complete meubelset

03-03-2012 13:34 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb samen met mijn vriend een huis gekocht.

nou zijn we natuurlijk al druk bezig om te kijken wat we graag willen in huis,maar omdat er een paar dure noodzakelijke veranderingen in het huis moeten worden aagebracht hebben we wat minder geld voor meubels.

nou hoorde je ''vroeger'' van familie als ze voor het eerst op zichzelf gingen dat ze zo'n complete meubelset gekocht hadden (kast,tafel,stoelen etc) voor pakweg 1200 euro?

zou dat nog steeds zijn?

want daar ben ik namelijk een beetje naar opzoek.

Ik heb wel hier en daar al wel op internet gekeken, maar dan is het vaak dat je dat dan ook via internet moest bestellen en ik wil wel gewoon naar een winkel kunnen.
Als je van witte meubels houdt, moet je eens "Liatorp" intikken op de website van Ikea.
Er is ook een 2e hands ikea site

KLIK
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je hebt bij de grote woonboulevards wel woonprogramma's waarbij je een complete set kunt kopen voor pakweg 2500 euro. Dressoir, 2 kasten, salon tafel, eettafel, audiomeubel en bijzettafeltjes. Vriend en ik kopen een deel van woonprogramma..wij mixen alles een beetje, zodat het niet direct een te kloppend geheel is. Ik vind het wel een uitkomst die programma's. Banken en stoelen zijn niet inbegrepen, maar ook dit kun je zo duur maken als dat je zelf wilt.

Nog een tip: bij outletstores hebben ze ook leuke meubels voor niet teveel geld. Daarbij hebben ze vaak iemand rondlopen die je kan helpen met het inrichten van de woning en het bepalen van kleur in huis. Erg leuk en ik heb er veel van geleerd!
ja als je huisdieren hebt is het inderdaad wel fijn als je de hoezen kunt uitwassen.
quote:Tickel schreef op 03 maart 2012 @ 14:41:

[...]

Maar ik heb dus geen meubels die bij elkaar "horen". Alleen de bank en stoelen zijn van de Ikea Ektorp. (die bank zit overigens ruk, (te ondiep) maar ik heb nog geen goed alternatief gevonden )

Ik ben zelf nog weg van de "seniorenbanken" die zitten een stuk beter en zijn niet al te diep.( ik ben zelf 1.65) Ik heb een hele mooie bank via marktplaats gekocht, de vorige eigenaren vonden toch de kleur verkeerd.

Daardoor heb ik al 5 jaar zitplezier van 300 euro wat deze bank gekost heeft.

Nieuwwaarde was rond de 2000 euro en na een half jaar was de rijke dame hem zat. De bank heb ik bij de duurdere meubelwinkel gezien met dezelfde stof.
haha kijk dat is nog eens een koopje!
quote:redband schreef op 03 maart 2012 @ 15:49:

[...]

Ik ben zelf nog weg van de "seniorenbanken" die zitten een stuk beter en zijn niet al te diep.( ik ben zelf 1.65) Ik heb een hele mooie bank via marktplaats gekocht, de vorige eigenaren vonden toch de kleur verkeerd.

Daardoor heb ik al 5 jaar zitplezier van 300 euro wat deze bank gekost heeft.

Nieuwwaarde was rond de 2000 euro en na een half jaar was de rijke dame hem zat. De bank heb ik bij de duurdere meubelwinkel gezien met dezelfde stof.Met 1.80 heb ik een wat diepere zit nodig. Ik had mijn oog laten vallen op de Kivik van Ikea, maar daar moeten de armleuningen af wil je die hoes los kunnen halen. Dat vind ik iets teveel gedoe.Op het moment twijfel ik over een bank van basiclabel.nl, ik wil nl ook graag een 4 zitter
“Don’t look back – you’re not going that way.”
@TO www.basiclabel.nl is ook een erg leuke site, en niet zo duur.
dat is ook een leuke site!

bedankt voor al jullie goeie tips!

ik moet maar is goed gaan brainstormen om een helder beeld te krijgen voor mezelf.

zou het een idee zijn om eerst de kleur van de muren uit te gaan zoeken en aan de hand daarvan de meubels er een beetje bij zoeken?

of zeg ik nu wat geks :P
Je kunt plaatjes van internet afdrukken en er een moodboard van maken. De ene stijl sluit de andere namelijk niet uit.

In een landelijk interieur kan een industriele lamp nl heel erg mooi zijn.

Of ik een klassiek interieur een moderne spiegel.

http://www.vbowonenenzo.nl/content.asp?id=61

http://www.springest.nl/artikelen/de-ma ... moodboards

En google eens opafbeeldingen van interieur modern/klassiek/landelijk/romantisch. Op die afbeeldingen kom je ook vaak muurkleuren tegen waar je misschien zelf niet zo snel aan denkt.

Zelf heb ik ongeveer deze kleur op de muur. Een tint lichter.
Wij hebben hele mooie en goeie meubelen bij Leen Bakker gekocht, kun je zelf een set samenstellen en als het in de aanbieding is kom je met 1200 euro zeker een heel eind. Wij waren voor een salontafel, een tvmeubel, een dressoir en een eettafel ongeveer 1000 kwijt.
quote:blauwbloempje schreef op 03 maart 2012 @ 18:26:

Wij hebben hele mooie en goeie meubelen bij Leen Bakker gekocht, kun je zelf een set samenstellen en als het in de aanbieding is kom je met 1200 euro zeker een heel eind. Wij waren voor een salontafel, een tvmeubel, een dressoir en een eettafel ongeveer 1000 kwijt.In de tijd dat de stijl, in mijn andere huis, nog koloniaal was, ben ik eens gaan kijken bij LB. Ik vond de kwaliteit niet echt goed. Meubels leken gemaakt van waaibomenhout.
http://huis-inrichting.ma ... FwclhCE%3D&fta_ind=9&fs=1
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
http://huis-inrichting.ma ... AMA%3D%3D&fta_ind=18&fs=1
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
http://huis-inrichting.ma ... FPdeAk%3D&fta_ind=18&fs=1
quote:Tickel schreef op 03 maart 2012 @ 19:42:

[...]

In de tijd dat de stijl, in mijn andere huis, nog koloniaal was, ben ik eens gaan kijken bij LB. Ik vond de kwaliteit niet echt goed. Meubels leken gemaakt van waaibomenhout.Wij hebben meubelen met een melamine toplaag, prima kwaliteit. Voor Leen Bakker begrippen ook niet goedkoop. Heb er met een zware zilveren ring mee op de eettafel zitten rammen en krassen en er was niks te zien.
quote:blauwbloempje schreef op 03 maart 2012 @ 22:34:

[...]

Wij hebben meubelen met een melamine toplaag, prima kwaliteit. Voor Leen Bakker begrippen ook niet goedkoop. Heb er met een zware zilveren ring mee op de eettafel zitten rammen en krassen en er was niks te zien.

ik wou ook eerst naar leen bakker gaan omdat dat heel goedkoop was,maar mij werd het ook afgeraden..

iig de banken,de rest zou ik gewoon even moeten bekijken.

maar als jij zegt dat het wel goed spul is...

mischien toch ook maar is een kijkje nemen.

(had daar wel hele leuke stoelen gezien,leuk voor bij het openhaartje wat we hebben )
quote:Enn schreef op 03 maart 2012 @ 19:56:

http://huis-inrichting.ma ... AMA%3D%3D&fta_ind=18&fs=1

thnx voor het zoeken op marktplaats

ik ga vandaag ook is even neuzen want helaas wou vriendlief niet zo'n eind rijden
quote:Tickel schreef op 03 maart 2012 @ 17:20:

Je kunt plaatjes van internet afdrukken en er een moodboard van maken. De ene stijl sluit de andere namelijk niet uit.

In een landelijk interieur kan een industriele lamp nl heel erg mooi zijn.

Of ik een klassiek interieur een moderne spiegel.

http://www.vbowonenenzo.nl/content.asp?id=61

http://www.springest.nl/artikelen/de-ma ... moodboards

En google eens opafbeeldingen van interieur modern/klassiek/landelijk/romantisch. Op die afbeeldingen kom je ook vaak muurkleuren tegen waar je misschien zelf niet zo snel aan denkt.

Zelf heb ik ongeveer deze kleur op de muur. Een tint lichter.

ja wat jij hebt zoek ik ook ongeveer!

ik denk dat ik komende tijd maar is plaatjes moet gaan knippen en plakken ja.

heb trouwens al wel een beetje een helderder idee met wat ik bedoel,

*kijkt direct even wat ze bedoelt*

huiskamer

dit zijn ongeveer de tinten wat ik op de muur en in de meubels wil gaan verwerken.

alleen vriendlief heeft liever toch geen witte meubels omdat hij bang is dat er vlekken opkomen die je er niet meer afkrijgt

dus dat word dan toch ook een beetje bruin tint meubels.

overigens ga ik wel met 2 kleuren op de muur werken omdat ik de schouw van de openhaart graag naar voren wil laten komen.
quote:kwebbelkous schreef op 03 maart 2012 @ 17:10:

dat is ook een leuke site!

bedankt voor al jullie goeie tips!

ik moet maar is goed gaan brainstormen om een helder beeld te krijgen voor mezelf.

zou het een idee zijn om eerst de kleur van de muren uit te gaan zoeken en aan de hand daarvan de meubels er een beetje bij zoeken?

of zeg ik nu wat geks :P

Ik zou het andersom doen, meubels kopen die je mooi/leuk vind en daar een kleur op de muur bij doen.

De muur heb je snel verandert (of liever gezegd, goedkoop verandert), de meubels niet.

Als je nog niet precies weet wat je zoekt, helpt het vaak ook om een moodboard te maken. Dan lukt het ineens ook beter om te combineren, want dan ga je een beetje op zoek naar meubels in een bepaalde stijl/kleur en dat past meestal wel bij elkaar. Ook al is het niet precies hetzelfde.

Edit: ik zie dat iemand die tip al had gegeven via een link

Ik kan ook niet uit 'alles' kiezen en combineren, maar als ik een bepaald beeld in m'n hoofd heb wordt het ineens een stuk makkelijker.
ja ik heb ookal een bepaald beeld in mijn hoofd,moest er alleen nog uit zeg maar haha

na een nachtje geslapen te hebben heb ik denk ik al wel een beter beeld in mijn hoofd (en natuurlijk weer anders als gisteren)

maar ik ga van de week is plaatjes knippen en plakken en dan zal het wel goedkomen.
Heb bij vrienden gezien die alles in een keer aankochten, geen succes. Beter beetje bij beetje aankopen is mijn ervaring.
quote:kwebbelkous schreef op 04 maart 2012 @ 11:54:

ja ik heb ookal een bepaald beeld in mijn hoofd,moest er alleen nog uit zeg maar haha

na een nachtje geslapen te hebben heb ik denk ik al wel een beter beeld in mijn hoofd (en natuurlijk weer anders als gisteren)

maar ik ga van de week is plaatjes knippen en plakken en dan zal het wel goedkomen.

Die foto's van je laatste linkje zijn mooi!

Misschien kun je ook kijken voor een bank met losse hoezen, dan kun je altijd een witte erbij kopen. Die van Ikea zijn niet zo duur (Ektorp) en makkelijk te vervangen. Op MP kom je ze ook vaak tegen voor een klein prijsje.

Welke kleur heeft de schouw?
hmm ja
quote:kwebbelkous schreef op 04 maart 2012 @ 13:49:

hmm ja en dan zou ik toch ook af en toe kunnen afwisselen.

alleen wij willen een hoekbank en die vind ik van ikea niet echt heel mooi.

zou je dat ook eventueel bij andere winkels kunnen krijgen?

de kleur van de schouw word waarschijnlijk iets donderder als de rest van de muren

(precieze kleur weet ik nog niet,ga van de week even van die kleurwaaiers ophalen)

Er zijn zat bankstellen met losse hoes. Google is your friend. Ik zou alleen wel oppassen met een hoekbank als je een kleine woonkamer hebt. Het is een behoorlijk groot meubel, en door de hoek kun je weinig variëren met de opstelling.

Ik neem aan dat de schouw van hout is als je het kunt verven? Als je de schouw eruit wil laten springen, dan zou ik het wit/ecru doen. (mits je muren niet wit worden).

De openhaard kun je ook opleuken met vuurbokken, dat geeft net een beetje extra. Een openhaardplaat doet het ook altijd goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven