Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
quote:nightnurse schreef op 01 maart 2012 @ 19:41:

[...]

ik hou niet van klein. Heb je niet een grote sterke vriend die HET buiten de deur kan zetten?
quote:bontekoe schreef op 01 maart 2012 @ 19:47:

@nightnuse. Even serieus, jij hebt wel rechten in deze situatie. Vraag zo snel mogelijk een voorlopige voorziening aan bij de rechter. Neem een advocaat of informeer bij het juridisch loket. Dit gaat nergens over. Als je samen gewoond hebt en beide ingeschreven staat op het adres kun jij die rechten opeisen. .Hee, dat is pas echt goede raad. Als dat zou kunnen, ben je van dat probleem al af.

@nightnuse. Even serieus, jij hebt wel rechten in deze situatie. Vraag zo snel mogelijk een voorlopige voorziening aan bij de rechter. Neem een advocaat of informeer bij het juridisch loket. Dit gaat nergens over. Als je samen gewoond hebt en beide ingeschreven staat op het adres kun jij die rechten opeisen. .

ja, woningbouwvereniging zegt ook, dit moet je juridisch aanpakken, wij kunnen je niet helpen...maar de vraag is: wat beslist een rechter als je beide evenveel rechten hebt?

en wie gaat dat betalen?

Ik ga morgenochtend naar mw, wil weten wat ik kan en wat niet.

K wou wachten tot na examens, ivm de strijd die dit gaat worden, maar zo haal ik mn examens dus nooit
.
One day I fly away,

Leave your love to yesterday
HET is groot, breed, sterk...helaas
.
One day I fly away,

quote:nightnurse schreef op 01 maart 2012 @ 19:55:

HET is groot, breed, sterk...helaaslieffie dat zal de rechter een worst wezen, als die eenmaal een besluit heeft genomen, dan is HET strafbaar al is ie nog zo groot en sterk???
One day I fly away,

quote:pumukele schreef op 01 maart 2012 @ 19:58:

[...]

lieffie dat zal de rechter een worst wezen, als die eenmaal een besluit heeft genomen, dan is HET strafbaar al is ie nog zo groot en sterk???bedoelde daarmee als reactie of ik geen grote sterke vriend heb die hem de deur uit kan zetten
quote:pumukele schreef op 01 maart 2012 @ 19:58:

[...]

lieffie dat zal de rechter een worst wezen, als die eenmaal een besluit heeft genomen, dan is HET strafbaar al is ie nog zo groot en sterk???trouwens je bent pas sterk als je je hersenen gebruikt hoor hihi
One day I fly away,

quote:nightnurse schreef op 01 maart 2012 @ 19:59:

[...]

bedoelde daarmee als reactie of ik geen grote sterke vriend heb die hem de deur uit kan zettenoh !!
One day I fly away,

sorry, ik baal er gewoon enorm van....

echt, niet te geloven...sommige kerels!
Kunstje kun je eens even meechatten?? met je gmail met nn en mij??

mij even toevoegen.

als je wil natuurlijk
One day I fly away,

@nightnuse. Even serieus, jij hebt wel rechten in deze situatie. Vraag zo snel mogelijk een voorlopige voorziening aan bij de rechter. Neem een advocaat of informeer bij het juridisch loket. Dit gaat nergens over. Als je samen gewoond hebt en beide ingeschreven staat op het adres kun jij die rechten opeisen. .bedankt trouwens voor je reactie.... deze muts gaat morgen eens ff advies inwinnen... want dit trek ik geen maand meer...
Hoi lieverds,

Wat een verhalen weer, zo herkenbaar ook. Hier ging vandaag opzich wel. veel met mijn moeder gepraat over alles. Over zijn aandeel, mijn aandeel, alles. Ik weet echt dat dit de beste keuze is en alles. Toch mis ik hem. Mn moeder had zelfs een boekje voor me gekocht, eerste hulp bij liefdesverdriet van Rhijja Jansen, in 1 ruk uitgelezen en heel herkenbaar, praktische tips en do's and dont's.

Toch ontkom ik niet aan het gevoel van missen. Merk ook dat ik erg bezig ben met waar hij mee bezig is en vooral met wie.. omdat er een bepaalde dame al een tijdje achter hem aan zat. Hij zegt zelf daar niet op te zitten wachten maar toch. Het spookt dan door mn hoofd. Gisteren toen ik mn spullen kwam halen stond er een wijnglas met lippenstift. Ik wist toen gewoon dat ze er was geweest. En toen kon ik wel kotsen.

