THAILAND
woensdag 29 februari 2012 om 14:42
Hallo!
Ik vertrek samen met 3 anderen gekke avonturieren(tussen de 18 en 29jaar) 1-22augustus naar Thailand en zou graag voordien een overzichtelijke route willen uitstippelen om toch zoveel mogelijk te kunnen bezichtigen, ik heb vernomen dat in augustus daar het regenseizoen is maar we zouden toch graag naar chiang willen.. Maar we vroegen ons af of we na bangkok onmiddelijk met de nachtrein naar daar moeten of eerst nog bezienswaardigheden tussendoor moeten meepikken & na chiang mai zijn we totaal radeloos.. De laatste 5dage zouden we graag op een eiland zitten of eilandendropping? Maar de vraag is wat is het mooiste eiland en wat moeten we zeker gezien hebben met onze reis door Thailand, alvast bedankt voor de moeite!
Kussie charlotte
Ik vertrek samen met 3 anderen gekke avonturieren(tussen de 18 en 29jaar) 1-22augustus naar Thailand en zou graag voordien een overzichtelijke route willen uitstippelen om toch zoveel mogelijk te kunnen bezichtigen, ik heb vernomen dat in augustus daar het regenseizoen is maar we zouden toch graag naar chiang willen.. Maar we vroegen ons af of we na bangkok onmiddelijk met de nachtrein naar daar moeten of eerst nog bezienswaardigheden tussendoor moeten meepikken & na chiang mai zijn we totaal radeloos.. De laatste 5dage zouden we graag op een eiland zitten of eilandendropping? Maar de vraag is wat is het mooiste eiland en wat moeten we zeker gezien hebben met onze reis door Thailand, alvast bedankt voor de moeite!
Kussie charlotte
woensdag 29 februari 2012 om 14:48
Zijn al heel veel topics over Thailand!!!!
Wat is eiland dropping?
Ik neem aan dat eiland hopping bedoeld.
Er zijn veel eilanden, en allemaal verschillend.
Wil je feesten? Wil je rust? Wil toeristische dingen doen?
Gelijk door vanaf BKK met de nachttrein is wel een lange en vermoeiende reis.
Neem 1 nacht in een hotel/guest house in BKK, dan de stad bekijken en die avond met de trein naar Chang Mai.
Wat is eiland dropping?
Ik neem aan dat eiland hopping bedoeld.
Er zijn veel eilanden, en allemaal verschillend.
Wil je feesten? Wil je rust? Wil toeristische dingen doen?
Gelijk door vanaf BKK met de nachttrein is wel een lange en vermoeiende reis.
Neem 1 nacht in een hotel/guest house in BKK, dan de stad bekijken en die avond met de trein naar Chang Mai.
woensdag 29 februari 2012 om 14:51
woensdag 29 februari 2012 om 15:02
Een topic is een onderwerp.
En BKK is Bangkok.
Koh Toa is leuk. Kun je goed duiken. Verder weinig te doen op het eiland, lekker relaxen.
Koh Samui is groter, veel toeristen, maar je kunt nog wel een rustig hoekje vinden en je kunt ook met een scooter het eiland verkennen.
Koh Pagnang ben ik niet geweest, hier is de Full Moon party, waar veel backpackers heen gaan. Niet mijn ding, maar anderen vinden het geweldig.
Deze eilanden zijn goed te bereiken vanaf BKK.
Ga je zuidelijker, richting Koh Phi Phi of Krabi, dan ben je een stuk meer reistijd kwijt.
Ik heb wel veel eilanden gedaan, maar op een gegeven moment vond ik ze allemaal het zelfde.
Kies er 1, en ga daar lekker relaxen.
En BKK is Bangkok.
Koh Toa is leuk. Kun je goed duiken. Verder weinig te doen op het eiland, lekker relaxen.
Koh Samui is groter, veel toeristen, maar je kunt nog wel een rustig hoekje vinden en je kunt ook met een scooter het eiland verkennen.
Koh Pagnang ben ik niet geweest, hier is de Full Moon party, waar veel backpackers heen gaan. Niet mijn ding, maar anderen vinden het geweldig.
Deze eilanden zijn goed te bereiken vanaf BKK.
Ga je zuidelijker, richting Koh Phi Phi of Krabi, dan ben je een stuk meer reistijd kwijt.
Ik heb wel veel eilanden gedaan, maar op een gegeven moment vond ik ze allemaal het zelfde.
Kies er 1, en ga daar lekker relaxen.
woensdag 29 februari 2012 om 15:25
Ik ben na aankomst in BKK een dag en nacht in BKK gebleven. 's Avonds heb ik de nachttrein genomen om half acht geloof ik naar Chiang Mai. Daar heb ik mij een hele week heel goed kunnen vermaken. Heerlijke plek om te zijn! Van daaruit kun je verschillende trips maken. Na die dagen heb ik het vliegtuig gepakt naar het zuiden en daar met bus en boot via Koh Huppeldepup (waar die Fullmoon party's zijn) naar Koh Toa gegaan voor zo'n vijf dagen. Daar had ik het na die vijf dagen zeker wel gezien!
woensdag 29 februari 2012 om 15:28
woensdag 29 februari 2012 om 15:54
woensdag 29 februari 2012 om 15:56
1. Amsterdam - Bangkok
2. aankomst Bangkok
3. Bangkok, boottocht over klongs
4. Bangkok - Damneonsaduak - River Kwai
5. River Kwai
6. River Kwai - Ayutthaya - Khao Yai nationaal park
7. Khao Yai NP
8. Khao Yai NP – Sukothai
9. Sukhothai
10. Sukhothai - Chiang Mai
11. Chiang Mai
12. trekking (inbegrepen) of Chiang Mai
13. trekking (inbegrepen) of Chiang Mai
14. trekking (inbegrepen) of Chiang Mai - Chiang Mai
15. Chiang Mai, nachttrein naar Bangkok
16. Bangkok
17. Bangkok - Koh Chang
18. Koh Chang
19. Koh Chang
20. Koh Chang - Bangkok - Amsterdam
21. aankomst Amsterdam
2. aankomst Bangkok
3. Bangkok, boottocht over klongs
4. Bangkok - Damneonsaduak - River Kwai
5. River Kwai
6. River Kwai - Ayutthaya - Khao Yai nationaal park
7. Khao Yai NP
8. Khao Yai NP – Sukothai
9. Sukhothai
10. Sukhothai - Chiang Mai
11. Chiang Mai
12. trekking (inbegrepen) of Chiang Mai
13. trekking (inbegrepen) of Chiang Mai
14. trekking (inbegrepen) of Chiang Mai - Chiang Mai
15. Chiang Mai, nachttrein naar Bangkok
16. Bangkok
17. Bangkok - Koh Chang
18. Koh Chang
19. Koh Chang
20. Koh Chang - Bangkok - Amsterdam
21. aankomst Amsterdam
dinsdag 6 maart 2012 om 16:20
woensdag 7 maart 2012 om 09:46
Thailand is niet echt duurder geworden, er is alleen veel meer aanbod in de midden/duurdere klasse bijgekomen. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt met nette restaurants ipv eten op straat, cocktailbars ipv een biertje bij je hostel.
Ik drink bijvoorbeeld wel graag lekkere koffie en geef daar vaak evenveel aan uit als aan mijn avondmaal. Dat is een keuze.
Ik drink bijvoorbeeld wel graag lekkere koffie en geef daar vaak evenveel aan uit als aan mijn avondmaal. Dat is een keuze.