Geld & Recht alle pijlers

rechten voor alleenstaande moeder inwonend bij ouders..

24-01-2012 15:23 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,,

ik zit met een probleem .. tenminste ik kom er niet meer uit.

Ik ben zelf 20 heb een dochtertje van bijna 3 , ik woon nog bij mijn moeder in ...

Ik krijg een wij uitkering dat is een bedrag van 468 euro per maand hier boven op krijg ik mijn kindgebonden budget en zorgtoeslag ..

Nu is het het volgende ik had eens een bedrag openstaan bij de belasting wat ik terug moest betalen nu hebben ze dat verekend over mijn zorgtoeslag over 2012 dus ik krjg nu nog maar 13 euro zorgtoeslag...

Ik heb zelf een aantal schulden die ik graag al wil lossen maar ik kan haas eigenlijk niet eens me zorgverzekering betalen ik ben zelf al naar de financiele winkel geweest maar die willen mij niet helpen omdat ik een te laag inkomen heb .

Nou zit ik dus in een cirkel waar ik niet uitkom de vader van die kleine heb dit jaar afstand gedaan van ze kind en die had me dochtertje eerst erkend en hoefde maar aan alimentatie een bedrag vanb 25 euro per maand te betalen en omdat hij dus nu afstaand heeft gedaan betaald hij niks meer...

Ik word eigenlijk door niks geholpen doe me best maar heb alles al geprobeerd en nu weet ik verder ook niet of ik nog op iets van een toeslag recht heb bij de belasting of dat iemand misschien iets weet hoop graag wat te horen ...

groetjes patricia
quote:mamatriesje schreef op 24 januari 2012 @ 15:29:

[...]

zoek werk???

ga jij mij is ff vertellen dan welke baan ik moet gaan zoeken ???

om meer as dat te verdienen ik vraag alleen wat beetje onzin dat ik zulke reacties van jullie krijgDus behalve allerlei toeslagen en uitkeringen die anderen je moeten verstrekken, moeten anderen niet alleen werk voor je zoeken maar je ook vertellen welke baan je dan zelf zou kunnen gaan zoeken?

Ik zeg het niet gauw, maar volgens mij mist er een t in je nickname.
simpelste oplossing, geef jezelf eens een trap onder je kont, stop met zeuren en jammeren en ga wat doen. Er zijn genoeg mogelijkheden, namelijk een bbl opleiding volgen, krijg je gewoon salaris, want je werk of leer werktraject volgen. Al ga je maar schoonmaken bij bejaarden. Verdient best goed. En als je dan bij je ouders inwoont, zullen die vast bereid zijn om op te passen, of je zoekt een gastouder.

Als je 20 jaar oud ben ben je oud en wijs genoeg om dit soort dingen/beslissingen zelf te nemen zonder te wachten tot iemand dit voor je doet. Je was tenslotte ook slim genoeg om een kind te krijgen.

Ben blij dat de meeste "tienermoeders" zich volwassener en zelfstandiger gedragen dan jij.
Beste To, laat sommigen lekker praten.

Werken kan altijd zolang je gezond bent. Zoek op internet naar alle supermarkten in de buurt ga er langs en vraag een sollicitatieformulier. Niet mee naar huis nemen maar ter plekke invullen.

De meest supermarkten hebben een prikbord, zet een advertentie voor schoonmaakwerk, 10 euro per uur.

Zoek thuiszorgorganisaties in de buurt, bel ze op en vraag of ze schoonmaakwerk hebben.

Schrijf je in bij zoveel mogelijk uitzendbureaus, niet via internet maar ga er langs en neem je id- bewijs mee. Wees niet kieskeurig en accepteer het werk wat ze je bieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven