THAILAND

29-02-2012 14:42 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik vertrek samen met 3 anderen gekke avonturieren(tussen de 18 en 29jaar) 1-22augustus naar Thailand en zou graag voordien een overzichtelijke route willen uitstippelen om toch zoveel mogelijk te kunnen bezichtigen, ik heb vernomen dat in augustus daar het regenseizoen is maar we zouden toch graag naar chiang willen.. Maar we vroegen ons af of we na bangkok onmiddelijk met de nachtrein naar daar moeten of eerst nog bezienswaardigheden tussendoor moeten meepikken & na chiang mai zijn we totaal radeloos.. De laatste 5dage zouden we graag op een eiland zitten of eilandendropping? Maar de vraag is wat is het mooiste eiland en wat moeten we zeker gezien hebben met onze reis door Thailand, alvast bedankt voor de moeite!

Kussie charlotte
Zijn al heel veel topics over Thailand!!!!

Wat is eiland dropping?

Ik neem aan dat eiland hopping bedoeld.

Er zijn veel eilanden, en allemaal verschillend.

Wil je feesten? Wil je rust? Wil toeristische dingen doen?

Gelijk door vanaf BKK met de nachttrein is wel een lange en vermoeiende reis.

Neem 1 nacht in een hotel/guest house in BKK, dan de stad bekijken en die avond met de trein naar Chang Mai.
Wat is een toppic ? We zijn van Belgie en kwamen op deze fijne site uit en dachten wel wat raad te vinden maar het is hier nog wat nieuw allemaal en ja eilandehopping/dropping. eigenlijk gaat het meer rust zijn wat we willen als we al 2 weken aant rondtrekken zijn. Toch al bedankt voor de info!
Een topic is een onderwerp.

En BKK is Bangkok.

Koh Toa is leuk. Kun je goed duiken. Verder weinig te doen op het eiland, lekker relaxen.

Koh Samui is groter, veel toeristen, maar je kunt nog wel een rustig hoekje vinden en je kunt ook met een scooter het eiland verkennen.

Koh Pagnang ben ik niet geweest, hier is de Full Moon party, waar veel backpackers heen gaan. Niet mijn ding, maar anderen vinden het geweldig.

Deze eilanden zijn goed te bereiken vanaf BKK.

Ga je zuidelijker, richting Koh Phi Phi of Krabi, dan ben je een stuk meer reistijd kwijt.

Ik heb wel veel eilanden gedaan, maar op een gegeven moment vond ik ze allemaal het zelfde.

Kies er 1, en ga daar lekker relaxen.
Ik ben na aankomst in BKK een dag en nacht in BKK gebleven. 's Avonds heb ik de nachttrein genomen om half acht geloof ik naar Chiang Mai. Daar heb ik mij een hele week heel goed kunnen vermaken. Heerlijke plek om te zijn! Van daaruit kun je verschillende trips maken. Na die dagen heb ik het vliegtuig gepakt naar het zuiden en daar met bus en boot via Koh Huppeldepup (waar die Fullmoon party's zijn) naar Koh Toa gegaan voor zo'n vijf dagen. Daar had ik het na die vijf dagen zeker wel gezien!
Je kunt vanuit Bangkok met de bus naar Ayutthaya. Als je daar een dag blijft en een toer langs de tempels maakt (bijv. per fiets), kun je daarna met de nachttrein naar Chiang Mai.

Ik heb mijn trip ook afgesloten op Koh Tao. Relaxed eiland en leuk om te duiken...
Een avonturier die toch wel echt een overzichtelijke route wil van te voren

Tip: koop een goeie reisgids, in plaats van anderen het voor je te laten bedenken.
Met z'n 3-en bij elkaar gaan zitten en bespreken wat ieder per se wil zien en beleven. Waarschijnlijk heb je dan aan die 3 weekjes al niet genoeg

Kijk anders ook even op sites van groepsreizen (Djoser, Koning Aap). Daar kun je mooi inspiratie opdoen voor hoogtepunten en handige routes.
1. Amsterdam - Bangkok

2. aankomst Bangkok

3. Bangkok, boottocht over klongs

4. Bangkok - Damneonsaduak - River Kwai

5. River Kwai

6. River Kwai - Ayutthaya - Khao Yai nationaal park

7. Khao Yai NP

8. Khao Yai NP – Sukothai

9. Sukhothai

10. Sukhothai - Chiang Mai

11. Chiang Mai

12. trekking (inbegrepen) of Chiang Mai

13. trekking (inbegrepen) of Chiang Mai

14. trekking (inbegrepen) of Chiang Mai - Chiang Mai

15. Chiang Mai, nachttrein naar Bangkok

16. Bangkok

17. Bangkok - Koh Chang

18. Koh Chang

19. Koh Chang

20. Koh Chang - Bangkok - Amsterdam

21. aankomst Amsterdam
Kijk eens bij wat vakantie aanbieders naar de routes die ze daar hebben. Zo krijg je een beetje het idee wat waar te doen is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Mooooooooooooooooosterd!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
*klik* hééééél veel info over thailand
Hou er rekening mee dat Thailand behoorlijk duurder is geworden. Een bekende van mij

is daar nu en mailde dat aan mij.
quote:Kareltje.uit.Tegelen schreef op 01 maart 2012 @ 15:30:

Hou er rekening mee dat Thailand behoorlijk duurder is geworden. Een bekende van mij

is daar nu en mailde dat aan mij.Oh, ik ben benieuwd hoeveel ongeveer?
Wat een gelul. Thailand is nog steeds veel goedkoper dan Europa.
Aan de wisselkoers ligt het in ieder geval niet, want die is nog steeds bijna hetzelfde zie ik.
Hey, toch bedankt iedereen voor de leuke tips! Ik heb me onlangs toch een reisgids aangeschaft.. Maar euhm, ik hoop toch dat er niks van aan is van dat Thailand duurder is ? In alle geval vind ik er niets over terug..
Ach, de wereld wordt duurder, zo moet je 't zien. Het is nog altijd veel goedkoper dan Europa. Maar een biertje voor 1 euro zul je niet meer vinden nee.

Hier kan je meer info vinden over Thailand:

backpacken thailand

Thailand Topic!

Zeker in dat laatste topic zul je AL je vragen beantwoord vinden!
Thailand is niet echt duurder geworden, er is alleen veel meer aanbod in de midden/duurdere klasse bijgekomen. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt met nette restaurants ipv eten op straat, cocktailbars ipv een biertje bij je hostel.

Ik drink bijvoorbeeld wel graag lekkere koffie en geef daar vaak evenveel aan uit als aan mijn avondmaal. Dat is een keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven