Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
Lieve Roos, ik heb dat dan echt verkeerd gestelt als je het zo opvat want ik bedoel dat echt niet, ik merk wel dat het dan wellicht een allergie is of een allergische reactie ontlokt. Ik hoop daarmee wel mijn gevoel goed verwoord te hebben. Ik wil niet eenzijdig zijn echt niet...
JJ Laat het vooral weten!

Bielzen? Ik?? Nee joh, ik til elke steen op om te kijken of daar toevallig een biels onder ligt. Dat ik me bewust ben van het feit betekent niet automatisch dat ik de truc gevonden heb!

Ow Gaar, had jij ook al een letterlijke aanvaring met JJ? Gelukkig kan jij heel lief kijken!
quote:houvanjezelf schreef op 07 maart 2012 @ 16:33:

[...]

In een open relatie is dat anders dan in een "gesloten" relatie.

In de laatste is orde op zaken stellen zuiverder.Met orde op zaken stellen bedoel je je relatie open gooien neem ik aan? Dat ben ik wel met je eens maar daar zijn er wel twee voor nodig. Als je partner daar niet in mee wil en jij echt iets mist wat van belang is voor jouw levensgeluk kun je kiezen... of jij voelt je rot omdat je je aanpast, de ander voelt zich rot omdat die zich moet aanpassen of je doet het stiekem...
Ik ook natuurlijk... JJ en ik doen regelmatig letteroefeningen in plaats van vingeroefeningen.

Maaruh... mag ik me ff mengen??

Ik ben het met JJ eens dat je van een ander mag verlangen dat hij/zij bijdraagt aan jouw geluk.... mensen kunnen elkaar gelukkig maken.

Ik ben het met Roos eens dat... als die ander dat niet doet, of onvoldoende doet, dat je zelf verantwoordelijk bent/blijft voor je geluk en dus sturing moet geven aan je eigen leven.

Nou HVJ nog...
Gaartje!

Ik heb me een lap tekst in concept staan zeg... durf het eigenlijk niet eens te mail hahaha. Wellicht na wat knipwerk wel straks...

Rooss ik hoop dat je goochelshow een beetje werkt Ik vond goocheldoos wat minder gepast...
quote:Allegaartje schreef op 07 maart 2012 @ 16:32:

Ik vroeg mezelf af of het gewoon niet beter is als je je minnaar even de ruimte geeft zodat hij de balans kan hervinden en hem later laat bepalen in welke frequentie jullie daten wel haalbaar voor hem is. Persoonlijk zou ik er ook last krijgen van een belast geweten als ik mijn minnaar 2-3 keer per week zou zien en bovendien zou het me ook veel onrust opleveren.

Hij is verantwoordelijk voor zijn deel 'in jullie relatie', maar het is natuurlijk wel logisch dat jij je zorgen maakt hem kwijt te raken.

Dat doe ik dus ook. Voorlopig houden we alleen contact op afstand en ik laat het aan hem over wanneer, of, hoe vaak we afspreken en wat we dan doen.

Maar ja, ik maak me inderdaad zorgen dat ik hem kwijt raak. Dan zou hij wel niet verantwoordelijk mogen zijn voor mijn levensgeluk... ik zou er echt kapot van zijn als hij voorgoed uit mijn leven zou verdwijnen.
In mijn optiek is het onmogelijk Gaar, dat verlangen dat een ander bijdraagt aan jouw geluk. Je mag vragen of hij lief voor je wil zijn. Je wil koesteren, verzorgen. Je mag vragen of iemand respectvol met je om wil gaan, rekening wil houden met jou en beslissingen wil nemen die niet ten koste van jou gaan.

Als iemand zich daar aan houdt kan je je gelukkig voelen. Maar je kan iemand niét de verantwoording geven voor jouw geluk.

Obsession, ik denk dat HVJ een andere "orde op zaken stellen" bedoelt, ik denk dat je het meer zou kunnen vinden in de post van Gaar, pas op de plaats, minnaar zijn leven even laten rangschikken en elkaar even met rust laten.

Maar wellicht kan HVJ dit beter vertellen....
quote:JanJurk schreef op 07 maart 2012 @ 16:41:

Rooss ik hoop dat je goochelshow een beetje werkt Ik vond goocheldoos wat minder gepast... Tsss, ken je me nou nog niet? Als het woord goocheldoos op iémand van toepassing is...
Is liefde ook niet de relatie beeindigen als de ander het niet meer trekt?
quote:Rooss4 schreef op 07 maart 2012 @ 16:44:

Obsession, ik denk dat HVJ een andere "orde op zaken stellen" bedoelt, ik denk dat je het meer zou kunnen vinden in de post van Gaar, pas op de plaats, minnaar zijn leven even laten rangschikken en elkaar even met rust laten.

Maar wellicht kan HVJ dit beter vertellen....Wat heeft dat dan te maken met 'minnares zoeken als doekje voor het bloeden'???? Dat is toch helemaal niet van toepassing op wat er op het moment speelt?
quote:sweetinez schreef op 07 maart 2012 @ 16:46:

Is liefde ook niet de relatie beeindigen als de ander het niet meer trekt?Ja!!! Maar wanneer weet je dat je daar echt beter aan doet?
Je lijkt mijn peut wel Rooss , die werd ook gek van me want het kan namelijk wel, vergt verdieping en voorbij jezelf kunnen denken (en ik zeg niet dat je onkundig bent of beperkt het gaat alleen veel verder). JJ word wazuuuuuug
Inez: ja. Al snap ik dat dat heel erg moeilijk is als iemand diep in je systeem zit.

Obsession: ook contact op afstand kan voor onrust zorgen. Daarbij denk ik niet dat de kans groter is dat je hem kwijtraakt als jullie ook qua contact een stap terug doen.
JJ... kom maar op hoor.. ik kan heel goed lezen! En alles dat me niet aanstaat, knip ik er wel uit hahahaha

Roos.. zo bedoel ik het ook, je bent zelf altijd eindverantwoordelijk, looogggiiisch. Maar volgens mij bedoelt JJ gewoon te zeggen dat mensen elkaar gelukkig kunnen maken. Evenals mensen elkaar ongelukkig kunnen maken.....

Dat is weer iets anders als afhankelijk zijn van elkaar. Dat vind ik wel een lastige trouwens... als m'n partner zich rot voelt, heb ik daar ook last van. Dat mag toch wel?
JJ ik word niet gek van je en wat kan namelijk wel?
Obsession, als de balans tussen er wat uit halen (geluk, geilheid, whatever) niet meer opweegt tegen de pijn, de moeite en het verdriet.
Natuurlijk mag dat, Gaar. Het gaat mij om de verantwoording. Je mag een ander niet verantwoordelijk maken voor jouw levens geluk...
quote:Rooss4 schreef op 07 maart 2012 @ 16:48:

Obsession: ook contact op afstand kan voor onrust zorgen. Daarbij denk ik niet dat de kans groter is dat je hem kwijtraakt als jullie ook qua contact een stap terug doen.Ik heb dat voorgesteld. Maar hij wil dat niet.
quote:obsession schreef op 07 maart 2012 @ 16:47:

[...]

Wat heeft dat dan te maken met 'minnares zoeken als doekje voor het bloeden'???? Dat is toch helemaal niet van toepassing op wat er op het moment speelt?

Jamaar jamaar, het ging toch over orde op zaken stellen?

**vreest dat we nu langs elkaar heen praten..**
haha.., JJ wordt gek van Rooss... helemaal wazig...

Wat kan wel... Je kan elkaar wél gelukkig maken !

Loll.. zit me erg te vermaken om die lettertjes van jullie !!!
quote:sweetinez schreef op 07 maart 2012 @ 16:51:

Obsession, als de balans tussen er wat uit halen (geluk, geilheid, whatever) niet meer opweegt tegen de pijn, de moeite en het verdriet.Maar dat kun je alleen voor jezelf bepalen.
Elkaar gelukkig maken bedoelde ik Rooss.

Eensch dat je een ander niet verantwoordelijk mag maken voor jouw geluk, je kan er echter wel samen heel veel aan bijdragen maar je mag jezelf daarvoor niet wegcijferen....
Obsession, dat het zwaarder wordt dan nu, daarmee maakt hij jou dus verantwoordelijk voor zijn geluk. Zou hij niet eens heel hard na moeten denken wat hij wil en wat hij daarvoor moet doen? Als hij structureel een minnares nodig heeft om het draagbaar te houden, dan zit er iets heel erg mis en is een minnares niet de oplossing denk ik.
quote:Rooss4 schreef op 07 maart 2012 @ 16:53:

[...]

Jamaar jamaar, het ging toch over orde op zaken stellen?

**vreest dat we nu langs elkaar heen praten..**Dat snap ik. Ik begreep die post van HVJ al niet goed. Toen ik er op doorvroeg wat hij nu bedoelde met 'minnares zoeken als doekje voor het bloeden' 'niet erg zuiver motief' of id begon hij over 'orde op zaken stellen'.
quote:Allegaartje schreef op 07 maart 2012 @ 16:53:

haha.., JJ wordt gek van Rooss... helemaal wazig...

Wat kan wel... Je kan elkaar wél gelukkig maken !

Loll.. zit me erg te vermaken om die lettertjes van jullie !!!Ik denk dat ik er toch voor kies nu om ondersteboven in een gekantkloste outfit aan de lamp te gaan hangen bij Rooss met een aantal forumistes dans la sofa....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven