komt, zei hij dat je je eigenlijk af zou moeten vragen waarom het niet continue de kop opsteekt. Ieder vrouw schijnt candida bij zich te dragen.
Ik heb dat ook vaker gehad. Maar toen ik een keer belde voor een afspraak kreeg ik van assistente te horen dat een afspraak niet eens nodig is als ik zeker weet dat het een schimmelinfectie is. Ze zijn ook bevoegd om medicijnen hiervoor te geven.

Toen kreeg ik 1 pil om oraal in te nemen en was binnen een dag of 4 weg. Maar je kan ook zeggen dat je crème of vaginale tabletten wilt.
candiraspray bij de reformwinkel werkt als een tierelier enje hoeft er niet voor naar de dokter erg fijn ,

ik heb het standaard in huis en als het gaat jeuken down there ben ik er zo vanaf
quote:gelukkigmeisje schreef op 27 februari 2012 @ 10:09:

jaa heb ik ook eens gehad...(in zat in het buitenland toen) en ik kreeg iets mee dat het meest op een tampon leek met creme...

bij mij werd er met een vogelbektang gekeken...en terwijl ze keek zei ze dat ze 2 dochters had van mijn leeftijd en dat ik me niet hoefde te schamen...ik had trouwens vooral pijn bij de seks...jeuk kan ik me niet meer herinneren..is al jaaaaaren geledenWaarschijnlijk bedoelde je een eendebekspeculum
je kunt trouwens ook overal miconazolnitraat kopen , is gewoon zalf en je kunt hem nog gebruiken voor zwemmerseczeem ,

klinkt goor ik weet het maar het is zo
O ja, dit vergat ik te zeggen...Ik kreeg dat ook toen ik zwanger was. Bijna 8 maanden. En toen kreeg ik vaginale tabletten. Volgens huisarts is helemaal niet schadelijk voor de baby. En het was ook niet. Heb een gezonde zoon gekregen:)
Je kan ook Daktarin kopen. Gewoon bij de drogist. Werkt tegen schimmels. Ik gebruik het ook als ik weer eens een gescheurd mondhoekje heb ( is ook een schimmelinfectie). Werkt goed!

Maar als je niet zeker weet of het een schimmelinfectie is, zou ik toch even naar de dokter gaan alvorens je zelf gaat kliederen.
Even bij de dokter langs en aangeven dat je zwanger wilt worden. Je krijgt dan een zalfje of van die tabletjes die je vaginaal moet inbrengen. Zelfs als je zwanger bent mag je deze methode gebruiken. Aangezien je zwanger wilt worden neem ik aan dat je geen voorbehoedsmiddel gebruikt. Misschien ook raadzaam om door te geven dat je vriend ook meebehandeld wordt. Anders blijft hij de schimmel houden en krijg je het jojo effect.
@missninie dat zal wel loslopen hoor

heb vaker schimmel dan me lief is maar mijn man heeft het nooit maar dan ook nooit gehad
Hier ook gehad tijdens zwangerschap, geen probleem! Komt heel vaak voor en ik kreeg soort eieren (eiTJES) mee om in te brengen. Was zo over!
Mijn tip van de dag: neem een maanverband en leg daar losse of een zakje kamille thee op. Schenk er een beetje heet water op en laat afkoelen tot het warm is (verdraagbaar voor jou) en draag hem als normaal. Directe verlichting voor die vreselijke jeuk.
@ikbenevelyn

Heb op aanraden van mijn dokter dit advies gekregen. De miconazolcreme die hij ook mocht gebruiken. Mijn vriend had ook nergens last van. Maar met mijn blote ogen is een schimmeltje niet te zien. Maar het is een kleine moeite om zijn willy er een keer mee in te smeren.
en mijn dokter heeft gezegd dat de kans dat een man het krijgt nihil is,

ook in het geval dat mijn man seks met mij zou hebben als ik een schimmel heb

en daarom vertrouw ik niet alleen maar op een arts want ze zeggen allemaal weer wat anders

maar zullen we even bij de vraag van TO blijven?
Wat fijn dit!

Bedankt voor jullie reacties.

Ik vind het an sich niet erg om met de benen wijd te moeten maar ik durf mijn bikinilijn niet bij te werken nu (nog meer jeuk!!)..

Man heeft het idd dus ook nu (een schimmelinfectie tijdens mn vruchtbare periode kon me niet tegenhouden) dus ik zal een extra zalfje vragen voor hem.

Gadver vind het bloedirritant en ben er helemaal flauw van. Jeuk en pijn aan je foef is echt niet cool.
Goed dat man ook een zalfje krijgt!...alles is mogelijk met zo'n stom schimmeltje

Hoop dat je er snel vanaf bent.
Gedoe met de foef is nooit cool!
Haha Chyou, je hebt helemaal gelijk!

Heb uiteindelijk zetpillen gekregen die ik moet inbrengen en een zalfje voor manlief. Blij als ik er vanaf ben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven