Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
.
One day I fly away,

Leave your love to yesterday
quote:rak44 schreef op 01 maart 2012 @ 08:53:

Hallo allemaal,

Ook ik lees al heel wat weken mee,en heb al een keertje gereageert maar ben daar niet zo goed in.Bij mij wilde mijn man rust en ging tijdelijk ergens anders wonen,maar het is nu nog zo dat hij ergens anders woont.(inmiddels al bijna 11 weken)Ik weet het ook niet meer.Het is gewoon allemaal heel erg moeilijk en zie inderdaad dat ik niet de enigste ben.

Hoi Rak, dat moet inderdaad heel moeilijk voor je zijn, niet te weten waar je aan toe bent. Praten jullie nog wel met elkaar en ziet hij de kinderen wel?

Blijf hier gewoon lezen en schrijf naar behoefte. Niks is verplicht en alles (binnen de fatsoensgrenzen) mag.
quote:nightnurse schreef op 01 maart 2012 @ 06:26:

@astrid1974 - knap dat je het nog n keer probeert met hem. Het vertrouwen terug krijgen zal niet makkelijk worden, maar wens jullie alle goeds

@habithere: schoonmaak-ze vandaag, probeer er echt je eigen plekje van te maken...

@kunstje: k probeer t echt wel, mn studie...maar t blijft niet hangen. Ben blij dat hondje weer thuis is, die wil ik niet kwijt, maar baal enorm van dat respectloze gedrag van HET, en er nog om liegen ook... Wees dan een vent en sta achter je keuzes..

Slechte nacht gehad, gevoel alsof er een vrachtwagen over me heen gereden is. Pijn in mn schouder, tintelend gevoel in hand.

Maar toch maar onder de douche gestapt en zo aan t werk....

alle meiden hier een rustige dag toegewenst, maak r wat van

big huhg

Wat rot dat je zo'n slechte nacht hebt gehad. Misschien moeten we jouw HET met mijn Het in contact brengen. Volgens mij zouden ze het best met elkaar kunnen vinden in hun respectloze en l*llige gedrag.

Maar misschien is het beter als wij bevriend blijven. Wij houden er ook dezelfde moraal op na en zitten in hetzelfde schuitje.

Werk ze!!
Hoi Pum, wat ben ik blij jou vanochtend zo positief te zien. Heb je jezelf weer terug gevonden. Heerlijk meid. Ga ervoor!!

Helaas is mijn sollicitatie op niets uitgelopen. Eigenlijk ben ik er niet zo rouwig om. Het leek me toch geen echt leuke baan. Ga maar weer op zoek naar wat anders.
Pum, je hebt een berichtje.
quote:astrid1974 schreef op 01 maart 2012 @ 07:58:

Dank voor jullie lieve woorden. Het zal inderdaad vaak moeilijk zijn, maar voor mijn gevoel wil ik gewoon alles geprobeerd hebben. Neemt niet weg dat ik wel dingen doe als een geheim potje met geld opbouwen. Mocht het dan toch niet lukken, dan hoef ik me over de financieen iets minder zorgen te maken. En ik ga er nu voor mezelf ook het beste van maken, cursussen volgen en mezelf ontwikkelen. We proberen weer met zijn tweeen maar anders als voorheen sta ik nu voor mij op nummer 1!

Goed zo, bouw voor jezelf een buffer op... mocht t dan niet lukken...ach dat heb je zelf al ingevuld..:)

En ja, jij staat op nummer 1!!
quote:rak44 schreef op 01 maart 2012 @ 08:53:

Hallo allemaal,

Ook ik lees al heel wat weken mee,en heb al een keertje gereageert maar ben daar niet zo goed in.Bij mij wilde mijn man rust en ging tijdelijk ergens anders wonen,maar het is nu nog zo dat hij ergens anders woont.(inmiddels al bijna 11 weken)Ik weet het ook niet meer.Het is gewoon allemaal heel erg moeilijk en zie inderdaad dat ik niet de enigste ben.

Wat is n tijdje rust? 1 week, 1 maand, of zelfs een heel jaar?

Ook ik heb gezegd: laat me voorlopig met rust, en daar geen tijdsduur aan verbonden, puur omdat je niet weet hoe lang het duurt voor je tot rust bent gekomen!

(helaas laat ie me niet met rust, maar goed)

Rak, ik denk dat ik voor ons allen hier kan zeggen dat het uiten van je "ding" moeilijk is, maar ook zeker een stap is richting de goede kant...
@Pum: vrachtwagen kwam wel hard aan , hoor.. k ben niet onbreekbaar...

maar goed om zoveel positiefs te lezen van jouw kant... you rock, girl

@kunstje: jammer van die sollicitatie, maar dan was het waarschijnlijk ook niet voor jou weg gelegd...op naar de volgende..

en nee, laten we die 2 HETTEN maar niet samen brengen, komt niks goeds van terecht...
Hee, nightnurse, nog niet aan het werk? Is het geen optie om maar 1 communicatiemedium open te houden en de rest te blokkeren. Bijv. alleen mail open en de rest blokkeren. Nu ben ik nog van de oude stempel (al bijna bejaard), dus gebruik alleen telefoon, sms, mail en skype. Voor communicatie met Het gebruik ik merendeels de mail (rustig op mijn eigen tijd) of telefoon bij urgente zaken. Maar zoals ik al zeg ben ik ouderwets en vind ook niet dat ik de hele dag bereikbaar moet zijn.

Als hij langs blijft komen, heb je natuurlijk een probleem. Kun je geen haakje op de deur zetten, dat hij niet ongemerkt binnen kan komen. Dan moet hij in elk geval aanbellen en staat hij niet onverwacht voor je neus.
Hee kunstje, heb gewerkt... nu even vrij, begin van de avond weer werken! dubbele dienst...

's nachts heb ik de haken op de deuren, overdag eigenlijk niet, maar zo gek is dat nog niet.

Verdere afspraken vallen niet te maken met hem, hij zeg ja, en doet vervolgens wat HET zelf wil... nou, dan kan ik nog zoveel willen, maar dat werkt dus niet. Echt een gevalletje respectloos...

bah
quote:nightnurse schreef op 01 maart 2012 @ 11:56:

Hee kunstje, heb gewerkt... nu even vrij, begin van de avond weer werken! dubbele dienst...

's nachts heb ik de haken op de deuren, overdag eigenlijk niet, maar zo gek is dat nog niet.

Verdere afspraken vallen niet te maken met hem, hij zeg ja, en doet vervolgens wat HET zelf wil... nou, dan kan ik nog zoveel willen, maar dat werkt dus niet. Echt een gevalletje respectloos...

bah

Stom is dat eigenlijk. Woon je al zo lang met iemand samen en denk je die van haver tot gort te kennen. En dan ineens ken je ze helemaal niet. Het is ook helemaal van god los momenteel Ik ken Het niet anders dan eerlijk en oprecht en plotseling liegt en bedriegt hij alles bij elkaar (zelfs tegen zichzelf). Is het zo dat als je eenmaal gelogen of bedrogen hebt, dat het dan makkelijker wordt of zelfs normaal?

Zijn ze nu zo veranderd of hebben we ze nooit goed gekend?

Niet dat het wat uitmaakt. We hebben er maar mee te dealen en dat is rot genoeg.

Ik wou dat ik als goede toverheks een stafje had waarmee ik alle pijn van iedereen hier weg zou kunnen toveren, maar helaas....
quote:kunstje schreef op 01 maart 2012 @ 12:05:

[...]

Stom is dat eigenlijk. Woon je al zo lang met iemand samen en denk je die van haver tot gort te kennen. En dan ineens ken je ze helemaal niet. Het is ook helemaal van god los momenteel Ik ken Het niet anders dan eerlijk en oprecht en plotseling liegt en bedriegt hij alles bij elkaar (zelfs tegen zichzelf). Is het zo dat als je eenmaal gelogen of bedrogen hebt, dat het dan makkelijker wordt of zelfs normaal?

Zijn ze nu zo veranderd of hebben we ze nooit goed gekend?

Niet dat het wat uitmaakt. We hebben er maar mee te dealen en dat is rot genoeg.

Ik wou dat ik als goede toverheks een stafje had waarmee ik alle pijn van iedereen hier weg zou kunnen toveren, maar helaas....

Ik hou t maar op dat ze veranderen, door invloeden van buitenaf, blaatende schaapjes e.d.

Ook ik ben niet altijd even lief geweest

en die pijn is voor mij wel eens heel goed om door te maken...it makes me feel alive!
Het is toch zo dat ze door vreemd te gaan en uit de relatie te stappen al een boodschap geven. Waarom moet er dan zo nagetrapt worden (was al 20 jaar ongelukkig!). Ik snap het werkelijk niet. Natuurlijk was ik niet altijd lief en aardig en heb ik fouten gemaakt, maar ik niet alleen. ik lig al en moet dan verder de grond in getrapt worden als een soort extra straf. It is killing me!

Verder voel ik me ook heel erg alive als ik heel gelukkig ben en eerlijk gezegd verdient dat bij mij de voorkeur.
quote:kunstje schreef op 01 maart 2012 @ 12:22:

Het is toch zo dat ze door vreemd te gaan en uit de relatie te stappen al een boodschap geven. Waarom moet er dan zo nagetrapt worden (was al 20 jaar ongelukkig!). Ik snap het werkelijk niet. Natuurlijk was ik niet altijd lief en aardig en heb ik fouten gemaakt, maar ik niet alleen. ik lig al en moet dan verder de grond in getrapt worden als een soort extra straf. It is killing me!

Verder voel ik me ook heel erg alive als ik heel gelukkig ben en eerlijk gezegd verdient dat bij mij de voorkeur.

Dat natrappen, dat is toch verdorie ook nergens voor nodig.

Bedoel hij is al weg, waarom nog meer verdriet veroorzaken?

k bedoelde met alive, meer van.....k voelde me een tijd behoorlijk afgestompt, en nu door de pijn weet ik weer dat ik wel degelijk gevoel heb
quote:nightnurse schreef op 01 maart 2012 @ 12:27:

[...]

Dat natrappen, dat is toch verdorie ook nergens voor nodig.

Bedoel hij is al weg, waarom nog meer verdriet veroorzaken?

k bedoelde met alive, meer van.....k voelde me een tijd behoorlijk afgestompt, en nu door de pijn weet ik weer dat ik wel degelijk gevoel heb Ik begrijp het.
Lieve Kunstje,

Ik kom even uit de meeleesmodus en wil je een hart onder de riem steken.

Wat je ex over jou zegt tegen je dochter vind ik beneden alle peil en het zegt niets, maar dan ook helemaal niets over jou. Hij laat zich hierdoor in de kaart kijken, want het zegt alles over hem en zijn gevoel. Blijkbaar valt het hem tegen dat jij je leven weer langzaam op de rails krijgt. Je ziet bij jou een stijgende lijn in je gemoedstoestand. Je bent hartstikke zelfstandig. Zo´n opmerking van hem zegt nl. dat hij zijn leven nog niet op orde heeft en misschien helemaal niet zo gelukkig is met nieuwe vlam als hij jou zou willen doen geloven. Maar om zijn gedrag goed te kunnen praten (ook tegenover vlam) grijpt hij nu naar het middel om jou omlaag te halen. Je moet het vergelijken met mobbing. Iemand die een ander persoon wil mobben zoekt altijd meelopers (in dit geval vlam en hij probeert nu ook je kinderen erbij te betrekken). Mensen die mobben zijn altijd onzekere personen.

Jij doet het heel erg goed. De beste reactie is om hem te negeren en erboven te staan, ook al is dit moeilijk. Negeren zal hem alleen maar onzekerder maken. Spreek alleen nog maar over zakelijke dingen met hem en doe dat aub. op neutraal terrein.Verder raad ik je aan om nu toch alles af te handelen bij een mediator, want je ex is bezig terrein te verliezen bij jou en dat heeft hij donders goed in de gaten.

Val niet in dezelfde fout om hem ook te bespreken met je kinderen.

Ik wens je heel veel goeds toe
Chrissie, bedankt voor je opbeurende woorden. Het doet altijd goed als iemand de zaken weer een keer in het juiste perspectief zet.
Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden.Hij houd van mij als een vriendin zegt hij na een relatie van 25 jaar waarvan 21.5 jaar getrouwd.en wil rust en nadenken.De kinderen ziet hij 2x in de week een paar uurtjes als hij thuis is.Verder krijgen ze een paar berichtjes in de week.Ik heb zelf bijna dagelijks contact met hem maar ook via berichtjes en laat hem contact zoeken.

Iedere week mag ik nu naar de huisarts en om de 2 weken naar maatschappelijk werk.Dit is voor mij nog steeds niet te snappen,hij heeft een probleem en ik moet overal naar toe(zit tegen overspannen aan).

De oudste heeft deze week aangegeven voor de tweede keer te stoppen met zijn studie omdat hij zich niet kan concentreren en hij dit jaar toch niet meer haalt.Is ook moeilijk uit bed te krijgen,omdat hij niet gaat slapen.

De jongste zit in haar eindexamen jaar en hoop zo dat ze het haalt,ze doet haar best maar ze zal het zelf moeten doen ik kan haar hierbij niet helpen.

En ik weet eigenlijk ook niet goed wat ik wel en niet moet / kan doen.
.
One day I fly away,

quote:rak44 schreef op 01 maart 2012 @ 13:36:

Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden.Hij houd van mij als een vriendin zegt hij na een relatie van 25 jaar waarvan 21.5 jaar getrouwd.en wil rust en nadenken.De kinderen ziet hij 2x in de week een paar uurtjes als hij thuis is.Verder krijgen ze een paar berichtjes in de week.Ik heb zelf bijna dagelijks contact met hem maar ook via berichtjes en laat hem contact zoeken.

Iedere week mag ik nu naar de huisarts en om de 2 weken naar maatschappelijk werk.Dit is voor mij nog steeds niet te snappen,hij heeft een probleem en ik moet overal naar toe(zit tegen overspannen aan).

De oudste heeft deze week aangegeven voor de tweede keer te stoppen met zijn studie omdat hij zich niet kan concentreren en hij dit jaar toch niet meer haalt.Is ook moeilijk uit bed te krijgen,omdat hij niet gaat slapen.

De jongste zit in haar eindexamen jaar en hoop zo dat ze het haalt,ze doet haar best maar ze zal het zelf moeten doen ik kan haar hierbij niet helpen.

En ik weet eigenlijk ook niet goed wat ik wel en niet moet / kan doen.

Ik begrijp het niet goed. Moet jij naar de huisarts en maatschappelijk werk omdat hij een probleem heeft? Praten jullie dan met elkaar en iemand erbij?

Misschien kun je met oudste afspreken dat hij tot hij weer gaat studeren een baantje zoekt? Dan moet hij wel opstaan en kan meteen sparen voor de langstudeerdersboete.

Voor je jongste kan je er alleen maar zijn en steun bieden. Zorg dat haar omgeving zo stabiel mogelijk is en verder moet je op haar flexibiliteit vertrouwen.

Jij hebt dit probleem niet gecreeerd, dus jij kan het ook niet in je eentje oplossen. Als de liefde bij je man over is (hoop dat het niet de beroemde midlifecrisis is), valt er weinig aan te doen. Misschien moet je jezelf eens afvragen wat jij wilt voor nu en de toekomst. Was jij gelukkig met hoe het tussen jullie ging. Is het beter dat jullie uit elkaar gaan. Wees niet bang om daar over na te denken. Het iidee om alleen door te gaan s ongelooflijk eng, dat weet ik. Maar velen van ons redden het toch. Zoals al vaker gezegd wordt: je kunt niet aan een dood paard blijven trekken.

En als je tegen het overspannen aanzit, wordt het tijd om aan jezelf te denken dus hulp te zoeken voor jou en niet de focus steeds bij hem blijven leggen.

Heel, heel veel sterkte!
quote:pumukele schreef op 01 maart 2012 @ 13:37:

Hallo lieve meiden.

daar ben ik weer, heb net heel de duitse supermarkten maar eens leeggekocht.

lees zo even alles terug, heb alleen even vluchtig gekeken, even iedereen gemist.

kunstje je hebt een berichtje

Goed gedaan meid! Er zit vooruitgang in.

Je hebt een mail.
.
One day I fly away,

Hoi Kunstje,

Nee hij heeft / had een probleem en hij wil geen hulp en daardoor loop ik nu bij de huisarts en MW omdat ik nu ook een probleem heb door hem.De hulp bij de huisarts en MW is ook voor mij.Zolang we over koetjes en kalfjes praten als hij thuis is gaat het goed.

Ik moet nu eigenlijk van MW het gesprek aan gaan,maar durf het niet.Ben bang dat hij iets gaat zeggen wat ik niet wil horen.Ik hou van hem en ik mis hem net als de kinderen.

Onze zoon zegt dat hij volgend schooljaar weer gaat studeren en zou vragen of hij meer kan gaan werken waar hij nu werkt.Alleen is dat s'avonds en s 'nachts .Dus nog niet op tijd eruit ben ik bang.Maar dat moeten we even afwachten.

Voor onze dochter kunnen we alleen maar duimen dat ze inderdaad slaagt.

Ja ik was gelukkig en dacht hij ook.Rond september vorig jaar zijn zijn gevoelens voor mij veranderd zegt hij.Rond die tijd speelde er ook een ander probleem wat veel stress heeft gebracht.

Ik weet het op het moment gewoon even niet meer.Hij komt ook nog steeds 2 x in de week een paar uurtjes naar huis en is dan meestal met mij alleen want de kinderen doen hun eigen dingen.En dat vind hij ook gezellig en fijn ????
ik sluit me bij kunstje aan:

werk aan jezelf, voordat je helemaal overspannen bent, krijg op n rijtje hoe jij de toekomst ziet...

en indien t een dood paard is...er niet aan blijven trekken
quote:rak44 schreef op 01 maart 2012 @ 14:30:

Hoi Kunstje,

Nee hij heeft / had een probleem en hij wil geen hulp en daardoor loop ik nu bij de huisarts en MW omdat ik nu ook een probleem heb door hem.De hulp bij de huisarts en MW is ook voor mij.Zolang we over koetjes en kalfjes praten als hij thuis is gaat het goed.

Ik moet nu eigenlijk van MW het gesprek aan gaan,maar durf het niet.Ben bang dat hij iets gaat zeggen wat ik niet wil horen.Ik hou van hem en ik mis hem net als de kinderen.

Onze zoon zegt dat hij volgend schooljaar weer gaat studeren en zou vragen of hij meer kan gaan werken waar hij nu werkt.Alleen is dat s'avonds en s 'nachts .Dus nog niet op tijd eruit ben ik bang.Maar dat moeten we even afwachten.

Voor onze dochter kunnen we alleen maar duimen dat ze inderdaad slaagt.

Ja ik was gelukkig en dacht hij ook.Rond september vorig jaar zijn zijn gevoelens voor mij veranderd zegt hij.Rond die tijd speelde er ook een ander probleem wat veel stress heeft gebracht.

Ik weet het op het moment gewoon even niet meer.Hij komt ook nog steeds 2 x in de week een paar uurtjes naar huis en is dan meestal met mij alleen want de kinderen doen hun eigen dingen.En dat vind hij ook gezellig en fijn ????Zolang je het gesprek met hem niet aangaat verandert er niets en blijf je in deze martelende onzekerheid. Als hij zegt wat je niet wilt horen, kun je dat dan maar niet beter zeker weten? Ik weet dat het moeilijk is, maar je kunt je kop niet in het zand blijven steken. Zo gauw je de confrontatie hebt gehad kun je verder met je eigen leven, hoe dan ook. Je moet in deze situatie ook aan jezelf blijven denken. Je gaat er al bijna aan onderdoor. Sterkte meisje!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven