implanon

28-02-2012 09:21 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 12december de implanon laten plaatsen nadat ik in oktober bevallen ben, Ik heb tot nu toe nog steeds geen regelmatige cyclus en ook dan meer bloedverlies en dan minder. Nu heb ik slijm met een beetje bloedverlies.

Ik heb eigenlijk problemen met de implanon,zijn er hier wel mensne die er last van hebben en wat zijn de symptomen dan? En de arts heeft mij gezegd dat je niet zwanger kunt raken door de implanon, zijn hier mensen waarbij die wel is gebeurd?
Mannen zijn gelukkig, omdat onwetendheid een zegen is
quote:eierdupke schreef op 28 februari 2012 @ 09:21:

Ik heb 12december de implanon laten plaatsen nadat ik in oktober bevallen ben, Ik heb tot nu toe nog steeds geen regelmatige cyclus en ook dan meer bloedverlies en dan minder. Nu heb ik slijm met een beetje bloedverlies.

Ik heb eigenlijk problemen met de implanon,zijn er hier wel mensne die er last van hebben en wat zijn de symptomen dan? En de arts heeft mij gezegd dat je niet zwanger kunt raken door de implanon, zijn hier mensen waarbij die wel is gebeurd?

hoi,

misschien dat het zo onregelmatig is omdat je lichaam en hormoonhuishouding wel tot een jaar na een zwangerschap kan duren voordat het weer helemaal het ouwe is. heb je t er al met de dokter over gehad?
quote:jongeman28 schreef op 28 februari 2012 @ 09:28:

[...]

hoi,

misschien dat het zo onregelmatig is omdat je lichaam en hormoonhuishouding wel een jaar kan duren voordat het weer helemaal het ouwe is. heb je t er al met de dokter over gehad?Nee heb het er nog niet me de huisarts over gehad, ik denk vraag eerst even hier rond....
Het is helemaal niet gek dat je vier maanden na de bevalling nog geen regelmatige cyclus hebt.

Geef je borstvoeding?

Als je je zorgen maakt, zou ik even (telefonisch) overleggen met je huisarts. Daar is hij/zij voor.
[quote]helene31 schreef op 28 februari 2012 @ 09:32:

Geef je borstvoeding?

Ik geef geen borstvoeding,heb ik ook niet gegeven..

Jaa inderdaadisschien dantoch aar even affwachten omdat mijn lichaam zich nog aan het herstellen is.
3 jaar implanon gehad en daarmee heb je idd grote kans op onregelmatige cyclus. Ik ben bert hele eerste jaar niet ongesteld geweest, geweldig!

Als je de implanon duidelijk voelt zitten in je arm, kan je niet zwanger worden.

Bij de mensen die zwanger geworden zijn met implanon is het staafje nooit terug gevonden in het lichaam. (oftewel niet/ slecht geplaatst)
Ik ben nu aan mijn 7e jaar implanon bezig. Ik vind het zelf een fijne manier van anticonceptie. Als het staafje goed is geplaatst is het één van de veiligste anticonceptiemethoden.

Mijn cyclus is ook niet 'normaal' ik word héél af en toe (1x per 5 tot 6 maanden) een keertje minimaal ongesteld. Wanneer het einde van de drie jaar in zicht komt word ik vaker ongesteld en weet ik dat ik hem moet vervangen.

Belangrijk is idd dat je het staafje kunt voelen. Heb je geen afspraak voor een nacontrole staan? Die had ik bij mijn eerste en tweede staafje nl. wel.
Ik heb in Januari een implanon laten plaatsen, in september ben ik bevallen. De eerste weken heb ik ook wisselend bloedverlies gehad, volgens de gyn kan dat de eerste drie maanden gebeuren omdat je lijf eraan moet wennen. Misschien dat je over een tijdje geen last er meer van hebt?
Ik heb alleen een beetje bloedverlies gehad tegen de tijd dat er een nieuwe implanon geplaatst moest worden.

Voor de rest nergens last van ,ideaal de implanon.
Ik heb hem nu een half jaar.

De eerste 3 keer was ik perfect regelmatig ongesteld, en nu beginnen de periodes ertussen steeds langer te worden.

Ik ben benieuwd of het op een gegeven moment helemaal uitblijft.
Ik heb de implanon sinds 5 dec en ik heb alleen maar bloedverlies. Gaat continue door helaas... En ik ben niet onlangs bevallen. Volgens de dokter heeft het echt even tijd nodig voordat je lichaam eraan gewend is.
ik heb net mijn 2e laten plaatsen en ben erg enthousiast.

Weinig bloedverlies maar wel elke maand rond hetzelfde tijdstip.

je noemt zelf dat je menstrueert maar dat is eigenlijk niet wat je doet als je de pil gebruikt.

Nog meer voordelen:

ik had regelmatig last van candida-infecties vóór de Implanon. Doordat de hoeveelheid hormonen van een normale pil ervoor zorgt dat je vagina iets meer basisch wordt ipv zuur.

Sinds Implanon geen candida-infectie meer gehad.

Geef het de tijd.
Ik heb sinds januari vorig jaar de implanon laten zetten, na een jaar van de pil af geweest te zijn. Tot december vorig jaar geen menstruatie meer gehad, nu wat onregelmatig (soms 2x per maand, soms 1x en soms helemaal niet).ik heb ook wat meer last van een vettige huid en puistjes.

Ik heb zelf het idee dat de menstruatie juist meer voorkomt als ik stress heb. Hebben jullie hier ook ervaringen mee? Maar misschien moet mijn lichaam ook gewoon aan de implanon wennen. Ben verder wel erg tevreden met deze anticonceptie
Ervaring implanon:

Vorig jaar april 2011 mijn Implanon laten zetten door de gynaecoloog. Reden: De pil maakte me binnen 1 maand 9 kilo zwaarder + ernstige bijwerkingen van de Mirena spiraal waardoor ik uiteindelijk op de operatietafel ben beland.

Plaatsing van mijn Implanon was prima. De verdoving deed even pijn en ik had een paar dagen een blauwe plek, maar dat vond ik niet erg. De eerste paar maanden gingen allemaal normaal. In september kreeg ik ineens last van 'doorbraakbloedingen.' In mijn geval wil dat zeggen: elke dag bloedverlies wat varieerde van zwarte afscheiding tot letterlijk uitstromen van bloed. Elke dag vanaf september tot de dag van vandaag. Regelmatig mijn ijzer laten controleren maar gelukkig bleek dat elke keer in orde. Verder heb ik elke dag hoofdpijn, is mijn libido gezakt naar -1 en had ik een gevoelloze arm.

Op een echo bleek dat de Implanon zijn werk niet heeft gedaan en mag ik van geluk spreken dat ik niet zwanger ben geworden. De hormonen hebben hun plek nooit bereikt.

Vandaag mijn Implanon laten verwijderen door de gynaecoloog. Hij zat er op 1 week na een jaar in. Hij zat gelukkig nog op dezelfde plek. Bij het opensnijden bleek hij helemaal ingekapseld te zitten. Veel snijwerk en veel wroeten. 25 minuten later kwam hij er uit, met weefsel eraan vast geplakt. Er is 1 hechting geplaatst en er zal een litteken ontstaan ter grootte van een 5 cent muntje. Nu begint de verdoving uitgewerkt te raken en doet het vreselijk veel pijn. Mijn gyn vertelde dat ze de Implanon nooit aanraad/voorschrijft tenzij iemand op specifiek verzoek er naar vraagt, met goede redenen.

Als iemand mij vraagt of ik de Implanon zou aanraden: Nee, nooit, op geen enkele manier. Maar gelukkig zijn er ook veel vrouwen met hele positieve gebruikers ervaringen.

Groetjes, Roos
quote:majinda schreef op 28 februari 2012 @ 11:06:

Ik heb in Januari een implanon laten plaatsen, in september ben ik bevallen. Ik neem aan eerst bevallen en toen in Januari laten plaatsen? Nu leest het alsof je hem hebt laten plaatsen en toen toch zwanger bent geworden (is ook precies 9 maanden) haha!

Waarom staat dit bij sex??
Ik heb er vorig jaar een gehad, en ben een half jaar lang non stop blijven bloeden. Na dat half jaar was ik het zo zat dat ik hem er weer uit heb laten halen. Ben nu weer gewoon aan de pil begonnen.
Mijn implanon is alweer even eruit.

Toen ik hem net kreeg was mijn was mijn cyclus ook van slag, in 2 maanden 4x ofzo. Daarna is hij weggebleven. Na 2 jaar kreeg ik last van menstruatie alleen als ik zenuwachtig was, en na 2,5 jaar kwam het een keer in de 3 maanden. Ik heb hem 4 jaar in gehad (ja, te lang) en aan tegen het einde van het 4e jaar was mijn cylcus weer aardig normaal.

Ik ben er niet zwanger mee geworden, en ken alleen verhalen van verkeerde plaatsing waarbij je zwanger werd. Bij mij is het staafje ingekapseld door mijn spier en dus al die tijd op ongeveer dezelfde plek blijven zitten (prettig om te kunnen controleren).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven