Hulp nodig: leuke plaats Andalusie

04-03-2012 19:45 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik heb echt hulp nodig, want ik zie door de reisgidsen het bos niet meer.

Dit jaar gaan we op vakantie naar Andalusie. We hebben er zoveel over gehoord, dat we het nu eens zelf willen ervaren.

Nu is het de bedoeling dat we in twee verschillende plaatsen in een appartement oid verblijven en vanuit daar verschillende uitstapjes gaan maken en dit dan weer afwisselen met releaxdagen aan het strand.

De eerste plaats hadden we al snel gevonden, dat gaat Nerja worden.

Maar die andere...we komen er niet uit.

We zoeken iets leuks tussen ongeveer Cadiz en Estepona/Marbella. Het liefst in de buurt van een strand en in een leuk, schattig dorpje.

Wie o wie heeft de gouden tip!

Mijn dank is groot!
Granada, de mooiste stad van Andalusië en culturele hoofdstad. Van de sneeuw naar het strand in twee uur.

Ronda, klein en gezellig.
quote:MEFS schreef op 04 maart 2012 @ 19:58:

Granada, de mooiste stad van Andalusië en culturele hoofdstad. Van de sneeuw naar het strand in twee uur.

Ronda, klein en gezellig.

Tenzij ze Granada recent hebben verplaatst ligt 't nog niet tussen Marbella en Cadiz......
quote:Blubblub00 schreef op 04 maart 2012 @ 19:45:

De eerste plaats hadden we al snel gevonden, dat gaat Nerja worden.

Maar die andere...we komen er niet uit.

We zoeken iets leuks tussen ongeveer Cadiz en Estepona/Marbella. Het liefst in de buurt van een strand en in een leuk, schattig dorpje.

Wie o wie heeft de gouden tip!

Mijn dank is groot!

Tarifa.

Waait vaak wel hard daar, maar als je een auto hebt rij je even 10 km richting Cadiz, daar heb je mooie stranden en veel minder wind.
quote:quattro35 schreef op 04 maart 2012 @ 20:20:

[...]

Tenzij ze Granada recent hebben verplaatst ligt 't nog niet tussen Marbella en Cadiz...... Nee, maar ik word betaald om reclame te maken
Geen tarifa. Dat is alleen voor verwende rijkeluikindjes. Granada zeg ik.
quote:MEFS schreef op 04 maart 2012 @ 20:45:

Geen tarifa. Dat is alleen voor verwende rijkeluikindjes. Granada zeg ik.

Je bedoelt Marbella?
Tarifa heeft niks met rijkeluiskindjes te maken! Ben er als backpacker geweest: supergezellig centrum vol surfdudes Hartstikke gezellig. Veel wind maar ook een heerlijk breed strand. Aanrader! Andalucie is sowieso top, bezoek ook Jerez de la Frontera en Sevilla!
Conil de la Frontera!

Prachtig strand, gezellig dorpje en veel gezelligheid.
Conil de la Frontera? Die zoeken we ff op.

Tarifa dacht ik zelf ook, maar die wind he. Ik heb dan gelijk beelden van zandstormen voor ogen...haha

Granada staat zeker op ons lijstje, maar dat doen we als we in Nerja zijn.

Bedankt iig voir het meedenken!
Ben drie keer in Estepona geweest en twee keer in Nerja, daarnaast nog een keer een de hele kust langs (kamperend).

Estepona en Nerja zijn beide érg leuk, maar ik vind het in Estepona makkelijker om wat leuks aan de kust te vinden. En het is wat minder toeristisch.

Mocht je naar Estepona willen, google dan eens op "jacaranda estepona", is van een Nederlands stel, wij zijn er geweest en appartement en lokatie is super.
ik bedoel Tarifa. Marbella is voor zangers, acteurs en wannabes. Tarifa is de bestemming van de kinderen van gewone rijke lui.
Suusmei, en wwar gaan nu los pijos madrileños?
Nu even serieus. Almeria ligt ver weg misschien maar er is iets leuks daar. In de 60 en 70 jaren werden in de woestijn Tabernas vel bekende westerns opgenomen. Een van de studio's is te bezichtigen, Minihollywood.
Goedemorgen!

Sushilala, wat een geweldig appartement! Wij dachten ook estepona, maar ik had het idee dat dat niet zo leuk was.

Ok, we hebben nu dus Conil de la Frontera, tarifa en Estepona. Ik denk dat een van deze drie het toch moet gaan worden...

Bedankt allemaal!!!
Mefs, almeria stond (nog) niet op ons lijstje. Maar ik ga eens kijken in mijn gids.
sushilala, leuk app zeg, die gaat bij mn favorieten!
Blub, heb je al acc in Nerja? Wij zaten vorig jaar in zoiets leuks dus mocht je het willen weten, let me know.
Ugglover, nee ik heb nog geen accomodatie in Nerja. Dus ja, graag!
Als je naar Almeria gaat, de stad zelf stelt niet zo veel voor. Beter naar Cabo de Gata gaan, voor de natuur.
Hmmm sorry, heb me een rotje gezocht maar kan hem nergens meer vinden!! Het was iig bij Burriana strand, dat is wel een aanrader, mooi strand, leuke tentjes.
Ik vind Estepona echt wel heel leuk hoor! Leuke winkeltjes, een leuke markt, restaurantjes en terrasjes, prachtige stranden en nog authentiek. Alleen voor het uitgaan hoef je er niet te komen.
Suahilala, ik heb inmiddels het appartement geboekt, dus we gaan het helemaal beleven! Nogmaals bedankt!

Ugglover, geen probleem. Ik kom vast wel een mooie accomodatie tegen. Iig bedankt voor het zoeken.

Toch fijn, zo een forum :-)
Wauw, wat leuk!! Ik denk dat je het super zult hebben daar!

In welke maand ga je?

Wij vlogen op Malaga en huurden daar een auto, is dan nog ca 50 min rijden.
Ik liet de foto's aan mijn man zien en na drie stuks zei ie: is goed, boek maar! We gaan in September, duurt dus nog wel ff. Maar goed, heb ik wat om naar uit te kijken.

Onze planning is om heen te vliegen op Sevilla, daar een nacht blijven en dan naar Estepona te rijden. Daarna gaan we naar Nerja waar we ook een week blijven. Dan een nachtje naar Malaga en vanuit daar naar huis vliegen. En tussendoor willen we diverse stadjes bezoeken, varen met een boot oid en lekker releaxen op het strand!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven