Onzeker na 1e date

12-02-2012 23:59 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen week voor het eerst een date gehad via internet.

We hadden al 2 maanden contact en ik had hem al eerder gevraagd om iets af te spreken en daar reageerde hij elke keer wel heel enthousiast op, maar er kwam maar geen datum.

Afgelopen week was het dan eindelijk zover en ben ik bij hem geweest.

Het was super gezellig en we hebben echt over van alles gekletst (ik ben niet zo'n prater van mezelf, dus dat was wel erg fijn dat ik zo goed met hem kon praten).

Om een uur of 11 heb ik maar gezegd dat ik eens richting huis ging, omdat ik niet wou dat hij het als eerste zou zeggen, ook al wou ik eigenlijk nog wel blijven.

Uiteindelijk ben ik een half uur later vertrokken en hebben we heel netjes afscheid genomen met 3 kusjes. Ook moest ik iets laten weten als ik weer veilig thuis was.

Toen ik thuis was heb ik dat dus gedaan en kreeg ik bericht terug dat hij het erg gezellig vond en heb ik terug gestuurd dat ik het ook gezellig vond en of het voor herhaling vatbaar was. En dat was het.

Eigenlijk wijst alles er naar mijn idee op dat hij mij ook ziet zitten (en ik vind hem stiekem volgens mij leuker dan ik zelf door heb) en toch ben ik ontzettend onzeker.

Ik blijf maar denken dat het nu weer zo lang gaat duren voor een vervolg date komt en ik wil het deze keer wel echt vanuit hem laten komen.

Nouja ik wou gewoon graag even mijn verhaaltje kwijt en eens zien hoe jullie erover denken.
Ja zo gaat het tot nu toe elke keer, maar als ik er dan over begin reageert hij wel enthousiast dus is wel een beetje vaag. Misschien moet ik er nog maar eens over beginnen en dan vragen waarom hij er niet over begint. Onzekerheid komt nu weer omhoog niet goed.
Nee, dat is zeker niet goed... maar wel begrijpelijk. Ik begrijp echt niet waarom hij niet met een voorstel komt.

Misschien luchtig brengen, zo van: heb jij een voorstel voor onze volgende afspraak?
heb gevraagd, weet je al wanneer we weer afspreken? Nu hebben we afgesproken voor zaterdag heb er zin in. Heb ik weer iets om naar uit te kijken.
Leuk, onzekermeisje! Dat wordt vast weer heel gezellig!
Ik merk wel dat de vrouwen meer initiatief moeten nemen haha de mannen zijn niet zo initiatief nemend heb ik door
Als een man je echt ziet zitten neemt hij sowieso initiatief. Goede graadmeter dus.
Heb niet de indruk dat hij me niet ziet zitten. Hij reageert hartstikke enthousiast als ik hem vraag af te soreken. Waarom hij er zelf niet over begint weet ik niet, maar wil hem dat nog wel gaan vragen.
Ik ken jouw verhaal niet. Maar in mijn ervaring zit een man bovenop de afspraakjes als hij je echt leuk vindt. De keren dat dat niet zo was vond ik hem veel leuker dan hij mij.
Toch zou ik heel terughoudend zijn met dat soort conclusies, Ster. Niet alle mannen zijn hetzelfde in hun doen en laten. Ik ben meerdere malen de boot in gegaan doordat ik feiten op de verkeerde manier interpreteerde. Ookal leek mijn conclusie dan nog zo logisch of voor de hand liggend.

Ik vind het wel een goede actie van onzekermeisje om het gewoon een keer te vragen aan hem.
Zoals ik al zei... Dat is mijn ervaring. En niet omdat ik de mannen die niet zo waren direct afschreef. Ik bleef juist hopen... Tevergeefs. Zo'n man kreeg dan binnen no time een meid die hij wel continu wilde zien. Terwijl ik in de waan was dat het nog wat zou kunnen worden tussen ons.

Ik zeg niet dat elke man zo is, maar niet te naief zijn heeft soms zo zijn voordelen
Daar moet ik je ook zeker gelijk in geven ster.

Ik hou ook zeker in mijn achterhoofd dat het misschien niks word.

Maar het is wel zo dat het zo ook al ging voordat we elkaar hadden gezien.

Als het pas zo was gegaan nadat we elkaar gezien hadden, dan had ik ook zeker gezegd, van nou hij ziet me dus duidelijk niet zitten.

Ik ga weer verder moed verzamelen om het eens te vragen. Iemand nog ideeen hoe ik dat het beste kan verwoorden?
Ik weet eigenlijk niet of het slim is het aan hem te vragen.

Je moet er echt voor oppassen dat je niet te snel gaat. Hij kan het gevoel krijgen dat je hem op iets wil vastpinnen terwijl hij gewoon rustig aan wil doen.
Ok bedankt voor je reactie.

Misschien is dat ook wel zo.

Hij heeft ook aangegeven dat hij mensen niet zo snel in zijn leven toe laat (ik zelf ook niet). Misschien moet ik maar gewoon even afwachten hoe het zaterdag is. Want dit is wel een beetje vaag, maar waarom zou hij me vragen of we elkaar nog vaker gaan zien als hij daar geen behoefte aan heeft?

Haha ik slinger van binnen echt even op en neer met mn gevoelens, maar heb zelf ook wel zoiets van doe maar gewoon lekker rustig aan.

Maar dan lees ik hier weer die reacties over dat het raar is dat het niet vanuit hem komt en dan ga ik daar weer over lopen malen.
Oh, maar ik denk ook wel dat hij er behoefte aan heeft om je zien hoor. Hij hoeft er alleen niet gelijk een labeltje aan te hangen.
Sorry onzekermeisje als ik je onzeker heb gemaakt door te schrijven dat ik het opmerkelijk vond dat hij nog geen initiatief had genomen. Maar ik geloof er echt in dat eenzelfde manier van doen bij de ene jongen heel iets anders kan betekenen dan bij de ander.

Voor sommigen zou het inderdaad kunnen betekenen dat ze minder enthousiast zijn, maar bij jouw date geloof ik dat niet.

Ik denk dat het inderdaad het beste is om gewoon zaterdag maar eens af te wachten. En er nog niet over te beginnen waarom hij dingen wel of niet doet. En al helemaal niet over hoe het nu zit tussen jullie. Ik merk dat ik daar bij mijn date ook niet zo'n behoefte aan heb. Gewoon even een tijdje leuk met elkaar omgaan zonder er een labeltje aan te hangen, zoals lupine al zegt.

Anders wordt het al gauw zo 'zwaar'.
@Koolmeesje, geeft niet hoor.

Ik moet me daar gewoon niet zo druk om maken.

Komt goed en zo niet jammer dan.

Het is ook niet dat ik stapelverliefd ben ofzo, dus als het toch niks zou worden dan is het jammer, maar in feite is er dan nog niks aan de hand.

Ik denk dat ik ook een beetje te graag een relatie wil (laat ik hem niet merken hoor). En dan is het wel goed dat we het rustig aan doen, zodat ik eventueel ook zeker weet dat ik hem echt leuk vind en dat ik niet verliefd word op het idee van een relatie hebben. Beetje lastig te verwoorden, maar hopelijk bergrijpen jullie wat ik bedoel.
Ik begrijp precies wat je bedoelt!

Eerlijk gezegd ben ik daar zelf ook een beetje bang voor..... ik vind mijn date leuk maar ik ben ook niet smoorverliefd en misschien wil ik ook wel te graag een relatie......

Wat mij helpt is om mezelf goed in te prenten: de insteek van zaterdag is enkel en alleen een gezellige zaterdag!

Verder zien we wel. Wordt het niks, dan heb ik wel die gezellige dates gehad. (Makkelijk praten he......)
Haha ja idd. Maar ergens heb je wel gelijk.

Wel grappig dat het zo een beetje hetzelfde verloop heeft met onze dates.
Dat is inderdaad grappig! Kunnen we elkaar zondag leuk updaten.

Ik wil ook zeker weten dat ik hem echt leuk vind....en niet alleen maar omdat ik dat graag wil. Hopelijk komt die zekerheid vanzelf. Maar daarom wil ik zelf dus ook wel rustig aan doen. Aan de andere kant ben ik wel blij dat ik niet langer dan een week op de volgende date hoef te wachten.

Ergens vind ik het wel jammer dat ik niet helemaal smoorverliefd ben eigenlijk...
Ja, maar dat kan natuurlijk ook groeien.

Toen hij vorige week binnen kwam, voelde ik niks.

Op een gegeven moment als ik hem aan keek voelde ik wel kriebels.

En de dag erna ook nog.

Daarna zijn ze weer verdwenen, maarja dat moet gewoon groeien en dat kan alleen door elkaar te zien.

Ik ben persoonlijk juist wel blij dat ik niet smoorverliefd ben (maar wel voel dat ik dat zou kunnen worden, denk ik), vind het namelijk ook wel fijn om eerst te weten hoe het bij hem zit.
Dus bij jou zijn de kriebels ook afwisselend? Dat is wel een geruststelling voor mij.

Bij het begin van mijn date had ik ook niet echt kriebels meer. Toen later weer wel. Toen na de date juist even niet (paniekreactie?) en nu weer wel....

Ach ik weet het ook niet, ik zie het zaterdag wel!

Ik kan me voorstellen dat jij het fijner vindt om eerst te weten hoe het bij hem zit. Bij mij is dat anders: mijn date heeft een paar dingen gezegd waaruit ik echt wel concludeer dat hij mij leuk vindt. Hij is ook zo lekker concreet, wilde aan het eind van onze date meteen weten of ik nog een keer wilde afspreken, en toen ik dat wel wilde stelde hij voor om dan meteen een datum te prikken. Volgens mij willen zowel hij als ik wel graag weten waar we aan toe zijn.
quote:ster89 schreef op 13 februari 2012 @ 12:38:

[...]

Hoe lang ken je deze man al? Hoeveel dates hebben jullie gehad?

Ik verbaas me er namelijk over hoeveel vrouwen na een enkele of paar dates al weten dat ze een relatie met de man in kwestie willen. Je weet zoiets toch pas als je elkaar goed kent? Waarom duidelijkheid van iemand verwachten na zo'n korte tijd terwijl je zelf eigenlijk nog niet weet of iemand wel bij jou past?

Mijn ervaring is dat als een man je graag beter wil leren kennen, je dit weet. Omdat hij met voorstellen komt voor afspraakjes of contact zoekt. Iets dat goed zit gaat praktisch vanzelf.Misschien had ik deze vraag juist aan hem moeten stellen aangezien hij in de eerste date (uiteindelijk bij één gebleven) mij vertelde dat hij maar dan ook echt wilt blijven wonen waar hij zich nu bevind en hij graag kinderen wilt. Mmm, het ging me wel te snel. Uiteindelijk kwam het uit op een 'zullen we vrienden blijven'? verhaal. Daar op heb ik toch liever nee gezegt omdat ik haast het gevoel kreeg om voor hem te moeten werken. (eigen zaak) Waar hij het veel over had.
@Koolmeesje, wel fijn zo'n date die duidelijk is.

Wij zijn tot nu toe ook wel duidelijk naar elkaar of we elkaar nog willen zien, maar verder blijft het onduidelijk.

Maar omdat we al zo lang contact hebben, heb ik amper in de gaten dat we elkaar pas 2 keer gezien hebben. En dat het dus helemaal niet gek is dat we nog weinig duidelijkheid hebben.

Heb gewoon het gevoel dat ik hem al veel langer ken, maarja dit weekend word pas de 3e date.

Dus we hebben nog even de tijd voor duidelijkheid.
Tja, 2 dates is inderdaad nog heel weinig! Natuurlijk kun je het dan nog helemaal niet weten, ook niet voor jezelf. Dus gewoon gezellig blijven afspreken zonder de druk dat er nu duidelijkheid moet komen... zo wil ik het ook aanpakken. (Hoewel ik me af en toe druk maak dat ik al moet weten of ik een relatie wil of niet. Maar dat hoef ik nog niet te weten!)

Ja, jullie hebben wel al lang contact, dus waarschijnlijk weet je al best veel van hem. Ik kan me voorstellen dat het dan lijkt of je elkaar al vaker hebt gezien.

Even een brutale vraag: wanneer hebben jullie de vorige keer gezoend? Bij het afscheid, of eerder al?
Ja, ik weet van hem al meer dan ik van mijn exen ooit geweten heb, haha. Best apart.

Is geen brutale vraag hoor, we hebben bij het afscheid gezoend. Hoezo wil je je vast voorbereiden op het moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven