1500mg paracetamol
woensdag 7 maart 2012 om 14:34
Ik heb vandaag echt belachelijk veel hoofdpijn..
(elke dag wel maar vandaag is het heel erg:/ ben er al een miljoen keer voor naar de huisarts/tandarts geweest om uit te vinden waar het door komt maar niemand heeft een idee, ontspannings therapie gehad, werkt ook niet.. Ik leg me er dus maar bij neer, mn ma en oma hebben het ook zo erg als ik..)
Ik slik af en toe 2x 500mg paracetamol maar dat werkt ook niet helemaal.
Het wordt wel minder maar niet helemaal weg
Vanavond heb ik een leuke afspraak staan waarbij ik geen zin heb in die koppijn, kan ik een keer 3x 500mg slikken?
Ik ben geen fan van ibuprofen maar als ik 2x 400mg slik heeft dat ongeveer hetzelfde effect als 2x 500mg paracetamol.
Ik ben groot en zwaar daarom slik ik er normaal al 2.
Zo niet, dan heb ik pech maar als t mag.. Zou fijn zijn als t helpt haha
(elke dag wel maar vandaag is het heel erg:/ ben er al een miljoen keer voor naar de huisarts/tandarts geweest om uit te vinden waar het door komt maar niemand heeft een idee, ontspannings therapie gehad, werkt ook niet.. Ik leg me er dus maar bij neer, mn ma en oma hebben het ook zo erg als ik..)
Ik slik af en toe 2x 500mg paracetamol maar dat werkt ook niet helemaal.
Het wordt wel minder maar niet helemaal weg
Vanavond heb ik een leuke afspraak staan waarbij ik geen zin heb in die koppijn, kan ik een keer 3x 500mg slikken?
Ik ben geen fan van ibuprofen maar als ik 2x 400mg slik heeft dat ongeveer hetzelfde effect als 2x 500mg paracetamol.
Ik ben groot en zwaar daarom slik ik er normaal al 2.
Zo niet, dan heb ik pech maar als t mag.. Zou fijn zijn als t helpt haha
Internagelaktisch
woensdag 7 maart 2012 om 14:41
Van mij mag het hoor . Een overdosis paracetamol heeft heel erge gevolgen, daarom zit er een braakmiddel in paracetamol waardoor je eigenlijk geen overdosis kunt nemen, als je te veel neemt dan braak je het vanzelf weer uit.
Bij serieuze pijn wordt sowieso vaak aangeraden om om de acht uur 2 paracetamols te nemen, dan leg je een soort van pijnstillingsbuffer aan.
Ik zou wel zorgen voor een gevulde maag want volgens mij zijn pijnstillers anders niet zo goed voor je maag, al weet ik niet meer zeker of dat nou voor paracetamol geldt of voor ibuprofen.
Bij serieuze pijn wordt sowieso vaak aangeraden om om de acht uur 2 paracetamols te nemen, dan leg je een soort van pijnstillingsbuffer aan.
Ik zou wel zorgen voor een gevulde maag want volgens mij zijn pijnstillers anders niet zo goed voor je maag, al weet ik niet meer zeker of dat nou voor paracetamol geldt of voor ibuprofen.
woensdag 7 maart 2012 om 14:43
Ik zat te denken om er na het eten dan 3 te nemen
Voor de rest, de tip over pijnpolie enzo, zo erg is het nou ook weer niet..
Ik heb gewoon altijd een beetje zeurende koppijn waar mee te leven valt
Alleen soms (zoals nu) hele erge..
Huisarts scheept me tegenwoordig af met paracetamol. En dan idd om de zoveel uur 2 slikken. Maar ik ben geen fan van pijnstillers
Het gaat me echt alleen even om vanavond
Voor de rest, de tip over pijnpolie enzo, zo erg is het nou ook weer niet..
Ik heb gewoon altijd een beetje zeurende koppijn waar mee te leven valt
Alleen soms (zoals nu) hele erge..
Huisarts scheept me tegenwoordig af met paracetamol. En dan idd om de zoveel uur 2 slikken. Maar ik ben geen fan van pijnstillers
Het gaat me echt alleen even om vanavond
Internagelaktisch
woensdag 7 maart 2012 om 14:44
Als ik echt erge hoofdpijn heb, combineer ik ibuprofen 400 met 2 paracetamol 500. of naproxen 550 met 2 paracetamol 500.
Soms helpt het ook om nek en schouders te smeren met een spierontspannend smeerseltje, of een hittepit oid in je nek leggen zodat de spieren daar wat ontspannen.
Je weet dat je van veel gebruiken van pijnstillers juist hoofdpijn kunt krijgen?
Soms helpt het ook om nek en schouders te smeren met een spierontspannend smeerseltje, of een hittepit oid in je nek leggen zodat de spieren daar wat ontspannen.
Je weet dat je van veel gebruiken van pijnstillers juist hoofdpijn kunt krijgen?
woensdag 7 maart 2012 om 14:44
Je mag 4x 1000mg paracetamol per dag. Hoe komt iedereen hier bij 3x?
Maagklachten komen alleen van NSAID's, zoals ibuprufen.
Als je elke 6 uur 2 pcm neemt, moet je in principe een adequate spiegel hebben opgebouwd en zou het niet nodig hoeven zijn er nog 1 extra bij te slikken.
Als het niet afdoende is voor de pijn, zou ik er een ibu bijnemen.
Maagklachten komen alleen van NSAID's, zoals ibuprufen.
Als je elke 6 uur 2 pcm neemt, moet je in principe een adequate spiegel hebben opgebouwd en zou het niet nodig hoeven zijn er nog 1 extra bij te slikken.
Als het niet afdoende is voor de pijn, zou ik er een ibu bijnemen.
woensdag 7 maart 2012 om 14:53