Gezondheid alle pijlers

1500mg paracetamol

07-03-2012 14:34 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag echt belachelijk veel hoofdpijn..

(elke dag wel maar vandaag is het heel erg:/ ben er al een miljoen keer voor naar de huisarts/tandarts geweest om uit te vinden waar het door komt maar niemand heeft een idee, ontspannings therapie gehad, werkt ook niet.. Ik leg me er dus maar bij neer, mn ma en oma hebben het ook zo erg als ik..)

Ik slik af en toe 2x 500mg paracetamol maar dat werkt ook niet helemaal.

Het wordt wel minder maar niet helemaal weg

Vanavond heb ik een leuke afspraak staan waarbij ik geen zin heb in die koppijn, kan ik een keer 3x 500mg slikken?

Ik ben geen fan van ibuprofen maar als ik 2x 400mg slik heeft dat ongeveer hetzelfde effect als 2x 500mg paracetamol.

Ik ben groot en zwaar daarom slik ik er normaal al 2.

Zo niet, dan heb ik pech maar als t mag.. Zou fijn zijn als t helpt haha
Internagelaktisch
Paracetamol in een te grote hoeveelheid kan heel erg schadelijk voor de lever zijn. Ik zou het niet doen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Voor hoofdpijn zou ik advil proberen..

Ik heb ook telkens heel erg hoofdpijn en alleen advil helpt bij mij .
Paracetamol mag je per 24 uur maximaal 3000mg. Dus 3 tabletten kan geen kwaad voor een keer.
Ja dat weet ik,

Maar je mag er wel 6 per dag.

En ik heb sowieso al.. 1,5/2 week niks genomen.

Ik wil alleen voordat ik wegga 1x 3stuks nemen.

Verder deal ik er wel weer mee haha.
Internagelaktisch
Voor de lange termijn al eens bij de pijnpolie geweest?

Voor de kortere termijn, heeft je huisarts je ook geen advies gegeven over pijnbestrijding?
6 x 500 mag. Ik zou er nu 2 nemen en dan straks half uurtje voor je weggaat nog 2.
Flowe power, ik heb ook advil hier, die liquid caps.. Maar om nou te zeggen dat die echt beter werken dan gewone paracetamol. Neuh.

Duur ook die krengen!
Internagelaktisch
Van mij mag het hoor . Een overdosis paracetamol heeft heel erge gevolgen, daarom zit er een braakmiddel in paracetamol waardoor je eigenlijk geen overdosis kunt nemen, als je te veel neemt dan braak je het vanzelf weer uit.

Bij serieuze pijn wordt sowieso vaak aangeraden om om de acht uur 2 paracetamols te nemen, dan leg je een soort van pijnstillingsbuffer aan.

Ik zou wel zorgen voor een gevulde maag want volgens mij zijn pijnstillers anders niet zo goed voor je maag, al weet ik niet meer zeker of dat nou voor paracetamol geldt of voor ibuprofen.
Dat van je maag is volgens mij ouderwetse aspirine.
Ik zou het niet doen. Als 2 niet helpen, dan helpen 3 ook niet hoor. Plus dat het erg slecht is voor je lever.
Ik zat te denken om er na het eten dan 3 te nemen

Voor de rest, de tip over pijnpolie enzo, zo erg is het nou ook weer niet..

Ik heb gewoon altijd een beetje zeurende koppijn waar mee te leven valt

Alleen soms (zoals nu) hele erge..

Huisarts scheept me tegenwoordig af met paracetamol. En dan idd om de zoveel uur 2 slikken. Maar ik ben geen fan van pijnstillers

Het gaat me echt alleen even om vanavond
Internagelaktisch
Als ik echt erge hoofdpijn heb, combineer ik ibuprofen 400 met 2 paracetamol 500. of naproxen 550 met 2 paracetamol 500.

Soms helpt het ook om nek en schouders te smeren met een spierontspannend smeerseltje, of een hittepit oid in je nek leggen zodat de spieren daar wat ontspannen.

Je weet dat je van veel gebruiken van pijnstillers juist hoofdpijn kunt krijgen?
Je mag 4x 1000mg paracetamol per dag. Hoe komt iedereen hier bij 3x?

Maagklachten komen alleen van NSAID's, zoals ibuprufen.

Als je elke 6 uur 2 pcm neemt, moet je in principe een adequate spiegel hebben opgebouwd en zou het niet nodig hoeven zijn er nog 1 extra bij te slikken.

Als het niet afdoende is voor de pijn, zou ik er een ibu bijnemen.
Na het innemen van 2 paracetamol moet er minimaal 6 uur tussen de volgende dosis zitten.
En ja, ik weet dat je van pijnstillers hoofdpijn kunt krijgen. Daarom probeer ik ze alleen te slikken op dagen als vandaag.

Ik doe gemiddeld 3 maanden met een doosje paracetamol ;) ik slik het niet veel
Internagelaktisch
Ik zou 1 paracetamol en 1 ibuprufen nemen. Heb je dat al eens geprobeerd?
quote:Ellsje schreef op woensdag 07 maart 2012 14:44 Na het innemen van 2 paracetamol moet er minimaal 6 uur tussen de volgende dosis zitten.het is eenmalig..
Internagelaktisch
Als zelfzorg mag je 6 paracetamols per dag, op advies van de HA mag je er 8.
Pinkelot, ik wil geen ibu nemen liever

Maar als ik t zo lees kan ik vanavond bij/na t eten best een keer 1500mg slikken.

Ik hoop dat het afzwakt
Internagelaktisch
Helaas is er geen uitzondering voor "eenmalig"
Maar als je pas vanavond die afspraak hebt, zou ik nu gewoon proberen om het rustig aan te doen, misschien even slapen oid, en dan hopen dat de hoofdpijn minder/weg is?
quote:Ellsje schreef op 07 maart 2012 @ 14:47:

Als zelfzorg mag je 6 paracetamols per dag, op advies van de HA mag je er 8.

Vandaar.. Ik adviseer mezelf altijd 4x2 namelijk en al m'n patiënten ook.

Wist niet eens dat dat het zelfzorg advies is.
Ellsje, ik lig al de hele dag in bed in de hoop dat t weggaat ;)
Internagelaktisch
Hoi Maaique, in dit soort situaties neem ik 1 ibuprofen (400 mg) met 2 paracetamol (2 x 500 mg). Ze versterken elkaar zodat je een goede pijnstilling krijgt.

Sterkte en een fijne avond !
I learned that pleasing everyone is impossible. But pissing everyone off is a piece of cake

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven