Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

06-01-2012 21:22 2548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

In deze topic schrijven we met een aantal meiden die vanaf begin dit jaar gestopt zijn met de pil. Ben jij ook gestopt met de pil en zou jij ook graag je ervaringen delen, dan raden we je aan een nieuw topic te openen. Die stroomt vast ook zo snel vol als deze!

Groetjes Inieminie

NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?Bijzonderhedencalimero281ejanuari 2012UD 10/10/12 je klopt!inieminie281ejanuari 2012UD je klopt! Porky2011221januari 2012UD 23/10/12 je klopt! kandelaar242ejanuari 2012UD 31/10/12 je klopt! Lauren87211ejanuari 2012UD nov. `12 je klopt! verliefdenonzeker231ejanuari 2012UD 17/11/12 3 april echo, 10 april intake Sanne1984271ejanuari 2012UD begin dec. `12 3 mei intake en echoKena262edecember 201127 maart--Lamelle261efebruari 201231 maart--Babsje22351e januari 201231 maart --aaaanne311efebruari 20126 april--Nimnim281ejanuari 201210 april--Flower261efebruari 201212 april--Jilks341ejanuari 201213 april--kianneke301ejanuari 201213 april--theepoes241ejanuari 201213 april--Goofy1980312ejanuari 2012(N)OD 14 april--Bollesmurf1986251ejanuari 201217 april--Tallulah271ejanuari 201223 april--Ipadje311enovember 2011---Zus1987251ejanuari 2012-- even pauze (afvallen)ldrzttrtje351ejanuari 2012-- even pauze
.
Och nimnim! Niet zo leuk!! Kan me voorstelken dat het je verdrietig maakt! Lijkt me ook erg moeilijk voor je. Want je wilt natuurlijk graag dat het 'opgelost' wordt, maar dat zal wel niet zo maar grbeuren... Ik hoop dat jullie samen kunnen achterhalen wat het probleem precies is en ik hoop ook op een oplossing... Heel verl sterkte! En kom hier masr weer kijken als jij er behoefte aan hebt!
@Nimnim Heftig hoor, ik kan me voorstellen dat je er van ondersteboven bent. Je man zit zo te horen niet lekker in zijn vel en zit in een zoekproces naar zichzelf en wie hij wil zijn. Neem je rust en tijd en geef je man de ruimte. Ik zou je graag helpen, maar ik weet niet goed hoe

@Theepoes, DPO is "Days Past Ovulation", dus de dagen nadat je geövuleerd hebt. Normaal gesproken heb je tussen de 12-16 dagen DPO voordat je ongesteld kunt worden.

Aangezien ik middels ovulatietesten en temperaturen (en dit keer ook voelen) weet wanneer mijn ovulatie was, kan ik dat ook redelijk nauwkeurig bepalen. De vorige keer werd ik ongesteld na 13 DPO geloof ik. Vandaag is het ook weer 13 DPO, de temperatuur was vanochtend alleen nog niet gekelderd.

Zodra de menstruatie doorzet, wordt het inderdaad ronde 3.
@nimnim: o wat vervelend zeg, wel fijn dat hij er over praat met jou. Misschien samen wat ondernemen?

Heel veel sterkte en hopelijk tot snel!
@ Nimnim, ow wat een vreselijke rot situatie!

Ik wil je onwijs veel sterkte wensen en blijf samen praten... en misschien niet onverstandig om dat met een onafhankelijk iemand erbij te doen....

Misschien dat het feit dat jullie bijna ouders zouden worden, hem ineens angst in boezemd omdat alle het "jeugdige" er dan af zou gaan... heel veel succes met alles!!!

@ Babsje en dzttrtje....gadver wat balen!

Zit op zusje na iedereen nu in ronde 3??? Dan gaat de tijd ook wel weer snel he?!

Hier weinig nieuws, zometeen belastingaangifte gaan afronden en dan op tijd naar bed!
@ Nimnim, wat vervelend allemaal. Zeker als het voor jou zo uit het niets komt. Ook voor non baby dingen ben je wat mij betreft welkom om je ei af en toe even te luchten....

ahahaha... Sorry, ik weet dat het fout is, maar dat kwam in mijn hoofd op dus schrijf het ook zo, want daar in voor mij het forum voor. ALLES zeggen waar ik zin in heb!

Maar serieus, heel veel sterkte ermee lieve Nimnim!

@ Calimero en Ienimieni! Van harte gefeliciteerd met de echo's! Wat zullen jullie opgelucht zijn! Hoop dat jullie er nu vollop van kunnen genieten.... En nu wij nog!!!

Ik denk zo'n tien keer per cyclus dat ik mijn eisprong heb, maar denk dat ik nu echt vruchtbaar ben. Aan de afscheiding te zien en heb gevoeld en dan nog de lichamelijke kwaaltjes... Dus denk vandaag over +/- 14 dagen mijn NOD. Maar die hoeft niet in de tabel. Komt wel als mijn cyclus wat meer regelmaat heeft. Als het zo is zou ik nu een cyclus van +/- 35 dagen hebben. Is al bijna tien dagen korter als de vorige, dus daar zou ik blij mee zijn.

@ Mijn nickname: Echt uit de duim gezogen! Ik heb deze ook gemaakt puur voor dit topic. Forum verder onder een andere naam. En ja, dat bolle zegt wat over hoe ik hoop er uit te zien over een half jaartje! En smurf, zo noemt mijn vader me. Toch niet helemaal uit de duim gezogen dus! Haha...
Daar was ik ook weer na een dag hard werken zonder resultaat. Ik zeg tijd voor een andere baan...

@Nimnim jeetje wat een verdrietige situatie. Dikke knuffel voor jou!

@dames met naderende NOD ik duim nog steeds voor jullie.

Morgenvroeg om 7 uur beginnen met werken, dus ik ga afsluiten!

Fijne avond.
Ik zit ook in ronde 2... en hoe gaat het met verliefdenonzeker? Zat vorige week ook in d'r vruchtbare dagen... Spannend!
quote:Kena schreef op 02 maart 2012 @ 18:43:

...

Zit op zusje na iedereen nu in ronde 3??? Dan gaat de tijd ook wel weer snel he?!

Hier ronde 2 nog. In (of bijna) de vruchtbare dagen. Volgens de site van babsje is 6 maart mijn eisprong.

En volgens een app die ik op m'n iphone heb, 'bereidt mijn lichaam zich voor op de vruchtbare dagen'.

Ik doe nu alvast alsof ik in de vruchtbare dagen zit. Geen probleem! Vindt man ook wel leuk

Maar ik las dat hier mensen waren met p-tracker-app? Ook op iphone? Want die kan ik niet downloaden.
quote:babsje22 schreef op 02 maart 2012 @ 18:01:

...

@Theepoes, DPO is "Days Past Ovulation", dus de dagen nadat je geövuleerd hebt. Normaal gesproken heb je tussen de 12-16 dagen DPO voordat je ongesteld kunt worden.

.Thanks!
Nou, terug in NL. Door dit reisje geloof ik ook mijn vruchtbare periode gemist (grrrr) dus deze ronde wordt het niets. Mijn volgende NOD is dan pas over een dikke maand ofzo (nog anderhalve cyclus, zucht), die mag voorlopig dus wel even uit de tabel. Lauren en Inieminie, mooi dat hij zo is bijgewerkt!

Ik heb moeite alles bijgelezen te krijgen, wat is er veel geschreven! Wel gezellig :-).

Sanne, wat balen dat hij zo slecht afspraken kan maken. Tuurlijk wil hij veel aandacht besteden aan zijn kinderen, maar soms moet je ook kunnen afspreken dat het een keer niet zo is. Zeker als ze officieel niet eens bij jullie wonen. Fijn dat het de dag erop toch is gelukt, hopelijk verandert er ook iets structueel.

Jilks, grappig dat je een cultuurverschil opmerkt over hoe direct de vrouwen over dingen willen praten. Handig hoor zo'n forum voor als je in het buitenland zit (heb ik ook gedaan :-)).

Lamelle: ik ben benieuwd of je positief gaat testen daar!!

Iemimieni en Calimero: wat leuk dat jullie het hartje konden zien, tralalalaaa!

Globetrotte, welcome back

Wel erg lollig dat Calimero thuis is afgesloten, maar niet zo goed voor je productiviteit op je werk hahaha.

Mijn nick komt van Anne, wat mijn bijnaam in sommige gevallen is, maar die was al ingebruik dus toen maar zoals het klinkt als ik mijn mijn bijnaam geroepen wordt

Oei Nimnim, heftig . Aaaanneman had een paar maanden geleden ook een flinke dip van een paar weken die lag aan werk/omstandigheden etc dus ik kan me een beetje voorstellen denk ik hoe machteloos je je voelt. Dat is gelukkig weer bijna goedgekomen, werk/studie situatie is nog niet ideaal maar wel sterk verbeterd en nu ziet hij het in elk geval weer zitten. Heel veel sterkte, ik hoop dat het bij hem/jullie ook met wat puzzelen snel op een beetje makkelijker plekje zal vallen.
Hoi iedereen

hier ook weer wat van mij. Werk al 5 dagen achter elkaar morgen ook nog en dan eindelijk dagje vrij op zondag maar ik ben kapot

calimero en innieminie heel leuk een kloppend hartje genieten ervan

nimnim, hier ook een knuffel van mij..je kan hier altijd je hart luchten

bollesmurf, idd ik was ook in mijn vruchtbare dagen, mijn vriend en ik hebben tot ni toe elke dag sex gehad dus ben benieuwd

mijn nod is 10 maart dus ik wacht af ik ben trouwens ook nog in ronde 2

babsje en iedereen die ook ongesteld is geworden balen

sanne, jij bent volgens mij echt een sterke vrouw..knuffel

@nick haha ik ben altijd erg onzeker als ik verliefd ben vandaar de nick

Lamelle ik ben benieuwd naar de uitslag
Nimnim, dikke hug!!! Heel veel sterkte ermee!
@p-tracker, dit is period tracker (dacht van always). Ik heb 'm ook op de iphone.

Zo net thuis van de bruiloft! Lekker nog even nakletsen met mijn man.
.
Oh.. en ik zit ook in de 2e ronde nu.
Heftig nimnim, het lijkt mij nu inderdaad belangrijk om je aandacht op je man te richten.

Ik heb zelf een keer heel dicht tegen een burn-out (tentamens, trouwen, verbouwing, verhuizing en drukke baan bleken toch iets teveel van het goede) aangezeten en ik kon hierbij de steun van mijn man goed gebruiken.

Mochten jullie het idee hebben dat het met samen praten alleen niet gast lukken om uit de dip te komen, schakel dan professionele hulp in (coach of psycholoog)! Ik heb daar heel veel baat bij gehad.

Sterkte ermee lieve nimnim *knuffel*
.
@Nimnim, fijn dat het alweer iets beter eruit ziet en dat je in ieder geval een plan achter de hand hebt mocht het nodig zijn.

@Zus, heb je al getest?

@Zwangeren, nog meer mensen die binnenkort een echo gaan hebben?

Hier is sinds vanochtend de menstruatie in volle hevigheid losgebarsten, maar goed, dat was inmiddels als verwacht. De temperatuur was nog niet gedropt, maar dat zal dan morgenochtend wel het geval zijn.

Nieuwe NOD is ongeveer 31 maart

Achteraf gezien wel lastig dat ik dan net rond mijn vruchtbare dagen een paar afspraken gepland heb staan
@nimnim, misschien wel een leuk idee?! Of samen even uitwaaien?

Het is bij mij inmiddels 2 jaar geleden en heb 8 behandelingen bij een psycholoog gehad! Helemaal weer bovenop! Ik wilde het wel zo veel mogelijk zelf doen.

@babs, nog niet getest! Wil nog even wachten.
@ Babs, wat jammer he, ik sinds vanmiddag ook erg ongesteld. Cyclus blijkt gemiddeld 26 dagen te zijn dus mijn volgende NOD is rond 29 maart . Ronde 3 alweer.

@Nimmim, wat jammer van je man en zijn twijfels maar gelukkig dat jullie nog hebben gepraat en dat je er vandaag weer wat positiever instaat en je man heeft aangegeven dat hij wel heel blij is met jou.

@ iedereen die bijna de NOD krijgt, ik duim voor jullie.

Zus, wat spannened!

@ allemaal, heel fijn weekend en tot gauw! WIj gaan uit eten en gistren nieuwe meubels gekocht.

Liefs
Pffff, wat een vermoeide dag vandaag, gezellig helpen verkopen op de rommelmarkt van onze sportclub.

Heb wel echt het idee dat het deze maand gelukt is, mijn collega zei dat ook al Maar ja, nergens op gebaseerd natuurlijk, dus maar weer afwachten, nog anderhalve week! Lang hoor...
Hallo allemaal!

Rustig hier!

Allemaal druk bezig?

Hier een relaxdag gehad. Lang uitgeslapen (totdat een van de katten door het dakraam naar binnen kwam... Hoe bedenk je het!), even geklust (haha, waarom klinkt het nu steeds als klussen in het februaritopic, zo bedoel ik het namelijk niet ), boodschappen, sneupen bij een hippe kringloopwinkel en zo lekker samen koken. Vanavond een filmpje huren en dan is het alweer zondag en gaat echt de laatste dag van de vakantie in!

Hier verder geen nieuws... Vruchtbare dagen zijn begonnen, dus dat is wel erg gezellig En daarna begint het wachten weer...

@zus: hoe is het bij jou? Nog niet ongesteld? Wanneer ben je van plan te testen?

@lamelle: hoe is het in Parijs? Ben benieuwd of je al positief getest hebt! Zou leuk zijn!
@drzttrtje, balen! We gaan allebei voor heel erg veel succes in de volgende ronde!

@Goofy, spannend! Ik hoop het voor je en duim voor je! Wat duurt wachten lang he?
Ik ben steeds aan het "broekloeren", maar nog niet ongesteld. Ik ga misschien vanavond testen, maar ik probeer te wachten tot morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven