Kind zoend
dinsdag 6 maart 2012 om 19:27
Beste Dame's
Ik wil graag een vraag stellen.
Mijn dochter is 6 jaar, en word in augustus 7 jaar.
Nu heeft ze op school 2 jongens kusjes gegeven, en met een daarvan heeft zij "lik" kusjes gegeven.
Ik heb dit met dr juf besproken en met mijn dochter die alles leek te begrijpen, ook dat ik vind dat ze te jong is.
Vandaag heb ik bij een vriendin met 3 kinderen gezeten, gegeten...
heel gezellig.. maar blijkt dat mn dochter hier ook met twee daarvan vandaag gezoent heeft.
Met het meisje gewoon kusjes geven, met de jongen "getongzoent" de jongen zegt dat ze ook met het meisje gezoent heeft echt.
Maar deze keer kwam het idee van de jongen.
Mijn dochter zwijgt altijd als het graf, zelf zou zij me dit nooit vertellen.
De eerste keer heeft zij het wel verteld, odat ze het grappig vond.. maar nu doet ze het dus weer.. met anderen.
IK VIND... dat een beetje jong, en weet verder ook niet wat ik ermee moet.
Die jongen is bijna 9 jaar, en het meisje is 6 net als mn dochter.
Wat vinden jullie? en wat moet ik nog doen?
PS: Mijn excuses voor mijn spelfouten, ik heb het al vaker uitgelegd, maar hoop reacties te krijgen op mijn verhaal zelf.
Ik wil graag een vraag stellen.
Mijn dochter is 6 jaar, en word in augustus 7 jaar.
Nu heeft ze op school 2 jongens kusjes gegeven, en met een daarvan heeft zij "lik" kusjes gegeven.
Ik heb dit met dr juf besproken en met mijn dochter die alles leek te begrijpen, ook dat ik vind dat ze te jong is.
Vandaag heb ik bij een vriendin met 3 kinderen gezeten, gegeten...
heel gezellig.. maar blijkt dat mn dochter hier ook met twee daarvan vandaag gezoent heeft.
Met het meisje gewoon kusjes geven, met de jongen "getongzoent" de jongen zegt dat ze ook met het meisje gezoent heeft echt.
Maar deze keer kwam het idee van de jongen.
Mijn dochter zwijgt altijd als het graf, zelf zou zij me dit nooit vertellen.
De eerste keer heeft zij het wel verteld, odat ze het grappig vond.. maar nu doet ze het dus weer.. met anderen.
IK VIND... dat een beetje jong, en weet verder ook niet wat ik ermee moet.
Die jongen is bijna 9 jaar, en het meisje is 6 net als mn dochter.
Wat vinden jullie? en wat moet ik nog doen?
PS: Mijn excuses voor mijn spelfouten, ik heb het al vaker uitgelegd, maar hoop reacties te krijgen op mijn verhaal zelf.
dinsdag 6 maart 2012 om 20:34
Dat weet je dus niet, Dragonmom. Het kan ook zijn dat ze het ziet als een leuk stiekem spelletje. "Doktertje spelen" is heel normaal op deze leeftijd.
Dolores, weet de juf van de post die je nu verwijderd hebt? Zo niet: bespreek het met haar en bespreek je twijfels hier over. Zij kent je kind, zij ziet wat er in de klas gebeurt (dus ook: hoe ze op andere kinderen reageert), zij heeft ervaring met kinderen van deze leeftijd en zij kan -beter dan wij, want wij kennen je kind niet- beoordelen of haar gedrag afwijkend is of niet. Dan kun je daarna met of zonder de juf verder kijken of je hier toch wat meer aandacht aan moet geven.
Dolores, weet de juf van de post die je nu verwijderd hebt? Zo niet: bespreek het met haar en bespreek je twijfels hier over. Zij kent je kind, zij ziet wat er in de klas gebeurt (dus ook: hoe ze op andere kinderen reageert), zij heeft ervaring met kinderen van deze leeftijd en zij kan -beter dan wij, want wij kennen je kind niet- beoordelen of haar gedrag afwijkend is of niet. Dan kun je daarna met of zonder de juf verder kijken of je hier toch wat meer aandacht aan moet geven.
dinsdag 6 maart 2012 om 20:36
Is het echt zoenen zoals volwassenen dat doen? Bij oudste op school ook wel eens gezien tijdens overblijf. Meisje zei tegen jongetje 'zullen we tongetjes tegen elkaar doen?'. Trok ik ook een wenkbrauw op. Maar was letterlijk niet meer dan ogen dicht, tong uitsteken en 1 seconde tegen elkaar aan. En een hoop gegiechel.
Misschien ziet de juf zoiets dagelijks en maakt ze er niet veel van?
Misschien ziet de juf zoiets dagelijks en maakt ze er niet veel van?
dinsdag 6 maart 2012 om 22:29
quote:dolores007 schreef op 06 maart 2012 @ 20:28:
Maar dat grenzen aangeven, en nee leren zeggen is wel een belangrijk iets wat ik vaak bespreek.
Maar zij zegt gewoon dat ze niet te jong is om te zoenen.
Ik zeg jij hebt niks te vinden, je BENT te jong, en ik wil het niet.
Daarna toch weer..
Vraag eens waarom ze niet te jong is om te zoenen. Kan dat je een heel verhaal krijgt over dat klasgenootje of dat vriendje enz, dan heb je een aanknopingspunt.
Als ze geen antwoord wil geven zou ik toch eens aan de bel teekken, bijvoorbeeld bij de huisarts. Mijn referentiekader is wel gekleurd, ik ben zelf als kind misbruikt, maar ik vind het dus erg 'herkenbaar' gedrag.
Maar dat grenzen aangeven, en nee leren zeggen is wel een belangrijk iets wat ik vaak bespreek.
Maar zij zegt gewoon dat ze niet te jong is om te zoenen.
Ik zeg jij hebt niks te vinden, je BENT te jong, en ik wil het niet.
Daarna toch weer..
Vraag eens waarom ze niet te jong is om te zoenen. Kan dat je een heel verhaal krijgt over dat klasgenootje of dat vriendje enz, dan heb je een aanknopingspunt.
Als ze geen antwoord wil geven zou ik toch eens aan de bel teekken, bijvoorbeeld bij de huisarts. Mijn referentiekader is wel gekleurd, ik ben zelf als kind misbruikt, maar ik vind het dus erg 'herkenbaar' gedrag.