Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
@ tomaatje: nee de halve van berlijn vind ik erg leuk en daar kijk ik naar uit. maar ik heb weinig tijd, en kan dus beter nu een schema oppakken voor een snellere 10 en vervolgens weer verder toewerken naar eind mei voor edinburgh. die 15 april moet ik maar zien. bovendien is het ook niet echt belangrijk de 10 van rotterdam zullen zeker sneller zijn dan vorig jaar, want toen was het mijn eerste loopje ooit -) hahaha. maar jij loopt toch hartstikke snel? of vergis ik me nou? leuk dat je daar gaat lopen, het was mijn eerste run. op vrijdag kon ik een startnummer overnemen en op zondag startte ik. hahaha heel bijzonder en ik vergeet het nooit meer denk ik. maar ik ben niet snel. ik ben meer een langzame diesel en geniet van de afstanden en zal dus nooit snel worden. ik heb me ook net ingeschreven voor de ladiesrun maar ook die komt dus weer balen uit, wéér 2 weken na een halve marathon (edinburgh). wat dat betreft is het voorjaar schema niet erg handig (maar gewoon leuk!). de brienenoord viel me tijdens de bruggenloop niet eens mee, vond het saai en lang. ga jij ook de bruggenloop doen eind van dit jaar? ik realiseerde me niet eens dat jij rond rotterdam loopt!
@max we gaan niet samen lopen hoor, maar dan samen naar runs toe en onafhankelijk van elkaar meedoen. Loop het liefst alleen met mijn muziek en inderdaad niet iemand ernaast die loopt te kletsen.

@tomaatje leuk, een eerste loop!!! Ben benieuwd hoe je het vindt!

Gisteravond ben ik naar het zwembad gerend, daar getraind en rennend weer terug. Tasje op de rug met m'n handdoek, badmuts e.d., ging prima! Been gaat steeds beter.

Feb 66,4 km - Totaal 2012 105,4 km
ehm dames... zullen we afronden en geen cijfers achter de komma doen? is makkelijker te onthouden als ik de openingspost moet aanpassen
Oke
@Bibianne

Weet ik eigenlijk niet, zou niet weten hoe ik dat op de pc moest krijgen.

@Max

Was niet de bedoeling om er op te trainen, maar zodra ik dacht van zooo, poeh poeh zag ik dat ik al iets hoger zat en dan verminderde ik vaart en dan ging t goed.

Zaterdag mijn enkel verzwikt grrrrr iemand viel tijdens t dansen tegen ons op en tijden t optillen van mij, voelde ik mijn enkel. Heb er nu nog een beetje last van, dus denk dat deze week geen loop partij komt ;(
Elly, wat balen! Hoop dat het snel beter gaat.
@ elly: jakkes wat balen. hoop dat je snel opknapt!!

ik ben ook een beetje zielig... vrijdag a.s naar de kaakchirurg om mijn verstandskies eruit te laten hakken. dat betekent dus morgen even mijn laatste loopje maar ik hoop wel dat ikd aarna verlost ben van de pijn die ik al heb vanaf mijn vertrek naar de UK (was zelfs bij de tandarts in schotland)
Auuwwww Max... heel veel sterkte!!! Als het daarna idd maar over is!
Ha meiden. Iemand nog gelopen vandaag? Wat een naar, grijs en vochtig weer zeg. Geen wind, dat is op zich wel lekker maar verder.... Niks aan. Morgen probeer ik nog een ommetje te doen als afleiding voordat ik naar de kaakbeul ga en dan is het eventjes voorbij. Hoop dat ik met een paar dagen dan wel weer lekker kan lopen. Afwachten maar
Ja hoor, hier zijn de eerste km's van maart ook binnen!! Idd erg vochtig!!! Geen regen maar toch helemaal nat.

Vanavond een hele vlakke loop gelopen, 1 km in 7 minuten, tot het eind aan toe. Met wedstrijdzwemmen kan ik dat ook, erg grappig. Nu ik rustiger loop, gem 8,7/uur gaat het stukken beter!

Vanmiddag was ik nog in de Runnersworld met mijn vriend om schoenen voor hem te kopen, toen was er ook een meisje, ook met scheenbeenklachten en zij was wel als een idioot doorgelopen. Kwam ze nu voor nieuwe schoenen omdat ze dacht dat het daar aan lag, maar de verkoper zei ook al dat ze te hard was doorgegaan, daar bouw je niets mee op. Gelukkig werd ik hier op tijd gewaarschuwd

Max, SUCCES morgen!!!!!!!!!!!

Mrt 10 km - Totaal 2012 116 km
anoniem_120267 wijzigde dit bericht op 01-03-2012 20:40
Reden: Foutje.. hoofdrekenen was te moeilijk ;)
% gewijzigd
@max hoe is het gegaan gisteren?? Sterkte in ieder geval.

Net terug van een lekker duurloopje. Hoop dat de zon gauw gaat schijnen, saai grijs zo.

Verder nog dames gelopen??

Mrt 22 km - Totaal 2012 126 km
@ sokkie: het is goed gegaan, heb heel weinig last, dus ik ben blij. Ik ga morgen weer lopen denk ik, volgens mij is het ook allemaal dicht en dreunt er niks als ik morgen zou gaan lopen. Het is dus allemaal erg meegevallen. Ben benieuwd of ik nou echt van de pijn ook af ben maar dat ontdek ik later wel denk ik

Jij hebt dus lekker een flink stuk gelopen zo te zien. Lekker hoor! Ik ga gewoon weer verder met het schema want ik ben er dus maar 1 dagje uitgeweest waarschijnlijk. Had gedacht dat ik misschien wel een week uitgeschakeld zou zijn qua lopen
@ max: oh, dat is fijn! Wonden in de mond genezen gelukkig erg snel, als het goed voelt gewoon doen morgen! Wat voor schema doe je eigenlijk? HM?
Meiden, ik ben er ook nog hoor!

Ik heb de afgelopen maand mijn km's niet bij gehouden. Ik moet nu nog maar 1x in de 2 weken naar de fysio. M'n linkerbeen is inmiddels compleet pijnvrij. M'n rechterbeen is niet echt pijnlijk meer, maar meer een trekkend gevoel in m'n kuit. Maar dat is normaal volgens de fysio (dat had ik met links ook wel) Net weer een uurtje gelopen. Was lang geleden dat ik een uur heb gelopen. 45 minuten was wel het maximum de laatste weken.

Max volgens mij vroeg jij laatst wat ik voor jasje had gekocht; het is een nike elements shield max. Echt een heerlijk jack. Maar het wordt nu weer te warm voor dit jackie.....

Ik zal proberen wat bij te lezen en te reageren als ik weer wat meer tijd heb.
Hello Mede-lopers, hahahaa!! Het lopen gaat prima en ik heb voor elke les last van de zenuwen, hihihiii!! Als ik die stem van Evy hoor ben al bang dat ze mij wilt afbeulen en aan het einde van de les denk ik, nu al klaar .

Maar heel belangrijk ik word nog steeds blij van het hele hardloop-gedoe en sta weer elke keer verbaasd te kijken als ik een les goed loop.

Mijn lichaam is na de eerste 2 min in een soort ruststand waardoor het lukt, apart.

Ik krijg wel de kriebels als jullie of Lopen praten ik kan niet wachten om mijn eerste officiele loop te doen, Joehoe!!!!

Nou sterkte iedereen en vooral loopse!!
Vuurtje, Je lichaam moet altijd even wennen aan de arbeid, mijn ademhaling is na een paar min ook beter dan in het begin.

Super dat je het zo leuk vind.

Judith, mooi dat je weer een uur hebt kunnen rennen zonder last.

Max, zou fijn zijn als je morgen gewoon lekker kan lopen zonder pijn in je mond.

Vandaag gelopen in een hemdje , heerlijk dit weer.

Gisteren bij een vriend gegeten en die had te lekker gekookt waardoor ik te veel gegeten heb, waardoor ik te ver moest lopen vandaag. Na 14 km dacht ik de maaltijd er wel af gelopen te hebben.

Toen ik even moest wachten om de weg over te steken ging mijn voet erg zeer doen. Even de veter los gemaakt en toen was het over. Denk dat die te strak zaten, je voeten worden dikker met lopen maar heb er nog nooit eerder last van gehad. Met een losse veter verder gerend en nergens last meer van.

31 maart begint de inschrijving voor de Dam tot Dam loop.

Maart 14km

totaal139km
@ sokkie: vandaag alweer gelopen. nergens last van gelukkig.

@ bibianne: voelt het nog steeds goed? deed het bovenop pijn? daar lopen veel pezen en veters kunnen dan behoorlijk pijn geven ;-( gisteren was het lekker weer ja, vanmorgen nevelig en mistig. niet echt lekker voor longen maar het was wel erg mooi met alle vogels vanmorgen

@ judith: fijn dat je lekker loopt. ben je nou met een schema al bezig voor de grote run?

@ vuurtje: ja, vandaag was ik ook erg stram en stijf het eerste stukje ;-0 bij mij duurt het ook altijd even voordat alles lekker loopt (letterlijk)

fijn weekend meiden
Hoi allemaal,

Een jaar geleden heb ik de 0-5km van Evy gedaan. Deze winter ben ik opnieuw begonnen, maar ik blijf telkens steken bij les 16 of z17; ik krijg dan pijn in mijn knieen. Die pijn zit aan de zijkanten van mijn knie, en ik heb vooral last van links. Tijdens het lopen merk ik er niets van, maar erna kan ik er vlot een week last van houden bij het zitten en weer opstaan of traplopen.

Als ik hier de verhalen en vooral de doelen zo lees, krijg ik toch weer enorme zin om gewoon de hele serie af te maken en aan de volgende te beginnen. Het idee dat ik in staat zou zijn om bijv een halve marathon te lopen... ik kan het me niet voorstellen.

Het skateseizoen gaat ook weer bijna beginnen, dus dan staan er weer lange tochten op de planning. Heeft iemand ervaring met de voor-/nadelen van de verschillende belasting/beweging hardlopen vs skaten?
@ bibianne, in een hemdje? Vond het superlekker weer en heb lekker in een t-shirtje gelopen (met lange mouwen) Een hemdje vind ik nog iets te koud

@ Spruit, kan me voorstellen dat je ook graag verder wilt als je verhalen van een ander leest, maar pas op met (knie) blessures hoor! Heb je wel de juiste schoenen laten aanmeten bij een hardloopzaak?

@ max, fijn dat je geen last hebt gehad!

Ik ben nu inderdaad begonnen met het schema. Ik ben nu naar een halve marathon aan het toewerken. Het "echte" schema begint pas in augustus, maar dan moet ik uiteraard geen problemen meer hebben met een halve marathon
Max, de bovenkant van mijn voet deed zeer, denk dat mijn veters te strak zaten, goede les voor de volgende keer, geen last van mijn voet vandaag.

Jij vandaag lekker gelopen zonder een kloppende mond

Judith, ik sta bekend als een vreselijke kou kleum maar gisteren was het echt lekker weer. Ik had zelf ook niet verwacht mijn jas uit te kunnen trekken. Anders had ik iets anders aan getrokken. Zit nu weer met een schuurplek onder mijn armen van het hemdje.

Spruit, goede schoenen zijn erg belangrijk, heb je die ??

Het is wel jammer dat je elke keer last van je knie krijg, als je Evy netjes volg ga je niet te snel dus daar kan het niet aan liggen,
ik heb asics die ik niet speciaal heb laten aanmeten. Vorig jaar heb ik de hele training afgemaakt, en toen kreeg ik er geen last van (toen liep ik op dezelfde schoenen).
@spruit. Dan kan het heel goed aan je schoenen liggen. Als je echt verder wilt met hardlopen dan raad ik je aan om eens langs runnersworld of run2 day te gaan. Het is echt zo belangrijk om schoenen te hebben die voor jou geschikt zij
@Judith: Fijn dat je weer langere stukken kan lopen!

@Spruit: Kan het tempo een probleem zijn? Ik krijg zelf last van mijn knieen als ik wat harder loop, dan hebben ze een grotere klap op te vangen.

@Max: Ik vind de Brienenoord ook lang en saai, maar had hem nog erger verwacht ;) Het zou goed kunnen dat ik de volgende bruggenloop meedoe. Woon jij ook hier in de buurt? En ik ben niet zo snel hoor, loop de 10 nu meestal tussen de 57 en 58 minuten.

Vrijdag mijn gebruikelijke 10 km gerend, vandaag 13. Tempo lag iets te hoog vandaag, kreeg wat pijn in mijn knietjes en was best moe, ik deed precies een uur en een kwartier over de 13. Volgende keer moet ik bij een afstand van meer dan 10km echt op de10km/uur of eronder gaan zitten, dan kan ik tenminste de rest van de dag nog op een normale manier doorkomen ;)

Maart 23 km, totaal 191 km
@ bibianne: hahaha nou ja, weer wat geleerd ja gelukkig zonder pijn en geen bloeding. heerlijk!

@ tomaatje: dan loop je dus erg snel als je bij een training deze snelheid loopt. hoe snel loop je dan een 10 km wedstrijd op dit moment? Ik let tegenwoordig echt beter op trainingstempo en hartslag etc.
Hee, wat leuk dat er weer meer loopsters posten!!! Ik lees het later door!

Mrt 32 km - Totaal 2012 136 km

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven