Geld & Recht alle pijlers

Afscheidscadeau collega

09-09-2011 23:40 16 berichten
Een dierbare collega heeft ontslag genomen en gaat op wereldreis.

Met ons team hebben we een gezamenlijk cadeau gehaald.

Toch wil ik ook nog een kleinigheidje voor haar apart halen omdat wij een hele goede band hebben. Ik weet alleen niet wat.

Iemand tips voor een toepasselijk cadeau?
Mooi logboek met een harde kaft?
Alle reacties Link kopieren
Weet je misschien waar ze naartoe gaat? Het is leuk om dan te zorgen voor een leuke kaart/ attentie op de hotelkamer.

Hebben vrienden van ons ook een keertje gedaan. Vond het ontzettend leuk. Zo ver weg een kleinigheidje van thuis.

Meestal wordt de eerste nacht(en) wel van te voren geregeld bij zo'n reis.
Traveller's cheques?

Tegoedbon voor uitgebreid foto-album (zelf maken online)
Lonely planet reisgids?
Een leuke sleutelhanger voor aan haar backpack.
Als je zo lang gaat reizen heb je niet veel plek voor goedbedoelde meuk. Het leukste vond ik een kleine buddha sleutelhanger, met daarbij een lief briefje van een vriendin, dat buddha mij zou beschermen.

Het is de gedachte wat een cadeautje bijzonder maakt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bon van een outdoorwinkel, kan ze zelf iets nuttigs uitkiezen.
quote:marthesyl schreef op 09 september 2011 @ 23:57:

Lonely planet reisgids?Zodat ze weet waar ze in ieder geval níet naar toe moet gaan.
quote:heleen1234 schreef op 09 september 2011 @ 23:46:

Weet je misschien waar ze naartoe gaat? Het is leuk om dan te zorgen voor een leuke kaart/ attentie op de hotelkamer.

Hebben vrienden van ons ook een keertje gedaan. Vond het ontzettend leuk. Zo ver weg een kleinigheidje van thuis.

Meestal wordt de eerste nacht(en) wel van te voren geregeld bij zo'n reis.Oh! Dit vind ik heel leuk!
wat himalaya zegt, mooie kleine buddha voor geluk en voorspoed op de reis. Heb je in broekzakformaten
Ik heb ooit eens een buddha gekregen van een vriendin voor mijn wereldreis, en deze gaat iedere reis/vakantie met me mee (formaat kleine sleutelhanger).

Ganesha is in het Hindoestaans de beschermheilige van de reizigers (god met olifanthoofd), wellicht dat dit mooi symbolisch is?
Wat ik ook leuk vond, was om af en toe iets op te kunnen halen op het postkantoor. Je kunt (kon?) iets poste restante ophalen daar, en het was altijd een feest wat het was. Een leuke brief/kaart, NL tijdschrift, zakje drop, puzzelboekje.. zelfs instant boerenkoolstamppot (zo'n pakje van Honig) was welkom na maandenlang voornamelijk Aziatisch te hebben gegeten

Je moet alleen wel weten wanneer iemand ongeveer ergens zit, en ik zou het niet gokken om het naar bijvoorbeeld India te sturen. Maar (redelijk) westerse landen als Australie/NZ en een grote stad als Bangkok, dat ging prima.

(En dat is dan wel geen 'afscheidscadeautje', maar wel leuk om het gedurende de reis een keer te doen.)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
SpammerT
Die naam alleen al....

Vriendjes en vriendinnetjes.

Saskia, ben jij 9 jaar soms?
http://www.youtube.com/watch?v=FDEMilJKdgA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven