VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Oh, vriendin moet slapen en die slaapt op zolder. Kom morgen dus terug.. Pc moet uit.

Zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai
Oh ja, Dropje,

Ik wou nog reageren op je tante. Mijn oma is ook zo dement en dat is afschuwelijk. Dus geneer je niet, ik denk heel vaak als ik mijn opa zie of bij mijn oma op bezoek ben geweest dat ik blij ben dat mijn moeder gewoon in de bloei van haar leven is doodgegaan. Want persoonlijk vind ik dement echt vele malen erger. Mijn opa gaat door een hel, zijn vrouw is eigenlijk gewoon dood maar ze leeft nog en heeft heel veel zorg nodig. Dat gun ik niemand, ik hoop echt met heel mijn hart dat dat mij en vooral mijn zoon bespaard blijft.

Dus ik kan me heel goed voorstellen dat het je aangrijpt, het is afschuwelijk. Sterkte daarmee, ook voor je moeder, voor haar zal dat wel helemaal moeilijk zijn.
Am Yisrael Chai!
quote:Morrie schreef op 10 maart 2008 @ 21:18:

Het is natuurlijk ook niet zo dat omdat Pebbles haar moeder overleden is, wij allemaal geen verdriet of zorgen (of blijde dingen zoals Nippo) meer kunnen hebben. Zo kun je alles wel wegrelativeren en dat is nergens voor nodig vind ik.precies
quote:nippo schreef op 10 maart 2008 @ 20:31:

En Pebbles, ik kan me zo voorstellen dat je niet zo'n behoefte hebt aan blij nieuws. Excuses dat het zo door jouw verdriet heen komt, het voelt voor mij wel een beetje verkeerd.

Wat een onzin.

Als jullie je geremd gaan voelen om hier dingen neer te schrijven dan ben ik weg. Want dat wil ik perse niet. En dat meen ik. De wereld staat namelijk niet stil bij de dood van mijn moeder.

Heb even een momentje, dus Nippo, ook van mij hartstikke gefeliciteerd met dit goede nieuws!
quote:fashionvictim schreef op 10 maart 2008 @ 23:22:

Oh ja, Dropje,

Ik wou nog reageren op je tante. Mijn oma is ook zo dement en dat is afschuwelijk. Dus geneer je niet, ik denk heel vaak als ik mijn opa zie of bij mijn oma op bezoek ben geweest dat ik blij ben dat mijn moeder gewoon in de bloei van haar leven is doodgegaan. Want persoonlijk vind ik dement echt vele malen erger.

Mijn moeder heeft haar beide ouders vrij jong verloren. Volgens mij was ze 36 bij mijn oma en 40 bij mijn opa (toen vond ik trouwens dat mijn moeder niet jong was, maar als ik er nu aan denk dat ik over ruim 3 jaar ook 36 ben.....). Dit was natuurlijk onwijs heftig.

Maar de laatste tijd zegt ze weleens dat ze zo blij is dat haar ouders en haarzelf het bespaard is gebleven wat ze nu bij haar vrienden en collega's ziet: ziekenhuis in, ziekenhuis uit met hun ouders, leuren bij verpleeghuizen, inderdaad ouders die naakt over de gang lopen net als de tante van Dropje, of die tegen hun ene kind verkondigen dat het ander nooit komt terwijl diegene de dag ervoor nog langs geweest is en zich de benen uit het lijf rent om een paar keer per week na het werk op bezoek te komen.

Vrienden van mij hebben vandaag te horen gekregen dat ze geen kinderen kunnen krijgen. Dat is heftig hoor. Ik vind het zo verdrietig voor ze. En ik ben ook benieuwd hoe de vriendschap zich ontwikkelt. Zij was de enige vriendin nog zonder kinderen en als we bij elkaar komen met het groepje gaat toch denk ik 15% van de gesprekken (als het niet meer is) over de kinderen, de combi met werk, en dat soort dingen. Ik hoop dat we niet uit elkaar groeien, dat zou ik echt erg vinden. Maar misschien hoeft dat ook niet.....

Zo, heb ik nog iets gezelligs te melden? Eigenlijk niet geloof ik. Misschien iemand anders? Nog zwangeren in de house die nog niet uit de kast zijn gekomen? Of mensen die gaan trouwen? Of gewoon lekker een vakantie geboekt hebben, of een nieuwe baan gevonden. Ik roep maar wat.....
Ik heb vanavond heerlijk gegeten. Is dat ook leuk nieuws?

Provencaalse kipschotel met sperzieboontjes, champignons, cherry tomaatjes, kipfilet en krieltjes. En dat alles roerbakken met een lekkere provencaals goedje (met tijm en rozemarijn). Heerlijk!

En dan kan ik jullie een paar alineas verder wel verklappen dat het goedje uit een zakje komt van Knorr.

Van die "eet kleur" mixen.

Echt een aanrader!
En Dropje... wat verschrikkelijk voor je tante, maar eigenlijk nog meer voor je oom, je moeder en de rest van de familie! Verschrikkelijk mensonterend dat dementeren. Heb het van dichtbij meegemaakt. Mijn eigen lieve en sterke oma. Als ik er nu aan terug denk kan ik weer janken.... en ze is al bijna 9 jaar geleden overleden.

Dikke knuffel.
Wat verschrikkelijk dat je tante zo achteruit gaat Drop. Ik kan me goed voorstellen dat je zo verdrietig bent. Ik vind het verschrikkelijk als mijn ouders huilen en ook ik zou automatisch huilen, dus ik snap helemaal hoe verdrietig jij bent vanwege je tante en voor je moeder.

Peb & FV, ik vind jullie bikkels. Alleen als ik er aan denk, kan ik wel huilen. Laat staan als het je echt overkomt en dan door gaan ondanks het verdriet. Mooi Fashionvictim hoe jij omschrijft dat het nu goed met je gaat. Lief van je dat je jouw ervaringen met Pebbles komt delen. O ja, nog van harte met je zoon.

Morrie, ook van jouw moeder is het heftig. Raar dat opeens je merkt dat je ouder word. Hoe is het met zwanger zijn?

Goh, nog andere meiden BTW die uit de kast willen komen idd met stiekem zwanger worden?
O ja, lekker eten is helemaal fijn! Ik heb een stoofpotje op met allemaal groente en rundvlees, dus altijd goed met suffe weer.
Ik probeer mijn avatar te veranderen, maar krijg elke keer een rood kruisje. Snap niet wat ik fout doe.... lekker suf zeg!
Wind, ik heb vandaag nog met tranen in mijn ogen gezeten vanwege aanvraag kaartje van jullie.
Ik zie geen kruisje, alleen je welbekende avatar, zo moeilijk kan het niet zijn. Fort, veranderen die hap . Heb jij vandaag trouwens gebeld? Had tel. thuis liggen. Ga zo naar bed (want ik ken die gesprekken met jou, dan wordt het veel te laat ) maar ben morgen overdag gewoon zu hause.

Vent is wieberen en ik ga maar snel naar boven, net als Ely kan ik anders uren blijven zitten, terwijl ik hier niets te zoeken heb. Krant al uit en boven wacht de was, o joy.

Nipp, wauw, al 10 weken, leuk hoor!

Peb, ben het helemaal eens, er is ruimte voor ieders verhaal en ik vind het jouw verdriet telkens mooi en zuiver omschreven en lees juist graag wat je bezig houdt, dus niet ineens ophouden hoor. Net z o voor de wel blije verhalen.

En nu ga ik nokken. Lekker abrupt einde, maar ben gaar.
Trust Lien
Welke? Die met die 4 kinderen?

Vandaag ook het eerste engel kaartje gekregen. Ik zag in de aanvraag de naam van die kaart staan en moest echt slikken.

Pffff... wat een verdriet.
Nee, die van het engel kaartje. Ik moest echt heel erg slikken en zelfs Vrolijkerd moest brok wegslikken.
Ja, heftig hé? Ze hadden alleen de uitgerekende datum ingevuld terwijl op het orgineel de geboorte- + sterfdatum staat. En omdat ik deze kaart niet wilde verprutsen heb ik ze maar even gebeld. Ze klonk zo intens verdrietig. Ze had het kindje nog bij zich en wist nog geen data, maar wil het alvast geregeld hebben.

Aan de andere kant fijn dat je op deze manier iets voor die mensen kan betekenen, maar mensen... wat een verdriet.
Argh, zonder ze te kennen, krijg ik al tranen in mijn ogen vanwege het verdriet dat uit die 3 regels afspat. Arme ouders..
Een vrolijkere noot:

Ik ga een nieuwe bril of dag/nacht lenzen kopen.

Even kijken wat ik bij verzekering wil declareren :-)
Wil je lenzen of een bril? Heb jou geloof ik nog nooit brildragend gezien Ik moet ook nodig een nieuwe bril... vind deze niet leuk meer, maar draag hem alleen 's avonds en vind het eigelijk zonde van het geld.

Zo we zijn nog steeds bezig met de aanvragen te verwerken van vorige week (vakantie). Vrolijk, mogen jullie kaarten van Mormel en Loeder ook op de site bij kaarten op maat? We hebben namelijk al best wat kaarten op maat gemaakt maar nooit op de site gezet.
Yup, natuurlijk mag dat. Als je alleen de adresgegevens wil veranderen voor ons, is dat prima!

Ik heb bril en lenzen. Het zijn mega vochtdoorlatende lenzen, maar zit eraan te denken om week dag/nacht lenzen te proberen. Mijn bril is nog geen jaar oud, maar wil wel 1 erbij.

Ik ben opeens iets heel anders aan het doen. Ik zit er aan te denken om nog een post doc onderwijskunde te gaan doen of anders arbeidsrecht. Lijkt me wel leuk en aangezien de kindjes groot worden, kan ik dat denk ik wel weer aan. Keuzes, keuzes..
Vrolijk een nieuwe bril? Zomaar, of zijn je ogen slechter geworden? Ik ken Vrolijk wel met bril, staat goed hoor! Ik zou er misschien ook een moeten, maar zolang ik de ANWB borden langs de snelweg nog op tijd kan lezen, vertik ik het.

Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden, ook FV. Mijn tante is idd wel en niet dood, iedere keer als mijn moeder daar is, is het voor haar opnieuw afscheid nemen en de situatie accepteren zoals 'ie is. Maar dat is zoooooo moeilijk. Op de heldere momenten die mijn tante af en toe nog heeft zegt ze meestal dat ze dood wil.... Ik had dit jaar ook niet de behoefte om mijn verjaardag uitgebreid te vieren. Volgend jaar wordt het een 'Ignore 40 Party'.

Oh wat vreselijk Wind, de situatie rond zo'n 'Engeltje' kaartje. Zo in en in triest....

Pffft, ben moe. Vannacht om 4.30u wakker geworden met darmkrampen, ik heb vervolgens drie kwartier op de wc gezeten om te lossen. Heel fijn. Vandaag nog steeds last van mijn maag, en moest werken van 9.15u tot 20.00u. Kan nu wel met recht zeggen dat ik moe ben.
Hee, Nippo, wat een geweldig nieuws zeg! Dus toch! Van harte gefeliciteerd! Echt superleuk :-)

Pebbles en Drop: allebei heel veel sterkte. Ik ben blij dat je wat aan de postings van Fv hebt Peb (idd. lief!). En Drop, het is al gezegd, maar het verdriet van de een doet niks af aan dat van de ander

Ik laat het hier even bij. Ben de laatste tijd een beetje afwezig, maar er is elke keer wat. Gisteren ineens twee onverwachte visites, allebei met slecht nieuws, en dus in plaats van forummen en vroeg naar bed een avond met zware gesprekken gehad. Nu dus maar eens vroeg naar bed nu het kan
Onderwijskunde, Vrolijk? Vertel... Arbeidsrecht ben ik momenteel mee bezig en vind het echt interessant! Ik zou hierna wel weer arbeid- en organisatiepsychologie op willen pakken. Ben ik ooit mee begonnen (OU), niet uit carierreoverwegingen, maar omdat ik het onwijs interessant vind (psychologie enzo).
Zomaar Drop. Ik heb vorig jaar die nieuwe gekocht, maar ben wel toe aan nog een hip montuurtje. :-)

Balen zeg dat je last heb van je buik! Maar buikgriep heerst erg hoor ik. Lekker vroeg naar bedje?
Ja, ik ga het maar niet laat maken vanavond. Ik moet eigenlijk nog een choreografie maken op een muziekstuk, voor de les a.s. zondag, maar goed, heb nog een paar dagen de tijd. En morgenochtend weer bakken op school, oh joy ! Nee, het is best leuk eigenlijk. Maar ik houd ook wel erg van wat tijd voor mezelf op de dagen waarop ik niet werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven