Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

06-01-2012 21:22 2548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

In deze topic schrijven we met een aantal meiden die vanaf begin dit jaar gestopt zijn met de pil. Ben jij ook gestopt met de pil en zou jij ook graag je ervaringen delen, dan raden we je aan een nieuw topic te openen. Die stroomt vast ook zo snel vol als deze!

Groetjes Inieminie

NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?Bijzonderhedencalimero281ejanuari 2012UD 10/10/12 je klopt!inieminie281ejanuari 2012UD je klopt! Porky2011221januari 2012UD 23/10/12 je klopt! kandelaar242ejanuari 2012UD 31/10/12 je klopt! Lauren87211ejanuari 2012UD nov. `12 je klopt! verliefdenonzeker231ejanuari 2012UD 17/11/12 3 april echo, 10 april intake Sanne1984271ejanuari 2012UD begin dec. `12 3 mei intake en echoKena262edecember 201127 maart--Lamelle261efebruari 201231 maart--Babsje22351e januari 201231 maart --aaaanne311efebruari 20126 april--Nimnim281ejanuari 201210 april--Flower261efebruari 201212 april--Jilks341ejanuari 201213 april--kianneke301ejanuari 201213 april--theepoes241ejanuari 201213 april--Goofy1980312ejanuari 2012(N)OD 14 april--Bollesmurf1986251ejanuari 201217 april--Tallulah271ejanuari 201223 april--Ipadje311enovember 2011---Zus1987251ejanuari 2012-- even pauze (afvallen)ldrzttrtje351ejanuari 2012-- even pauze
@theepoes Je kunt erg leuke gehaakte spulletjes maken hoor! Is juist weer heel modern ;) Ik ken iemand die haar beroep er van heeft gemaakt!

@calimero woensdag klinkt inderdaad al snel, hoewel het voor jou vast lang duurt! Was jij diegene die zo vroeg een echo kreeg? Op de site van mijn verloskundige staat dat ik een eerste gesprek krijg rond de 8-10 weken en met 10-11 weken een eerste echo... Ik ben ook nu al ongeduldig!

Waaaaah... Ik ben gewoon zwanger! Het blijft leuk om te zeggen! Ik moet ook even iets bekennen: ik heb al wat babykleertjes gekocht! Het mocht eigenlijk niet van mezelf maar ik heb het toch gedaan! Ik loop nu eenmaal vaak op de zaken vooruit... Ik denk ook dat ik het mijn ouders vanavond ga vertellen... Spannend!

Ik ben ook wel bang dat het nog mis gaat.. vind ik een enge gedachte... wil ik ook eigenlijk niet overna denken!
Mijn excusses als ik iets te overenthousiast ben... Het voelt wel een beetje als vloeken in de kerk om hier zo blij te zijn terwijl er heel veel anderen flink aan het balen zijn...
Haha Theepoes, ik pas vandaag op mijn nichtje van 6 maanden oud en tijdens haar slaapjes ben ik ook aan het haken. Ik ben er net mee begonnen en haak nu een babydekentje. Ik vind jou dus zeker niet suf!

Vriend gaat een week weg, vanaf 11 maart. Als ik het goed heb berekend zou m'n eisprong ook rond 11 maart zijn. Wie weet dat het dus toch nog goed komt, positief blijven denken!

Calimero, heel veel succes alvast voor de echo!

Oha, en wat ik nog helemaal vergeten was: Lauren, van harte gefeliciteerd!!!! Wat een geweldig nieuws! Ben echt heel blij voor je!

Ik moet een fles warm gaan maken, kleine meid heeft honger. Tot gauw!
Hee!

@Lauren: als ik een echo én intake krijg woensdag ben ik 8w4d, althans volgens grove berekeningen, aangezien ik niet exact weet wanneer mijn ei-sprong was. Wellicht wordt ik nog wat terug gezet.

Waar jij je excuseert voor overenthousiast zijn, voelt het voor mij een beetje vloeken in de kerk door te 'zeuren' over mijn onzekerheid, omdat ik denk dat velen hier maar wat blij zouden zijn om in mijn schuitje (lees: zwanger) te zitten...

Lastig he, vandaar ook dat ik me wat afzijdiger hou...

En ik denk dat ik pas enthousiast ga worden als ik woensdag dat hartje zie kloppen, zo niet, nou ja, dan maar huilen en brullen en door....

(klinkt nu vrij nuchter, dankzij de hormonen is dat uiteraard alles behalve...)

Calimero
@ theepoes: toch leuk haken!

Zelf kan ik het niet, maar zou het wel willen leren.

Mijn man wil gaan leren breien. Misschien ook raar, maar dat maakt toch niet uit.

@ Lauren: Leuk dat je zo enthousiast bent hoor!

@ calimero: spannend bijna een echo. woensdag is al heel erg snel, maar voor jou zal het vast veel te lang wachten zijn.

(heb ik nu, maar dan met het verhuizen)
@Jilks, Tallulah en Sanne: bah , balen!

@Calimero, spannend hoor! Ik ben heel benieuwd naar je echo!

En voor zowel jou als voor Lauren als alle anderen die zwanger zijn: wees vooral lekker enthousiast op dit forum en geniet ervan! Geef ons alvast een kijkje in hetgeen wij ook aan het hopen zijn!

En dat jullie je zorgen maken of alles wel goed is: heel begrijpelijk, als ik in jullie plaats zou staan (en dat hoop ik uiteraard ook een keer te doen ) zou ik dat zeker ook doen.

@Inieminie, zoals Lammelle al noemde, wellicht toch wel handig om de tabel een beetje op te schonen met mensen die zich wellicht eenmalig gemeld hebben en daarna een maand of zo niet meer? Weten we eigenlijk wie dat zijn?

Ik had trouwens in mijn hoofd dat Joos1980 hier nog weer een keer geweest was, maar zeker weten doe ik dat niet.

@ipadje, lang niets meer van je gehoord. Ik vermoed dat je je even (tijdelijk) teruggetrokken hebt van het forum. Hopelijk gaat alles goed en heb je deze ronde positief nieuws gehad!
@theepoes: wat toevallig, ik ga vandaag ook eten met vriendinnen (maar zit er maar 1 van in het onderwijs haha)

@lauren: tuurlijk ben je blij!!!! lekker doen hoor! tuurlijk willen wij ook graag, maar dat betekent niet dat we het anderen niet gunnen, dat staat er los van.
@lauren en calimero vooral lekker blij zijn hier hoor!!! Vertel ons maar vast wat we straks kunnen verwachten

@theepoes heeeerlijk vakantie!!!! Helaas is de mijne alweer voorbij. Ben druk bezig geweest met lessen voorbereiden en toetsen maken. Nu nog even een deurkozijn schuren.. had ik beloofd en manlief is ov 45min alweer thuis.
Zodra ik de tabel weer aan ga passen zal ik inderdaad de mensen die we al lang niet meer gezien hebben eruit halen, dus Joos en Marije als jullie erin willen blijven hoor ik het graag!

Nog 2 nachtjes slapen (hoor mij nou) en dan heb ik de eerste echo! Ik zou dan ongeveer 8 weken en 1 dag zijn. Ik kan echt niet wachten, hoop zo dat alles goed is!

Ik durf het ook echt nog niet tegen anderen te vertellen, te bang dat er nog iets fout gaat. Maar ik zou het ook wel van de daken willen schreeuwen! Maar ja eerst de echo maar even afwachten en dan zien we wel weer verder....

@ sanne, jilks en talullah, echt balen zeg, hopelijk de volgende ronde meer geluk! We duimen weer vrolijk verder voor jullie.
@ Jillks, Tallulah en Sanne, wat ontzettend balen zeg, dat jullie ongesteld zijn geworden! Succes met de dip en baal maar even flink dan kunnen we er weer vol goede moed tegenaan!

@ Calimero en Inimienie, hoop zo voor jullie dat jullie na woensdag wat meer rust en vertrouwen krijgt zodat jullie er meer van kunnen gaan genieten!!!

@ lauren, ik vind je enthousiasme helemaal niet erg, we zijn hier om lief en leed met elkaar te delen! Zo is het in het leven en als ik voor mijzelf spreek vind ik het erg leuk om de verhalen van de zwangeren te lezen!

Pff meiden ik snap mijn lichaam niet meer....vorige ronde duurde 34 dagen, nu zit ik op dag 24 van mijn cyclus en ben vandaag ongesteld geworden.

Totaal niet aanzien voelen of aanzien komen.... snap er ook eerlijk gezegd helemaal niks van!!!
@kena, he dat is vervelend zeg! Heel rot als je niets van je lichaam snapt. *dikke knuffel voor jou*

@lauren, ik moet er wel om lachen! Leuk dat je zo enthousiast bent. En net als wat kena zegt, we delen hier de leuke en minder leuke dingen! Heb je het nog verteld aan je ouders? Hoe reageerden ze?

@calimero en inieminie, spannend woensdag eerste echo beide (toch??)! Hopelijk goed nieuws bij de echo!

@goofy en theepoes, gezellig etentje gewenst. Hoe was 't zwemmen Goofy?

Fijne vakantie theepoes.

Hier nog 3 dagen werken en vrijdag een bruiloft
Zwemmen was heel erg leuk, heb genoten van mijn zoontje! Woensdag lekker weer zwemmen samen met een vriendin :-)

Etentje was ook gezellig, totdat één van mijn vriendinnen recht in mijn gezicht vroeg of wij niet een keer bezig waren voor een 2e. Bam. Dat was schrikken, hoop dat ik op tijd mijn leugen verteld heb (dat ik wel wil, maar mijn man nog niet) maar vond het wel moeilijk hoor. Denk dat ze het ook durfde te vragen, omdat ze nog niet verwacht dat we al bezig zijn. Moeilijk hoor om te liegen tegen mijn beste vriendinnen, en mijn man snapt dat niet helemaal. Hij doet zijn best, maar voor hem is er eigenlijk nog niks veranderd. Aaahhh mannen!

Soms heb ik het idee dat ik er alleen mee bezig ben, hij zegt ook dat ik er niet te veel mee bezig moet zijn, wel mee bezig zijn maar niet te veel. Hoe doe ik dat dan? Ik kan dat niet hoor.
Gaap hier een iemand die best moe is na een drukke dag werken. Voel me ook echt brak. Gelukkig morgen en woensdag vrij, dus lekker rustig aan doen.

Toen ik vanavond thuis kwam had mijn vriend een warme kruik voor me klaarstaan en had chocolade voor mij gehaald. Hoe lief!

Vandaag echt minder fijn nieuws te horen gekregen over 1 van mijn collega's. Haar vader heeft al een tijdje leverkanker en sinds 2 maanden ook nog botkanker en nu ligt haar moeder ook in het ziekenhuis met hartproblemen!!Mijn collega krijgt nu zoveel voor haar kiezen. Vind het echt rot voor haar vooral omdat ze alleen maar haar ouders heeft. Geen levenspartner, geen vriendinnen. Alleen haar ouders, haar werk en haar katten.

Terwijl ik dit typ begint de hond net over te geven!Denk dat ze wil dat ik even kan oefenen...

@Lauren Ben echt blij voor je en hoor graag je verhalen over hoe je je voelt en hoe het verder gaat.

@Goofy Mijn vriend vindt ook dat ik er teveel mee bezig ben en ik weet ook niet hoe ik het moet stoppen hoor!

Ik denk zelf dat ik rond 13 april in verwachting raak. 13 april was mijn uitgerekende datum en tevens de geboorte/sterfdag van mijn vriend's vader(hij is overleden toen mijn vriend 20 jaar was)

Tot morgen iedereen!
@goofy, oei dat is inderdaad schrikken. Hopelijk heeft je leugentje gewerkt. Herkenbaar dat dat verzwijgen niet goed voelt.

Ik ben er meer mee bezig dan mijn man (mede door dit forum) maar aan bepaalde opm van mijn man kan ik merken dat hij er ook mee bezig is.

@sanne, wat een heftige situatie bij je vriendin. Zo heb je nog iets om je zorgen over te maken. Het zit je ook nooit eens mee hè?!

Wel een mooi idee als je rond die datum zwanger raakt.

Liep van de week op de baby-afdeling van de V
Hmm.. Volgens mij mist de helft van mijn bericht...
@goofy Dat is wel heel lastig ja! Maar goed opgelost! Kan me voorstellen dat het niet fijn voelt om te liegen, maar ze zullen je het vast vergeven ;)

@zus er mist inderdaad wat tekst ;)

Nou ik heb het mijn ouders verteld! We waren echt heel leuk aan het kletsen en toen heb ik ze een boek gegeven: voorleesboek voor opa's en oma's. Ze schrokken zich echt dood! Eerst helemaal stil, maar toen heeeel blij! Ik ben echt blij dat ze zo goed reageerden. En daarna natuurlijk heel lang gekletst enzo....!

Hoe meer ik me besef dat ik zwanger ben, hoe banger ik word dat het fout gaat... Ik kan me de onzekerheid van de anderen nu steeds beter voorstellen! Ik voel me ook nog steeds niet echt zwanger dus ik ben ook bang dat het misschien nu al fout is gegaan..Ik ben nu aan het aftellen tot ik mijn verloskundige ga bellen! Dat doe ik volgende week!
@lauren: ik snap je enthousiasme en onzekerheid. Aan de ene kant ben je onwijs aan het dromen, maar aan de andere kant weet je ook dat het nog zo fragiel is. Ze zeggen altijd dat als je eenmaal zwanger bent, je de rest van je leven nooit meer zo onbezorgd zal zijn als daarvoor (eerst zwangerschap, dan bevalling, dan kindje verzorgen, opvoeden, etc.).

@Tallulah, Sanne en Kena: jammer dat jullie ongesteld zijn geworden. En ook gek dat je cyclus zo verschilt met vorige keer Kena!

@Goofy: ik heb ook soms het gevoel dat ik er alleen mee bezig ben. Maar mijn man is gewoon veel nuchterder. Als ik zeg: ik denk dat ik ongesteld word, zegt hij: dan moeten we volgende maand beter ons best doen. Ach, zo is het denk ik nu eenmaal met de meeste mannen.

Ik ga nu weer snel aan het werk, laatste dag voor ik op korte reis ga met manlief (ben zondag weer terug). Het rommelt hier wel, dus ik vermoed dat het niet gelukt is deze maand. Als ik nog ongi wordt voor ik op reis ga, laat ik dat natuurlijk nog even weten (en anders hou ik jullie in spanning tot zondag ).
Hmmm, ik had gister nog een heel bericht getypt, maar staat er niet op....

Even opnieuw dus!

@kena: raar dat je lichaam zo doet! Het zal vast bij het 'ontpillen' horen.. Had je wel een duidelijke eisprong? Ik hoop dat je de volgende maand weer een normale cyclus hebt (of een zwangerschap natuurlijk!).

@Lauren en de andere zwangeren: juist leuk al die blije verhalen! Ik vind het geen probleem om daarover te lezen hoor, dus blijf er maar fijn mee doorgaan! :-) zijn we vast op de hoogte voor over een maand of 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (oke, misschien is het na zo'n lange tijd minder leuk om te lezen over de zwangeren... En jullie baby's zijn dan al een paar weken oud, hihi, dat is dan wel weer erg leuk!)

@nimnim: jammer he, dat de vakantie alweer voorbij is.. Ik vind een weekje altijd zooo voorbij vliegen! Ga je trouwens ook staken 6 maart?

Mijn etentje met vriendinnen was erg gezellig! De dikste lol, maar ook serieuze gesprekken.. Supervriendinnen! :-) maar ook gister bij mij de vraag of ik misschien al zwanger was of dat we ermee bezig zijn... Maar ik heb een goed excuus, namelijk dat ik nog geen zekerheid heb over mijn baan na de zomer... Lastig is het wel, smoesjes verzinnen...
@lamelle: lekker even op vakantie! Ik hoop zonder ongesteldheid!
Gadverdarrie, baal vandaag toch wel een stuk meer van mijn ongesteldheid als gisteren....

Tuurlijk is het niet raar dat ik nu de 3e ronde in ga, maar ik baal van de onzeker cyclus.

Vorige keer was ik wrs te vroeg met denken dat ik vruchtbaar was bij een cyclus van 34 dagen en nu te laat bij een cylcus van 24 dagen.... Maakt het voor de komende ronde niet echt makkelijker...

@ Goofy, ook de reactie van mijn man maakt het niet altijd even leuk. Vertelde van mijn menstruatie, ow ja ach ja... hij zegt nou dan zit je op een mooie gemiddelde cyclus... aaargghh zo werkt een vrouwenlichaam niet!!!

Niet leuk om tegen je vriendinnen te liegen he... aan de ene kant zou ik het wel willen zeggen, maar toch vind ik het meer iets van ons 2tjes....

@ Lauren, fijn dat je ouders zo leuk hebben gereageerd!!!! Nu kan je het lekker delen!

@ Lamelle, veel plezier de komende dagen! En ik hoop je hier pas na zondag weer te zien!!!

Pff geen idee wat ik vandaag eens moet gaan doen, het zulk vervelend weer hier en heb ook even nergens zin in!
@ Theepoes, nou ik vrij duidelijk een eisprong te hebben gevoeld en ook met slijm enzo... maar blijkbaar toch vergist, wat dat komt niet overeen met menstruatie
@kena: nee inderdaad, dan klopt het dus niet.. Frustrerend! Misschien ovulatietesten gebruiken? (ik weet dat er laatst iets iver geschreven is, dus misschien ook wel door jou, maar dat weet ik niet meer...)

@lauren: ja wat super leuk dat je het vertelt hebt! Zo ging het ook toen mijn zus vertelde dat ze zwanger was van de 2e! En zo'n blij gevoel erna, super!! Lekker nagenieten denk ik??!
@lamelle: je hebt gelijk, eenmaal zwanger en je bent altijd bezorgd!

@lauren: ik zou de verloskundige zo snel mogelijk bellen, hoe eerder je belt, hoe eerder de afspraak!

@theepoes: wat toevallig, allebei etentje met supervriendinnen en allebei de vraag of we al bezig zijn haha. En ik denk dat ze me inderdaad wel vergeven En ik wil dit keer echt dat niemand het weet (behalve mijn collega en zus dan) De vorige keer wist iedereen dat we wel bezig waren, nu wil ik het anders.

Ik voel mijn eisprong niet hoor, ergens tussen zondag en vrijdag zou hij moeten zijn, maar ik doe het maar om de dag (al vanaf vrijdag) om zeker te zijn.
@ Theepoes, wil eigenlijk nog niet aan de ovu-testen ben de vorige keer in de 1e ronde zwanger geraakt... dus wil mezelf nog wat tijd gunnen.... misschien heeft dit toch wel met ontpillen te maken... ga nog een ronde afwachten!
quote:goofy1980 schreef op 27 februari 2012 @ 21:38:

Soms heb ik het idee dat ik er alleen mee bezig ben, hij zegt ook dat ik er niet te veel mee bezig moet zijn, wel mee bezig zijn maar niet te veel. Hoe doe ik dat dan? Ik kan dat niet hoor.

Klinkt heel herkenbaar. En eigenlijk ook niet zo heel gek.. onze mannen zijn niet gestopt met de pil/nuvaring/etc. en voelen geen veranderingen in hun lichaam. Wij wel. En we zijn er ook op gefocust, omdat alles in ONS lichaam zal gebeuren. Maar.. jammer is het wel.

@Sanne he wat een naar nieuws weer.. heeft zij wel collega's waar ze het goed mee kan vinden? (Jou bijvoorbeeld)

@theepoes nee ik ga 6 maart niet (nog een keer) staken. Ik sta wel 100% achter de staking hoor, maar na de leerlingenstaking van december en de staking van een paar weken geleden loop ik al achter op schema.. En jij, ga jij staken?

@Lauren wat een leuke manier om het ze te vertellen! En lekker ook wel denk ik, dat je het ze verteld hebt. Nu kan je tenminste met je moeder kletsen over al je onzekerheden, pijntjes, etc. en ook over hoe het is om moeder te worden (of je dat nou gaat doen of niet, het kan!). Want wow.. je wordt moeder!!! :D

@Kena balen van je ongesteldheid... Kan het niet stiekem een innestelingsbloeding zijn..? (omdat je wel je eisprong gevoeld hebt) En over de opmerking van je man: ik snap dat je daar weinig mee kan, en je er ook niet echt vrolijk van wordt.

Toen ik ongesteld werd, reageerde mijn man net zo nuchter als die van jullie. Maar inmiddels zitten we in de volgende ronde en gaat er geen dag voorbij dat hij niet vraagt of ik al een kindje aan het maken ben. Hij snapt duidelijk niet hoe het werkt met de cyclus van een vrouw (en wil het geloof ik ook niet weten) maar het is wel lief wat hij zegt..

@lamelle veel plezier op vakantie, en hopelijk kom je terug met goed nieuws!!

@zus hihi. Wat heb je allemaal uitgespookt bij de V&D??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven