Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
Denk wel dat HVJ gelijk heeft dat obsession wel heel erg veel aan het invullen is

Ik herken het wel hoor, obsession, jij bent er in je hoofd al de hele tijd mee bezig. Maar je wilt ook graag denken dat hij zonder jou niet gelukkig kan zijn. Ik wil niet hard klinken (en ik ben bang dat ik ook aan het invullen ben, terwijl ik jou en hem niet eens ken), maar het klinkt alsof hij nu met die schuldgevoelens ook niet gelukkig is...
Daarnaast is het ook allemaal toelaatbaar zolang je geheim bewaart blijft, ik denk dat zodra je nr 1 van je geheime minnaar zou weten je er niet zo gemakkelijk meer over denkt (en je nr 1 ook niet)... Een keten is nog steeds zo sterk als de zwakste schakel... Sorry dat ik nu steeds veroordelend lijk maar er word vaak wel heel makkelijk over gedacht (over het hebben van een geheime nr 2). In een open relatie is het toch heel anders...
Praat uit eigen ervaring:

Ik liep me slopen door de relatie die ik had met mijn nr2.

En natuurlijk komt er een omslag punt in relatie met je nr1 en met je nr2 dat is nu eenmaal zo met gevoelens en relaties.

Voor de een krijg je meer gevoelens. Ik werd verliefd op mijn nr2. En dat was voor mij een omslagpunt. Want dat zou mij nooit gebeuren..
quote:vaintje schreef op 07 maart 2012 @ 15:47:

Denk wel dat HVJ gelijk heeft dat obsession wel heel erg veel aan het invullen is

Ik herken het wel hoor, obsession, jij bent er in je hoofd al de hele tijd mee bezig. Maar je wilt ook graag denken dat hij zonder jou niet gelukkig kan zijn. Ik wil niet hard klinken (en ik ben bang dat ik ook aan het invullen ben, terwijl ik jou en hem niet eens ken), maar het klinkt alsof hij nu met die schuldgevoelens ook niet gelukkig is...

Ik vul niet zo heel erg veel in hoor. Het is niet alsof ik met hem nog nooit over dit onderwerp gesproken heb. Wij hebben onze gevoelens tot in den treure geanalyseerd het afgelopen jaar.

Dat klopt. Met schuldgevoel niet gelukkig en zonder mij niet gelukkig.
HvJ, ik denk dat dit geschreven medium daar wel debet aan is, ik vind het overigens niets erg dat het provocerend is of zo overkomt. Als iedereen het hier eens is kan je er ook niet zo veel mee en is het topic snel klaar....
Volgens mij wil je graag geloven wat je schijft obsession.

Dat hij zonder jou niet gelukkig is.

Iemand die een minnares gaat zoeken, als doekje voor het bloeden....

Is dat een zuiver motief?
Idd JJ, juist leuk dat we hier zoveel mensen zoveel meningen hebben, en dat er met elkaar op een prettige manier over meningsverschillen gesproken kan worden.
quote:obsession schreef op 07 maart 2012 @ 15:31:

Ja, ik vind het kut als hij zich klote voelt. Dat is toch begrijpelijk, of niet?Ja, dat is begrijpelijk maar dat het jou ongelukkig maakt niet. Daarom vroeg ik, wat zou jou gelukkig maken? Wees je bewust van het feit dat jij alleen jouw levensgeluk in handen hebt. Je minnaar is verantwoordelijk voor het zijne!
Overigens heb ik wel een open relatie. Ik bespreek dit zelfs met mijn nr.1.
quote:houvanjezelf schreef op 07 maart 2012 @ 15:46:

Nuancering zorgt weer voor het houden van dat schuldgevoel.Ik heb werkelijk geen idee wat je hiermee bedoelt. Ik krijg soms het gevoel dat je quotes uit een schoolboek neerpent. (en vind het ook jammer dat je niet ingaat op mijn reacties op jou). Kan je me vertellen wat je met deze oneliner bedoelt?
quote:houvanjezelf schreef op 07 maart 2012 @ 15:56:

Volgens mij wil je graag geloven wat je schijft obsession.

Dat hij zonder jou niet gelukkig is.

Iemand die een minnares gaat zoeken, als doekje voor het bloeden....

Is dat een zuiver motief?Ok, houvanjezelf. Jij kent hem natuurlijk veel beter dan ik dus jij zal het weten. Hij is dolgelukkig als ik ermee stop.
Ik heb ook een open relatie obsession.

Ik zou niet blij worden als mijn vrouw haar geluk zo afhankelijk zou maken van iemand anders, sorry.
je bent en blijft verantwoordelijk voor je eigen geluk daar kan een nr1 of een nr 2of een nr 3 niets aan doen.

Ze maken je (even) gelukkig maar het echte geluk dat heb jezelf in de hand.
quote:houvanjezelf schreef op 07 maart 2012 @ 15:59:

Ik heb ook een open relatie obsession.

Ik zou niet blij worden als mijn vrouw haar geluk zo afhankelijk zou maken van iemand anders, sorry.dan hebben jullie vast ook de regel dat het alleen sex mag zijn?
Nee, die regel is er niet.

Ik merk alleen op dat je zoveel bezig bent met nr. 2 dat het je leven totaal beheerst.

En zoals het nu is, zelfs erg negatief.

Dat zou voor mij, als nr. 1 in een open relatie een no go zijn.
quote:Rooss4 schreef op 07 maart 2012 @ 15:57:

[...]

Ja, dat is begrijpelijk maar dat het jou ongelukkig maakt niet. Daarom vroeg ik, wat zou jou gelukkig maken? Wees je bewust van het feit dat jij alleen jouw levensgeluk in handen hebt. Je minnaar is verantwoordelijk voor het zijne!

Wat zou mij gelukkig maken? Als we elkaar weer samen zouden kunnen zijn zonder dat hij zich daar achteraf rot over gaat voelen.

Dat heb ik dus niet in handen....
quote:obsession schreef op 07 maart 2012 @ 15:59:

[...]

Ok, houvanjezelf. Jij kent hem natuurlijk veel beter dan ik dus jij zal het weten. Hij is dolgelukkig als ik ermee stop.

Oei, je voelt je aangevallen. Ik denk niet dat dat ook maar iemands bedoeling hier is hoor. Je voelt je niet blij in deze situatie obsession dus we proberen met je mee te denken en je dingen te laten inzien. Ik denk dat je een beetje emotioneel bent over dit hele gebeuren en dat snap ik heel goed.

Misschien is dit even niet het goede moment voor je om je aan het denken te zetten
quote:houvanjezelf schreef op 07 maart 2012 @ 16:03:

Nee, die regel is er niet.

Ik merk alleen op dat je zoveel bezig bent met nr. 2 dat het je leven totaal beheerst.

En zoals het nu is, zelfs erg negatief.

Dat zou voor mij, als nr. 1 in een open relatie een no go zijn.als er gevoelens bij komen en er zou mogelijk een einde aan de relatie komen dan is het niet meer dan logisch dat dat je verdrietig maakt.
.
anoniem_96630 wijzigde dit bericht op 07-03-2012 16:07
Reden: verkeerde quote
% gewijzigd
quote:aviv72 schreef op 07 maart 2012 @ 16:00:

je bent en blijft verantwoordelijk voor je eigen geluk daar kan een nr1 of een nr 2of een nr 3 niets aan doen.

Ze maken je (even) gelukkig maar het echte geluk dat heb jezelf in de hand.mooi en treffend gezegd...zet mijn ook aan het denken...
quote:Rooss4 schreef op 07 maart 2012 @ 16:04:

[...]

Oei, je voelt je aangevallen. Ik denk niet dat dat ook maar iemands bedoeling hier is hoor. Je voelt je niet blij in deze situatie obsession dus we proberen met je mee te denken en je dingen te laten inzien. Ik denk dat je een beetje emotioneel bent over dit hele gebeuren en dat snap ik heel goed.

Misschien is dit even niet het goede moment voor je om je aan het denken te zetten Wat moet ik inzien dan? Dat hij niet van me houdt? Dat hij blij is als het over is? Waarom zou hij dat dan zelf niet zeggen?
Haha, ik dacht al Moos.. wilde bijna vragen wat er loos is!

En dan nog.. zij maken je niet gelukkig, zelfs niet even. Het feit dat jij ze voor nu in je leven hebt gekozen maakt je (even) gelukkig. En eigenlijk.. vind ik minnaar geluk vluchtig, heel erg vluchtig. (vraag me dan ook wel eens af waar ik mee bezig ben..)
Nee, ik denk dat hij wel degelijk van je kan houden, maar toch niet gelukkig kan zijn met de situatie zoals die nu is.

Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk. Je kunt hem steunen wat je wilt, hij moet keuzes maken. Hoe moeilijk het ook kan zijn als je van meerdere mensen houdt... Hij zal zijn aandacht moeten verdelen of voor 1 moeten gaan. Zo half half werkt niet, dat blijkt.
quote:obsession schreef op 07 maart 2012 @ 15:57:

Overigens heb ik wel een open relatie. Ik bespreek dit zelfs met mijn nr.1.

Dat veranderd mijn inziens veel in de openheid naar nr. 1 en als je dan met je gevoelens voor nr 2 kan dealen en naast je nr 1 kan handhaven is dat een ideale situatie Obssesion. Toch ben je nog steeds niet uit de gevaren zone in mijn beleving er is nog steeds gevaar als je gevoel voor nr 2 de overhand neemt en een belangrijker plaats als nr 1 gaat innemen. Maar dat is iets wat je zelf moet reguleren. Zolang je er binnen je relatie geen keuze stress van hebt of ongenoegen en ermee kan dealen.

Ik vind afhankelijkheid en een kwetsbare opstelling op een gezonde manier overigens helemaal geen probleem. Als je jezelf niet kan en durft te geven zal je nimmer ontvangen. Er word hier soms wel héél erg opgegeven op eigen geluk of het afgegeven op het geluk wat je bij een ander kan vinden. Dit zijn heel vaak ervaringsemoties die zijn gevormd door slechte ervaringen. Mijn peut werd altijd panisch als ze hier met mij over in discussie ging en kreeg bij mij ook geen stok achter de deur. Als iedereen alleen maar zou gaan voor eigen geluk zou dit een verdomde eenzame wereld worden...
Zouden jullie werkelijk zelf meteen de handdoek in de ring werpen? Want dat gevoel krijg ik een beetje... dat jullie vinden dat het hopeloos is, ik voor mezelf moet kiezen en er maar een einde aan moet maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven