Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
ik vatte het zo op dat hij de schuldgevoelens en de gedachte dat je elkaar misschien nooit meer zult zien, destructief vindt voor je minnaarschap?
Schuldgevoel is een erg overbodige emotie.
quote:vaintje schreef op 07 maart 2012 @ 14:39:

Obsession, het wordt ondertussen een steeds zwaardere last zo te lezen?

Weet je dat er nog zoveel mogelijk is tussen elkaar nooit meer zien en meerdere keren per week met elkaar afspreken? Ook qua aandacht die nu naar jou gaat ipv naar anderen kun je nog zoveel tussenoplossingen bedenken.

Wat voor ons werkt is dat we vanaf thuis vrijwel geen contact met elkaar hebben. Geen chat, geen whatsapp/sms, geen telefoontjes. Alleen een mailtje als je er even tijd en ruimte voor hebt in het weekend, en als de ander niet kan antwoorden snappen we waarom dat is.

Wij halen dat samen wel weer in (onder werktijd en) tijdens de lunchpauzes doordeweek. Zo gaat aandacht voor elkaar niet ten koste van aandacht voor het gezin. Ja, het gaat wel ten koste van het werk soms, maar dat kunnen we aardig regelen. En heeft 1 van ons geen tijd om onder werktijd te chatten of te mailen, dan niet. Dan halen we dat een andere dag wel weer in.

Daten doen we doordeweek, op adv-middagen of onderweg van de ene klant naar de andere. Ja, we daten vreselijk weinig, maar kwaliteit gaat boven kwantiteit denk ik dan maar...

Maar ja, misschien heb ik makkelijk praten, geen last van schuldgevoelens bij ons...

We hebben dagelijks contact, dat levert geen problemen op omdat de anderen dan weg zijn. En daten doen we ook doordeweeks maar dat is nooit zomaar even snel. Daar gaat toch snel minimaal een uur of 5 in zitten.(en dus een gelogen excuus)

Onderweg van de ene klant naar de andere zal je toch niet veel tijd voor elkaar hebben? Wat doen jullie dan in die tijd? Vluggertje ergens in de auto?

Wat is vreselijk weinig?
quote:houvanjezelf schreef op 07 maart 2012 @ 14:48:

Schuldgevoel is een erg overbodige emotie.Helemaal mee eens. Maar wel een zeer veel voorkomende emotie.
quote:obsession schreef op 07 maart 2012 @ 14:52:

[...]

We hebben dagelijks contact, dat levert geen problemen op omdat de anderen dan weg zijn. En daten doen we ook doordeweeks maar dat is nooit zomaar even snel. Daar gaat toch snel minimaal een uur of 5 in zitten.(en dus een gelogen excuus)

Onderweg van de ene klant naar de andere zal je toch niet veel tijd voor elkaar hebben? Wat doen jullie dan in die tijd? Vluggertje ergens in de auto?

Wat is vreselijk weinig?Ik hoop straks eens per maand, door omstandigheden lukt dat vooraleerst nog even niet. Voorlopig hebben we elkaar 2x gezien, 1x een vluggertje idd en 1x uitgebreid de tijd. En we 'kennen elkaar' sinds eind november, dus een dikke 3 maanden.
Je houdt jezelf voor de gek als je schuldgevoel hebt.

Accepteren of stoppen.
quote:houvanjezelf schreef op 07 maart 2012 @ 14:56:

Je houdt jezelf voor de gek als je schuldgevoel hebt.

Accepteren of stoppen.Hoezo hou je jezelf dan voor de gek? Leg dat eens uit.
Je weet waar je schuldgevoel vandan komt, alleen kies je ervoor niet te stoppen.

Door niet te stoppen, creeer je dat schuldgevoel.

Dus accepteren dat de situatie is zoals die is, stopt je schuldgevoel.
**is blij dat ze geen werkgever is**

Houvanjezelf, wat vreselijk kort door de bocht. Volgens mij hoort het een beetje bij elkaar hoor, vreemdgaan en schuldgevoel.

Het is een teken dat je een mens bent met een geweten.

Aphrodite, het klinkt mooi maar je zit er wel vreselijk diep in zeg. Ik snap dat het "moment van stoppen" dat ongetwijfeld ooit gaat komen, je beangstigt.

Obsession, wat wil jij??
quote:Rooss4 schreef op 07 maart 2012 @ 15:13:

**is blij dat ze geen werkgever is**

Houvanjezelf, wat vreselijk kort door de bocht. Volgens mij hoort het een beetje bij elkaar hoor, vreemdgaan en schuldgevoel.

Het is een teken dat je een mens bent met een geweten.

Aphrodite, het klinkt mooi maar je zit er wel vreselijk diep in zeg. Ik snap dat het "moment van stoppen" dat ongetwijfeld ooit gaat komen, je beangstigt.

Obsession, wat wil jij??Ik wil dat hij zich niet ellendig voelt. Maar stoppen kan dan misschien het schuldgevoel opheffen, ik geloof nooit dat hij zich dan ineens weer helemaal gelukkig voelt. Hij heeft behoefte aan een minnares, hij houdt van mij. Dat opgeven kan hem toch niet gelukkig maken?
Wat hem gelukkig maakt weet ik niet, het enige dat ik weet is wat mij gelukkig maakt. Ben jij (nog) gelukkig in deze situatie?
goeie vraag Rooss!

edit: bedoel eigenlijk vooral goeie opmerking, voor die vraag.
Als hij niet gelukkig is ben ik ook niet gelukkig, nee.
Dank je Vain.

Obsession, hangt jouw levensgeluk af van zijn geluk? Of bedoel je dat je het gewoon kut vindt als hij niet lekker in zijn vel zit?
Ja, ik vind het kut als hij zich klote voelt. Dat is toch begrijpelijk, of niet?
Als je een nr 1 relatie hebt en je gevoelens voor nr 2 heel erg toenemen je gaat twijfelen aan je nr 1 relatie, je nr. 2 gaat missen, heel erg gaat missen.... Ik ken niet veel gevoelens die destructiever zijn bij een mens als twijfel over wat te doen, keuze stress en angst om te verliezen... Dus wees gerust dat die destructieve gevoelens er komen als je te diep gaat....
quote:JanJurk schreef op 07 maart 2012 @ 15:32:

Als je een nr 1 relatie hebt en je gevoelens voor nr 2 heel erg toenemen je gaat twijfelen aan je nr 1 relatie, je nr. 2 gaat missen, heel erg gaat missen.... Ik ken niet veel gevoelens die destructiever zijn bij een mens als twijfel over wat te doen, keuze stress en angst om te verliezen... Dus wees gerust dat die destructieve gevoelens er komen als je te diep gaat....Ik denk niet dat dat altijd zo is hoor JanJurk. Ik weet uit ervaring dat het heel goed mogelijk is om hele sterke gevoelens voor nr.2 te hebben zonder te gaan twijfelen aan je gevoelens voor nr.1. Dat staat los van elkaar. Het is mogelijk om van twee mannen (in mijn geval) te houden.
Geen mens is vrij van schuldgevoel, of je moet idd gewetenloos zijn, zelfmedelijden is overigens ook schuldgevoel maar dan naar jezelf... Ik ken heel veel mensen die zichzelf in deze situatie afvragen "Hoe heb ik dit zo ver kunnen laten komen" en dat is toch echt een schuldgevoel....
Hij heeft behoefte aan een minnares, hij houdt van mij. Dat opgeven kan hem toch niet gelukkig maken?

Sorry, maar dit is heel erg invullen ....
quote:obsession schreef op 07 maart 2012 @ 15:35:

[...]

Ik denk niet dat dat altijd zo is hoor JanJurk. Ik weet uit ervaring dat het heel goed mogelijk is om hele sterke gevoelens voor nr.2 te hebben zonder te gaan twijfelen aan je gevoelens voor nr.1. Dat staat los van elkaar. Het is mogelijk om van twee mannen (in mijn geval) te houden.Ik had 1,5 jaar dezelfde overtuiging obssesion, mijn ervaring is zeker geen wet van Mede en Perzen maar ik weet dat het mogelijk is om een geheime nr2 te hebben en een nr.1 relatie. Toch komt er een omslagpunt, dan kan je er óf over praten met je partner óf stoppen met nr. 2 omdat jij of je nr. 2 gesloopt word. Daarnaast is een openrelatie dan ook wel de beste optie. Als je er te diep ingaat ben ik er toch bang voor dat het destructief word...
quote:JanJurk schreef op 07 maart 2012 @ 14:37:

Als je nr 1 zo hoog op het voetstuk staat als je zegt en dat je hem niet zou kunnen missen snap ik eerlijk gezegd niet dat nr 2 deze destructieve gevoelens te weeg brengt. Ik bedoel het minder hard als dat het hier staat overigens...

N1 en N2 verschillen van elkaar als dag en nacht. Beide raken mijn gevoelige snaren. Ieder een ander lied. Daarom kan ik mijn N1 niet missen en wil ik eigenlijk mijn N2 ook niet missen. Helder toch? :-)

Vooralsnog plukken we de dag. Hij is heerlijk, geweldig, verrukkelijk, pot goud aan t einde van de regenboog. :-)
Je hebt heel erg gelijk in wat je meld HvJ, wat mijn echter altijd raakt in je postings is je gebrek aan nuancering. Ik vind het te zwart wit allemaal en als het zo makkelijk is en het de enige weg en waarheid zou zijn.... Jammer dat het leven niet zo is...
Ik zeg niet dat het onmogelijk is Aphrodite....
Grappig JJ, dat heb ik vaak bij jou.

Ik weet dat ik het provocerend stel.

Nuancering zorgt weer voor het houden van dat schuldgevoel.
quote:houvanjezelf schreef op 07 maart 2012 @ 15:39:

Hij heeft behoefte aan een minnares, hij houdt van mij. Dat opgeven kan hem toch niet gelukkig maken?

Sorry, maar dit is heel erg invullen ....Die eerste zin dat zijn zijn woorden. En ja, die zin daarna kan je heel erg invullen noemen. Laat ik het dan zo zeggen: als ik heel erg de behoefte voel aan een minnares, er naar op zoek ga, er een vindt waar ik verliefd op word en van ga houden.... dan maakt het mij niet gelukkig om dat op te geven. Maar misschien zou dat in jouw geval heel anders zijn???? Er zijn ook mensen die genieten van pijn tenslotte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven