Hoe houden we het leuk vandaag?

04-03-2012 08:21 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hormonen staan op zijn kop dit weekend ivm menstruatie. Lijkt wel of het hele gezin meedoet. Gisteren was man nog meer down dan ik. Maar ging het nog wel. Maar na eerst 2 belabberde nachten gehad te hebben was deze veel te kort. Jongens waren om 5.15 wakker. Dat zijn ze normaal letterlijk nooit. 7 uur is normaal.

Dus ik zie de bui al hangen. Ik poepchagerijnig door hormonen en slaaptekort, kinderen poepchagerijnig omdat ze zo vroeg wakker waren. Man die van ons weer chagrijnig wordt.

En dan gaan we eind van de dag uiteten voor de verjaardag van mijn vader. Dus proberen de dag een beetje rustig te houden. Er is veel regen voorspeld dus lekker naar buiten zal er
Vervolg:

Zal er ook niet inzitten. Pffff heb nu al geen zin in deze dag.

Gelukkig is man zo lief dat ie met kinderen naar beneden is gegaan. Dus heb ik nu even wat rust. Slapen lukt nu niet meer, daarvoor ben ik te lang wakker.

Maar als iemand nog goede tips heeft, deze zijn welkom!

En verder wens ik iedereen een fijne zondag toe!
nou meid ik zou toch zodra het droog is meteen een moment pakken om naar buiten te gaan ook al kan het maar voor even...

en probeer vandaag de boel de boel te laten, je mag nu nog even lekker liggen mss dan als jij klaar bent met liggen je man nog wel even terug in bed wil?

en je jongens gewoon lekker verwennen op zon flutdag vind ik altijd dat dan alles mag en niks moet
Pluk de dag? Zoiets?
De kinderen een hut laten bouwen in de woonkamer met lakens en stoelen en zelf in bad gaan met een boek?
naar buiten, veel dvd kijken, op visite bij iemand die het heel leuk vind om kinderen te vermaken, dierentuin. Dat doen wij op een baaldag
O bah. Periode dagen zijn in mijn geval ook altijd pech dagen. Verstoppen in bed met 6 chocolade repen een veel limo werkt t best bij mij.
Hoe oud zijn je zoons? Gaan ze nog slapen overdag of zijn ze daar veel te oud voor?

Ga vandaag om de beurt lekker een uur of 2 slapen. Of ga naar het zwembad, kunnen je jongens zich lekker uitleven en jullie daarna nog lekker even slapen.
Toch naar buiten gaan, lekker stampen in de plassen in het bos, regenlaarzen aan.

Dan thuigekomen gezellig badderen met zn allen en daarna warme choco en uit eten.

Of: zoek een zwembad op. Ik word daar altijd blij van. Blije kids die lekker aan het bewegen zijn, warmte...

En verder is het goed om je verantwoordelijk te nemen. Je kunt nu blijven hangen in 'dit wordt een rotdag, wat verschrikkelijk, ik ben nog ongesteld ook' en dan weet je zeker dat jij en je gezin een rotdag krijgen. Je kunt ook lief zijn voor jezelf zonder dat het een rotdag wordt.

Als dat nu echt niet lukt: 1 van de kinderen bij een vriendje laten spelen? Rondje autorijden zodat ze in slaap vallen? (weet niet hoe oud ze zijn?)

Succes!
Ja, of indoor sPeeltuin. Kinderen loslaten, letterlijk, en zelf in een hoekje met grote warme choc en aaifoon of pad in een hoekje forummen.
haha, Reisa, goede tips! Jij postte terwijl ik typte...
Jongens zijn 3,5 en 5,5. Dus slapen niet meer overdag.
Samen koekjes bakken met veel chocola er in?

Zij bakken, man opruimen, jij eten.
Sorry zit op mobiel te typen. Gereed knopje iets te dicht op letters.

De rust nu doet alweer veel goed en ook het even van me afschrijven.

Beneden is het ook rustig, dat helpt ook.

Nu nog even lekker in bed met muziekje aan. En dan dadelijk douchen en aankleden en niet in pyama naar beneden. Dat scheelt ook. En dan een dikke knuffel voor de jongens.

Dank voor de tips zover. Naar buiten gaan we ook wel. Maar wil het voor de jongens wel wat rustig houden. Anders zijn ze bij het uiteten helemaal doodop. En dan worden ze hangerig en huilerig, is voor niemand leuk.
Zo zal ik ook wat zondagen chagrijnig hebben doorgebracht met gezin. Maar het beste helpt inderdaad om toch in de stromende regen naar buiten te gaan. Laat ze lekker rennen en plassen stampen. Frisse lucht doet wonderen voor je humeur. Ik voel mij dan echt heel erg opgeknappen als ik de kinderen zie rennen en doen en wat ben ik dan trots en blij dat ik met het gezin buiten kan lopen. Je hebt ook wat te vertellen tijdens het etentje vanavond want er zal er ongetwijfeld wel een languit gaan in de plas of blubber of wat je hebt gezien.

Ik vind persoonlijk tv laten kijken, ds-en of zo iets alleen maar nog passievere kinderen maakt (spreekt uit ervaring na een week griep te hebben gehad in de vakantie!) Zij weten dan echt niets meer te doen en niets is leuk want zij willen dan alleen nog maar maar tv kijken en hun zeurstand lijkt alleen maar toegenomen

Sterkte ermee vandaag en veel plezier met het etentje vanavond. Gelukkig is deze dag al 9 uur op weg dus nog maar 15 te gaan :-)
Ik doe mijn best
Ik lees mee!!

Vraag mezelf echt af hoe we het leuk houden vandaag.

Vriend is poepchaggie!! Ik wil wel wat doen maar krijg vriend vandaag niet meer uit zijn bui. (heeft ADHD en blijft er wat langer dan normaal in hangen)

Ik denk dat ik hem aanspreek om zijn verantwoordelijkheid en het er het beste van maak.
Ga lekker met ze naar het bos. Ook al regent het, op regen kan je ze kleden.

Of naar de kinderboerderij.
www.uitmetkinderen.nl staan tips op voor goed en slecht weer.

Succes vandaag!
Hè bah meesje. Sterkte met je vriend vandaag. Weet je ook niks waar hij altijd vrolijk van wordt? Dat je hem daarmee eruit kan trekken?
Bos is beste tip! Denk dat dat hem gaat worden.
Kinderboerderij is ook altijd leuk, die ligt hier alleen op de schop. Dus is dicht helaas.
Nog een tip, de bioscoop. Vinden kinderen geweldig, er draaien nu veel kinderfilms en je hoeft zelf helemaal niets te doen, alleen maar zitten met je ogen dicht.
Ja, had ook gekund. Maar we zijn vorige week nog naar bios met ze geweest voor mijn verjaardag. Naar Sprookjesboom. Ze vonden het geweldig.
En waar we gaan eten kunnen ze zich straks lekker uitleven. Zit indoor speeltuin bij. Ideale plek met kinderen waar je vanalles kunt eten. Pizza, friet, pannekoeken, vis, Chinees, grill, soep, salade enz. Enz. Iedereen kan gaan halen wat ie lust en is nog goed eetbaar ook.
Als het financieel zou kunnen liet ik me niet tegenhouden om naar de bios te gaan. Zelfs niet als ik er vorige week al was geweest. Juist op zo'n dag als vandaag moet je alles lekker makkelijk zien. Daar waar je normaal moeilijk over zou doen nu met een schouder ophalen tegemoet zien. En je alleen druk maken over dingdn die echt belangrijk zijn. Een kind dat in een sloot dreigt te lopen bijvoorbeeld. strakke regels zijn er morgen wel weer. Ook voor jezdlf. Probeer vandaag te genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven