*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
haha, geleerden. Maar mooi toch? Ik zal blij zijn als dochter het kan tegen die tijd..
@ hondje777: Over 4 weken hoef ik pas weer terug, word toch veel in de gaten gehouden, en zal iedere 4/5 weken naar de gyneacoloog moeten voor controle.
volgende week dinsdag moet ik weer naar de vk.

mijn bloeddruk was 58/105 dus erg laag de vorige keer..

maar ze zeggen beter laag dan hoog!

vandaag vies weer nie!

bah zal straks naar voetbal kijken van mijn mannetje..eerst de plu maar es opzoeken!

fijne zondag!
He meiden,

Hebben jullie allemaal hyves???

Daar kun je toch wat anoniemer kletsen.....heel Nederland kan tenslotte meelezen bij het plaatsen van berichtjes op deze site.

Groet Ilona
hallo allemaal,

ik geloof dat ik een hoop gemist heb. kan op mijn werk niet kijken en als ik thuis kom, na het eten en opruimen, ben ik zo moe dat ik meestal al rond 9 uur in bed ligt.... maar goed, dat schijnt minder te worden.

wat gaaf dat sommigen al wat voelen!!

en de meesten zijn nu door de 12 weken heen, toch? (is het nou aan het begin of na week 12 dat je uit de gevarenzone bent?)

nou ja, ik ga proberen wat meer mee te doen, want ik geloof dat ik een hoop mis!
Yep, ik heb hyves! Wil je dan een besloten groep maken?

Movamoba, als het goed is komt de energie weer terug inderdaad. Hier in ieder geval wel, maar dat zegt natuurlijk niets over jouw.

Morgen mag ik weer naar de vk. Altijd leuk, en toch ook weer een opluchting als ik het hartje weer hoor.

xxxx
Hondje fijn dat de uitslag goed was, is toch altijd weer spannend!

Mamayahoo, wat leuk dat er enthousiast wordt gereageerd op je zwangerschap!

Freddy wat fijn dat de echo goed was! Super!

Wat is jouw nieuwe uitgerekende datum?

Pauline, lekker hè die zwangerschapskleding!

Ik heb het ook aan, ik vind alleen dat je buik dan wel 2 x zo groot lijkt!

Hier op mn werk heeft 1 ouder gevraagd of ik zwanger ben, de rest is het nog niet opgevallen.

Lino volgens mij kan het wel, de kleine voelen. Ik voelde bij mn eerste zwangerschap de baby met 16 weken dus bij een 2de kan het wel eerder zijn.

Guppie, nou ik lig hier ook al rond 21.00/21.30 op bed. Niet echt gezellig, maar wel erg nodig!

Twisje, leuk het hartje gehoord! Bijzonder is dat toch altijd.

Carry_Im, fijn dat de baby geplaatst is. Dat is niet overal dat het zo snel gaat!

Leontien, nog druk met de komende verhuizing?

Goed zeg dat je dochter zindelijk is! Heel fijn, straks maar 1 kindje in de luiers.

Zo Jacqie, jij hebt een lage bloeddruk! Mijne was vorige week 120/75

Ilona, ik heb ook hyves, maar doe er niet zoveel mee. En ik vind het hier wat prettiger om te schrijven. Hyves, doet het bij mij heel vaak niet.

Ik vind het wel leuk om een besloten groep daar te maken voor meer prive dingen. En dan hier gewoon blijven kletsen. Of is dat raar??

Zo afgelopen woensdag naar de vk geweest. Intake, dus we waren een half uur bezig!

Toen het hartje luisteren. Pff.. ze heeft echt lopen zoeken, maar geen hartje... en weer ergens anders, en weer wat gel... Ze zei zelfs ook nog, nou je mag volgende week terug komen hoor, om het nog een keer te proberen ( toen dacht ik, volgende week??? Ik ga toch zeker niet een week in spanning zitten?)

Maar gelukkig even daarna, hoorde we het hartje..Pff...

Ik had weinig nieuws voor de tabel. Dus als mensen er nog wat in willen, hoor ik het wel.
He Naatie, wat een stress zeg met dat hartje. Ik kan me voorstellen dat je dan duizend doden sterft als je daar ligt (nare uitdrukking trouwens). Ik moet morgen weer naar de verloskundige, hoop dat het dan snel te vinden is. Mijn baarmoeder is al zo groot dat kindlief alle ruimte heeft om zich te verstoppen. Wel lekker morgen die bevestiging als het goed is. Borsten zijn niet meer pijnlijk en placenta ligt aan mijn buikkant dus het zal dit keer wel wat langer duren voor ik het voel.

Afgelopen vrijdag afscheid genomen van mijn laatste gewone spijkerbroek, snik, tot in 2009!

Hyves, daar ben ik te oud voor Dat heb ik echt helemaal gemist. Je zou wel kunnen overwegen een msn-groep te starten.

Groet, mamayahoo
Hallo,

zo'n msn-groep kan je ook prive doen toch? Goed idee Mammayahoo. Ik heb trouwens wel hyves.

Naatie, vervelend dat ze zo moest zoeken. Dan zit je wel in spanning zeg. Maar gelukkig toch gevonden.

Verjaardag gisteren was geslaagd trouwens. Het was super druk maar wel heel gezellig. Dochter vond het ook leuk, natuurlijk veel te veel taart op en dus vanmorgen overgegeven in bed. Ach, ze vond de taart wel lekker in ieder geval.

Leontien, veel plezier morgen bij de vk!
Bassiste, mijn onderdruk was 'ruim' 80. Nu zit ik me dus best zorgen te maken, maar gelukkig ben ik niet de enige bij wie het aan de hoge kant is...(ik las dat bij Hondje, de bloeddruk ook een 'probleempuntje' is :-). Nou ja ik voel me verder prima...

Ik heb ook hyves, maar om eerlijk te zijn doe ik er niet zoveel mee...

Naatie dat was vast even schrikken zeg, dat ze het niet konden vinden..ik zou meteen het ergste denken...(ach ja, ik ben af en toe nogal een 'zwartdenker' :-). gezien je aantal weken, zouden ze het in princiepe zo moeten kunne horen, toch? Gelukkig toch gevonden

Er is ook al een november forum, wat gaat het snel he!!! als je het zo bekijkt vind ik het toch wel snel gaan. Morgen ben ik 15 weken...ik zit steeds opnieuw te rekenen, af en toe ben ik het ff kwijt en denk dan, ben ik nu 14, 15, of 16 weken ???

Mamayahoo, Hopelijk kan ik mijn spijkerbroek weer aan in 2009...vorige zwangerschap heeft het 1,5 jaar geduurd pffff. Dat zit me wel een beetje dwars, dat ik weer zoveeeel aankom..snik

Leontien, hoe was het bij verloskundige? hartje mooi kunnen horen?

Ik ga lekker ff in bad...ik was net zo moe, dat mn man me ff geholpen heeft met wasvouwen...(ach, niet zo heel netjes, maar vooruit, hij gaat ook 3 keer zo snel als ik...haha)
Allemaal niet zo druk maken over de bloeddruk hoor, daar wordt ie alleen maar hoger van. Sommigen hebben nou eenmaal van nature een hogere onderdruk.Ik heb ook altijd minimaal 80. Zolang het niet boven de 90/95 komt is het geen probleem. Anders vaak ook niet, maar dan houden ze je wel extra in de gaten.
hi iedereen,

Daar was ik even, druk druk druk..tja wie niet? haha

Das wel leuke idee, hyves, zit er zelf ook op?

Maar gaan jullie een topic maken ofzo? ben benieuwd.

Verder gaat alles z'n gangetje hier, echt een ziekenboeg hier geweest, gelukkig is nu alles weer achter de rug :-)

Jongste had een maaginfectie, iedere dag spugen alleen snachts in bed, ikzelf ook gespuugd, oudste ook en van de week was papa aan de beurt. Die had het zwaar te pakken met zijn hoge koort 39.5, maar even dokter erbij gehaald. Advies.gewoon uitzieken...

Qua misselijkheid gaat het iets beter, ben wel snel buiten adem hoor en moeheid blijft ook.

Heb ook eidere avond na het eten behoorlijk opgezette buik, ga dna meestal heerlijk met ene kruik op bed liggen, echt heerlijk maar even wennen zo vroeg al met kruik enzo, vergeleken met die andere kids. Maar ja deze zwangerschap is sowieso anders dan anders.

Ben alweer 14.5 week, gaat snel hoor.

Trouwens je krijgt toch altijd in de 3 maand een (gratis) kado via kruidvt of etos? ik heb nog niks gehad...

Volgende afspraak VK 28 maart.

Wat betreft die zindelijkheid waar jullie het over hadden, goed hoor van jullie kids, de jongste van mij wil nog niet zo...de oudst was met 2.5 al zindelijk maar deze wil denk ik wachten tot het lekker lente weer word haha en groot gelijk. Soms gaat het goed maar soms achter mekaar in de broek plassen, das minder weer.

Veel plezier iedereen, geniet van de baby in je buik en voor diegene die nog misselijk zijn suc6 ermee!

Liefs Chantal
Hallodielo,

Net van de vk terug en het hartje hoorden we gelijk. Mooie hartslag en de ik voelde de tranen alweer komen,...pff... hormonen doen wat met je. Volgens de vk moet ik gewoon als uitgerekende datum, 9 september aanhouden. Dat is volgens de berekening en ze zegt, het komt je misschien later nog van pas, mocht je weer over tijd lopen. (mijn dochter kwam twee weken te "laat"). Vind ik helemaal niet erg hoor, want dan ben ik vandaag alweer 14 weken zwanger. Ach het maakt eigenlijk ook niet uit hé. het is toch wat hoe zwangere dames die weken zo spastisch bijhouden (inclusief moi!) haha

Lief dat jullie er naar vragen!

Moet nu echt aan het werk, kom vanavond wel wat uitgebreider terug.

xxxx
Hier ook Hyves!

Pfff Naatie, wat een schrik en dat ze dan zegt.. je mag wel over een week terugkomen hihi, ik had ook echt gedacht: HOE BEDOEL JE OVER EEN WEEK? VANAVOND BEDOEL JE OF UITERLIJK MORGEN HAHAH.
Hej allemaal

Hier ook weer even een berichtje van mij. Ik ben nog steeds zo moe en reageer daarom veel te weinig. Met eten gaat het ook nog steeds niet lekker, ik heb totaal geen zin in warm avondeten.Maar verder gaat het wel goed geloof ik, beetje sjagrijnig en wazig af en toe. En een enorm kort lontje. Gelukkig ben ik even 2 weken vrij ( 1 week alweer om) en woensdag lekker naar Spanje paar daagjes..warmte!

Soms denk ik dat ik al een buikje begin te krijgen en soms niet, misschien een klein beetje..ik kan niet wachten. Kraamzorg is al geregeld en we zijn bij een KDV wezen kijken, ik vind het wel vroeg om hier nu al mee bezig te zijn, maar ze schijnen aardig snel vol te zitten. Is er ook iemand die op zoek gaat naar een gastouder?
Hoi!

Hier ook hyves!

Ik schrijf ook weinig, maar ik lees wel mee! (dat kost wat minder energie). Bij ons in de buurt is er ook een wachtlijst voor het kdv, we hebben ons al opgegeven voor 2 middagen, verder 1 dag mijn ouders en mijn vriend en ik allebei nog 1 dag. Wel een heel gedoe om te bedenken. Een kdv lijkt ons leuker omdat hij/zij daar met meerdere kindjes kan spelen enzo, en een vriendin van ons werkt er.

de moeheid begint nu wel af te nemen, mijn bui groeit een klein beetje, maar ik pas al mijn kleren nog. Ik ben nog maar 2 kg aangekomen, jullie? Ik ben van mezelf al wat stevig, dus ik wil het wel een beetje binnen de perken houden met het aankomen. Een collega op het werk is 1 week verder (16 weken) en die heeft al een echte zwangerschapsbuik, wel mooi, want ze is slank.

Fijne avond!
hallo allemaal,

hier ook hyves, maar daar zitten ook wat mensen op die het nog niet weten, dus ik sluit m nog even niet aan (is ie er al?)

morgen bloedprikken voor de combinatietest en dan volgende week woensdag de echo en meteen de uitslag (was voorstel van het echocentrum, want dan zit je tenminste niet een week te stressen!)

@ naatie wat fijn dat ze het toch gevonden hebben!

@liesel, ik ben nu 11 weken en al 6 kg aangekomen, dus heb al een buikje, wel leuk, maar nog niet zo een mooie zwangerschapsbuik, meer alsof ik dikker word. maar goed, ik eet ontzettend veel (vooral zoet spul, en natuurlijk meer groenten, fruit, bruine boterhammen etc.)

@tos wij wonen in de stad, daar moet je maanden van tevoren al het KDV regelen, wij begonnen in februari (ingeschreven bij 3 en daarna wezen kijken) voor december, en dat was net mooi op tijd. 1 zat al vol.

Gisteren een klein paniek momentje, kreeg opeens ontzettende krampen en pijnlijke steken in mn buik, ben meteen naar de dokter gegaan. Had geen bloedverlies, maar voelde toch niet goed. Dokter heeft onderzoek gedaan, baarmoedermond was dicht, waren waarschijnlijk een soort oefenweeen, schrok me rot, maar het zakte ook die middag al meteen weg. maar goed, dit weekend ben ik 12 weken, dus gewoon nog een paar dagen uitzingen... voelde me vandaag alweer beter.

nu relaxen met manlief op de bank!

fijne avond allemaal
He bah, movamoba, da's schrikken. Rustig aan doen, hopen dat het eenmalig was.

Naatie, ik had vanochtend bij de verloskundige een deja-vu naar jouw mail; het duurde bij mij ook een tijd voor de hartslag hoorbaar was. Nu heeft puk ook wel veel ruimte om in te zwemmen en ligt mijn placenta aan de voorkant, dus iets lastiger te horen volgens verloskundige, maar ik kneep 'm wel even. Ik ben nu na 13 weken 1 kilo aangekomen, hoop dat het met mate gaat want was op mijn zwaarst sinds een jaar of 5 (excl de zwangerschappen dan) toen ik zwanger werd van deze kleine man of vrouw.

O, dat zindelijk worden, dat werd zoonlief pas bij 3,5 jaar oud dus dat is ons referentiekader. Ons meisje van 2 (wordt 3 in juni) plast en poept soms op de wc maar net zo vaak in haar luier, maar van ons krijgt ze dus nog een jaar

Groet, mamayahoo
O ja, kdv stress heb ik niet, dat is het voordeel als je al een kind op de creche hebt zitten, dan heb je voorrang. Ik weet dat ik vanaf januari op dezelfde 4 dagen als mijn dochter plek heb voor deze baby. Verlof loopt af rond 10 december maar plak er nog een paar weekjes vakantie of ouderschapsverlof aan vast.
Goedemorgen!

Movamoba, dat is zeker schrikken, voel je je nu weer helemaal beter?

Ik ben nu 2 kilo aangekomen (met 13 weken), maar dat was vorige keer ook zo. Het echte aankomen begon zo vanaf week 15/16 bij mij.

@ Tos: wat betreft KDV kun je er maar beter te vroeg bij zijn, dan te laat. Hier bij mij is het zo druk, dat ik me meteen heb ingeschreven toen ik wist dat ik zwanger was. Ik heb ook 'broertje-zusje' voorrang, maar heb toch het zekere voor het onzekere genomen.

Hier overigens ook een lage bloeddruk, wat op zich beter is dan hoog, maar helaas heb ik wel af en toe last van duizeligheid en dat is ook niet zo fijn.
Hoi hoi,

even een kort berichtje van mij, dochter zit nu op schoot mee te kijken. Movamoba, schrikken! Gaat het nu wel beter?

Hebben jullie je trouwens al aangemeld voor kraamzorg? Ik heb het VGZ kind en zeker pakket (of hoe het ook heet) en dan krijg je 20 uur extra kraamzorg. Dat leek me wel wat, maar nou kreeg ik gisteren een brief van de kraaminstelling dat ik maar 24 uur krijg. Er schijnt een tekort te zijn aan personeel. Ik baal wel, ik dacht 69 uur te krijgen.

O, etenstijd, ik hoop later nog terug te komen
Hallo allemaal!

Ilona: ik heb ook hyves. MSN ben ik niet in thuis.

Mijn bloeddruk is normaal aan de lage kant, nu is-ie steeds keurig zo rond de 115 / 65.

Hier veel minder moe en nog maar een keer of 2 per week 's ochtends overgeven. Ik ga vanavond voor het eerst sinds 2,5 maand weer sporten, maar wel relaxed: balance (combinatie yoga, taichi en pilates). Mag geloof ik niet te veel buikoefeningen doen hè? Hihi, en ik moet eerst kijken wat ik aan moet trekken, want hier kun je niet meer om mijn zwangerschap heen hoor. Ik ben toch nog niet aangekomen, was eerst 2 kg afgevallen door de misselijkheid, maar zit nu weer net boven m'n startgewicht.

Hier de 20-ste afspraak op KDV, formulier al wel ingestuurd. Ze hebben niets gezegd, dat het moeilijk zou worden qua plaatsing dus ben benieuwd, maar weet ook nog niets concreeto ver welke dagen enzo.

29 maart gaan we voor de pretecho, afspraak gisteren gemaakt. Volgende week bellen om afspraak te maken voor 20 weken echo.

Hebben jullie ook al zulke lieve cadeautje gehad?

Nou, moet nu snel weer aan t werk.

Movamoba: gaat het nu weer helemaal goed met je, alle krampen verdwenen? Misschien je darmen geweest?
Hoi dames, was even een weekje druk met vanalles, dus weinig hier te vinden.

Alles goed met me, had opnieuw een echo, even controleren hoe het zat met die `schaduw` die we 2 weken geleden zagen. Nou, alles prima, er was niets meer te zien, waarschijnlijk was het gewoon de placenta. Mijn wurmpje lag lekker te huppelen en te draaien in mijn buik. Dat vind ik nog steeds zo`n gek idee, dat er gewoon een mensje in mij groeit! En ik voel er nog niets van, maar ik kan niet wachten!

Paulien, ik heb ook echt veel afscheiding. Ik gebruik geen inlegkruisjes, bij mij zorgt dat inderdaad voor meer afscheiding, maar verwissel wel tussen de middag mijn ondergoed. Gewoon 2 onderbroeken per dag gebruiken, voelt net iets frisser. En natuurlijk lekkere katoenen slips/ strings, en geen mooie kanten systetische....

Ik ben het nu ook zo langzamerhand tegen iedereen aan het vertellen, leuk hoor.

Leontien, wat goed van je dochter dat ze op het potje gaat! Hopelijk blijft het goedgaan!
Even een kort mailtje van mij. Moet zo mijn zoontje ophalen uit het KDV.

Hondje: Kraamzorg mocht ik zelf uitkiezen (tenminste voorkeur kon ik aangeven en ik heb gegarandeerde zorg voor de standaard 40 uur (haha typte eerst 400, dat zou wel erg veel zijn). Ik zou de VGZ dus nog even opbellen hoor of er geen andere kraamzorgaanbieder is die meer kan bieden. Maar ik weet natuurlijk ook niet hoe jij verzekerd bent. Ik zit bij de UMC (voorheen Iza AZ). Maar nu ben je misschien nog op tijd iets anders te regelen. Leuk zo'n lokkertje van 69 uur als ze het niet waar kunnen maken.

Paulien, hier ook wel lieve cadeautje, o.a. een piepding van mij zus en van de Albert Heijn twee leuke pluche smurfen. (nu ja zelf gespaard natuurlijk, maar wij vinden ze erg leuk) Maar bij de eerste kreeg ik ook kaartjes etc. Nu niet. Wel felicitaties hoor. Het schijnt met de kraamvisite ook minder te zijn bij een tweede, maar dat zou ik eerlijk gezeg niet zo erg vinden.

Verder heb ik wel hyves, maar ben er niet zo fanatiek in. Bovendien zou ik het jammer vinden om hier weg te gaan. Dit leest makkelijk in hele blz. Bij msn gaat het in losse berichten en dat leest ongemakkelijker. Hyves weet ik niet. Ik vind het niet erg als er meegelezen wordt en blijf net zo lief hier.

Verder heb ik net als Paulien (toch??) morgen een sollicitatiegesprek. Het is intern en lijkt me erg leuk. Wel moeilijk hoor. Wanneer vertel je dat je zwanger ben (als ze het al niet zien

Afgelopen dinsdag heerlijk geshopt voor mezelf en twee hele leuke setjes gekocht. Peperduur van Noppies en nog zo'n merk maar heel erg leuk en gelukkig heb ik nog wat bruikbare spullen van de vorige keer. Al is dat toch wel aardig afgedragen, mijn zus heeft het in haar zwangerschap nl ook nog geleend. Maar die kleren doe ik vrijdag nog maar even niet aan.

Groetjes

Carry
En ik heb welgeteld 1 zwanger-kaart, kwam vandaag binnen. Dat is echt omdat het het derde kind is. Verheug me nu al op hoe rustig de kraamweken gaan zijn.

Paulien en Carry, succes met de gesprekken. Spannend!

Ben overigens erg benieuwd naar hoe de wedding van MissWorld was. Ben alleen even kwijt wanneer ze terug zou komen.

Prettige avond, mamayahoo
anoniem_14195 wijzigde dit bericht op 13-03-2008 19:57
Reden: per ongeluk mijn naam vermeld
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven