Mode & Beauty alle pijlers

FCC-outfit-tips-topic

05-02-2012 12:17 185 berichten
hier istie dan! Ojeetje, met de verkeerde titel Kan ik dat nog veranderen? Iemand?

Ga vandaag schaatsen dus: thermo legging, spijkerbroek, thermotop, wollen coltrui (zwart), lammy jack, wanten en muts. Fijne zondag allemaal!
Hier ook geen carnaval en ben blij dat het regent dan kan ik vannacht tenminste lekker slapen als het feest voorbij is en ze allemaal gezellig dansend nog even napraten. Tijdens het feest konden ze elkaar ook al zo moeilijk verstaan.

Maandag ga ik gewoon op de fiets, omdat ik anders mijn auto niet meer kwijt kan. Dan staat alles dicht geparkeerd en zeker weten dat een of andere malloot op mijn privé-plek gaat staan en dan kan ik mijn deur niet meer fatsoenlijk open krijgen. Maar als ik dan terug kom dan kan ik ook even langs de praalwagens fietsen om ze beter te bekijken. Een deel ervan zetten ze even tijdelijk op een plein neer en gaan zelf feesten in het café waar de prijsuitreiking is. Gelukkig is het maar 1 keer per jaar, maar ik gun iedereen de feestvreugde. Eieren bakken na afloop ergens is ook altijd heel gezellig, zelfs om 4:00.

Maar je moet echt een gezellig groepje hebben of ergens heen gaan waar je veel bekenden (die je niet zo vaak ziet) kunt treffen om het echt leuk te hebben. Met ook gewone dansbare muziek en dan met zelf geknutselde outfit. Dan kan het voor 1 of 2 dagen heel leuk zijn. Het verkleden kan ook met kleding waarvan je nu denkt: "Hoe heb ik dat ooit kunnen dragen...?!!"

In het noorden kunnen ze er anders ook wat van. Elfstedentocht, skûtsjesilen en dat soort evenementen die doen niet onder voor carnaval.

Heb gisteren trouwens een handig hulpmiddel gevonden om een ander kapsel mee te maken. Die zat in de doos met miskopen en zoekende naar spelden. Nu is mijn haar wel lang genoeg en kan ik hem wel gebruiken. Samen met de stay in spelden is er een leuk kapsel van te maken.

Prettig weekeinde en tot volgende week!
Alle reacties Link kopieren
@Koreveen, wat knap van je!

@jacobsbenen, inderdaad beide: deels veel goedkoper, zeker de speciale spullen voor m'n jongens die eczeem hebben, en deels van die heerlijke, ook goedkope spullen, die ze hier gewoon niet hebben.

Hier ook geen carnaval, ik vind het verschrikkelijk. Heb een jaar in Eindhoven gewoont en wist niet wat me er overkwam. Ben nu weer terug in het westen, poeh....
Hallo dames, volgens mij zijn we allen het hele weekend NIET met FFC bezig geweest; dat is toch een goed teken? Knoopjesproject is nog niet af.......jammer want ik wilde het truitje morgen aan. Nou ja, misschien vanavond nog verder na Koot en Bie. Groetjes
Nou, hier kwam vannacht iemand meerdere keren met een echte trommel langs..... Leek de weg kwijt te zijn. Maar het scheelt dat hij echt kon drummen.

Verder hoor imitaties van The New Kids voorbij komen...

Ja, Eindhoven als uitgaansstad NIET "the place to be". Net als een aantal andere steden in Nederland met Koninginnedag, maar dat is dan nog een slag erger.

Nog maar 2 dagen...
Was niet van de aardbodem verdwenen, ook geen carnaval aan het vieren (leeft hier ook niet, zover ik weet, Noord Holland)....maar was gewoon ziek.

Nog steeds het grote voordeel dat ik natuurlijk niet ga shoppen, dat niet eens wil.

Nu ben ik weer aan het opknappen gelukkig.

Ik kan dus geen leuke combi's schrijven die ik van het weekend aan had...en voor vandaag heb ik ook niets bijzonders aan. Ik ga vanavond weer een poging wagen om te dansen, dus vast deze kleding aan en daarover een zwarte sportbroek en donkerblauwe hoody.

Binnenkort even bijlezen :-) en reageren natuurlijk!

Komende week heb ik een netwerkbijeenkomst voor zelfstandigen, even kijken wat ik aan ga doen voor zo'n bijeenkomst...mmmm...
Beterschap Sylphide! Heb je al enig idee over wat het ongeveer gaat worden voor de bijeenkomst?

Hier een "crisisweekend" geweest, ben blij dat het weer maandag is...... Dus hier ook maar iets uit de kast gepakt...... Heb wel van het weekend nog een trui voor kind afgebreid, kan nog eventjes de kast in (maar dat vind ik dan niet zo erg dan een te kleine trui)

Groetjes
Carnaval is voorbij en het viel wel mee dit jaar. Mede dank zij een nachtvorst en flinke regen de andere nacht heb ik toch gewoon kunnen slapen. Het leek minder druk, maar geen auto's zegt niets. Ik vind het toch altijd wel leuk om de kinderen verkleed te zien en hun ouders moeten dan ook. Dan vind ik het nog wel leuk. Verkleed zonder dronken te zijn. Het was schitterend weer, dus hebben die wel een goede dag gehad. Bij het jeugdcarnaval speelden ze met orkestje ook liedjes van kinderen voor kinderen zoals "op een onbewoond eiland" (voor mij eentje die meteen herkende.)

Heb nog wat ontbrekende/versleten basics in de sale gekocht. Misschien gaan de laarzen toch terug, want ik heb ook een schoentje gekocht dat tijdloos is. Verder heb ik een aantal jurken gepast om te zien of ze me nog goed passen zo na de winter, want ik heb ook een feestje.

Het weer begint aardig op te knappen. Dat vind ik wel lekker.
Het weer begint inderdaad beter te worden! Net door heerlijk weer naar huis gefietst vanuit m'n werk (miste zo nu en dan m'n handschoenen een beetje maar daar denken we niet aan ;) ) en ik kan echt niet wachten tot het zonnetje weer schijnt. Maar ik maak me wel een beetje zorgen om de zomer! Echt veel zomerkleding heb ik niet dus ik ben benieuwd hoe lang ik het vol ga houden.

En jullie? Wat is jullie zomerstijl? Wie/wat zijn jullie voorbeelden? Gaat het lukken?

Jammer dat de plaatjes zijn uitgezet (hoewel ik de reden kan begrijpen), dan konden we lekker fotootjes plempen!
Ja heerlijk he, dat zachtere weer. Ik krijg ook gewoon weer zin in het voorjaar en de zomer. Vanavond voor dochter zomerjas gekocht, die wil ze ongetwijfeld morgen al aan brrrrr.....

Ik heb vorig jaar behoorlijk wat jurkjes en 1 rokje gekocht, daar ga ik het mee doen (hoop ik...) Er zitten wel een aantal dingen bij waar ik me weer erg op verheug om weer aan te trekken dus dat gaat wel lukken.

Lastiger wordt mijn zomerjas: die heb ik niet. Bij mijn broeken droeg ik altijd een softshell, heerlijk, daar niet van maar niet zo charmant bij een jurk of rok. Hebben jullie ideeen? Ik fiets nogal veel dus een beetje warmte heb ik wel nodig:)

En wat voor schoenen dragen jullie 's zomers?

@mimisaur: stijl, pff, weet ik eigenlijk niet. Gewoon wat ik leuk vind en lekker vind zitten. Verder ben ik nog zoekende naar mijn stijl geloof ik....

Fijn weekend allemaal!
Ik heb geen voorbeelden. Heb vorig jaar ook behoorlijk wat jurken gekocht en een paar jasjes. De jurken vooral in de sale en die heb ik dus nog niet allemaal gedragen. Nu heb ik ook wat schoenen met hakje gevonden die ik daarbij kan dragen.

Jassen zie ik weinig leuke hangen. Heb 2 trenchcoats die ik met sjaal en eventueel handschoenen ook bij wat minder weer kan dragen. Voor mooi weer draag ik vaak gewoon een blazer en eventueel ook met sjaal. En als het echt koud is dan pak ik gewoon mijn skijas. Die is gewoon dun, maar toch prima.

(Ik heb ook 2 lange buitenvesten die ik met of zonder centuur kan dragen.)

Ik heb de laarzen gehouden. Voor die prijs kan ik zulke niet vinden. Ik heb er nog een paar meer geprobeerd, maar ze zijn allemaal veel te ruim voor de voet. Met deze kan ik tenminste lopen zonder dat de hiel bij iedere stap los komt. Ik heb ook een paar winterjassen gepast, want voor die prijzen... Maar ze niet gekocht. Ik heb dus deze maand laarzen en pumps gekocht. Die pumps zocht ik al 4 jaar en alleen maar dankzij een paar reviews waarin gemopperd werd dat ze veel te smal waren (dat zijn ze bijna nooit.)

Omdat ik vaak toch zeker 3 tot 10 jaar met mijn schoenen doe, denk ik dat ik voorlopig toch echt alleen in verleiding gebracht wordt als ze ook echt goed zijn. Dat zijn ze bijna nooit.

Ik kies dus ook meestal voor tijdloos en hakken die ik minstens 1x kan laten vervangen. Het is zo'n gedoe om steeds weer nieuwe te moeten zoeken. Ik wil er wel goed op kunnen lopen.

Ik heb ook nog een paar ongedragen ballerina's staan. In de zomer zijn de voeten wat dikker en ik heb er ook een paar die voldoende steun geven en niet te strak bij de tenen zijn.

Heerlijk, straks alleen maar ontspannen door winkels wandelen om even te kijken.

@Phips Geen stijl is vaak de beste stijl. Die geeft de meeste variatie. Is dat niet ook een stijl?

Prettige week verder allemaal!
Hallo allemaal, hoe is het ermee....Fashiontechnisch gezien was het een saaie week. Ik had het idioot druk en dan val ik terug op vertrouwde combinaties. Hoewel ik donderdagochtend toevallig iets leuks nieuws bijelkaar greep: grijze drollenvanger (Object, vorig jaar in de uitverkoop gekocht voor 10 euro, heerlijke stof en goed model), zwarte top met gekleurde Stones tong (H&M vorig jaar zomer) en kort zwart colbertje (weet niet meer wanneer en waar gekocht, zo lang heb ik 'm al); enkellaarsjes eronder en knalrode pashima geknoopt als sjaal. Hoe omschrijf je zoiets? Casual zakelijk? Of geen stijl...Maakt me niet uit; ik voelde me er goed in. Zo goed dat de outfit gisteren in reprise ging; dat kon omdat ik in een andere stad moest zijn. Normaal doe ik dat nooit; een outfit 2 dagen achter elkaar aan....jullie?

Vandaag een blauwe COS voorjaarsjurk met precies dezelfde kleur panty en een gestreept T-shirt eronder. Heerlijk dat voorjaarsgevoel!

@Phips: 's zomers draag ik allerlei soorten schoenen: hoge peeptoes (heb ik in rood en panterprint), zwarte slingbacks, slippers (Plakkies), witte sandalen, Palladiums, pumps......Heb er genoeg tot mijn pensioen denk ik :-)

Knoopjesproject is nog steeds niet af; ik heb vanmiddag bij de wereldwinkel van de kleine gelukspoppetjes uit Brazilië gekocht, die krijgen ook een plekje. Het wordt wel leuk, maar het kost wel veel tijd en dat had ik van de week niet.....

fijn weekend allemaal!
Heb even gecheckt in mijn kast. De nieuwe pumps kan ik dragen bij 3 jurken, 3 vesten, 3 shirts en een rok. Een deel ervan droeg ik niet meer zo vaak, omdat ik er alleen slechte laarzen bij had die eigenlijk weg moeten. Maar ik gooi geen oude schoenen weg voordat ik nieuwe heb..... Eerst even kijken hoe lang ze meegaan, want ze zijn wel van leer maar geen degelijk merk.

Maar ik heb dus heel veel mogelijkheden meer gekregen.

Ook ik heb een aantal prints erbij hangen en dan is het altijd even kijken of het wel past.

Prettig weekeinde en week verder!
Hallo ladies, heb jullie erg verwaarloosd. Na 1 dagje leuk carnavallen (in een sporty outfit bij elkaar gegraaid uit mijn kast, die van mijn vriend en die van de buuf) ben ik flink ziek geworden. Heb een paar dagen in bed gelegen en ben sinds het weekend verhuisd naar de bank.

Vanochtend thuis gewerkt en morgen ga ik het weer proberen. Heb alvast m'n outfit uitgezocht voor morgen. Kwam nl in mijn kast nog een paar pakken tegen die ik voor een vorige baan vaak aan moest. Ga daar nu echt niet meer in lopen maar de colberts zijn erg mooi en met een stoere spijkerbroek, t-shirt staat het erg mooi. Weer wat outfits toegevoegd aan m'n combilijst!!

De shopping-urge tot nu toe nog steeds kunnen weerstaan.
Ha Koreveen, wat vervelend dat je zo ziek geweest bent.

Leuk dat je de helft van je pakken weer gaat gebruiken!

Ik heb helaas moeten "zondigen". Voor voorjaar/zomer had ik nog een paar sandalen (prima!), twee paar nette schoenen (mooi) en een paar instapschoenen waarvan ik niet weet waarom ik ze bewaard heb, naja, waarschijnlijk wel: ik had niets anders, maar ik krijg zulke verschrikkelijke blaren met die schoenen. Ik kwam ze tegen in de kast en dacht: sorry, maar ik ga niet weer het hele voorjaar tot het warm genoeg is voor sandalen me de blaren lopen. Nog even bij mijn dochter gekeken of zij nog iets had staan wat haar te klein is en mij past (zo ben ik aan mijn laarzen gekomen namelijk:)) maar ook niet. Ik heb dus schoenen voor het voorjaar gekocht:(, naja, ik ben er wel blij mee:)) geen impulsaankoop en nodig, maar toch.... Ik hoop dat ik nog wel mag blijven schrijven hier. Overigens passen ze bij alles (zo niet dan toch).

Ik ga nu maar weer verder met niets kopen:)

Jacobsbenen: ik ben wel heel benieuwd naar je vestje!!

Groetjes
Nou Phips, het is je vergeven hoor. Met zulke zwaarwegende redenen mag het best!
Hallo allemaal,

Na veel gedoe met pc en een heel drukke tijd, ben ik weer terug. Net snel even bij gelezen.

@ Phips, het is je idd vergeven. Het is iet de bedoeling van dit project dat je blaren krijgt omdat je geen goed passende schoenen hebt. Als je dan schoenen koopt, is het noodzaak. Niet omdat je het gewoon leuk vindt om te kopen (natuurlijk is het wel leuk om te kopen!).

@Koreveen, gelukkig ben je weer beter! Die colbertjes zijn altidj leuk, zeker als ze een mooie pasvorm hebben. Ik draag ze ook op leuke zomerse jurkjes en als voorjaarsjasje (ipv een gewone jas voor buiten). Gewoon op casual kleding. Staat altijd leuk!

@Jacobsbenen, 2 dagen dezelfde outfit doe ik zelf ook nooit. Gewoon omdat ik dat een beetje saai vind. Ik gebruik, mits het kledingstuk schoon is, wel vaak een kledingstuk als een rokje of broek een dag erna nog in een andere combi. Shirtjes enz gaan bij mij altijd na een dag de was in (ben daar wat neurrotisch in...of niet???). Zo te lezen ben je lekker creatief met combinaties bezig, Geeft mij inspiratie om ook weer eens te shoppen in mijn eigen kledingkast.

@Pumps, leuk dat je mee schrijft. Volgens mij heb jij veel mooie kwaliteitskleding als ik dat zo lees. Daar kun je wel mooi mee combineren.

Hier gaat het lekker. Ik merk dat het niet shoppen een "ruimte" geeft. Ik kom vaak genoeg in kledingwinkels, maar op de vraag of ik iets ga aanschaffen is het antwoord gewoon "nee". Nee, ook iet die leuke oorbelletjes van een paar euro. Of dat geinige sjaaltje op de markt... En echt, ik zie veel leuke dingen. Ik kwam afgelopen week een paar mooie schoenen tegen met een flinke hak. Ik heb het merk enz opgeschreven in mijn schriftje (waar ik een lijst bij houd van de kledingstukken waarvan ik denk dat ik ze wil hebben). Mocht ik ze na 100 dagen nog steeds heel graag willen hebben, dan kijk ik of ik ze nog ergens kan krijgen. De kans is groot dat ik ze dan toch al heel wat minder graag wil...

Ik heb 1 keer gezondigd: ik moest een paar korte zwarte sokjes met badstoffen binnenkant van de HEMA hebben voor mijn lessen moderne dans...In de anderen zitten gaatjes, dat danst echt niet fijn. Maar ik zie dit als noodzaak! Dus gewoon gekocht.

Hoe is het trouwens met jullie allemaal? Komen jullie ook verleidingen tegen die jullie weerstaan?

Zijn jullie ook blij dat het voorjaar er aan komt zodat we weer nieuwe leuke combinaties kunnen maken uit onze eigen kledingkast? Ik wel!
Ha Sylphide, ik was al bang dat je alle winkels had leeggekocht:).

Verleidingen goed doorstaan de laatste tijd. Zag wel drie paar erg leuke schoenen en maar een noodzakelijke gekocht!

Gisteren in 10 minuten de echt noodzakelijke boodschappen uit de stad gehaald en verder nergens naar gekeken! Kwam misschien ook wel omdat de kinderen alleen thuis waren....

Wel balen: een nog vrij nieuwe maillot volledig naar de knoppen grrr, twee gigantische gaten op mijn hielen, zomaar ineens. Ik begrijp er nog steeds niets van, er zat niets in mijn schoenen, geen (al te) ruwe hielen. Nu gaat de jurk waar ik die maillot altijd bij draag binnenkort wel de kast in, maar toch. Ik vind dat altijd zo zonde en de gaten zijn vrees ik te groot om te stoppen (als ik dat al zou kunnen...) Misschien afknippen en er een legging van maken, in laarzen zie je dat toch niet.

Groeten allemaal!
Leuk dat je nog van de partij bent, Sylphide. Ook dat is niet echt zondigen. Die sokken heb jij nodig voor je dansen.

Ik kan de verleidingen echt heel goed weerstaan. Omdat ik zo goed aan het sporten en strakker aan het worden ben. Het zou gewoon zonde zijn nu iets te kopen. Ik verwacht dat ik met 2-3 weken in heel veeeeeel kleding maat 40 die in m'n kast hangt, ga passen. En inderdaad, het mag weer lekker voorjaar worden en dan trek ik ook weer andere kleding aan. Heb er zin in.

Wil komende weken mijn rokjes meer gaan dragen. Heb er zo veel en moet ze vaker aan doen.

Phips, zonde van je maillot. Vreemd dat dat zo snel is. Het beste is inderdaad afknippen.

Slim dat je een "wanna-have" lijstje maak, Syl. Bij mij staat er tot nu toe alleen een gekleurde skinny op. Maar misschien loopt iedereen ermee en ben ik het beu op het moment dat ik weer mag shoppen. We zien het wel
koreveen wijzigde dit bericht op 29-02-2012 17:18
Reden: vergeet de helft
% gewijzigd
@koreveen wat goed dat je zoveel sport, en wat leuk dat je dan weer nieuwe kleren in de kast hebt hangen!

@sylphide de sokken vind ik ook geen zondigen hoor. Wel handig dat je nog wat aan je voeten hebt nietwaar?

Ik heb ook een lijstje, er staat nu alleen nog maar een tweede warme winterjurk op. Die ga ik zeker niet kopen, vind ik veel te duur, maar tegen die tijd (als ik hem dan nog steeds nodig vind) zelf maken.

Verder ga ik lekker de tuin in, moestuintijd breekt weer aan! Wel zaad gekocht afgelopen week.
Kapot in laarzen dat zie je toch niet. Dus gewoon blijven dragen.

Dat idee van het shop-lijstje is heel leuk. Maar als een foute opmerking mag maken. Als je nu iets hebt dat aan het einde van het jaar heel nodig moet worden vervangen dan zou ik het advies willen geven om nu toch te kijken. Dan bedoel ik echt iets van de wintergarderobe zoals jassen en laarzen. Die heb je dan toch echt nodig en nu staan er nog wel enkele flink afgeprijsd op sommige plaatsen. Ik heb nog wel gekeken en helaas terug moeten sturen, maar ik ben wel blij dat ik het toch geprobeerd heb.

Dus @Phibs, ga je gang en koop het gewoon. Blaren en blauwbekken is een foute bezuiniging. Ik heb ook een wollen sjaal gekocht en die is heerlijk. Volgende winter ben ik er weer blij mee. Deze winter is ook nog niet helemaal voorbij.

Heb wel eindelijk een prachtig paar schoenen gevonden (maar ze gaan terug) en dat maakt hebberig. Hoge hakken die aansluiten bij de enkel en waarop ik kan lopen.... Maar zijn namelijk naar verhouding best wel duur en niet mooi genoeg om ze te houden. Op korte termijn heb ik ze niet nodig.

Groetjes.
Ha Pumps, ben ik met je eens hoor, ik kijk ook liever in de uitverkoop! Afgelopen winter heb ik niets gemist (een tweede warme jurk was leuk geweest, vandaar die op mijn lijstje) en jassen en laarzen kunnen makkelijk weer een winter mee.

En voor het voorjaar/zomer ga ik ook kijken hoe het gaat en of ik dingen echt mis of graag wil. Echt missen zal wel kopen worden, graag willen niet!

Ook met de kinderen probeer ik vooruit te denken, dat lukt soms wel en soms niet.

Jij hebt het wel lastig met fijne schoenen kopen zeg, dat lijkt me erg vervelend! Ik heb ook niet echt brede voeten maar wel een gangbaardere lengtemaat, dus inmiddels weet ik wel wat ik wel/niet pas en lekker vind zitten. Voordeel van goede schoenen is wel dat je ze met plezier aantrekt en dat je er lang mee doet. Hoewel mijn oude instappers veel te goed waren: al drie jaar ellende en ze zijn nog steeds niet kapot.... Ben blij dat ik daar de knoop over doorgehakt heb. De oude gebruik ik nu met autorijden: hou ik mijn goede schoenen een beetje heel en in de auto loop ik er toch niet op

Nou, welterusten allemaal!
Wat leuk, weer aardig wat postings hier!

Gelukkig heb ik de winkels inderdaad niet leeg gekocht. Dat lukt ook niet met mijn huidige budget en mijn wens om die paar schulden (bij elkaar zo'n ¤ 1600,-) zo snel mogelijk af te lossen. Eén daarvan is een studieschuld van nu ongeveer ¤1150,- en het andere bedrag is nog een restant van een renteloze lening van een familielid (had geld geleend omdat ik een aantal jaar terug plotseling moest verhuizen). Geen schokkende schulden, maar het scheelt mij straks wel in maandlasten als ik de aflossingen niet meer hoef te betalen.

Verder valt mij op dat ik anders kijk naar mijn kleding en schoenen. Ik lijk wel zuiniger te worden op mijn spullen, dit in de wetenschap dat ik het niet zomaar kan en wil vervangen.

Het lijstje met wannahaves groeit niet explosief hoor. Er staat ook een nette zwarte broek bij (ik heb geen nette zwarte broek), een wit basic hemdje (heb ik ook niet), mooie schoenen die ik heb gezien (niet noodzakelijk), een zwarte leren tas waar a4-formaat in kan (heb nu een versleten tas van stof van de HEMA), spijkerblouse (niet noodzakelijk), balletpakje (die ik nu heb is versleten, dus ik maak allerlei combi's met een kort zwart sportbroekje, zwarte balletpanty en een leuk hemdje uit de kast).

Eigenlijk is bovenstaande ook niet geheel noodzakelijk. Alleen een nieuwe tas lijkt mij erg fijn. Ik word mij er wel bewust van wart dus echt nodig is.

@Phips, jammer van die maillot, inderdaad maar een legging van maken. Sokken erbij aantrekken, laarzen aan (Zoals Pumps al schreef, dan zie je er niets van) en de maillot, nu legging, kan weer aan.

@Koreveen, goed bezig zeg. War fijn dat je straks kan shoppen in je eigen kast naar oude, "nieuwe" kleding in je nieuwe maat. Volgens mij is dat een supergoede stimulans om door te zetten.

@Pumps, dat is wel zo, dat als je echt wat nodig hebt, dat je het beter in de uitverkoop kan halen.

Wat betreft voeten Ik heb smalle voetjes in een maat 35,5 (tja). Niet makkelijk om schoenen te kopen. Wat ik altijd doe is 1 of 2 badstoffen inlegzooltjes van de HEMA in mijn schoenen. Schoenen die wat los zitten, zitten dan meteen goed. Mijn voordeel is wel dat ik sterke voeten heb. Er zitten daadwerkelijk ontwikkelde spieren in...komt door het spitzen en veel op blote voeten en sokjes dansen. Dus schoenen hoeven voor mij niet perfect te zitten. Als ze wat los zitten, dan loop ik er net zo makkelijk op. Ik krijg ook niet zo snel blaren enzo, ik denk dat mijn voeten afzien gewend zijn. Het enige wat ik echt vervelend vind is als schoenen te strak zitten, maar gezien mijn maat komt dat zelden voor.

Maar die inlegzooltjes zijn echt een uitkomst, je kunt ze nog wassen in de wasmachine ook!
Hallo dames, wat gezellig dat we er allemaal weer zijn. Ben een paar dagen vrij en zit met een ziek kind dus er kan niets ondernomen worden buitenshuis. Genoeg tijd om te rommelen en bezig te zijn met leuke combinaties bedenken, saaie kleding op leuken, met jullie kletsen, etc.

Dingen aanschaffen die je echt nodig hebt, zoals de voorbeelden die jullie geven, vind ik niet zondigen. Tuurlijk, in de FFC regels staat dat je niets maar dan ook niets mag kopen, maar ik interpreteer dat als "niets nieuws dat je nodig DENKT te hebben om er leuker uit te zien en/of gelukkiger te worden". Kapotte items vervangen valt daar wat mij betreft niet onder. Volgens mij gaat het erom dat je anders met je kleding omgaat; dat je minder vluchtig dingen aanschaft en meer moeite doet om meer te halen uit alles wat je ooit hebt aangeschaft en na grondige inventarisatie nog steeds de moeite waard vindt. Maar dat is mijn interpretatie hè; dat hoeft niet voor iedereen te gelden.

Ik hou het nog steeds vol, maar nu het voorjaar aan de deur rammelt wordt het wel moeilijker. Want opeens is een beige chino noodzakelijk.......zonder beige chino heeft mijn leven geen zin meer Wat nu??? Mijn oplossing: mezelf een surf-verbod opleggen en alleen de noodzakelijke boodschappen doen, verder uit de buurt van winkels blijven. En op een andere manier mezelf kietelen (vanmiddag naar de kapper). Hopen dat het overgaat, dat ik vanavond of morgen denk: een beige chino is STOM btw: het knoopjesproject is af; is heel leuk geworden. Ik zal plaatjes posten vandaag of morgen.
Zo ik ben vandaag precies een maand bezig met de ffc, mijn eigen dan die tot 1 april duurt. Met uitzondering van komend weekend, ga met mn moeder shoppen en mag van mezelf 25 euro uitgeven aan een leuk voorjaarsitem. Maar wel iets wat ik echt ga dragen en echt leuk vind. Heb tot nu toe elke dag nog een foto gemaakt van mn outfits. En toen ik in mn kast keek bedacht ik me: ik kan nog sowieso 30 outfits maken zonder een keer hetzelfde te dragen. Móet lukken toch :d
@Sylphide: een goed doel, wat zal je blij zijn als je van je schulden af bent! Dat geeft je wel weer moed om vol te houden!

En wat leuk dat je nu al merkt dat je anders met je spullen omgaat, knap hoor!

@Jacobsbenen: beterschap thuis. Je weekprogramma klinkt niet verkeerd, beetje keutelen in en rond huis:)

Ik ben het helemaal eens met jouw FFC visie. Noodzaak is noodzaak en we zijn allemaal echt wel in staat om noodzaak van graag willen te onderscheiden. We doen tenslotte vrijwillig mee.

@Atelier: veel plezier morgen. Ben benieuwd of je iets naar je zin tegenkomt!

Ik vind het nu al een beetje lastig weer worden: het een is te warm en het ander te koud. Dat heb ik al zo lang als ik me kan herinneren: ieder voorjaar maar ook najaar dit probleem. Loop dus de hele dag door met vest aan en vest weer uit, toch maar weer aan, nee uit..... Morgen maar eens korte mouwen met een vest, had vandaag een shirt met lange mouwen en een vest, dat was te warm (soms dan..:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven