Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
*edit*

Ik heb vandaag weer gewerkt na een week vakantie en ben doodop. Man was thuis, want zoon had vanochtend koorts. Verder loopt het ventje hier heel blij te huppelen, dus die gaat morgen mooi weer gewoon naar het kdv.
BMS, wat een tegenvaller. Denk wel aan jezelf he?! Weet dat het makkelijk gezegd is vanaf hier maar niemand anders dan jij moet daar voor zorgen. Het is net als een vliegtuig wat neerstort: Je moet eerst zelf een zuurstofmasker op doen voordat je je kinderen kunt helpen. Als jij buiten westen bent kun je je kinderen geen zuurstofmasker op doen.

Balpen, ook jij goed voor jezelf zorgen! Dat lijkt me heel angstig als je niet meer voor of achteruit kunt. Gezellig dat je er ook bij bent vrijdag.

Miss, laat even weten wat we mee kunnen nemen! Het is niet de bedoeling dat jij overal voor op draait.
Ojee bms... Wat vervelend! Maar wat de rest ook zegt: denk eerst aan jezelf en je kind.. Hee belangrijk want anders kun je er ook niet voor een ander zijn!

(kijk maar naar balpen)

Balpen: zorg voor jezelf hoor, dit klinkt niet goed zo! Wel super dat je er ook bij bent vrijdag!

Ziss: ik weet het even niet zo goed. Wil een rijsttafel koken, heb ik al veel,vaker gedaan voor man of 10/12 dus is geen probleem. Toetje is de taart van plukkie.. Dus als jullie gezellig komen en me een beetje helpen met snijden enzo, dan komt het wel goed denk ik toch?

Verder denk ik dat de jongens met vriendlief naar defilm zijn en ergens eten en dat de ukken thuis zijn, dus die moeten op een gegeven moment ook in bad en naar bed ..nou ja, zal allemaal wl loslopen.

G had het werkelijk geweldig gedaan, ben apetrots! Hij was helemaal blij met het stoeltje met zijn naam en het kapstokje met zijn naam. Mocht naast buurmeisje zitten en had zelfs GEPRAAT! (echt bijzonder! Bij psz heeft ie het eerste half jaar niks gezegd, had niet verwacht dat ie nu al iets zou zeggen)

Nu donderdag weer, eens kijken hoe het gaat..
BMS en Balpen, goed voor jezelf zorgen he? Dat klinkt niet goed hoor.

Blog, je bent er toch nog! Ik was vanmiddag bij schoonouders en had nog de neiging om even langs te rijden om te zien of er ergens een meisje geboren was... Weet niet precies waar je woont, maar wel je straatnaam volgens mij

Miss, hoe was het bij G op school gegaan?

Plukkie, wat een werk al die taarten. Blijft het nog wel leuk zo?

Ziss, mooi hoor die kindjes aan het hardlopen, kan me er wel wat bij voorstellen...

Hier druk met vanalles, op werk en met huis. Wel zin in vrijdagavond, behoorlijke club of niet? Gezellig hoor! Denk dat ik er tussen zes en half zeven ben.
Oh, cross met Miss, geweldig dat G het zo goed heeft gedaan. Weer een pak van je hart of niet?
Stoere G! Fijn dat het zo goed ging. Vond hij dat zelf ook?

Zullen we de boodschappen dan delen (en de taart) ? Lijkt me wel zo fair! En snijden en kindjes in bad lijkt me geen probleem!
En jouw rijsttafel heb ik al eens mogen ervaren....Mjammie!
jaaah!! rijsttafel!Mmmm!!!

Miss, je mag kiezen: of we nemen een gerecht mee, of geld, of een ander kadootje! Heb er zin in!

Plukkie maak je die lekkerste???

Wat stoer van G trouwens, op school! Heb vandaag zoon ingeschreven voor de basisschool... lachen hoor, hij is er natuurlijk niet vreemd en als ik hem daar achter gelaten had vandaag had ie het ook helemaal goed gevonden volgens mij!

BMS en Balpen, pas op jezelf hoor! Als de emmer te vol raakt heeft niemand meer wat aan je...
Nou leuk, cadeautjes

Haha, nee serieus, t maakt mij niet zoveel uit. Een bijdrage is fijn (al die etentjes lopen behoorlijk in de papieren) maar niet noodzakelijk want ik vind ook dat ik jullie uitnodig en dat je je gasten niet m geld vraagt.

Komen jullie nou maar gewoon, heb er zin in!

(dit n tegenstelling tot vandaag: thuis met twee zieke kinderen en twee ukkies.. Ben nu al chagrijnig, dat belooft nog wat voor de rest van de dag!)
Miss, geen discussie: tuurlijk betalen we wat mee in de kosten! (anders mogen we straks nooit meer komen, en jouw tafel leent zich volgens mij voor meer van dat soort meidenavondjes ) Dus je laat vrijdag maar mooi even weten wat je van ons krijgt.

Balen van de twee zieken. Kun je niet je lieve buurvrouw of de oppas even inschakelen voor een uurtje? Even de kinderen thuis achterlaten en in alle rust boodschappen doen? Of kunnen ze zieken even alleen thuisblijven dat je allen met de ukkies boodschapjes doet? (wellicht wel minder rustig, maar toch). Ben je er in ieder geval even uitgeweest, merk bij mezelf altijd dat dat wonderen doet voor mijn humeur. En misschien nog wat 'nieuw' speelgoed in de kast liggen wat ze nog niet hebben gebruikt, wat ze bijv. voor verjaardagen of sint hebben gekregen? Dit klinkt als een dag waarop je wel wat nieuws uit de kast mag trekken om de dag wat aangenamer te maken voor jezelf en de kindjes.

Miss, nog een vraagje voor jou. Hoe doe jij dat met buitenspelen met de ukken en de groten? J en L zullen ook wel alleen buitenspelen, G ook al? Dochterlief speelde vorig jaar de hele zomer gewoon alleen buiten, dat ging heel goed. Ze wist precies waar ze wel en niet mocht komen, en kwam altijd netjes melden als ze bij een van de buren naar binnen ging. Kwam zich geregeld even melden (snoepje of drinken vragen ) en anders keek ik even om het hoekje. Maar nu wil zoonlief ook mee naar buiten. Vorig jaar kon ik hem nog met gemak binnenhouden en nam hij nog genoegen met de tuin (eb hij kon ook nog niet bij de klink van de poortdeur). Maar nu staat ook hij te springen om buiten de poort te spelen. Alleen ik vind het nog zó klein! Bovendien had dochterlief een vast vriendje om mee te spelen van dezelfde leeftijd, en dat mist zoonlief. Komt nog bij dat hij iets impulsiever is dan dochterlief. Aan drie kanten van ons huis is het autovrij, met dus veilig spelen aan de voorkant en achterkant van het huis. Maar juist aan een kant wel een weg waar harder dan toegestaan wordt gereden en een kruispunt. Best gevaarlijk dus. Ik weet dat ik geen moment rustig zit als hij buiten speelt, vind ook dat ik niet dochterlief de hele tijd kan 'opzadelen' met haar broertje. Maar ik kan ook niet de hele zomer buiten op een stoeltje gaan zitten en hem in de gaten houden, dan kom ik zelf nergens aan toe!
Heb geen boodschap meer nodig, gisteren al de grote boodschappen gedaan dus hoef nergens heen. Hoor alleen maar gehoest en gesnotter om me heen, wordt er licht chagrijnig van (of eigenlijk zwaar chagrijnig )

Mbt buitenspelen: j en l spelen gewoon overal, l fietst ook zelf naar vriendjes enzo. G en s mogen dat niet, althans niet op dezelfde manier (zonder toezicht). Is wel lastig, maar ik wil de jongens niet de verantwoordelijkheid geven om steeds op te letten (heel soms wel: als ze zelf komen vragen of g meegaat) en vertrouw s voor geen meter. Die loopt dus wel in 7 sloten tegelijk

Denk dat van de zomer g wel wat vaker alleen naar vriendinnetje gaat, maar we hebben ook water voor de deur en neem gewoon geen risico's.. (better safe..)
Mijn bijdrage aan ons gezellig samenzijn is de taart! Blondieszz, het is natuurlijk de bedoeling dat ze altijd lekker zijn. En omdat ik de laatste tijd al teveel dezelfde taarten (qua vulling) heb staan maken ben ik voor vrijdag iets anders aan het bedenken. Ik denk aan een vulling van een laagje dulce de leche en krokante chocolade (dat wordt echt een probeersel) en een laag caramelbavarois. Misschien dat dat enorm zoet wordt vandaar dat ik wel pure chocolade neem voor dat laagje. Als een van jullie op grond hiervan al zegt "dan haak ik af" dan denk ik nog wel even over een alternatief.

BMS dat klinkt niet goed wat je schrijft. Hoe lang moet je nog tot je verlof, ik ben het even kwijt. Neem je rust! Vervelend ook van je broer maar fijn dat ze zo snel hebben gevonden wat er aan de hand was zodat ze er iets aan kunnen doen.

Miss wat fijn dat het goed ging met G op school. En balen dat je nu min of meer in huis opgesloten zit met zieke kinderen. Zou ik ook niet blij van worden. Dan liever zelf ziek. Zoon is wat dat betreft een echte man, wat een piepkonijn... Als ie echt heel sneu ziek is vind ik het vooral zielig voor hem, als hij aan de beterende hand is en blijft miepen vind ik het zieliger voor mezelf. Ik trek dat slecht van vriend en dat blijkt dus ook voor zoon te gelden, haha.

Balpen ik koop veel bij een winkeltje in mijn woonplaats waar ik ook de workshop heb gevolgd. De letters zijn funky alphabet van FMM. Als je daar op googelt kom je geheid een webshop tegen (heeft zij ook hoor) en winkeltjes bij jou in de buurt. Wachten tot ik een webshop heb opgetuigd (nou ja... vriend) duurt vast te lang. Als ik kijk op de site van de organisatie waar ik volgende week een cursus ga volgen zie ik dat er in een plaats bij jou in de buurt een winkel zit. Ik zet het wel even op hyves.

Spannend dat het al bijna zover is Blog! Buurvrouw met wie ik vorige keer samen zwanger was is zaterdag uitgerekend en gisteren heb ik mijn eerste twitterbevalling meegemaakt. Buurvrouw verderop uit de straat was eindelijk aan het bevallen (12 dagen te laat) en haar vriend twitterde zo af en toe updates, tot de aankondiging van de geboorte van hun zoon. Grappig.

LB afgelopen weekend was wel erg druk met zoveel taarten. En toen ik gisteravond nadat we uit eten waren geweest weer de keuken in moest vond ik dat helemaal niet grappig. Gelukkig had ik de biscuit al, van het overschot van zaterdag. Ik had een kleintje gebakken en in de vriezer gemikt dus ik hoefde alleen nog maar te vullen en decoreren. Eigenlijk was dat weer heel leuk. Zo'n klein taartje (15 cm) gaat supersnel en is echt leuk om te doen. Ik zag opeens een mogelijkheid om ook zonder 'echt' feest een taart aan de man te brengen. "Maak van je vrijdagavond/weekend een feestje" met een klein taartje op gezinsformaat. Verder zijn er al bestellingen voor volgende taarten. Moet het echt allemaal op de kalender gaan zetten en goed plannen want zo'n weekend met 5 taarten is wel wat veel.

Veel geschreven volgens mij, ik ga maar eens aan de slag.
Miss, wat fijn dat het goed ging met G op school! Kan me voorstellen dat dat een opluchting was. En uiteraard willen we een bijdrage geven voor eht etentje. Vind ik niet meer dan normaal als je voor zoveel man gaat koken.

BMS, dat klinkt helemaal niet goed bij jou. Volgens mij moet je echt liever voor jezelf zijn. Voordat je lichaam dat zelf voor je beslist.

Plukkie, die taart klinkt super!

Balpen, ik geloof dat ik uk nog lang niet alleen buiten zou laten spelen. Dat zou ik echt niet durfen, maar zijzelf gelukkie ook niet, dat scheelt :-)

Blondie, jij hebt je mannetje natuurlijk ingeschreven bij dezelfde school als je meisje? Maar hoe heb jij dat destijds besloten? Was je bij meerdere scholen gaan kijken? En heb je meisje toen meegenomen?

Zelf niet veel te melden. Gisteren zijn we uit eten geweest met z'n tweeen. Was voor het eerst weer sinds een jaar, zagen we terug op de bonnen :-)

En Blog, hoe is het?
Weet je dames, voelt helemaal niet goed hoor, dat ik geld van jullie krijg. Echt niet. Doe maar niet, gaat in tegen al mijn gastvrijheid gevoel.. Ik ontvang graag mensen en wil daar geen geld voor (noem me dom of weinig zakelijk of wat dan ook, maar ik voel me er ongemakkelijk bij). Als ik het elke week ga doen, hebben we het er nog wel eens over

Leuk cd, weer eens uit eten! Nu vaker doen? Haha, wij doen het ook weinig hoor, toch teveel gedoe vaak. Bovendien moet ik dat altijd initiëren en daar heb ik niet altijd zin in..

Plukkie, taart klinkt geweldig! Heerlijk!

G wilde vandaag ook wel weer naar school. Vanmiddag mag ie naar de psz. Ook leuk natuurlijk (en nbe ik er iig even twee kwijt)
Plukkie, het water loopt me in de mond!!

CD de basisschool waar onze kinderen naar toe gaan is 1 van de 2 die het dichtst bij zijn, daarbij gaan de meeste buurkinderen daarnaartoe en zijn man en ik er ook allebei naar school gegaan vroeger. Met goede herinneringen. Dus de keuze was niet heel moeilijk in ons geval...

Balpen hier kan meisje zelf buitenspelen, ze weet waar ze mag komen en waar niet en dat ze moet zeggen waar ze naartoe gaat. Toen ze jonger was speelde ze heel veel met een buurmeisje dat zo'n 6 jaar ouder is en kon ik ze ook al vrij snel 'alleen' laten spelen (ze bleven dan wel op de stoep voor ons huizenblok zeg maar)

Hoe het komende zomer gaat met zoon moet ik nog wel even zien, onder toezicht van meisje vind ik niet echt een optie dus ik laat het afhangen van wie er verder buiten is denk ik... vorig jaar was dat buurmeisje ook heel vaak buiten en die is dol op hem (en hij op haar) en dat durf ik wel aan.

Miss, sterkte en beterschap voor je zieke kinders!

Tja, geen boodschappen, geen geld, dan ga ik dus op zoek naar wat anders!
Ik kwam even snel naar Blog loeren, dus....?!
LB, Blog heeft nog wel volop op onze hyves geschreven vandaag hoor. Plukkie, je taart klinkt helemaal heerlijk, we mogen wel zorgen dat we daar nog een plaatsje voor over houden bij Miss!

Fijn CD, lekker samen uit eten. Gewoon alvast de volgende afspraak maken en oppas regelen, heb je meteen weer iets om je op te verheugen.

Wij gaan nog wel regelmatig uit eten. Soms met zijn tweeën, vaker nog met wat vrienden. Vorige week nog met zijn zessen chique uit eten geweest. Was héérlijk, 6 gangen (en dan nog tussengangen, amuses, etc erbij) en wijnarrangement, je kon me naar huis rollen . Alleen voor het bedrag dat we per stel moesten afrekenen, kan ik wel drie weken weekboodschappen doen.... Houdt me dan toch wel tegen om het vaker te doen, dan kies ik toch vaker voor een driegangen keuzemenu bij een brasserie ofzo eerlijk gezegd. Maar voor soms is het wel heel leuk om je zoiets te permitteren.
Alleen buiten spelen moet ik ook echt niet aan denken, ik dacht dat ik me daar over een jaar of 3/4 pas druk om hoefde te maken. Hier gewoon in de tuin of onder toezicht.

Uit eten doe ik eigenlijk heel vaak (afgelopen weekend 2 keer), maar ik heb natuurlijk het voordeel dat ik niet altijd een oppas hoef te regelen. Ik ben nu trouwens bezig om mijn vakantie naar de zon te regelen samen met 'n vriendin en zonder zoon. Stiekum verheug ik me daar toch wel op, ontaarde moeder als ik ben

Heb net gebeld ivm een interne vacature die uitstaat. Hij leek me wel interessant en ik denk dat ik ook een goede kans maak. Alleen is het tijdelijk en word je gedetacheerd. Daarna is het dan onzeker of je oude functie nog bestaat en of je daar dus nog naar terug kan. Dat doe ik dus maar niet.

Wicki, ben je lekker aan het genieten van je kersverse aanwinst?

Blog, houd je het nog een beetje vol?
Miss fijn dat het goed ging met G op school! En ik snap helemaal wat je bedoelt met thuis zitten met zieke kids. Ik had dat afgelopen week, gek werd ik ervan!

Oh, ik krijg wel heel veel zin in die taart van Plukkie. Nou ja, ik ben aan de lijn denk ik dan maar heel hard...
Miss, zijn de jongens alweer wat opgeknapt? Ik hoop het voor hem maar ook voor jou, haha! Fijn dat G zo goed ging op school.

En ik begrijp je verhaal over dat etentje maar jij bent natuurlijk ook een fijn centraal punt.

Balpen, hier gaat N ook vaak met T mee naar buiten. Wij wonen natuurlijk in een heel ander soort wijk. We wonen in een drukke wijk in de stad achter een winkelstraat. Ze weet heel goed dat ze op de stoep moet blijven en is er echt nog nooit uit zichzelf vanaf gegaan. Maar het blijft een kind natuurlijk. Dus ik laat haar niet langer dan 10 minuten alleen (ik moet even naar de wc of iets pakken ofzo) Als ze met T naar buiten gaat moet hij ook op de stoep blijven.

Wicki, leuke foto's!

CD, lekker uit eten! Jullie hebben nu een goede oppas he? Moet je vaker doen zeg ik dan, maar de financiën moeten ook meewerken natuurlijk.

Heerlijk een vakantie plannen Gaudie! Niets ontaard, de mogelijkheid is er nu eenmaal dus die moet je zeker benutten. Weet je al waar heen?

Wij (maar ws alleen ik en de kinderen) gaan naar Zuid-Frankrijk in de meivakantie. Kan niet wachten!

En wat die vacature betreft, lastig hoor! Kunnen ze geen enkele garantie geven? Zo zullen er toch weinig zijn die er zin in hebben?

Welterusten!
O ja, de taart van Plukkie.... Ik ben graag proefkonijn!!
Miss, ben je gisteren de dag een beetje doorgekomen? Fijn dat het zo goed ging met g op school!

BMS en Balpen, goed voor jullie zelf zorgen hoor en luisteren naar wat jullie lichaam zegt.

Plukkie, 5 taarten in een weekend? Ik zou een weekend over een taart doen geloof ik. Nu ben ik nieuwsgierig maar doe je dit naast je werk of is het inmiddels je werk?

CD, je vraag over scholen , ik worstel daar nu zo mee. Ben niet geboren in deze plaats, man ook niet en weten dus niet zoveel. De mensen die ik hier inmiddels ken hebben natuurlijk allemaal hun eigen gevoel bij een bepaalde school. Ik ga binnenkort bij 3 verschillende scholen kijken maar vraag me af of ik Q nu wel of niet mee moet nemen.

Wij proberen hier iedere maand een keertje met zijn tweetjes wat te doen. Uit eten, soms in combinatie met theater of concert. Man regelt dat trouwens altijd, als het op mij aan zou komen weet ik niet of het zo vaak zou gebeuren. Vind het wel heel leuk en fijn dat hij zo zijn best daarvoor doet.

Gaudi, wat Ziss zegt, niemand wil nu toch die onzekerheid of de oude functie nog wel bestaat. Alleen misschien iemand van buitenaf maar het is een interne vacature schreef je.

Over ontaard, je hebt zat nadelen van deze situatie en dit is nu een voordeeltje. Lekker genieten van het plannen!

Ziss, lekker Zuid-Frankrijk! Mijn vader wordt 70 en heeft ons uitgenodigd eind mei om het daar te vieren.

Blog, alles nog rustig?

Even nog over buitenspelen, wij wonen aan een drukke doorgaande weg zonder kindjes in de buurt. Denk dat hij van mij pas mag als hij zijn rijbewijs heeft :-)
Moontje met die nadelen valt het wel mee, los van het feit dat het natuurlijk in het begin heftig was, zou ik nu niet zoveel nadelen meer op kunnen noemen. In ieder geval niet meer dan voordelen.

Ziss, we gaan die week naar Andalusië, heerlijk. Met Pasen lang weekend naar Parijs (ook zonder zoon). In mei een week met de familie naar zeeland en juni/juli 2 weken met zoon naar zeeland.

Wat die functie betreft, niemand wil nu de onzekerheid gaan opzoeken inderdaad. Er is ook nog helemaal geen reactie gekomen op de functie. De onzekerheid speelt ook een rol voor mij, maar ook dat ik twijfel of ik de functie wel heel leuk vind. Dat is nog belangrijker eigenlijk.
Moontje, wat fijn dat man dat allemaal regelt! Dat zou hier niet gebeuren vrees ik..(weet ik)

Lekker ziss: frankrijk! Wij gaan naar Zweden, met zus, heb ik ook heel veel zin in!

Wil ook eigenlijk met vriend nog weekend weg, maar heb nu even niet zoveel zin om het voor te stellen.. (zucht, mannen en werk: ik word er beetje simpel van. Hij zit gewoon alleen maar achter zijn laptop als ie thuis is)

Gaudi: lekker al die plannen! En wb die functie zou ik meer mee laten wegen of je de functie o zich leuk vindt. Als ik iets geleerd heb de afgelopen jaren, is het wel dat je nergens zekerheid hebt. Ook niet als dat zo lijkt, dus kun je beter iets doen dat je heel leuk vindt!

Wb kiezen van scholen: wij kenden ook niemand hier destijds en zijn bij alle scholen in de wijk gaan kijken (school in wijk was voorwaarde van vriend). Hadden allebei bij dezelfde school hetzelfde onderbuikgevoel dat het wel goed zat. Was niet goed te beredeneren, maar tot nu toe ben ik tevreden, ook nu mijn kinderen wel wat extra hulp kunnen gebruiken en niet alles vanzelf gaat.

Ga zo even lunchen met oud collega, daarna druk schema van halen en brengen van en naar judo en dan gezellig koken en eten met mijn nichtjes. Wordt vast gezellig!
Gaudi, ik had ook beter kunnen schrijven, nadelen gehad. Zo bedoelde ik het eigenlijk wel, meer over de stress van het begin. Snap je het nog?

En Miss, toen jullie gingen kijken, was dat met of zonder kleintje erbij? Ik heb al wel een onderbuikgevoel bij een school, man heeft ook een voorkeur maar helaas voor een andere. Daar is ook weer het verschil tussen vrouw en man. Bij mij speelt gevoel, man kijkt waar de kindjes van vrienden heen gaan.

Ga maar eens aan het werk, stapels groeien boven mijn hoofd.

Fijne dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven