Darmkrampen
dinsdag 28 februari 2012 om 10:39
Mijn zoontje van bijna 4 maanden heeft nu al 2 maanden darmkrampen. Die beginnen tussen 3.00 uur en 5.00 uur. Hij krijgt al fv sinds z'n geboorte.
Wij hebben infacol geprobeerd. Abc en nog een vitaminepoeder. We zijn nu sinds een week met Nutrilon Omneo begonnen. Maar ook dat maakt nog geen verschil.
Ook ben ik al 2x met mijn zoontje bij een osteopaat geweest.
Wie heeft nog een tip?
Wij hebben infacol geprobeerd. Abc en nog een vitaminepoeder. We zijn nu sinds een week met Nutrilon Omneo begonnen. Maar ook dat maakt nog geen verschil.
Ook ben ik al 2x met mijn zoontje bij een osteopaat geweest.
Wie heeft nog een tip?
dinsdag 28 februari 2012 om 12:37
dinsdag 28 februari 2012 om 12:40
@miss-acy: het poepen ging prima tot vandaag. Vandaag heeft hij nog geen poepluier gehad. Dus daarom had hij de darmkrampen niet.
@caro: ik moet a.s. maandag met hem naar het CB en ik hoop dat we dan met groente en fruit mogen beginnen. Maar ook vanwege z'n reflux.
@kleinhaasje: cinnababy hielp bij mijn dochter (die is nu 2jaar) niet. Daarom durf ik dat niet te proberen.
@zus-en-zo: ik denk dat een andere fles niet heel veel uitmaakt, want hij heeft het dus maar met 1 moment en niet bij de andere 4 voedingen.
@caro: ik moet a.s. maandag met hem naar het CB en ik hoop dat we dan met groente en fruit mogen beginnen. Maar ook vanwege z'n reflux.
@kleinhaasje: cinnababy hielp bij mijn dochter (die is nu 2jaar) niet. Daarom durf ik dat niet te proberen.
@zus-en-zo: ik denk dat een andere fles niet heel veel uitmaakt, want hij heeft het dus maar met 1 moment en niet bij de andere 4 voedingen.
dinsdag 28 februari 2012 om 14:29
@lunaSter: vanwege z'n reflux willen we daar wel mee starten en ik heb ook gehoord dat het wel kan helpen om darmkrampen tegen te gaan.
@esther: ik geef nutrilon
@missy-acy: dan moet ik er nog zeker een week mee doorgaan
@luna: hij heeft alleen nog reflux daarnaast. Ontlasting is normaal voor een baby van 4 maanden. Verder geen klachten
@esther: ik geef nutrilon
@missy-acy: dan moet ik er nog zeker een week mee doorgaan
@luna: hij heeft alleen nog reflux daarnaast. Ontlasting is normaal voor een baby van 4 maanden. Verder geen klachten
dinsdag 28 februari 2012 om 15:39
Eigenlijk een raar tijdstip voor krampen toch? Hier veel last van krampen gehad behalve 's nachts.... maar dat zal ook wel overal anders zijn. In elk geval heel rot om te zien bij zo'n kleintje. Fietsen met de beentjes hielp hier goed, extra keer in bad (maar 'snachts misschien neit zo'n strak plan) en lopen/wiegen/lopen/wiegen... hahaha eindeloos.....
Succes meid!
Succes meid!
dinsdag 28 februari 2012 om 16:40
dinsdag 28 februari 2012 om 17:19
Bij reflux als de slokdarm aangedaan is door het vele ( zure) teruggeven van voeding, kan liggen op de rug vervelend zijn. Het maagzuur geeft dan een brandend pijnlijk gevoel in de slokdarm. Ik dat niet waar hij last van heeft en niet van kramp?
Krijgt hij nog een nachtvoeding? Leg je hem dan meteen terug? Misschien niet genoeg tijd gehad om goed te boeren?
Krijgt hij nog een nachtvoeding? Leg je hem dan meteen terug? Misschien niet genoeg tijd gehad om goed te boeren?
dinsdag 28 februari 2012 om 20:31
Wat voor voeding geef je je kleintje? Als er koemelk inzit, kan dat de oorzaak van darmkrampen zijn.
Eigenlijk zijn alle mensen lactose intolerant. (dit is niet hetzelfde als allergisch). Ons spijsverteringssysteem moet leren om koemelk te verwerken, dit gaat gepaard met krampen.
Bijna elke Nederlandse baby gaat hier door heen en de 1 heeft meer krampen dan de ander.
In landen waar geen koemelk wordt gegeven aan de babies, zie je ook dat bijna alle volwassenen lactose-intolerant zijn>>>
Flinke kramp bij melk consumptie.
Lactose intolerantie is heftig onderschat en wordt ook flink verzwegen.
Op de 1 of andere manier is het zo in ons brein naar binnen gehamerd dat zelfs artsen niet vaak op het idee komen om koemelk als eerste te elimineren uit het dieet bij spijsverteringsproblemen.
Ik weet zelf uit de praktijk dat het vaak heel veel verlichting geeft om koemelk uit het dieet te halen. Hoe voeding met melk van andere dieren uitpakt wisselt. Soya melk kan ook krampjes geven. Soya net als heel veel peulvruchten en granen zijn meer geschikt als veevoer dan mensen voer. Ons spijsverteringsysteem moet daar ook aan wennen, gaat dus ook krampen geven.
Eenmaal gewend aan melk etc. houden de krampen wel op.
Karnemelk en yoghurt zijn makkelijker te verteren dan gewone melk en kaas. (geldt ook voor volwassenen, dus inplaats van Activia oid, kun je ook overwegen melk uit je dieet te halen)
Eigenlijk zijn alle mensen lactose intolerant. (dit is niet hetzelfde als allergisch). Ons spijsverteringssysteem moet leren om koemelk te verwerken, dit gaat gepaard met krampen.
Bijna elke Nederlandse baby gaat hier door heen en de 1 heeft meer krampen dan de ander.
In landen waar geen koemelk wordt gegeven aan de babies, zie je ook dat bijna alle volwassenen lactose-intolerant zijn>>>
Flinke kramp bij melk consumptie.
Lactose intolerantie is heftig onderschat en wordt ook flink verzwegen.
Op de 1 of andere manier is het zo in ons brein naar binnen gehamerd dat zelfs artsen niet vaak op het idee komen om koemelk als eerste te elimineren uit het dieet bij spijsverteringsproblemen.
Ik weet zelf uit de praktijk dat het vaak heel veel verlichting geeft om koemelk uit het dieet te halen. Hoe voeding met melk van andere dieren uitpakt wisselt. Soya melk kan ook krampjes geven. Soya net als heel veel peulvruchten en granen zijn meer geschikt als veevoer dan mensen voer. Ons spijsverteringsysteem moet daar ook aan wennen, gaat dus ook krampen geven.
Eenmaal gewend aan melk etc. houden de krampen wel op.
Karnemelk en yoghurt zijn makkelijker te verteren dan gewone melk en kaas. (geldt ook voor volwassenen, dus inplaats van Activia oid, kun je ook overwegen melk uit je dieet te halen)
woensdag 29 februari 2012 om 13:33
donderdag 1 maart 2012 om 09:00
donderdag 1 maart 2012 om 09:12
Wat hier hielp was bij een schuin bedje ook nog slapen op z'n zijde, steeds andere kant. In zo een baby snoozzzz, zodat hij niet verder kon rollen. Was van de fysio voor z'n voorkeurshouding, maar t hielp dus ook tegen de reflux.
Anders misschien terug naar de KA? Iets anders dan zantac? Van de nutriton kunnen ze dacht ik ook buikkrampen krijgen. En zat dat niet ook al ib de omneo?
Wat een gedoe hè? Zo sneu als ze nog zo klein zijn.
Anders misschien terug naar de KA? Iets anders dan zantac? Van de nutriton kunnen ze dacht ik ook buikkrampen krijgen. En zat dat niet ook al ib de omneo?
Wat een gedoe hè? Zo sneu als ze nog zo klein zijn.
donderdag 1 maart 2012 om 12:46
@miss-acy: de nutriton zit daar nog niet doorheen. Je bedoeld denk ik de Nutrilon AR. Daar zit het wel doorheen. Ik ga eerst maandag naar het CB en anders idd naar de KA. Maar daar hoeven we nu pas heen in juni.
@fanatic: de infacol hebben we denk ik 2 maanden gebruikt. Die gebruikten we al voordat de krampen 's nachts kwamen. Als ik z'n buikje een beetje kneed dan komen er vaak scheten uit en soms gaat hij daarna poepen
@fanatic: de infacol hebben we denk ik 2 maanden gebruikt. Die gebruikten we al voordat de krampen 's nachts kwamen. Als ik z'n buikje een beetje kneed dan komen er vaak scheten uit en soms gaat hij daarna poepen