De Prikbitches

28-12-2011 16:42 3308 berichten
Het nieuwe topic vind je hier.
Alle reacties Link kopieren
Eierkoek, geen paniek. Ik heb 4x IUI gedaan, en de arts zei dat ik ook wat vocht kon verliezen, dit kan oa de vloeistof wat gebruikt is voor het opwerken zijn. Ook is rond de eisprong je afscheiding dunner, waardoor je ook meer kunt 'lekken'.

Het zaad word zo hoog mogelijk ingebracht waardoor er echt genoeg achter blijft hoor! Succes!!
Ikke, precies. Vooral die echo's voor follikelmeting is volgens mij echt lopende band werk. Ik heb af en toe ook nog weleens dat ik me ongemakkelijk voel. Laatst was de verpleegkundige even naar het toilet, dus moest de arts tijdens de echo voor fm even naar de computer lopen om te kijken of de foto's goed verstuurd waren. Toen vroeg hij of ik even het, hoe noem je dat ding eigenlijk???, het apparaat wat ingebracht word om echo's mee te maken, wou vasthouden. Toen dacht ik ook even, zie mij hier dan liggen
@Eva82: dank je wel!
quote:kissysuzuki schreef op 07 maart 2012 @ 10:39:

Ondertussen staat voor mij de HSG gepland voor volgende week vrijdag.

Hebben jullie die ook een gehad? Was dat pijnlijk? Ik was van plan daarna gewoon weer aan het werk te gaan...

Op het moment zelf vond ik het wel pijnlijk (denk aan menstruatiekrampen), maar bij mij duurde het maar 10-15 minuten. Daarna was de pijn ook weer weg. Daarna kon ik in principe wel weer aan het werk, maar mijn hoofd stond er toen echt niet naar. Ik had die dag dus vrij genomen.

Denk aan: pijnstillers nemen vooraf en evt een maandverbandje meenemen. De vloeistof die ze erin spuiten moet er ook weer uit! Succes!!!!
quote:Eva82 schreef op 07 maart 2012 @ 12:51:

Oja, de HSG. Je hoort/leest er zoveel verschillende verhalen over. De één zit tegen het plafond van de pijn, en de ander voelt er niets van. Ik heb hem onder narcose gehad, was tijdens de kijkoperatie. Dus heb er niets van gevoeld en kan er dus ook niets zinnigs over zeggen.

Mijn tip is ook om er niets over te gaan lezen/googelen. Ik wist helemaal niet wat er ging gebeuren en was ook niet zo zenuwachtig. Na afloop ben ik wel gaan googelen. Nou, als ik dat van tevoren allemaal had gelezen dan was ik superbang geweest. Terwijl het, bij mij, niet zoveel voorstelde. Mensen met nare ervaringen schrijven dat nu eenmaal graag van zich af. Mijn tip is dus: lees niets en laat het gewoon op je af komen! Na een kwartiertje sta je weer buiten!
Toen vroeg hij of ik even het, hoe noem je dat ding eigenlijk???, het apparaat wat ingebracht word om echo's mee te maken, wou vasthouden. Toen dacht ik ook even, zie mij hier dan liggen ;-)[/quote]

Hier een meelezer (ICSCI-PGD- bitch) en hiervoor moet ik toch echt even inloggen... Hoe stel je je patiënt in minder charmante posities op haar gemak? (ik zou hier trouwens zelf (achteraf) ook hard om moeten lachen....)

Dolfijn en Pop... ik leef erg met jullie mee... loop precies gelijk op. Dinsdag is voor mij de testdag... Als ik hem haal ben ik erg gelukkig... Spannende dagen voor de boeg... Good Luck!
Kuuk, wat een beroerde communicatie weer. Ik hoop zo voor je dat je snel zekerheid hebt en hopelijk toestemming om te beginnen.

Hier geen ervaring met een HSG.

Bij de IVF poli in 'mijn' ziekenhuis alleen vrouwelijke gynaecologen. Wel een mannelijke verpleegkundige gehad bij de punctie. Bij de 'gewone' gynaecoloog waar ik nu loop, wel veel mannen. Tot nu toe twee vrouwen en twee mannen gehad voor de controles. Jaren terug toen ik voor mijn nieren in het ziekenhuis lag, moest ik een katheter omdat ik niet zelf kon plassen en toen was ik vooral heel blij dat ik geholpen werd, dat het een mannelijke verpleegkundige was die dat deed (met twee leerlingen ernaast) maakte me helemaal niks uit op dat moment.
Hier wel ervaring met HSG. Hoewel het me ontzettend meegevallen is zou ik niemand adviseren om te gaan werken na die tijd. Het werd mij afgeraden om te rijden en niet alleen in verband met de medicatie maar ook omdat je napijn kan hebben en dan kan je echt niet achter het stuur. Zoals Blog al schreef: zoek er niet te veel over op, het moet toch gebeuren. Alles bij elkaar duurt het 15 minuutjes, het doorspuiten zelf is in een aantal seconden gebeurd. Het was vervelend maar ik heb geen vreselijke pijn gehad. Toen het goed pijn deed was het ook klaar.
Voor de HSG heb ik nu 1 naproxen pil in huis die moet ik een uur van te voren innemen.

Ze hebben aangegeven dat je iemand mee moet nemen, omdat ze niet willen dat je zelf rijdt. En dat je erna krampachtige pijn kan hebben die te vergelijken is met menstruatiepijn.

Ik ga bewust niks opzoeken erover. Ik laat het allemaal maar op me af komen, maar ik hoop natuurlijk dat het niet zover hoeft te komen en dat ik zondag een NOD heb.
Ik vind dit best een lastig bericht om te typen. Een paar weken/maanden geleden hebben jullie me ontzettend geholpen tijdens mijn hormoonbehandeling. Ik lees sindsdien elke dag mee maar weet niet zo goed hoe ik moet reageren.

Ik was namelijk zwanger, van een tweeling. Helaas is vorige week duidelijk geworden dat één kindje het niet gehaald heeft. Het andere kindje hebben we gister (tien weken) vrolijk rond zien spartelen in mijn buik.

We zijn ontzettend dankbaar voor dit wonder en ik ben heel blij dat ik mijn verhaal kwijt kon en daarom voelt het niet goed om nu zomaar ineens niets meer van me te laten horen. Ik weet alleen dat deze dingen erg gevoelig liggen.

Aan de andere kant vind ik het ook 'eng' om dit te vertellen, ben nog heel bang dat het misgaat.

Ik wil jullie bij deze allemaal ontzettend bedanken voor de steun die jullie me gegeven hebben en ik hoop echt dat jullie allergrootste wens snel in vervulling zal gaan. Jullie verdienen het, jullie zijn top!
Hier twee keer een hsg gehad. Op de oude manier met vacuumzuigen en op de nieuwe manier zonder vacuum kapje.

Eerste is even pijnlijk maar wel te doen, tweede voel je werkelijk niks van.

Beide keren alleen gegaan en daarna gewoon vrolijk naar mijn werk gegaan, zo zie je maar dat elke ervaring anders is
Umakaruna voor jou ook spannend! Hoeveelste poging is dit? Ik duim!

Slalom wat verdrietig meid.. Ik hoop dat alles goed blijft gaan met het kindje en je langzaam aan meer vertrouwen krijgt en kunt gaan genieten
Slalom, wat een verdrietig berichtje. Ik hoop dat je kindje goed blijft groeien, waardoor je vertrouwen mettertijd zal groeien en je durft te genieten van je zwangerschap!

Ik vind het heel lief dat je dit komt vertellen. Hele dikke knuffel voor jou.
Lekker laten leven...
HSG was prima te doen! Niet fijn, niet erg veel pijn! Verder niet googlen inderdaad...
Lekker laten leven...
Man of vrouw, Ik leg de rode

loper uit voor diegene die mij zwanger kan maken dan mag het wat mij betreft tussen de duiven op de dam!

Spannend Maris, het klinkt goed

Brigitte, gefeliciteerd met je meisje

Shalom, Wat verdrietig om er 1 te verliezen. Ik hoop dat het van je afschrijven helpt
Kuuk, wat heb jij een gezdoe met afstemmen en bureaucratisch gezeur. Je klinkt supersterk. Ik hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt.

Uma, Dolfijn en Pop, goede vibes gaan jullie kant op!

Sorry voor de spelfouten
Slalom, wat verdrietig dat 1 van de 2 het niet heeft gehaald. Je geluk wordt nu toch overschaduwd door verdriet en angst.

Toch wil ik je graag feliciteren met je zwangerschap en ik hoop dat je vertrouwen straks groeit en dat je voorzichtig durft te genieten.

Kuuk, wat een ongelofelijke knurften heb jij toch getroffen in dat ziekenhuis. Stuur die gasten eens op een communicatietraining - tssk. Belachelijk, echt waar. Ik hoop dat je snel een "go" krijgt van de commissie.

Ik ben zo chaggo als de pest, ben werkelijk waar niet te genieten. Zit al de hele dag te (vr)eten - zit mezelf in de weg. Gelukkig ben ik vanavond alleen thuis met mijn slechte humeur en mijn goede vrienden chocola, drop en thee.

Beetje forummen, beetje feudten (knappekloon, als je je afvraagt met wie je dat potje van 2 mrt 23:56 speelt, dat ben ik!) en verder niks.
Beng: goed dat je jezelf een beetje verwend.

Kuuk: jeetje zeg, ik werk zelf in het ziekenhuis en verbaas mij wel eens over de onflexibele houding van mijn collega's (op alle niveau's) waar ik zelf dan tegen op moet om voor patienten dingen voor elkaar te krijgen. Jij moet wel vechten tegen een hoop verschillende eilanden die niet met elkaar communiceren zeg.

Slalom: Ik sluit me aan bij Beng, kan me voorstellen dat het zo dubbel en onzeker voelt nu.

Ik blijf duimen voor de wachters.

Ik ben vrijdag 39 weken zwanger en ben flink aan het nestelen. De eerste weken van mijn verlof een hardnekkige verkoudheid gehad (holtes, longen, oor, alles deed mee) waardoor ik veel aan energie moest inleveren. Deze week eindelijk weer beter en vanmiddag het zeer Hollandse weer getrotseerd. De kleine Taart ligt goed en ik ben heel erg benieuwd wanneer hij zich aandient. Ik ben ongeduldig maar wil met alle liefde wat ongeduld overnemen van de dames op het wachtbankje, als dat toch eens zou kunnen......
Fijn dat je wat bent opgeknapt Taartje! Kan je (naar omstandigheden) fit aan de bevalling beginnen. En je mag ongeduldig en nieuwsgierig zijn hoor naar de kleine taart in je buik. Lang genoeg in die warmhoudkast gezeten zou ik zeggen - laat hem nu maar gezond ter wereld komen!
Oh meiden, wat is er veel geschreven! Ik heb net 'even' bijgelezen, maar het is zooo veel dat ik vast een heleboel vergeet.

Slalom, wat lief dat je een berichtje achter laat. Maar erg verdrietig om te lezen dat 1 van de 2 het niet heeft gered. Je onzekerheid is begrijpelijk...

Beng, hier ook thee en chocola! *zucht*

Kuuk, jouw verhalen doen me echt stijl achterover slaan!! Vermoeiend allemaal zeg!! Ik kan me echt boos maken over zulke trage praktijken. En ondertussen maar wachten en wachten. Ook voor jou een

Taartje, voor jou schiet het op!!

Pop en Dolfijntje, al een houten kont van het wachtbankje Duim voor jullie!!

Karan, jammer van die baan bij MvM! Heb je nog andere sollicitaties lopen?

Brigitte, wat leuk een meisje! Leuk dat je even komt buurten hier! Voel je je goed?

Nina, welkom hier!

Floortje, hoe is het met jou gegaan afgelopen dagen? Hoe was je gesprek? Hoop dat je er een prettig gevoel aan over hebt gehouden!

*neemt nog een stuk chocola en zapt weg van rtl4 #de gelukkige huisvrouw want moeite om er naar te kijken*
Sookie, je hebt eigenlijk hartstikke gelijk, hahaha!

Slalom, wat een verdrietig nieuws. Ik hoop dat je snel de kritische grens van 12 weken voorbij bent en kan gaan genieten van je groeiende kindje.

Floortje, ben ook benieuwd hoe het is gegaan, maar jij bent nu lekker met mama en dochter aan het genieten hoop ik.

Taartje, gelukkig voel je je beter. Succes met de laatste loodjes!

Beng, een dikke voor jou! Irritant he als je jezelf zo in de weg zit. Hopelijk komt na de bakken regen van vandaag voor jou weer veel zonneschijn.

Sawasdee, naast de troostchoco voor jou ook een

Brigitte, gefeliciteerd met je meid!

Hier ook een MEISJE!! Mijn gevoel is dus bevestigd.
gefeliciteerd CC
Updateetje met mn mobiel, ik lig heerlijk op bed tv te kijken.

Probeer niet te veel te denken aan volgende week: dinsdag mag ik testen. Maar ben er eigenlijk steeds mee bezig.. Voel me goed. Mn huid is nog gevoelig, maar te doen.

Kuuk, Beng, Shalom, jullie kunnen wel n knuffel gebruiken!

Komt ie..

En alle anderen, jullie zijn liehief!!

Joy!! Haai!! Groeten aan de anderen, op mn mobiel kan ik niet posten op hyves, alleen lezen. En hiephoi voor E!! Super!!
CC, wat leuk!! Ook voor jou een meisje!! Gefeliciteerd!!
Even egopost, heb niet bijgelezen.

Ik sta op het randje van instorten. Echt, ik word helemaal gek. Ik wil zo graag een positieve test. Zo graag weer wat moois in mijn leven. Maar ik ben zo bang. Zo bang dat het nooit gaat lukken. Zo bang dat Jasmijn* ons enige kindje zal blijven. Ik word echt gek, weet niet meer hoe ik ermee om moet gaan. Hoe ik dit wachten vol ga houden. Ik let overal op. Nu zijn m'n borsten ook al minder gevoelig en verder voel ik helemaal niks. Ik weet dat ik het los moet laten en dat ik er niet zo op moet focussen, maar het lukt me niet. Dit is de eerste keer dat ik de wachtweken zo panisch ervaar. Misschien omdat het nu meer dan een jaar is dat Jasmijn* is geboren en dat we in de tussentijd alweer 4 mislukte TP hebben gehad. Het hakt er flink in.

Nu proberen te gaan werken. Glimlach opplakken en die lieve baby'tjes zonder gevoelens proberen te bekijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven