Geld & Recht alle pijlers

geld terug eisen..

08-03-2012 06:58 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraag, heel veel zullen me "uitlachen", zeggen dat het me eigen schuld is, maar hoop toch wat tips te krijgen..

Ik had een vriend het afgelopen jaar waar het allemaal best goed mee ging. Hij werkt alleen niet en ik wel, waardoor hij heel vaak bij mij voor geld kwam vragen.. In het begin dacht ik ach 1x waarom niet.. Maar hij heeft me er voor gebruikt, dit gevoel kreeg ik al tijdens de relatie, geen idee waarom ik er niks mee deed. Als ik keer niet wou geven was hij boos, teleurgesteld etc. Ik wou hem niet kwijt, en gaf ik het maar. Vorige week wou hij weer en toen had ik het gewoon niet, en toen was het savonds ineens uit.. Hij geeft helaas hele andere rededen waarom het ovdd is. In totaal meer dan 4000 aan hem uitgegeven.. Ik wil niet al mijn geld terug, maar wel een deel. Hoe moet ik dat aanpakken? Hij word woest als iker nog maar over begin..
Ben heel bang dat je geen poot hebt om op te staan. Eens gegeven blijft gegeven. Of heb je iets op papier staan: dat het een lening was?

Een hele dure les.
Een wijze les voor je ben ik bang.

Ben je altijd zo naïef?
En hoezo horen je niet al het geld terug? Als het bij jou zo werkt..kun je mij dan ook wat "lenen"
Hij zou het wel terug geven. Heb dat helaas niet op papier. Wel paar stukjes tekst dat er staAt dat als ik niks geef ik niks om hem geef, het net zo goed uit kan gaan etc.. Maar daar heb ik ook niet zoveel aan denk ik..
Ik geloof hier echt helemaal niks van! Sjonge jonge!
Ik denk dat je naar je geld kunt fluiten. Dat is een dure les voor je!

Je zou hem kunnen mailen met de vraag wanneer je de 4000 euro terugkrijgt die hij van je geleend heeft. Als hij daar op reageert heb je misschien zwart op wit dat hij er van af weet. Dat lijkt me in ieder geval het proberen waard (en ik denk dat dat de enige kans is om ooit nog iets van je geld terug te zien).
Je moet hem zover krijgen dat hij een schuldbekentenis tekent. Als hij in geldnood zit en weer geld van je wil, is dat het ideale moment.
Je zegt zelf dat je hem het geld hebt gegeven. Dan kun je er nu niet opeens mee aankomen dat het een lening was natuurlijk.

Heel zonde, maar dat geld ben je kwijt.
Ook dat. Je wilt het nu waaarschijnlijk alleen maar terug omdat het uit is. Jammerdebammer, dat had je eerder moeten bedenken.
Vierduizend euro uitgeleend zonder er iets over op papier te zetten? Oh man wat een zure les.

Ik zou een aangetekende brief sturen waarin je het vordert, en er ook data inzetten wanneer het (in delen?) betaald moet worden, en je rekeningnummer.

Misschien kan het juridisch loket je helpen met een brief opstellen.
Zeg maar Spijker.
quote:agnie schreef op 08 maart 2012 @ 07:10:

Hij zou het wel terug geven. Heb dat helaas niet op papier. Wel paar stukjes tekst dat er staAt dat als ik niks geef ik niks om hem geef, het net zo goed uit kan gaan etc.. Maar daar heb ik ook niet zoveel aan denk ik..

Ik vrees het ook niet. Je hebt het vrijwillig gegeven en niets op papier gezet over terug betalen. Maar ook dat had denk ik weinig uit gemaakt. Een kale kip kan je niet plukken en verder is een eigen geschreven briefje niet rechtsgeldig voor een terug betaling.

Je zou het Juristenloket kunnen bellen maar ik vrees met grote vrees dat je het geld kwijt bent.

Ps, kan ik ook iets van je lenen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Waar zou hij dat geld vandaan moeten halen,hij werkt niet.
Waar heb ik zulke verhalen eerder gehoord, was dat niet in het programma "opgelicht"?
verba volant, scripta manent.
Kijk eens naar programma's als "Opgelicht". Er zijn veel vrouwen die dit "overkomen". Zolang er geld gegeven wordt is de relatie leuk, zodra er geen geld meer wordt gegeven is de liefde over.

Naar het geld kan je fluiten.
En dit is de meneer die zegt dat hij zelfmoord gaat plegen omdat jij hem in jullie relatie zo ongelukkig hebt gemaakt?

Nah, dat gaat 'm niet meer worden hoor.
quote:lughnasadh schreef op 08 maart 2012 @ 09:57:

En dit is de meneer die zegt dat hij zelfmoord gaat plegen omdat jij hem in jullie relatie zo ongelukkig hebt gemaakt?

Nah, dat gaat 'm niet meer worden hoor.

Oooohh, is het die man. Heb je z'n ouders of GGZ al gebeld eigenlijk?

Mogelijk kunnen z'n ouders je helpen?
Hele zure appel!
Ah, is het DIE man.. neem ik zijn zelfmoordplannen met een nog grotere korrel zout!

Het is duidelijke een gewetenloze manipulator, wees blij dat je van hem af bent.

Dat geld ga je niet terugkrijgen, dus zorg dat je ver bij hem uit de buurt blijft. Hij weet precies hoe hij je moet bespelen en maakt misbruik van je. Niet meer intrappen hoor!
Klopt.. Ik moet deze man heel snel loslaten. Me vlagen lukt dit ook, maar soms ook niet. Dan is het weer even flink huilen.. Maar ik zal nooit echt gelukkig worden met hem. Hij moet eerst maar gelukkig worden met zich zelf.

Het geld laat ik voor wat het is voorlopig, eerst over hem heen komen. Geen aandacht meer aan besteden en ik zie het wel.

Bedankt voor jullie reacties!
Sterkte agnie.

En besef goed dat deze hele geld-kwestie duidelijk maakt dat hij misbruik van je maakt. Dus het is geen kwestie van NOOIT ECHT gelukkig met hem worden, maar ECHT NOOIT.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven