1500mg paracetamol
woensdag 7 maart 2012 om 14:34
Ik heb vandaag echt belachelijk veel hoofdpijn..
(elke dag wel maar vandaag is het heel erg:/ ben er al een miljoen keer voor naar de huisarts/tandarts geweest om uit te vinden waar het door komt maar niemand heeft een idee, ontspannings therapie gehad, werkt ook niet.. Ik leg me er dus maar bij neer, mn ma en oma hebben het ook zo erg als ik..)
Ik slik af en toe 2x 500mg paracetamol maar dat werkt ook niet helemaal.
Het wordt wel minder maar niet helemaal weg
Vanavond heb ik een leuke afspraak staan waarbij ik geen zin heb in die koppijn, kan ik een keer 3x 500mg slikken?
Ik ben geen fan van ibuprofen maar als ik 2x 400mg slik heeft dat ongeveer hetzelfde effect als 2x 500mg paracetamol.
Ik ben groot en zwaar daarom slik ik er normaal al 2.
Zo niet, dan heb ik pech maar als t mag.. Zou fijn zijn als t helpt haha
(elke dag wel maar vandaag is het heel erg:/ ben er al een miljoen keer voor naar de huisarts/tandarts geweest om uit te vinden waar het door komt maar niemand heeft een idee, ontspannings therapie gehad, werkt ook niet.. Ik leg me er dus maar bij neer, mn ma en oma hebben het ook zo erg als ik..)
Ik slik af en toe 2x 500mg paracetamol maar dat werkt ook niet helemaal.
Het wordt wel minder maar niet helemaal weg
Vanavond heb ik een leuke afspraak staan waarbij ik geen zin heb in die koppijn, kan ik een keer 3x 500mg slikken?
Ik ben geen fan van ibuprofen maar als ik 2x 400mg slik heeft dat ongeveer hetzelfde effect als 2x 500mg paracetamol.
Ik ben groot en zwaar daarom slik ik er normaal al 2.
Zo niet, dan heb ik pech maar als t mag.. Zou fijn zijn als t helpt haha
Internagelaktisch
woensdag 7 maart 2012 om 17:53
Paracetamol werkt alleen als je er 2 slikt. Dan herhalen om de 4-6uur zodat je een spiegel krijgt in je bloed.
Als je spiegel goed is heb je geen pijn meer. Mensen houden dan vaak op met slikken en gevolg is pijn.
Medicatie moet dan weer dubbel werken, dus om de spiegel op te bouwen en de pijn te bestrijden.
Als je huisarts zegt dat je paracetamol moet slikken voor de pijn is het goed om je aan de dosering te houden die de huisarts of apotheek je verteld.
Bij ernstige pijn neem je er een ibuprofen bij.
Als dit niet afdoende is of het word erger terug naar de huisarts voor advies.
Als je spiegel goed is heb je geen pijn meer. Mensen houden dan vaak op met slikken en gevolg is pijn.
Medicatie moet dan weer dubbel werken, dus om de spiegel op te bouwen en de pijn te bestrijden.
Als je huisarts zegt dat je paracetamol moet slikken voor de pijn is het goed om je aan de dosering te houden die de huisarts of apotheek je verteld.
Bij ernstige pijn neem je er een ibuprofen bij.
Als dit niet afdoende is of het word erger terug naar de huisarts voor advies.
woensdag 7 maart 2012 om 21:12
Ik zou er zeker geen 3 tegelijk nemen! ook niet voor 1x.
4x2 is de max per dag voor korte perioden.
Ik zou net als ik hierboven las..evt 2 pcm nemen en 1 ibuprofen 400mg. De ibu mag alleen als je verder geen medicijnen gebruikt. Dit matcht niet met alles. Ook kun je hier maagklachten van krijgen. Dus evt na het eten innemen, dan heb je een bodempje in je maag.
Advil is hetzelfde als ibuprofen (nurofen ook)
4x2 is de max per dag voor korte perioden.
Ik zou net als ik hierboven las..evt 2 pcm nemen en 1 ibuprofen 400mg. De ibu mag alleen als je verder geen medicijnen gebruikt. Dit matcht niet met alles. Ook kun je hier maagklachten van krijgen. Dus evt na het eten innemen, dan heb je een bodempje in je maag.
Advil is hetzelfde als ibuprofen (nurofen ook)
donderdag 8 maart 2012 om 10:10
quote:mama_lein schreef op 07 maart 2012 @ 17:52:
Ik zou het niet doen. Ik had een tijdje geleden ook vreselijke pijn en heb toen de apotheek gebeld voor advies. Maar je mag echt maar 2 per keer en er moet 4 uur tussen zitten voor je weer een nieuwe neemt....Mwah. Ik neem er (op doktersadvies) 6/8 per dag. Misschien dat dat alleen op Doktersadvies mag? Ik slik het trouwens ook in combinatie met ibbu.
Ik zou het niet doen. Ik had een tijdje geleden ook vreselijke pijn en heb toen de apotheek gebeld voor advies. Maar je mag echt maar 2 per keer en er moet 4 uur tussen zitten voor je weer een nieuwe neemt....Mwah. Ik neem er (op doktersadvies) 6/8 per dag. Misschien dat dat alleen op Doktersadvies mag? Ik slik het trouwens ook in combinatie met ibbu.
donderdag 8 maart 2012 om 10:32
quote:stop79 schreef op 07 maart 2012 @ 15:40:
Je kan ook koppijn krijgen van de paracetamol.
4x2 paracetamol 500mg. Evt 1x 1000mg extra.
Erhoeft geen 6uur tussen te zitten. 4uur is prima
Ik zou niet meer dan 6000mg per dag innemen. Als dat wel t geval is dan zou ik de huisarts bellen en je laten onderzoeken. En evt andere medicatie krijgen.Meiden... wat een hoop advies en wat een hoop milligrammen paracetamol. PCM is níet onschuldig. Integendeel. Overdoseren is niet iets dat je wilt. 6000 mg? Veel te veel. Tpxische dosis is gedefinieerd als > 4 gr!! Langere tijd veel paracetamol nemen is ook ontzettend schadelijk. Niet doen dus!
Je kan ook koppijn krijgen van de paracetamol.
4x2 paracetamol 500mg. Evt 1x 1000mg extra.
Erhoeft geen 6uur tussen te zitten. 4uur is prima
Ik zou niet meer dan 6000mg per dag innemen. Als dat wel t geval is dan zou ik de huisarts bellen en je laten onderzoeken. En evt andere medicatie krijgen.Meiden... wat een hoop advies en wat een hoop milligrammen paracetamol. PCM is níet onschuldig. Integendeel. Overdoseren is niet iets dat je wilt. 6000 mg? Veel te veel. Tpxische dosis is gedefinieerd als > 4 gr!! Langere tijd veel paracetamol nemen is ook ontzettend schadelijk. Niet doen dus!
donderdag 8 maart 2012 om 21:02
quote:wasdroger schreef op 07 maart 2012 @ 16:20:
Heb je er weleens aangedacht dat je hoofdpijn ook kan komen door het gebruik van pijnstillers? Vroeger had ik veel hoofdpijn ( en gebruikte ik dus ook veel pijnstillers) en sinds ik ben gestopt met pijnstillers slikken ervoor, heb ik nog maar 1x per maand hoofdpijn.Dit dus. Ik zou eens een poosje helemaal met pijnstillers stoppen en eens kijken hoe je je dan voelt.
Heb je er weleens aangedacht dat je hoofdpijn ook kan komen door het gebruik van pijnstillers? Vroeger had ik veel hoofdpijn ( en gebruikte ik dus ook veel pijnstillers) en sinds ik ben gestopt met pijnstillers slikken ervoor, heb ik nog maar 1x per maand hoofdpijn.Dit dus. Ik zou eens een poosje helemaal met pijnstillers stoppen en eens kijken hoe je je dan voelt.
donderdag 8 maart 2012 om 21:09
zaterdag 10 maart 2012 om 09:35
Weet je zeker dat het gewone hoofdpijn en geen migraine is? Dit omdat je schrijft dat je oma en moeder er ook last van hebben/hadden. In mijn familie is dat ook het geval en het blijkt vnl. om hormonale migraine te gaan. Hier zijn speciale medicijnen voor (triptanen) die beter helpen dan paracetamol en ibuprofen. Wat betreft paracetamol kun je sowieso beter zetpillen gebruiken, maar elke dag is wel erg vaak. Dan ontwikkel je mss een medicijnafhankelijke hoofdpijn. Ook hoofdpijndagboek bijhouden kan helpen, zo kwam ik erachter dat ik op aspartaam heel slecht reageer. En je niet laten afschepen door huisarts; het probleem is vervelend genoeg om iets aan te doen. Succes!