Ik weet ook dat het me niet bezig zou moeten houden, dat ze er wel achter komt hoe hij echt is. Vandaag nog uren met zijn ex gepraat (ja gek hoe het loopt maar had haar nog op msn nadat ik jaren geleden eens wat geregeld heb met haar over zijn financieen omdat hij haar niet meer kon luchten of zien..)

Wel een feest der herkenning, hij blijkt destijds heel veel over haar verdraait te hebben en bij haar precies hetzelfde gedrag te vertonen als bij mij. Kortom: goede keus gemaakt want hij veranderd niet, want acht jaar later staat hij nog steeds op hetzelfde punt als toen.

Toch ben ik verdrietig, denk steeds van: als ik maar dit of dat had gedaan of gelaten, misschien dat we dan..

En dan flitsen er weer goede herinneringen door mijn hoofd, de wandelingen met de hond, de gesprekken, het gevoel van echt één zijn. tegelijkertijd weet ik dat dit MOMENTEN waren.. en dat het niet altijd zo was, toch heb ik me er vier jaar lang aan kunnen optrekken als het slecht ging.. zo van maar toen en toen was hij zo lief dus hij houdt echt van me.

Ik ben gewoon nu even heel erg verdrietig. Ik ben 50% opgelucht en 50% verdrietig. Ik weet echt dat dit voor mezelf en ook voor hem eht beste was, maar ik kan hem nog niet voldoende loslaten. Vier jaar lang was hij toch in mijn systeem. Een vast iets in mijn leven, een baken in mijn toekomst. En nu is er misschien al een ander, en dan voel ik me zo makkelijk vervangbaar! Alsof het allemaal niets was! Geen energie voor mij maar wel voor haar?? maar hij zegt zelf dat hij de komende tijd alleen wil zijn, maargoed een hond loopt ook niet weg als je hem een biefstuk voorhoudt, zeker neit als je het maar lang genoeg doet. Mijn moeders wijze woorden waren dat ik het dan niet moet zien als hij die energie steekt in haar, maar zij die energie steekt in hem en hij die zich lekker in de watten laat leggen (weer dat makkelijke.. want zij vangt meer achter hem aan dan andersom) en dat ze er soon enough achter komt dat het vooral van haaar kan zal moeten komen.. maar toch. Ik moet het loslaten. ctrl+alt+del afsluiten!

Mooie quote uit voormeld boek:

Ik dacht dat als mijn liefde voor jou zou sterven, ik ook dood zou gaan. Het is gestorven, maar vreemd genoeg leef ik voort.
hoi meiden,,,hoe gaat het met jullie???

hoop "nieuwe "meiden,en ik voel met jullie mee...wens jullie alle kracht en liefde van de wereld.

en Pum ,jij gaat me daar ff goed,,,,,,super hoor,,,,goed te lezen dat je in de opwaartse spiraal zit.....

Kunstje ,jammer van je baantje maar het zal zo moeten zijn,het heeft een reden , er is vast een beter plan voor je uitgezet

problemo,kanp dat je je huisje naar je zin gemaakt hebt,je heb t moeite met je laatste nachtje in je huis,ik daarin tegen zag er tegen op om weer naar hius te gaan,,het huis waar we samen hebben gewoont heeft niet meer de juiste energie voor mij,het maakt me moe.

de hele dah schoongemaakt en spullen verhiusd ,het wordt echt helemaal mijn hokkie ,ben nu kapot maar moest jullie toch even contacten hoor,even kijken hoe het met jullie gaat.

verder gaat het wel,lief vriendinnetje van me heeft mij de hele dag geholpen en een ander de middag(was echt zo smerig)

veel gepraat tussen de bedrijven door en echt...die kerels reageren allemaal hetzelfde......maar daar was ik al achter..

zal snel weer even wat uitgebreider reageren,ik lees mee en ben trots op jullei zoals jullie met dez ek situatie om gaan....tot gauw weer xxx
zonder tegenslag is er geen overwinning
quote:habithere schreef op 01 maart 2012 @ 20:51:

hoi meiden,,,hoe gaat het met jullie???

hoop "nieuwe "meiden,en ik voel met jullie mee...wens jullie alle kracht en liefde van de wereld.

en Pum ,jij gaat me daar ff goed,,,,,,super hoor,,,,goed te lezen dat je in de opwaartse spiraal zit.....

Kunstje ,jammer van je baantje maar het zal zo moeten zijn,het heeft een reden , er is vast een beter plan voor je uitgezet

problemo,kanp dat je je huisje naar je zin gemaakt hebt,je heb t moeite met je laatste nachtje in je huis,ik daarin tegen zag er tegen op om weer naar hius te gaan,,het huis waar we samen hebben gewoont heeft niet meer de juiste energie voor mij,het maakt me moe.

de hele dah schoongemaakt en spullen verhiusd ,het wordt echt helemaal mijn hokkie ,ben nu kapot maar moest jullie toch even contacten hoor,even kijken hoe het met jullie gaat.

verder gaat het wel,lief vriendinnetje van me heeft mij de hele dag geholpen en een ander de middag(was echt zo smerig)

veel gepraat tussen de bedrijven door en echt...die kerels reageren allemaal hetzelfde......maar daar was ik al achter..

zal snel weer even wat uitgebreider reageren,ik lees mee en ben trots op jullei zoals jullie met dez ek situatie om gaan....tot gauw weer xxx

hee habi. we hebben je gemist, wat fijn dat je het al helemaal als je hokkie ziet, jij gaat pas goed..

ik had al aangegeven of je onze hulp nodig had, dan komen we gewoon hoor!!

bloemen al verwelkt?? even nieuwe voor je nieuwe

hokkie

liefs

ik zie het al je houd ons idd in de gaten, pffff ben ik blij om, we kunnen niet zonder je!!
One day I fly away,

Joh, het gaat echt de goede kant op met jullie hoor! Pum die sterk wordt, Kunstje die afstand kan nemen en erboven staan, Problemo die een stap verder is enz enz!

NightNurse: ik heb ex er gelijk uitgezet de dag na de nacht dat hij met zijn 'Ik hou niet meer van jou, maar ben verliefd op Y en zij op mij en we willen samen verder-verhaal' kwam. Ik heb dezelfde middag de sloten laten vervangen :-) Hij weet het niet eens, want het was niet nodig achteraf, maar het gaf mij een erg veilig gevoel dat hij niet in mijn huis kon als ik er niet was.

Wat ik heel vervelend vond was dat hij bestanden van de computer kwam 'plunderen'. Daarbij tastte hij mijn privacy aan, vond ik. Ik wiste alles wat ik verzonden had, expres. Vanaf dag/nacht 1 stond ik op het standpunt dat hij geen recht meer had op mijn sympathie/mening/vriendschap/humor enz enz. Vergooid/klaar/over. Ik wist eigenlijk altijd al, achteraf, dat ik hem ten diepste niet kon vertrouwen. Iemand die dingen stiekem doet, is in staat meer dingen stiekem te doen. Waarvan akte.
quote:gianna schreef op 01 maart 2012 @ 21:04:

Wat ik heel vervelend vond was dat hij bestanden van de computer kwam 'plunderen'. Daarbij tastte hij mijn privacy aan, vond ik. Ik wiste alles wat ik verzonden had, expres. Vanaf dag/nacht 1 stond ik op het standpunt dat hij geen recht meer had op mijn sympathie/mening/vriendschap/humor enz enz. Vergooid/klaar/over. Ik wist eigenlijk altijd al, achteraf, dat ik hem ten diepste niet kon vertrouwen. Iemand die dingen stiekem doet, is in staat meer dingen stiekem te doen. Waarvan akte.*amen* gianna... samen eens nr dubstep party?
quote:Tirusha schreef op 01 maart 2012 @ 20:50:

Hoi lieverds,

Wat een verhalen weer, zo herkenbaar ook. Hier ging vandaag opzich wel. veel met mijn moeder gepraat over alles. Over zijn aandeel, mijn aandeel, alles. Ik weet echt dat dit de beste keuze is en alles. Toch mis ik hem. Mn moeder had zelfs een boekje voor me gekocht, eerste hulp bij liefdesverdriet van Rhijja Jansen, in 1 ruk uitgelezen en heel herkenbaar, praktische tips en do's and dont's.

Toch ontkom ik niet aan het gevoel van missen. Merk ook dat ik erg bezig ben met waar hij mee bezig is en vooral met wie.. omdat er een bepaalde dame al een tijdje achter hem aan zat. Hij zegt zelf daar niet op te zitten wachten maar toch. Het spookt dan door mn hoofd. Gisteren toen ik mn spullen kwam halen stond er een wijnglas met lippenstift. Ik wist toen gewoon dat ze er was geweest. En toen kon ik wel kotsen.

Ik weet ook dat het me niet bezig zou moeten houden, dat ze er wel achter komt hoe hij echt is. Vandaag nog uren met zijn ex gepraat (ja gek hoe het loopt maar had haar nog op msn nadat ik jaren geleden eens wat geregeld heb met haar over zijn financieen omdat hij haar niet meer kon luchten of zien..)

Wel een feest der herkenning, hij blijkt destijds heel veel over haar verdraait te hebben en bij haar precies hetzelfde gedrag te vertonen als bij mij. Kortom: goede keus gemaakt want hij veranderd niet, want acht jaar later staat hij nog steeds op hetzelfde punt als toen.

Toch ben ik verdrietig, denk steeds van: als ik maar dit of dat had gedaan of gelaten, misschien dat we dan..

En dan flitsen er weer goede herinneringen door mijn hoofd, de wandelingen met de hond, de gesprekken, het gevoel van echt één zijn. tegelijkertijd weet ik dat dit MOMENTEN waren.. en dat het niet altijd zo was, toch heb ik me er vier jaar lang aan kunnen optrekken als het slecht ging.. zo van maar toen en toen was hij zo lief dus hij houdt echt van me.

Ik ben gewoon nu even heel erg verdrietig. Ik ben 50% opgelucht en 50% verdrietig. Ik weet echt dat dit voor mezelf en ook voor hem eht beste was, maar ik kan hem nog niet voldoende loslaten. Vier jaar lang was hij toch in mijn systeem. Een vast iets in mijn leven, een baken in mijn toekomst. En nu is er misschien al een ander, en dan voel ik me zo makkelijk vervangbaar! Alsof het allemaal niets was! Geen energie voor mij maar wel voor haar?? maar hij zegt zelf dat hij de komende tijd alleen wil zijn, maargoed een hond loopt ook niet weg als je hem een biefstuk voorhoudt, zeker neit als je het maar lang genoeg doet. Mijn moeders wijze woorden waren dat ik het dan niet moet zien als hij die energie steekt in haar, maar zij die energie steekt in hem en hij die zich lekker in de watten laat leggen (weer dat makkelijke.. want zij vangt meer achter hem aan dan andersom) en dat ze er soon enough achter komt dat het vooral van haaar kan zal moeten komen.. maar toch. Ik moet het loslaten. ctrl+alt+del afsluiten!

Mooie quote uit voormeld boek:

Ik dacht dat als mijn liefde voor jou zou sterven, ik ook dood zou gaan. Het is gestorven, maar vreemd genoeg leef ik voort.

ach meid, laat asjebliefd los,hoe moeilijk ook!! heb ik ook moeten doen, als hij zich weer in de watten wil laten leggen, is dat waarschijnlijk niet van lange duur.

het beste wat ik gedaan heb is losgelaten, ook ik had een open einde. maar ik heb hem uit zelfbescherming toch maar gedicht!!

zie en voel het overal, stoer boodschappen etc, oh ja dat maak ik vandaag, dat vind hij lkkr.. uhhh ja nee dat hoeft niet meer!! pfff moeilijke momenten, maar toch niet opwegend tegen mijn eigen leven eigenlijk. de onrust om toch maar zo snel mogelijk thuis willen zijn ?? en dan ineens rust... waarvoor ... eigen baas en rust in mezelf. een gezegde: het zijn de kliene dingen die het hem doen. in alle opzichten.

je komt er wel meid.dikke knuf
One day I fly away,

zie spelfouten maar ja, kun je wel doorheen kijken hoop ik. sorry
One day I fly away,

@ pumuleke Klopt.. was altijd paniekerig om snel thuis te komen, want anders kon hij wel eens iets doen wat niet door de beugel kon. Ik ervaar nu echt zoveel rust nu ik me niet meer druk te hoef te maken over 'hoe ik het goed kan maken, hoe ik het weer kan laten werken, of hij nog wel van me houdt, etc.'

Toch voelt het echt als Cold Turkey afkicken. Maar beter een gezonde relatie met jezelf dan een ongezonde met zijn tweeën...

Wel moeilijk om niet over die twee na te denken. Maar het is niet productief, kost veel energie die ik wellicht beter in mezelf kan steken. Maar ik zoek gewoon verklaringen en ga mezelf met haar vergelijken, wat zij dan heeft en ik niet heb, Wat ik dan had moeten veranderen. Maar ik had niet zoveel moeten veranderen aan mezelf als ik gedaan heb.. Toch blijft het moeilijk... Morgen mijn laatste spulletjes ophalen, mijn ouders gaan mee, hij is waarschijnlijk zelf niet thuis, dus dat scheelt.
quote:Tirusha schreef op 01 maart 2012 @ 21:14:

@ pumuleke Klopt.. was altijd paniekerig om snel thuis te komen, want anders kon hij wel eens iets doen wat niet door de beugel kon. Ik ervaar nu echt zoveel rust nu ik me niet meer druk te hoef te maken over 'hoe ik het goed kan maken, hoe ik het weer kan laten werken, of hij nog wel van me houdt, etc.'

Toch voelt het echt als Cold Turkey afkicken. Maar beter een gezonde relatie met jezelf dan een ongezonde met zijn tweeën...

Wel moeilijk om niet over die twee na te denken. Maar het is niet productief, kost veel energie die ik wellicht beter in mezelf kan steken. Maar ik zoek gewoon verklaringen en ga mezelf met haar vergelijken, wat zij dan heeft en ik niet heb, Wat ik dan had moeten veranderen. Maar ik had niet zoveel moeten veranderen aan mezelf als ik gedaan heb.. Toch blijft het moeilijk... Morgen mijn laatste spulletjes ophalen, mijn ouders gaan mee, hij is waarschijnlijk zelf niet thuis, dus dat scheelt.

dus maw jij geeft haar de macht??? om jezelf minder te voelen dan zij is?? door jezelf met haar te verglijken? zou ze willen. zou ik niet doen, draai de rollen om zou ik zeggen.

jij was 1e keus en om de een of andere reden is zij nu 2e keus haha thats the way it is!!

meid kom op , je gaat je toch niet verglijken met een 2e keus??
One day I fly away,

Natuurlijk niet, ik bedoel, als ik niet een punt had gezet na een week time out had hij het ook niet gedaan. Ik moest de time out al beslissen want 'hij wist het allemaal niet' en de uiteindelijke breuk kwam ook meer van mij dan van hem, hij stemde toe ja.. maar ik wilde de breuk omdat IK er niet meer mee kon leven hoe hij is.. En nu staat zij er met open armen om hem te troosten (want zielig doen is hij goed in hoor..) en stort zich vol op hem, en hij laat zich dat welgevallen, maar soon enough trekt hij dat ook niet meer, want ja meneer wil vrijheid in een relatie en als hij die vrijheid heeft wil hij weer een moedertje die voor hem zorgt.. dat gaat weer benauwen enzovoorts.

Ik PAS daarvoor.
quote:Tirusha schreef op 01 maart 2012 @ 21:25:

Natuurlijk niet, ik bedoel, als ik niet een punt had gezet na een week time out had hij het ook niet gedaan. Ik moest de time out al beslissen want 'hij wist het allemaal niet' en de uiteindelijke breuk kwam ook meer van mij dan van hem, hij stemde toe ja.. maar ik wilde de breuk omdat IK er niet meer mee kon leven hoe hij is.. En nu staat zij er met open armen om hem te troosten (want zielig doen is hij goed in hoor..) en stort zich vol op hem, en hij laat zich dat welgevallen, maar soon enough trekt hij dat ook niet meer, want ja meneer wil vrijheid in een relatie en als hij die vrijheid heeft wil hij weer een moedertje die voor hem zorgt.. dat gaat weer benauwen enzovoorts.

Ik PAS daarvoor.helemaal goed!!
One day I fly away,

@Pum....jaahhh,ik hou iedereen en alles in de gaten hahaha

en iedereen is altijd welkom ,ook wanneer er niks meet te doen is hoor

bedankt voor de blommen,hier en bosje terug
zonder tegenslag is er geen overwinning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven